Σελίδα 3 από 3

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 20 Αύγ 2010, 09:10
από erling
Haridimos έγραψε:
erling έγραψε:Αλλά σαφώς και είναι επικίνδυνο να οδηγεί κάποιος στην ΠΑΘΕ με 40km/h έστω και στην δεξιά.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ; ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ;
Σκέψου ότι πλησιάζει κονβόι φορτηγών και πρέπει να προσπεράσει. Πόση ώρα θα χρειαστεί? Η οδική οργή (road rage) είναι κάτι που είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθεί. Και από τα μικρότερα ζητήματα. Και η λύση δεν είναι "να έχει υπομονή"
Δυστυχώς δεν έχουμε όλοι οι οδηγοί την παιδεία πως ο οδήγηση είναι ομαδικό και όχι ατομικό άθλημα. Αν κάποια στιγμή αντιληφθούμε πως οι άλλοι οδηγοί είναι συμπαίχτες μας και όχι αντίπαλοι, τότε πολλά από αυτά που συζητάμε δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης.
Haridimos έγραψε:
erling έγραψε:Η κίνηση με τέτοια ταχύτητα υποδηλώνει κάποιο πρόβλημα, είτε του οχήματος είτε του οδηγού.
Δὲν εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἰσχύει ἡ παραπάνω φράση.
  • Μπορεῖ ὁ ὁδηγὸς νὰ παρατηρεῖ δεξιὰ ἀριστερὰ προκειμένου νὰ βρεῖ τὸν προορισμό του.
  • Μπορεῖ νὰ κάτι νὰ ἄκουσε κάποιον περίεργο ἤχο στὸ ὄχημά του καὶ νὰ ἔκανε δεξιά, νὰ ἐπιβράδυνε ὤστε νὰ ἐστιάσει τὶς αἰσθήσεις του στὸ ὄχημα.
Πιστεύω πως από την στιγμή που είναι σε αυτοκινητόδρομο και οι μόνες δυνατές έξοδοι είναι από κόμβους, με μια ταχύτητα 80 km/h μπορεί να δει τι λέει η σήμανση του κόμβου που πλησιάζει.
Αν τώρα άκουσε κάτι περίεργο, όντως θα πάει αργά για 500 ή 1000μ. Αν είναι για παραπάνω, καλό είναι να βάλει τα alarm για να αντιληφθούν οι άλλοι οδηγοί πως κάποιο πρόβλημα υπάρχει.

υ.γ. Να σημειώσω πως εμπειρίες δεν έχω από οδήγηση νοτιότερα της Αθήνας (2-3 φορές έχω κατέβει).

υ.γ.2. Μιας και το ανέφερα, ας κάνει όποιος θέλει το road rage test

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 20 Αύγ 2010, 12:20
από enias
Στην Ελλάδα εμείς οι έλληνες έχουμε την τάση να γινόμαστε υπερευάισθητοι σε κάποια ζητήματα και επίσης απόλυτοι. Χρειάζεται πραγματικά μια απαγορευτική πινακίδα για να αντιληθφεί κάποιος οτι σε ένα δρόμο που το 99% κινείται με ταχύτητες ανω των 80χλμ/ωρα είναι λίγο (οχι πολυ) επικίνδυνο να κινείται κάποιος με κατω 50; Η διαφορά ταχύτητας είναι μεγάλη και ως εκ τουτου όπως όλοι ξέρουμε (και να μην αρχίσω να γραφω τύπους φυσικης... ;) ) η απόσταση με το προπορευόμενο όχημα μειώνεται σε πολύ μικρό χρόνο.

Βέβαια, υπάρχει και το θέμα οτι ο απο πίσω υποχρεούται να κρατά απόσταση απο τον μπροστινό του οπότε λογικά δεν θα έπρεπε να δημιουργείται θέμα όταν ο μπροστινός πάει αργα. Ολα αυτά βέβαια είναι σχετικά. π.χ. θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη η φάση οπου κάποιος κινείται με 120 στη δεξιά (και υποχρεούται αφου δεν υπάρχει άλλο όχημα μπροστά του για να πάει στη μεσαία) και μετα απο μια καμπή να βρεθεί πίσω απο ένα όχημα που κινείται με 40.

Σε άλλες περιπτώσεις ισχύει αυτο που υποστηρίζει ο Haridimos, οτι δηλαδή δεν είναι και τοσο επικίνδυνο.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Αρχικά, όπως ειπώθηκε παραπάνω, το άναμα των αλάρμ είναι μια καλή λύση. Δεν πρέπει να γινόμαστε απόλυτοι και να λέμε οτι κατί είναι επικίνδυνο και να το ξορξκίζουμε. Λύσεις υπάρχουν όταν υπάρχει καλή θέληση, και φυσικά πολύ προσοχή κυρίως απο αυτόν που γνωρίζει οτι κινείται "αντισυμβατικά" (και όχι "παράνομα") με ταχύτητες κατω των 50.

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 20 Αύγ 2010, 16:49
από rasPUTIN
MacPap έγραψε:Δεν νομίζω πως θα ήταν σωστο να υπάρξει υποχρέωση ελάχιστης ταχυτητας κίνησης, ακόμα και στους αυτοκι ητόδρομους. Πρώτον διότι πρακτικά κανεις δεν κινήται άνευ λόγου με λιγότερα απο 50χλμ/ώρα.
Διαφωνῶ.
MacPap έγραψε:Κατα δεύτερον ο κινούμενος με λιγότερα θα καθήστατο παράνομος ακόμα και αν ειχε πρόβλημα (πχ σκασμένο λάστιχο).
Ἐξαρτάται. Ἀν λόγω βλάβης κινεῖται ἀργὰ ὀφείλει (ἠθικῶς) νὰ ἐγκαταλέιψει τὸν αὐτοκινητόδρομο/δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στὴν πρώτη ἔξοδο. Ἀν συνεχίσει ὄμως νὰ παραμένει στὸν αὐτοκινητόδρομο/δρόμο ταχείας κυκλοφορίας εἶναι γιὰ λακτίσματα στοὺς γλουτοὺς.
MacPap έγραψε:Ακόμα και στην Γερμανία καθώς και στις χώρες της κεντρικής ευρώπης ισχίει το ίδιο με την Ελλαδα. Δηλαδή απαγορεύεται η κινηση σε αυτοκινητόδρομους οχημάτων που απο την φύση τους δεν μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 50χλμ/ώρα και οχι η κίνηση σε αυτούς με ταχύτητα μικρότερη των 50 χλμ/ωρα. ΕΚΤΟΣ και αν υπάρχει ειδική σήμανση που μα επιβάλει ελάχστη ταχύτητα.
Ξέρω (καὶ μοῦ ἔχει ἐπιβεβαιωθεῖ ἀπὸ κοινὸ γνωστό μας) ὄτι τὸ κατώτατο ὄριο εἶναι 80 χ.α.ω.. Ἄν ἔχετε δίκιο καὶ οἱ δύο τότε συμπεραίνω ὄτι σὲ κάθε εἴσοδο αὐτοκινητοδρόμου ὑπάρχει πινακίδα γιὰ κατώτατο ὄριο 80 χ.α.ω..
erling έγραψε:
Haridimos έγραψε:
erling έγραψε:Αλλά σαφώς και είναι επικίνδυνο να οδηγεί κάποιος στην ΠΑΘΕ με 40km/h έστω και στην δεξιά.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ; ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ;
Σκέψου ότι πλησιάζει κονβόι φορτηγών και πρέπει να προσπεράσει. Πόση ώρα θα χρειαστεί? Η οδική οργή (road rage) είναι κάτι που είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθεί. Και από τα μικρότερα ζητήματα.
Αααααααααααααααααααααααααααἀ ... ... τώρα σὲ πιάνω. Τέτοιο κίνδυνο ἐννοεῖς, μὴ ὀδηγικό. Τέτοιο κίνδυνο διατρέχουμε ὄλοι μας ἐπειδὴ σταματάμε στὸ κίτρινο καὶ ὀ πίσω πλακώνεται στὰ φρένα, ἐπειδὴ δὲν μπαίνουμε στὴν Λ.Ε.Α. γιὰ νὰ ἀνοίξουμε δρόμο στὸν μαχαραγιά κ.ο.κ..

Βέβαια τὸ προσπέρασμα ἀπὸ τὸν κονβόι τῶν φορτηγῶν ἀποφεύγεται μὲ κατώτατο ὄριο 80 χ.α.ω. Νομίζω ὄτι τὰ μεγάλα φορτηγὰ δὲν ἐπιτρέπεται νὰ κινηθοῦν ταχύτερα.
erling έγραψε:Και η λύση δεν είναι "να έχει υπομονή"
Τὴν λύση τὴν ξέρω ἀλλὰ δὲν μοῦ ἐπιτρέπει ὁ Ποινικὸς Κώδικας νὰ τὴν ἀναφέρω.

erling έγραψε:
Haridimos έγραψε:
erling έγραψε:Η κίνηση με τέτοια ταχύτητα υποδηλώνει κάποιο πρόβλημα, είτε του οχήματος είτε του οδηγού.
Δὲν εἶναι ἀπαραίτητο νὰ ἰσχύει ἡ παραπάνω φράση.
  • Μπορεῖ ὁ ὁδηγὸς νὰ παρατηρεῖ δεξιὰ ἀριστερὰ προκειμένου νὰ βρεῖ τὸν προορισμό του.
  • Μπορεῖ νὰ κάτι νὰ ἄκουσε κάποιον περίεργο ἤχο στὸ ὄχημά του καὶ νὰ ἔκανε δεξιά, νὰ ἐπιβράδυνε ὤστε νὰ ἐστιάσει τὶς αἰσθήσεις του στὸ ὄχημα.
Πιστεύω πως από την στιγμή που είναι σε αυτοκινητόδρομο και οι μόνες δυνατές έξοδοι είναι από κόμβους, με μια ταχύτητα 80 km/h μπορεί να δει τι λέει η σήμανση του κόμβου που πλησιάζει.
Αν τώρα άκουσε κάτι περίεργο, όντως θα πάει αργά για 500 ή 1000μ. Αν είναι για παραπάνω, καλό είναι να βάλει τα alarm για να αντιληφθούν οι άλλοι οδηγοί πως κάποιο πρόβλημα υπάρχει.
Οἱ πινακίδες στὸν αὐτοκινητόδρομο πρέπει νὰ μεγάλες, φαρδιές, πλατιὲς ὤστε νὰ φαίνονται ἀπὸ μακρυά. Μοῦ ἔχει ἀναφερθεῖ ὄτι σὲ νέο δρόμο στὴν ἀνατολικὴ Κρήτη ἔχουν βάλει πινακίδες μικρὲς (οἱ μεγάλες ἀπαιτοῦν σιδηροκατασκευὴ γιὰ τὴν στήριξη) οἱ ὁποῖες φαίνονται μόλις πλησιάσεις στὸ μέτρο.

Ὄσο γιὰ τὸ ἄλλο μὲ τὰ 500 ἤ 1.000 μέτρα συμφωνῶ. Πέραν αὐτῶν πρέπει νὰ ἀνάψουν τὰ ἀλάρμ καὶ τὸ όχημα νὰ βγεῖ στὴν πρώτη ἔξοδο. Φανταστεῖτε νὰ ἔχει σκάσει ἀριστερὸ λάστιχο. Θὰ τὸ ἀλλάξεις στὸν αὐτοκινητόδρομο;

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 12:12
από sissy
Haridimos έγραψε:
MacPap έγραψε:Κατα δεύτερον ο κινούμενος με λιγότερα θα καθήστατο παράνομος ακόμα και αν ειχε πρόβλημα (πχ σκασμένο λάστιχο).
Ἐξαρτάται. Ἀν λόγω βλάβης κινεῖται ἀργὰ ὀφείλει (ἠθικῶς) νὰ ἐγκαταλέιψει τὸν αὐτοκινητόδρομο/δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στὴν πρώτη ἔξοδο. Ἀν συνεχίσει ὄμως νὰ παραμένει στὸν αὐτοκινητόδρομο/δρόμο ταχείας κυκλοφορίας εἶναι γιὰ λακτίσματα στοὺς γλουτοὺς.
Και όταν εγώ έφυγα από το Ρέθυμνο να πάω στη Σούδα (για να προλάβω το καράβι που ταξίδευα) με αναμμένα τα λαμπάκια του abs και του χειροφρένου και πρόβλημα στα φρένα, που αναγκαστηκά κινούμουν με όχι πάνω από 30 km/h, πως ακριβώς θα εγκατέλειπα τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας? Κάποια στιγμή μπήκα μέσα από τα χωριά, αλλά ακόμα και αυτός ο δρόμος σε βγάζει πάλι στην "εθνική". Το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να έχω τα alarm αναμμένα και να κάνω το σταυρό μου μην βρεθεί κανείς γρήγορος... Γιατί στο συγκεκριμένο κομμάτι της "εθνικής" το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 60 km/h, κάτι το οποίο κανείς δεν τηρεί!

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 12:23
από rasPUTIN
Ὁ Ὁδικὸς Ἄξονας Βορείου Κρήτης ΔΕΝ εἶναι δρόμος ταχείας κυκλοφορίας.

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 12:25
από sissy
Είναι αυτοκινητόδρομος.

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 12:53
από rasPUTIN
Ἀν ὁ ΟΑΒΚ εἶναι αὐτοκινητόδρομος ἐγὼ εἶμαι ἀστροναύτης, πρώην καντηλανάφτης.

Ἀν εἶναι αὐτοκινητόδρομος τότε εἶναι ὁ μοναδικὸς αὐτοκινητόδρομος στὴν Εὐρώπη ὁ ὁποῖος χρησιμοποιεῖται γιὰ διέλευση κοπαδιῶν αἰγοπροβάτων.

Αὐτὸ τὸ πράγμα ΔΕΝ εἶναι αὐτοκινητόδρομος. Δὲν ξέρω τὶς ἀκριβεὶς προδιαγραφὲς τοῦ αὐτοκινητόδρομου ἀλλὰ δὲν θεωρῶ αὐτοκινητόδρομο τὸν δρόμο στὸν ὁποῖο ἔχουν πρόσβαση πεζοὶ, ποδηλάτες καὶ ζώα. Ὁποιοδήποτε μὴ οἰκόσιτο ζῶο μπορεῖ νὰ βρεθεῖ στὸν ΟΑΒΚ.

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 13:10
από sissy
Νομίζω πως το θέμα μας εδώ δεν είναι ο ορισμός του ΟΑΒΚ!
Το θέμα μας είναι αν "υποχρεούμαστε να τρέχουμε" και έκανα το λάθος να αναφέρω ένα περιστατικό που μου έτυχε σε έναν δρόμο που δεν γνωρίζω αν είναι εθνική οδός, επαρχιακή οδός ή όπως αλλιώς θέλεις πές τον και συγγνώμη γι' αυτό!

Υ.Γ. Οποιοδήποτε μη οικόσιτο ζώο μπορεί να βρεθεί παντού ακόμα και σε αυτοκινητόδρομο όπως π.χ. οι αρκούδες στην Εγνατία οδό.

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 13:37
από enias
Haridimos έγραψε:Δὲν ξέρω τὶς ἀκριβεὶς προδιαγραφὲς τοῦ αὐτοκινητόδρομου
Αυτοκινητόδρομος λέγεται ο δρόμος ο οποίος είναι κλειστός προς οτιδήποτε κινείται, ζωα, ανθρώπους (συνεπώς και αρκούδες!), οτιδήποτε μη μηχανοκίνητο (κοινώς ζωήλατα), δεν έχει ισόπεδους κόμβους και η είσοδος-έξοδος γίνεται απο ειδικές λωρίδες γι αυτό το σκοπό.

Η Εγνατία με τις αρκούδες να κάνουν παρέλαση στο ύψος του Ν. Γρεβενών, είναι αυτοκινητόδρομος επιπόλαια κατασκευασμένος και είναι ένα είδος αυτοκινητοδρόμου που διαθέται μόνο η χώρα μας. :evil:

Re: Υποχρεούσαι να τρέχεις;

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2010, 19:43
από MacPap
sissy έγραψε:Νομίζω πως το θέμα μας εδώ δεν είναι ο ορισμός του ΟΑΒΚ!....
Ο Haridimos μάλλον το αναφέρει αυτό διότι αφού ΔΕΝ είναι αυτοκινητόδρομος δεν έχεις και υποχρέωση να τηρείς και κάποιο κατώτερο όριο.

ΑΝ και με τόσα αναμένα λαμπάκα μάλλον θα έπρεπε να ψάψεις να δεις αν κινδυνεύεις ;)

Φιλικά Κώστας