Σελίδα 2 από 2

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 04 Δεκ 2013, 22:43
από MacPap
Μάλιστα τώρα κατάλαβα ΤΙ εννοείς. Ομως Αυτό δεν νομίζω πως μπορεί κάπως να ελεγχθεί. Δηλαδή αν ένας οδηγός που μεταφέρει Μπετόν με μια βαρέλα ταυτόχρονα σιδερώνει στην οικοδομή και είναι dead όταν πάει να ξαναγεμίσει την βαρέλα πως να ελεγχθεί.
Είναι σαν να λέμε ναι δεν οδηγούσε την ώρα που έπρεπε να ξεκουράζεται αλλά ήταν με γκόμενες και δεν κοιμόταν. Σε αυτό φαντάζομαι δεν μπορεί να υπάρξει τρόπος ελέγχου.

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 05 Δεκ 2013, 01:42
από UltiMo_
@MacPap
Υπάρχει τρόπος ελέγχου, εφόσον υπάρχει στον ταχογράφο ο κατάλληλος διακόπτης. Οι διακόπτες είναι
οδήγηση-διαθεσιμότητα-άλλη εργασία-διάλειμμα/ανάπαυση

όταν ο οδηγός σταματήσει για να ξεφορτώσει ή να κάνει κάτι άλλο που έχει σχέση με την εργασία του, το γυρίζει στη θέση "άλλη εργασία". Ακόμα και αν πρόκειται για επισκευή βλάβης κτλ. δηλαδή ούτε οδήγηση, αλλα ούτε και ξεκούραση.

Η διαθεσιμότητα είναι για περίπτωση δεύτερου οδηγού ο οποίος σχόλασε μεν, αλλα δεν είναι στο πίσω κάθισμα για ύπνο ή για ταξίδι σαν επιβάτης, αλλα είναι συνοδηγός και βοηθάει και καλά τον οδηγό στην πλοήγηση κτλ. Αν μετά το πέρας της βάρδιας κοιμάται, είναι "άλλη εργασία" καθώς απαγορεύεται να ξεκινήσει την ημερήσια ανάπαυση εντός του λεωφορείου.
Διαθεσιμότητα είναι επίσης η περίπτωση που είναι μέσα στο καράβι, το οποίο δεν είναι οδήγηση, αλλα ούτε ξεκούραση, αλλα ούτε και άλλη εργασία αλλα είναι διαθέσιμος να κάνει άλλη εργασία ή οδήγηση ανα πάσα στιγμή
Ή στην περίπτωση που ξεφορτώνουν άλλοι το φορτηγό και αυτός απλά περιμένει. Πάλι δεν είναι ούτε "εργασία" ούτε οδήγηση, αλλα ούτε και σχόλασμα αλλα είναι διαθέσιμος και ετοιμοπόλεμος!

Στην θέση ανάπαυση το βάζεις είτε κάνει 15 λεπτά διάλειμμα, είτε 2 μέρες ρεπό και απαγορεύεται κατα τη διάρκειά του ακόμα και να πιάσεις κατσαβίδι.

Το να είσαι με γκόμενες είναι ανάπαυση, αφου ανάπαυση σημαίνει να απομακρυνθείς απο το τιμόνι ή απο άλλες εργασίες. Δεν σε υποχρεώνει κανένας να κοιμηθείς

Οι διαφορές μεταξύ διαθεσιμότητας και ανάπαυσης είναι ολόκληρα κατεβατά, πχ αν η ανάπαυσή σου διακοπεί πάνω απο δύο φορές, αν έχεις πρόσβαση σε κρεβάτι στο καράβι ή στο παρκαρισμένο λεωφορείο/φορτηγό, και ένα σωρό περιπτώσεις. Μερικές αρκετά δυσνόητες, όπως οι εκτός δημοσιου δρόμου διαδρομές, δεν είναι οδήγηση αλλα άλλη εργασία.


@angello Πρέπει υποχρεωτικά να κάνεις ημερήσια ανάπαυση πάνω απο 11 ώρες. Αυτό σου δίνει για οδήγηση+διάλειμμα+άλλες εργασίες=13 ώρες maximum
Άρα στο παράδειγμά σου, είσαι νόμιμος

Τώρα δεν ξέρω κατα πόσο κουράζει η "άλλη εργασία" και κατα πόσο επηρεάζει την οδήγηση, γιατι εγώ δεν έχω άλλες εργασίες, αυτό που έχω όμως, και ξέρω οτι κουράζει πολύ, είναι η εβδομαδιαία ανάπαυση (ρεπό) η οποία ξεκινάει απο μια μέρα ρεπό για κάθε 7 μέρες εργασίας.

Και μάλιστα αυτή η ρημάδα η μέρα του ρεπό, μόνο ρεπό δεν είναι, αφού πρέπει να γίνει η εβδομαδιαία συντήρηση του οχήματος συν τυχόν επισκέψεις σε διάφορους μάστορες.
(Και όλο αυτό για να σου φάει η εφορία το 26% του τζίρου + την προκαταβολή του επόμενου έτους χωρίς να υπολογίζει/δικαιολογεί τα αυτονόητα έξοδα όπως ΤΕΒΕ/ΟΑΕΕ)

Μερικές φορές παρακαλούσα να δούλευα απο το να είχα ρεπό, άρα υποθέτω και πως μετά απο βαριές "άλλες εργασίες" τρίωρης διάρκειας, η οδήγηση που ακολουθεί θα σε ξεκουράσει..

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 06 Δεκ 2013, 09:07
από erling
Η υποχρεωτική ασφάλιση δεν μπαίνει στα έξοδα του βιβλίου Εσόδων-Εξόδων;

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 06 Δεκ 2013, 11:38
από UltiMo_
Όχι. Ούτε ΔΕΗ χαράτσια κτλ. Είναι προσωπικά έξοδα. Λες και ξύπνησα μια μέρα και αποφάσισα να τους δώσω λεφτά. Εσύ τα βάζεις?

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 06 Δεκ 2013, 13:16
από erling
Εννοείται, δεν θα βάλω Ασφάλειες και ΔΕΗ/ΟΤΕ/ΔΕΥΑ γραφείου; Χαράτσια και ότι αφορά το σπίτι όχι.
Δεν γνωρίζω όμως το δικό σου φορολογικό καθεστώς....

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 08 Δεκ 2013, 17:07
από gstam
Για να πω και εγω τι εμαθα,πριν απο 15 ημερες με σταματησε τροχαια στην εισοδο της Κακιας Σκαλας,στις 19.00,και μετα τον καθιερωμενο ελεγχο(αδεια ,διπλωμα,ασφαλεια,ταχογραφο,Κτεο)τον ρωτησα και μου ειπε οτι εγω σαν οδηγος διανομης μπορω μεχρι δεκα(10)ωρες στο συνολο.Βασει ταχογραφου βεβεια.

Re: Ωράριο οδηγών φορτηγών

Δημοσιεύτηκε: 09 Δεκ 2013, 09:07
από angello
gstam έγραψε:Για να πω και εγω τι εμαθα,πριν απο 15 ημερες με σταματησε τροχαια στην εισοδο της Κακιας Σκαλας,στις 19.00,και μετα τον καθιερωμενο ελεγχο(αδεια ,διπλωμα,ασφαλεια,ταχογραφο,Κτεο)τον ρωτησα και μου ειπε οτι εγω σαν οδηγος διανομης μπορω μεχρι δεκα(10)ωρες στο συνολο.Βασει ταχογραφου βεβεια.
Αν είχες ανάπαυση λιγότερη από 11 ώρες τότε θα είχες παράβαση , η οδήγηση σου δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 9 ώρες εφ’ όσον δεν επιτρέπεται η παράταση μέχρι 10 ώρες .
Δες κανονισμοί ΕΟΚ 3821/85 ΚΑΙ ευρωπαϊκοί κανονισμοί ΕΚ 561 /06 , κατά την άποψη μου αν δεν υπάρχουν εξαιρέσεις τότε μπορείς να απασχολείσαι στην εργασία σου 13 ώρες εκ των οποίων τις 9 μπορείς και να τις οδηγείς , δηλαδή 11 ώρες ανάπαυση και 13 εργασία ίσον 24 ώρες , ή 9 ώρες 0δήγηση 45 λεπτά διάλειμμα και 3 ώρες διάφορες εργασίες πλην οδήγησης και 11 ώρες ανάπαυση ίσον 23 ώρες και 45 λεπτά (24 ώρες)
:biritses