Περί ανακλαστικών γιλέκων ασφαλείας...

Χώρος αφιερωμένος σε ότι δεν είναι ηλεκτρονικό βοήθημα...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6253
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Περί ανακλαστικών γιλέκων ασφαλείας...

Δημοσίευση από MacPap » 20 Ιούλ 2010, 21:07

Γεια χαρά

Με αφορμή την συζήτηση "Γιλέκο υψηλής ορατότητας" που άνοιξε στην ενότητα "Οδική Ασφάλεια..."για τα ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας, αποφάσισα να το ψαξω και βρήκα τα εξής. Συγνώμη για το μακρύ άρθρο αλλά δεν γινόταν μικρότερο ΟΙ πληροφορίες είναι πολλές.

Τα γιλέκα αυτά είναι καλό να τα φοράμε όταν είμαστε στο εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο ή σε αυτοκινητόδρομο, άσχετα με το αν είναι μέρα ή νύκτα. Είναι έτσι φτιαγμένα που κάνουν τον χρήστη τους να είναι ορατός σαν την μύγα μες το γάλα.

Εικόνα

Γεγονός είναι ένα στην Αυστρία μετά από τέσσερα χρόνια εφαρμογής του μέτρου υποχρεωτικής χρήσης των γιλέκων μειώθηκαν τα ατυχήματα λόγω αδυναμίας εντοπισμού των ανθρώπων στο σκοτάδι κατά 39%. Ο αριθμός δε των συνολικών θυμάτων μειώθηκε κατά τουλάχιστον 53%. Το εντυπωσιακό αυτό αποτέλεσμα έδωσε το έναυσμα για μια μελέτη προκειμένου να εκδοθεί στο μέλλον κοινοτική οδηγία για όλες τις χώρες που να καθιστά την χρήση ανακλαστικών γιλέκων ασφαλείας υποχρεωτική.

Πέραν αυτού τώρα. παραθέτω τι ισχύει για τα γιλέκα αυτά στις χώρες του εξωτερικού. Προσοχή τα αυτά ισχύουν στις περισσότερες περιπτώσεις και για τα δίκυκλα.

Ας σημειωθεί πως σε κάποιες χώρες η ύπαρξη τέτοιου γιλέκου στο όχημα είναι υποχρεωτική. Έτσι ακόμα και αν νοικιάσετε αυτοκίνητο καλό είναι να βεβαιωθείτε πως στον εξοπλισμό του μαζί με φαρμακείο και άλλα περιλαμβάνεται και ένα τουλάχιστον τέτοιο γιλέκο, διότι τα πρόστιμα σε μερικές περιπτώσεις είναι τσουχτερά.

Εικόνα

Στην Γερμανία περί ανακλαστικών γιλέκων ασφαλείας σε αυτοκινούμενα οχήματα ισχύουν τα εξής:

Ανακλαστικά γιλέκα ασφαλείας σε οχήματα επαγγελματικής χρήσης στην Γερμανία

Η ύπαρξη/μεταφορά γιλέκου ασφαλείας σε οχήματα επαγγελματικής χρήσης (συμπεριλαμβανομένων των επιβατικών), καθορίζεται από τον επαγγελματική ένωση χρήσης οχημάτων (Berufsgenossenschaft für Fahrzeughaltung=GFA). Αυτό ρυθμίζεται στον κανονισμό περί πρόληψης ατυχημάτων UVV BGV - D 29 (πρώην VGB 12 § 56).

Συνεπεία τούτου ο εργοδότης υποχρεούται να εξοπλίσει τα αυτοοκινούμενα οχήματα με γιλέκο για τουλάχιστον ένα ασφαλισμένο. Οχήματα στα οποία επιβαίνουν συνεχώς ένας οδηγός και ένας συνοδηγός πρέπει να φέρουν δύο γιλέκα ασφαλείας.

Αυτός στου οποίου το όνομα έχει εκδοθεί η ασφάλεια του οχήματος υποχρεούται να παρέχει πληροφορίες εάν η παρούσα διάταξη έχει εφαρμοστεί.

Γιλέκα ασφαλείας σε ιδιωτικά αυτοκίνητα στη Γερμανία

Στη Γερμανία η χρήση γιλέκου ασφαλείας σε οχήματα ιδιωτικής χρήσεως (Ι.Χ.) ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Ωστόσο, συνιστάται, η προαιρετική ύπαρξη/μεταφορά και χρήση ενός τέτοιου γιλέκου για την περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος. Καθόσον αυξάνει την ασφάλεια κατά τη νύχτα ή σε κακές συνθήκες ορατότητας.

Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες Ισχύουν τα ακόλουθα:

Εικόνα
Αναλυτικό Κατάλογο του τί συμβαίνει στις άλλες χώρες θα βρείτε εδώ.

Πρότυπα και κατηγορίες για την ένδυση υψηλής ορατότητας

Ας δούμε τώρα λίγο τα πρότυπα και κατηγορίες για την ένδυση υψηλής ορατότητας

Τα γιλέκα υψηλής ορατότητας διέπονται από τα πρότυπα EN471 και EN1150. Το πρότυπο EN471 αφορά επαγγελματική και ερασιτεχνική ένδυση ενώ το EN1150 αφορά μόνο ερασιτεχνική χρήση. Το πρότυπο EN471 περιγράφει τρεις κατηγορίες προστασίας. Η ενδυμασία που προορίζεται για χρήση σε δρόμο πρέπει να πληρεί τουλάχιστον της προδιαγραφές της κατηγορίας δύο. Οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία οδικής βοήθειας υποχρεούνται να φορούν ενδυμασία κλάσεως τρία ενώ η ίδια κατηγορία συνίσταται χωρίς να επιβάλλεται για τους διασώστες.

Κατηγορίες προδιαγραφών κατά πρότυπο EN471

Εικόνα

Για ένα γιλέκο ασφαλείας κατά EN471 είναι απαραίτητες 2 λωρίδες πάχους 50mm, ενώ για ρουχισμό κατα EN1150 (ερασιτεχνική χρήση) φθάνει μία λωρίδα πάχους 25mm.

Τελικές παρατηρήσεις για την αγορά γιλέκου ασφαλείας

Βάσει προδιαγραφών τα γιλέκα ασφαλείας πρέπει να είναι χρώματος κίτρινου ή πορτοκαλί και φέρει το ευρωπαϊκό σύμβολο ελέγχου EN471. Τα γιλέκα ασφαλείας που πληρούν το πρότυπο αυτό διαθέτουν στο εσωτερικό τους ετικέτα με την σχετική σήμανση. Κατά την αγορά τέτοιου γιλέκου πρέπει να δοθεί προσοχή στην ύπαρξη αυτής της επισήμανσης, διότι υπάρχουν ακόμα στο εμπόριο παλιότερα γιλέκα τα οποία δεν πληρούν τις προδιαγραφές που περιγράφονται στο πρότυπο EN 471.

Ελπίζω να μη σας κούρασα πολύ...

Φιλικά Κωστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Αλλα Αξεσουάρ...”