Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από enias »

Κατ αρχήν να διευκρυνήσω οτι η φωτο που παρέθεσα και που είναι λιγο θαμπη, λογω του οτι δεν διαθέτω σκανερ και την έβγαλα με το κινητό, είναι απο την Ιταλία όπου δεν υπάρχει ελάχιστο όριο εκτός οταν το επιβάλει ταμπέλα. Εν ελλείψη της, ελάχιστο οριο απλά δεν υπάρχει.
Επίσης πιστεύω οτι είναι υπερβολή το να λέμε οτι σε δρόμους με παραπάνω απο μια λωρίδα δημιουργείται πρόβλημα οταν καποιος πάει αργα στη δεξιά. Υποθέτω οτι οφείλεται στο έλλειμα εκπαίδευσης στην Ελλάδα και κατα κύριο λόγο την ευθύνη να πέφτει στις σχολές οδήγησης, που δεν διδάσκουν οτι
-σε δρόμο με δύο λωρίδες, η δεξιά λωρίδα είναι η κανονικής πορείας και η αριστερή μόνο προσπεράσματος. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Οτι ο κανόνας λέει οτι αριστερά κινούνται μονο όσοι βρίσκονται σε φάση προσπεράσματος και μόλις έχουν περάσει, ξαναμπαίνουν δεξιά. Δεν βλέπω λοιπόν το λόγο για τον οποίον ακομά και με 40 να πηγαίνει κάποιος δημιουργεί πρόβλημα ή κίνδυνο
- σε δρόμο με 3 λωρίδες ισχύει με τη μεσαία οτι και παραπάνω με τη δεξιά και εδώ η δεξιά λωρίδα είναι για τα βαριά οχήματα.
Τόσο απλα.


Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από MacPap »

enias έγραψε:... η δεξιά λωρίδα είναι για τα βαριά οχήματα...
Εφόσον αυτά υπάρχουν!!! Οχι άντε βρήκαμε 3 λωρίδες η δεξιά λωρίδα είναι reservé για τα βαριά για όταν αυτά αποφασίσουν να έρθουν...

Με λίγα λόγια στα φορτηγά συμπεριφερόμαστε όπως στα αργά κινούμενα ΙΧ όσον αφορά την ταχύτητά τους. Απλώς τα προσπερνάμε και όταν τελειώσουν ξαναμπαίνουμε δεξιά χωρίς να κατασκηνώνουμε στην μεσαία από την Αθήνα μέχρι το Vladivostok, με τη δικαιολογία πως μπορεί σε "τρία τέρμινα" ή 2000 χλμ να βρούμε ένα φορτηγό το οποίο θα χρειάζεται να το περάσουμε!!!

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από enias »

MacPap έγραψε:
enias έγραψε:... η δεξιά λωρίδα είναι για τα βαριά οχήματα...
Εφόσον αυτά υπάρχουν!!! Οχι άντε βρήκαμε 3 λωρίδες η δεξιά λωρίδα είναι reservé για τα βαριά για όταν αυτά αποφασίσουν να έρθουν...
Έτσι ακριβώς, και έχουμε ανοίξει και ειδικό θέμα για να συζητήσουμε την κίνηση στη μεσαία λωρίδα στo "Οι ανεγκέφαλοι της Μεσαίας λωρίδας..."
Αινείας
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από xrisa »

Λάθος διατύπωση όσο αφορά την λέξη που χρησιμοποίησα "πρόβλημα" είναι προσωπική μου άποψη.
Τώρα αν το νόμιμο είναι και σωστό....σηκώνει μεγάλη συζήτηση...
Οχι δεν με υποχρεώνει κανένας να έχω μεγάλη ταχύτητα, όπως δεν με υποχρεώνει κανένας να έχω και μικρή ταχύτητα, αλλά λαμβάνω υπ' όψη και τους άλλους οδηγούς που κινούνται.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από MacPap »

xrisa έγραψε: ...δεν με υποχρεώνει κανένας να έχω μεγάλη ταχύτητα, όπως δεν με υποχρεώνει κανένας να έχω και μικρή ταχύτητα...
Σωστά σε αυτοκινητόδρομο μπορείς να κάνεις ότι θέλεις ανάμεσα σε 50χλμ/ώρα ελάχιστη και 120 χλμ/ώρα μέγιστη ταχύτητα. :D

Πέραν αυτού λες πως "...αλλά λαμβάνω υπ' όψη και τους άλλους οδηγούς που κινούνται."
Επειδή αυτό το ακούω συχνά θέλω να θέσω μια ερώτηση (μη το πάρεις προσωπικά απλώς παίρνω αφορμή από τα γραφόμενά σου).

Αν δηλαδή βρεθείς σε δρόμο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που έχουν βγει όλοι αυτοί με τα "θηρία" και πηγαίνουν με μέση ωριαία 230 χλμ/ώρα γιατί έχουν rendezvous με τον Άγιο Πέτρο. Ενώ δεξιά είναι γεμάτο νταλίκες που πάνε με 80 χλμ/ώρα. Εσύ τι θα κάνεις πως θα συμβιβαστείς με αυτά τα δύο άκρα?

Αυτό που θέλω να πω είναι πως, ορθώς και σοφά στον ΚΟΚ προβλέπεται ανώτερο και κατώτερο όριο ταχύτητας. Ούτως ώστε να υπάρχει ένα μέτρο σε αυτά που συμβαίνουν και ένας οδηγός να μην είναι σαν την μύγα μες το γάλα είτε είναι γρήγορος είτε αργός. Δυστυχώς όμως το πρόβλημα για άλλη μια φορά επί της ουσίας είναι πως είμαστε λαός των άκρων που θέλουμε να περάσει το δικό μας. Πρέπει οι άλλοι να συμβιβαστούν με εμάς και όχι εμείς στο σύστημα.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από xrisa »

MacPap έγραψε:
Αν δηλαδή βρεθείς σε δρόμο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που έχουν βγει όλοι αυτοί με τα "θηρία" και πηγαίνουν με μέση ωριαία 230 χλμ/ώρα γιατί έχουν rendezvous με τον Άγιο Πέτρο. Ενώ δεξιά είναι γεμάτο νταλίκες που πάνε με 80 χλμ/ώρα. Εσύ τι θα κάνεις πως θα συμβιβαστείς με αυτά τα δύο άκρα?

Φιλικά Κώστας
Θα οδηγώ κανονικά στην αριστερή,από την στιγμή που υπάρχουν φορτηγά στην δεξιά, και όταν λέω κανονικά εννοώ όταν δεν υπερβαίνω το όριο ταχύτητας, αν και για να είμαι ειλικρινής πάντα έχω υπέρβαση έως 20K/h, αλλά ξέρεις κάτι φίλε Κώστα? Δεν είναι λίγες οι φορές που "δίνω στυγνά" τις όποιες επικίνδυνες καταστάσεις συναντώ στα ταξίδια μου, απλά τηλεφωνώ στο 100, και σε πληροφορώ τους ενδιαφέρει πολύ.
Πάντως έχω να παρατηρήσω ότι τελευταία δεν συναντώ πολλούς που έχουν rendezvous με τον Άγιο Πέτρο.
Δίνω ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, και τα στοιχεία εκείνα που τους είναι χρήσιμα, το έχω κάνει,και το κάνω.
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από enias »

MacPap έγραψε:Αν δηλαδή βρεθείς σε δρόμο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση που έχουν βγει όλοι αυτοί με τα "θηρία" και πηγαίνουν με μέση ωριαία 230 χλμ/ώρα γιατί έχουν rendezvous με τον Άγιο Πέτρο. Ενώ δεξιά είναι γεμάτο νταλίκες που πάνε με 80 χλμ/ώρα. Εσύ τι θα κάνεις πως θα συμβιβαστείς με αυτά τα δύο άκρα?
Πολυ συχνό πρόβλημα αυτό στην Ελλάδα, και είναι όντως μια φάση επικίνδυνη. Και να ήμουν χαζός για να ευθυγραμμιστώ με την συμπεριφορά αυτων ανεγκέφαλων, δεν θα έφτανα και πολύ μακρυά με το ταπεινό αυτοκινητάκι μου, που μετά απο τα 140 χορεύει breakdance στην άσφαλτο. Αυτο τουλάχιστον δεν το αντιλαμβάνονται; Απορώ πραγματικά.
Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από erling »

Να σημειώσω πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει θεσμοθετημένο ελάχιστο όριο ταχύτητας με καθολική ισχύ.
Το άρθρο περί απαγόρευσης κίνησης στα οχήματα που δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα πάνω από 50 km/h είναι για οχήματα που δεν μπορούν όχι για οδηγούς που δεν θέλουν.
Αλλά σαφώς και είναι επικίνδυνο να οδηγεί κάποιος στην ΠΑΘΕ με 40km/h έστω και στην δεξιά.
Η κίνηση με τέτοια ταχύτητα υποδηλώνει κάποιο πρόβλημα, είτε του οχήματος είτε του οδηγού.
Οπότε η καλύτερη και ασφαλέστερη λύση είναι σταμάτημα στο επόμενο πάρκινγκ και λήψη των αναγκαίων μέτρων.
Βέβαια δεν θα πρέπει να είμαστε εμείς αυτοί που θα αναγκάσουμε τον χ οδηγό να ρυθμίσει την ταχύτητά του με των υπολοίπων. Αυτή είναι δουλειά των θεσμοθετημένων οργάνων.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από rasPUTIN »

erling έγραψε:Να σημειώσω πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει θεσμοθετημένο ελάχιστο όριο ταχύτητας με καθολική ισχύ.
Ἀκριβῶς. Ὑπάρχει μόνο ἡ ἐλάχιστη ἐπιτρεπτὴ ταχύτητα τῶν 50χ.α.ω. σὲ αὐτοκινητόδρομους καὶ ὁδοὺς ταχείας κυκλοφορίας.

Δεῖτε τὶ ἀναφέρεται στὸν ΚΟΚ.
Άρθρο 29: Kίνηση oχημάτων σε αυτoκινητόδρoμoυς, oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας και σήραγγες
1. Στoυς αυτoκινητόδρoμoυς και στις oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας, oι oπoίες διακρίνoνται από τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις oδoύς εισόδoυ και εξόδoυ εξ αυτών, απαγoρεύεται η κυκλoφoρία πεζών, εφίππων, ζώων, πoδηλάτων, ζωηλάτων oχημάτων και γενικά oχημάτων τα oπoία δεν κινoύνται με κινητήρα, ως και μηχανoκίνητων oχημάτων τα oπoία εξ υπoλoγισμoύ ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπoρoύν να αναπτύξoυν σε oριζόντια oδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιoμέτρων την ώρα.
Πρόστιμο: 200€


Ἡ ἐλάχιστη ἐπιτρεπτὴ ταχύτητα ὀρίζεται ἐμμέσως καὶ ὄχι εὐθέως. Δὲν λέει ὄτι ἀπαγορεύεται ἠ κυκλοφορία μὲ ταχύτητα μικρότερη τῶν 50χ.α.ω (ἐκτὸς ἀν τὸ ἐπιβάλλουν λόγοι ἀσφαλείας). Ἀπαγορεύει τὰ ὀχήματα τὰ ὁποία δὲν μποροῦν νὰ ἀναπτύξουν ταχύτητα ἄνω τῶν 50χ.α.ω. ἄρα ἐπιβάλλεται ὠς ἐλάχιστη ἐπιτρεπτὴ ταχύτητα τὰ 50χ.α.ω. ἄρα μικρότερη ταχύτητα εἶναι ἀπαγορευμένη.

Σὲ ἄλλους δρόμους δὲν ὑπάρχει ἐλάχιστη ἐπιτρεπτὴ ταχύτητα. Θυμάμαι ἕνα μεσημέρι στὸ Καματερὸ 4 νεαροὺς νὰ κινοῦνται μὲ 10χ.α.ω ἐπειδὴ εἶχε σκάσει τὸ λάστιχο. Ἀντὶ νὰ τὸ ἀλλάξουν μὰς ταλαιπώρησαν.
erling έγραψε:Το άρθρο περί απαγόρευσης κίνησης στα οχήματα που δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα πάνω από 50 km/h είναι για οχήματα που δεν μπορούν όχι για οδηγούς που δεν θέλουν.
Ἀκριβῶς, συμφωνῶ καὶ σὲ αὐτό.
erling έγραψε:Αλλά σαφώς και είναι επικίνδυνο να οδηγεί κάποιος στην ΠΑΘΕ με 40km/h έστω και στην δεξιά.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ; ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ;
erling έγραψε:Η κίνηση με τέτοια ταχύτητα υποδηλώνει κάποιο πρόβλημα, είτε του οχήματος είτε του οδηγού.
Δὲν εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἰσχύει ἡ παραπάνω φράση.
  • Μπορεῖ ὁ ὁδηγὸς νὰ παρατηρεῖ δεξιὰ ἀριστερὰ προκειμένου νὰ βρεῖ τὸν προορισμό του.
  • Μπορεῖ νὰ κάτι νὰ ἄκουσε κάποιον περίεργο ἤχο στὸ ὄχημά του καὶ νὰ ἔκανε δεξιά, νὰ ἐπιβράδυνε ὤστε νὰ ἐστιάσει τὶς αἰσθήσεις του στὸ ὄχημα.
erling έγραψε:Οπότε η καλύτερη και ασφαλέστερη λύση είναι σταμάτημα στο επόμενο πάρκινγκ και λήψη των αναγκαίων μέτρων.
Ἐὰν ὑπάρχει πρόβλημα στὸν ὁδηγὸ ἤ τὸ ὄχημα τότε ἐπιβάλλεται.

Ἀλλὰ στὸν αὐτοκινητόδρομο χρειάζεται πινακίδα ἀναγγελίας χώρου στάθμευσης μερικὰ χιλιόμετρα πρίν. Τὸν Ὀκτώβρη διέσχιζα τὴν Ἀθηνῶν Κορίνθου στὴν κατεύθυνση πρὸς Κόρινθο. Χτύπησε τὸ κινητὸ καὶ εἴδα στὴν ὀθόνη ὄτι μὲ καλούσαν ἀπὸ τὴν δουλειά. Ἀποφάσισα νὰ σταματήσω στὸν πρῶτο χῶρο στάθμευσης καὶ νὰ τοὺς καλέσω. Τοὺς δύο πρώτους χώρους στάθμευσης τοὺς προσπέρασα μιὰ τὸ νὰ σανιδώσω τὸ φρένο (κινούμενος μὲ 100 χ.α.ω.) δὲν ήταν καὶ ὄτι καλύτερο. Οἱ ἀχρεῖοι εἴχαν μόνο μὶα πινακίδα στὰ 100 ἤ 200 μέτρα. Ἀναγκάστηκα νὰ ἐπιβραδύνω ὦστε νὰ μὴν χάσω τὸνἐπόμενο χῶρο στάθμευσης. Κινούμουν μὲ ταχύτητα ἄνω τῶν 50χ.α.ω.. Ἀν παρ'ὄλα αὐτὰ κάποιος δυσαρεστήθηκε δὲν φταίω ἐγώ.
erling έγραψε:Βέβαια δεν θα πρέπει να είμαστε εμείς αυτοί που θα αναγκάσουμε τον χ οδηγό να ρυθμίσει την ταχύτητά του με των υπολοίπων. Αυτή είναι δουλειά των θεσμοθετημένων οργάνων.
Ὀποιαδήποτε ταχύτητα ἄνω τῶν 50χ.α.ω. (ἡ ὁποία δὲν παραβιάζει τὸ ἀνώτατο ὄριο) εἶναι ἐπιτρεπτή. Ἀν κάποιος γουστάρει νὰ πιάσει τὴν δεξιὰ λωρίδα στὸν αὐτοκινητόδρομο καὶ νὰ πηγαίνει μὲ 60χ.α.ω. εἶναι ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσίευση από MacPap »

Μερικές παρατηρήσεις/απόψεις.

Δεν νομίζω πως θα ήταν σωστο να υπάρξει υποχρέωση ελάχιστης ταχυτητας κίνησης, ακόμα και στους αυτοκι ητόδρομους. Πρώτον διότι πρακτικά κανεις δεν κινήται άνευ λόγου με λιγότερα απο 50χλμ/ώρα. Κατα δεύτερον ο κινούμενος με λιγότερα θα καθήστατο παράνομος ακόμα και αν ειχε πρόβλημα (πχ σκασμένο λάστιχο).

Ακόμα και στην Γερμανία καθώς και στις χώρες της κεντρικής ευρώπης ισχίει το ίδιο με την Ελλαδα. Δηλαδή απαγορεύεται η κινηση σε αυτοκινητόδρομους οχημάτων που απο την φύση τους δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 50χλμ/ώρα και οχι η κίνηση σε αυτούς με ταχύτητα μικρότερη των 50 χλμ/ωρα. ΕΚΤΟΣ και αν υπάρχει ειδική σήμανση που μα επιβάλει ελάχστη ταχύτητα.

Συμπέρασμα είναι πως μάλλον δεν είναι σωστό να υπάρχει ελάχιστη ταχύτητα για το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων, αλλα μόνο όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο και σηματοδοτήται κατάλληλα.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”