Ο ορισμός του καλού οδηγού

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

Το τί είναι καλός οδηγός ο καθένας μπορεί να δώσει το δικό του ορισμό. Είναι αρκετά φιλοσοφικό το θέμα και δεν θα μπορούσε να λείπει απο το http://www.odigein.com οπου "Το Οδηγείν Εστί Φιλοσοφείν"! ;)

Ας το φιλοσοφήσουμε λοιπόν... εγώ θα δανειστώ τα λόγια κάποιου άλλου:

"Γνωρίζω κάποιον οδηγό που ξέρει καλά τον κώδικα κυκλοφορίας, φρενάρει όταν πρέπει και ξέρει να χρησιμοποιεί τον κώδικα για το καλό του.
Είναι μάστορης στο να πατάει γκάζι και μετά να κατεβαίνει πάλι σε μια κανονική ταχύτητα, να μην κουράζει τη μηχανή του αυτοκίνητου του και έτσι να κατορθώνει να πορεύεται πάντα προσεκτικά ανάμεσα στα άλλα οχήματα.

Ένας άλλος οδηγός που γνωρίζω χρησιμοποιεί μιαν άλλη μέθοδο. Περισσότερο από το δικό του αμάξι, ενδιαφέρεται για ολάκερη την κυκλοφορία και θεωρεί τον εαυτό του ένα μικρό κομμάτι της. Δεν νοιάζεται ούτε να χρησιμοποιεί τα δικαιώματα που έχει ούτε και να προβάλλει ιδιαίτερα τον εαυτό του. Οδηγεί πάντα στο ίδιο πνεύμα με τον οδηγό που πάει μπροστά του και με εκείνον που έρχεται πίσω του, και η μόνιμη ικανοποίηση του είναι να μπορούν να πορεύονται όλα τα αμάξια μαζί και οι πεζοί.»

Μ. Μπρεχτ"


Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από erling »

Καλός οδηγός για εμένα είναι αυτός που έχει αντιληφθεί πως ο ΚΟΚ είναι η κοινή γλώσσα επικοινωνίας μεταξύ των χρηστών των οδών και πως οι άλλοι χρήστες είναι συμπαίχτες και όχι αντίπαλοι.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από MacPap »

Δεν θα μπορούσα να το περιγράψω καλύτερα. Εξ´άλλου οσοι με ξέρουν γνωρίζουν πως πρεσβεύω αυτή την άποψη εδω και χρόνια...

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

Κατ αρχήν, δεν διαφωνώ με αυτό που λέτε. Πίστευω όμως οτι δεδομένες τις συνθήκες που επικρατούν και που πάντα θα επικρατούν, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, προφανώς η τήρηση του ΚΟΚ δεν είναι αρκετή. Θέλω να πώ, οτι εφόσον αυτή την "κοινή γλώσσα επικοινωνίας" δεν την μιλούν όλοι, τότε δεν θα πρέπει να πάμε ακόμα ένα βήμα παραπέρα; Δεν θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συνυπάρξουμε με αυτούς που επιμένουν να μην σέβονται τους κοινούς κανόνες κυκλοφορίας του ΚΟΚ;

Πιστεύω οτι ο ορισμός του καλού οδηγού σήμερα θα πρέπει να επεκταθεί προς έναν ορισμό που να περιλαμβάνει την οσο το περισσότερο δυνατόν πρόληψη των απρόβλεπτων ενεργειών των απείθαρχων οδηγών.

Η δεύτερη παράγραφος, νομίζω οτι αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτο.

Δεν νοιάζεται ούτε να χρησιμοποιεί τα δικαιώματα που έχει...
...και η μόνιμη ικανοποίηση του είναι να μπορούν να πορεύονται όλα τα αμάξια μαζί και οι πεζοί


Παράδειγμα: οταν σε μια διασταύρωση έχουμε πράσινο, να κόβουμε ούτως ή άλλως ταχύτητα και να κοιτάμε το σταυροδρόμι αν κάποιος περνάει με κόκκινο, παρόλο που ο ΚΟΚ δεν μας υποχρεώνει να το κάνουμε.

Τι γνώμη έχετε;
Αινείας
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από Tassos »

macpap,

Μια ερώτηση σχετικά με την ανάγκη για συνεχή τήρηση του ΚΟΚ. Σε θάλασσα και αέρα υπάρχει η εξουσία του κυβερνήτη. Γιατί όχι και στο δρόμο. Να σου θυμίσω ότι τα λέγεται ότι τα όρια ταχύτητας δεν έχουν μπει κατόπιν μελέτης αλλά συχνά αυθαίρετα. Πρέπει να τα ακολουθούμε πάντα ή μια ηλιόλουστη στεγνή μέρα με λίγη κίνηση μπορούμε τα 50χλμ/ώρα σε μια ατελείωτη φαρδιά ευθεία μπορούν να γίνουν 70 με καινούργιο αυτοκίνητο με καλά λάστιχα;

Και να σου θυμίσω ότι πολλές θέσεις στάθμευσης δημιουργήθηκαν σε σημεία που προηγούμενα απαγορεύονταν η στάθμευση. Άρα άμα πληρώνω νόμιμα η παράβαση χάνεται!

Τάσος
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από MacPap »

Αγαπητε φιλε Tassos

στον αερα οπως πολυ καλα γνωριζεις τα πραγματα ειναι πολυ πιο αυστηρα και κανενας δεν μπορει να κανει του κεφαλιου του αν προτιστως δενενημερωσει τον πυργο η ρανταρ ελενχου που τον επιτηρει την εκαστοτε στιγμη.
Στην θαλασσα τα πραγματα επισης δεν ειναι ανεξελεγκτα και εκει υπαρχει ο ΚΑΣ (Κανονισμος προς Αποφυγη Συγκρουσεων) το αντιστοιχο του ΚΟΚ τον οποιο συνηθως οι ελληνες ερασιτεχνες Ε σεβονται οσο και τον ΚΟΚ.

Στο θεμα μας τωρα εχω να πω το εξης.

Ο ΚΟΚ ΝΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΝΟΟΥΜΑΣΤΕ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ.

το γεγονος με τα ορια δεν ειναι θεμα του ΚΟΚ (ο οποιος πουθενα δεν αναφερει ορια ταχυτητος απλα λεει πως πρεπει να τα σεβομαστε). Ο ΚΟΚ ομωσ εινα και αλλα πραγματα απο τα ορια ταχυτητος ποιο αρθρο λοιπον και ποτε μπορει ενα οδηγος να αγνοησει; Μηπως οταν δεν τον βολευει;  Αλλα ας παρουμε την περιπτωση οπου το οριο ειναι οντως λαθος. Αυτο το ξερεις εσυ και ολοι οσοι ξερουν τον δρομο. ερχομαι εγω που δεν τον ξερω τι κανω το ακολουθω η οχι και πως ξερω οτι εινα λαθος;  στο θεμα της σταθμευσησ παλι ειναι παρομοιο αλαζοντασ τουσ κανονεσ σταθμευσησ δεν σημαινει πωσ ξαφνικα επιτρεπεται η σταθμευση σε στροφη η σε δυοδο για αναπηρους 
Με λιγα λογια πρεπει να ακολουθούμε τον ΚΟΚ. για να ειμαστε προβλεψημοι και οχι για να ειμαστε νομιμοι.

Φιλικα Κωστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από rasPUTIN »

enias έγραψε:Παράδειγμα: οταν σε μια διασταύρωση έχουμε πράσινο, να κόβουμε ούτως ή άλλως ταχύτητα και να κοιτάμε το σταυροδρόμι αν κάποιος περνάει με κόκκινο, παρόλο που ο ΚΟΚ δεν μας υποχρεώνει να το κάνουμε.
Ὑπάρχει μιὰ ἄλλη προσέγγιση, ἡ τακτικὴ τοῦ ὁδηγοῦ ἐξαρτάται ἀπὸ τὸ ὄχημα τὸ ὁποῖο ὁδηγεῖ. Ἀν εἶναι λίγων ἐτῶν κόβεις ταχύτητα καὶ ἀν χρειαστεῖς παραχωρεῖς προτεραιότητα προκειμένου νὰ μὴν τὸ κλάψεις.
Ἀν ὁδηγεῖς μαοῦνα δεκαετίας '80 μὲ χοντρὴ λαμαρίνα συνεχίζεις ἀκάθεκτος.

Tassos έγραψε:Σε θάλασσα και αέρα υπάρχει η εξουσία του κυβερνήτη.
Νομίζεις, στὴν θάλασσα καὶ στὸν ἀέρα κυβερνοῦν τὸ ΛΣ καὶ ἡ ΥΠΑ ἀντιστοίχως οἱ ὀποῖες ἄμα λάχει κόβουν κ*λους.
Τὸ ἀεροπλάνο θεωρεῖται τὸ ἀσφαλέστατο μέσο μεταφορᾶς παρὰ τὸ γεγονὸς ὄτι ὁ χειρισμὸς ἀεροσκάφους εἶναι δυσκολότερος ἀπ'ὄτι ἄλλων μεταφορικῶν μέσων. Τὸ ἀεροπλάνο ἔχει πάρα πάρα πολλὲς παραμέτρους σὲ σχέση μὲ τὸ αὐτοκίνητο. Ἐπιπλέον τὸ ἀεροπλάνο κινεῖται σὲ τρεὶς διαστάσεις. Ἀλλὰ ξέρεις γιατὶ εἶναι τὸ ἀσφαλέστατο μέσο; Διότι πέρα ἀπὸ τοὺς ὅποιους κανονισμοὺς ἀσφαλείας κ.ο.κ.. χειρισμὸ ἀεροσκάφους ΚΑΝΟΥΝ ΛΙΓΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟΙ, ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕ ΒΛΑΚΑΣ.
Πότε ἤταν ἡ τελευταία φορὰ ποὺ ἄκουσες γιὰ μετωπικὴ σύγκρουση ἀεροσκαφῶν;
Tassos έγραψε:Γιατί όχι και στο δρόμο.
Ἐξουσία τοῦ κυβερνήτη στὸν δρόμο; Δὲν εἴμαστε καλά. Προσωπικὰ ἀναγνωρίζω τὴν ὑπέρτατη ἐξουσία τοῦ Κυρίου, ἀναγνωρίζω τὴν ἐξουσία τοῦ κράτους, ἀναγνωρίζω πολλὲς ἄλλες ἐξουσίες ἀλλὰ σὲ καμία περίπτωση δὲν ἀναγνωρίζω τὴν ἐξουσία τοῦ κάθε .... βάλτε ὄτι θέλετε .... ὁδηγοῦ.
Tassos έγραψε:Να σου θυμίσω ότι τα λέγεται ότι τα όρια ταχύτητας δεν έχουν μπει κατόπιν μελέτης αλλά συχνά αυθαίρετα.
Ποῦ; Σὲ ποιὸ μέρος; Ἔχεις νὰ πεῖς κάτι συγκεκριμένο; Τὰ μόνα ὄρια γιὰ τὰ ὁποία βλαστημάω εἶναι αὐτὰ σὲ μέρη ὄπου τὰ ἔργα τελείωσαν πρὶν 10 χρόνια ἀλλὰ ἠ πινακίδα μὲ τὸ 20 παραμένει στὴν θέση της.
Tassos έγραψε:Πρέπει να τα ακολουθούμε πάντα ή μια ηλιόλουστη στεγνή μέρα με λίγη κίνηση μπορούμε τα 50χλμ/ώρα σε μια ατελείωτη φαρδιά ευθεία μπορούν να γίνουν 70 με καινούργιο αυτοκίνητο με καλά λάστιχα;
ΝΑΙ!!! Ἀκόμα κι ὰν ἔχει ἐλάχιστη κίνηση πρέπει νὰ τηρεῖται ὁ ΚΟΚ. Ὁ κίνδυνος γιὰ πρόκληση βλάβης σὲ ἄλλον ἐξαλείφεται μόνο ἀν εῖσαι ὁ μοναδικὸς σὲ δρόμο ἐκτὸς κατοικημένης περιοχῆς.
Tassos έγραψε:Και να σου θυμίσω ότι πολλές θέσεις στάθμευσης δημιουργήθηκαν σε σημεία που προηγούμενα απαγορεύονταν η στάθμευση. Άρα άμα πληρώνω νόμιμα η παράβαση χάνεται!
Παράδειγμα;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από Tassos »

Haridimos έγραψε:
Tassos έγραψε:Σε θάλασσα και αέρα υπάρχει η εξουσία του κυβερνήτη.
Νομίζεις, στὴν θάλασσα καὶ στὸν ἀέρα κυβερνοῦν τὸ ΛΣ καὶ ἡ ΥΠΑ ἀντιστοίχως οἱ ὀποῖες ἄμα λάχει κόβουν κ*λους.
Τὸ ἀεροπλάνο θεωρεῖται τὸ ἀσφαλέστατο μέσο μεταφορᾶς παρὰ τὸ γεγονὸς ὄτι ὁ χειρισμὸς ἀεροσκάφους εἶναι δυσκολότερος ἀπ'ὄτι ἄλλων μεταφορικῶν μέσων. Τὸ ἀεροπλάνο ἔχει πάρα πάρα πολλὲς παραμέτρους σὲ σχέση μὲ τὸ αὐτοκίνητο. Ἐπιπλέον τὸ ἀεροπλάνο κινεῖται σὲ τρεὶς διαστάσεις. Ἀλλὰ ξέρεις γιατὶ εἶναι τὸ ἀσφαλέστατο μέσο; Διότι πέρα ἀπὸ τοὺς ὅποιους κανονισμοὺς ἀσφαλείας κ.ο.κ.. χειρισμὸ ἀεροσκάφους ΚΑΝΟΥΝ ΛΙΓΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΟΙ, ΟΧΙ Ο ΚΑΘΕ ΒΛΑΚΑΣ.
Πότε ἤταν ἡ τελευταία φορὰ ποὺ ἄκουσες γιὰ μετωπικὴ σύγκρουση ἀεροσκαφῶν;
Το τι "κ*λο(ς κόβει η ΥΠΑ και το Λιμενικό" να μη το συζητήσουμε στο φόρουμ. Κατ' ιδίαν μπορώ να σου πω αρκετά ιδιαίτερα για την πρώτη. Πάντως ενδεικτικά σου αναφέρω το μπάχαλο που ήταν η επιχείρηση της HELITALIA στην Ελλάδα που έκανε τις αερομεταφορές του ΕΚΑΒ από το 2000 έως το 2003 και έχανε μέσα και άτομα σε, σχεδόν, τακτική βάση κάτω από την εποπτεία της Υπηρεσίας Περιορισμένης Αντίληψης - ΥΠΑ.

Σύγκρουση αεροσκαφών. Καλοκαίρι 2002 Είτε 30/6 είτε 1/7 πάνω από το uberlingen στη Γερμανία όπου και τα δυο αεροσκάφη ήταν εφοδιασμένα με συσκευές προειδοποίησης για επερχόμενη σύγκρουση (TCAS). Μπορώ να σου πω και άλλες και σκόπιμα δε περιλαμβάνω τα 2 F-16 στην Κρήτη πριν από λίγο καιρό.
Haridimos έγραψε:
Tassos έγραψε:Να σου θυμίσω ότι τα λέγεται ότι τα όρια ταχύτητας δεν έχουν μπει κατόπιν μελέτης αλλά συχνά αυθαίρετα.
Ποῦ; Σὲ ποιὸ μέρος; Ἔχεις νὰ πεῖς κάτι συγκεκριμένο; Τὰ μόνα ὄρια γιὰ τὰ ὁποία βλαστημάω εἶναι αὐτὰ σὲ μέρη ὄπου τὰ ἔργα τελείωσαν πρὶν 10 χρόνια ἀλλὰ ἠ πινακίδα μὲ τὸ 20 παραμένει στὴν θέση της.
Το όριο των 50 χλμ στη Βάρης Κορωπίου που το έθιξε και ο Καβαθθάς ήταν που είχα στο μυαλό μου. Άρα υπάρχουν περιπτώσεις που η υπέρβαση ενός ορίου ταχύτητας που είναι υπερβολικά χαμηλό δε δημιουργεί πρόβλημα. Το ίδιο και για δρόμους που κλείνονται για να μην ενοχλούνται κάποιοι. Στο Νέο Ψυχικό μπορείς να μπεις με δεξιά στροφή σε κάποιο δρόμο αλλά όχι με αριστερή για να αποθαρρύνουν την κίνηση μέσα στο προάστιο.
Haridimos έγραψε:
Tassos έγραψε:Πρέπει να τα ακολουθούμε πάντα ή μια ηλιόλουστη στεγνή μέρα με λίγη κίνηση μπορούμε τα 50χλμ/ώρα σε μια ατελείωτη φαρδιά ευθεία μπορούν να γίνουν 70 με καινούργιο αυτοκίνητο με καλά λάστιχα;
ΝΑΙ!!! Ἀκόμα κι ὰν ἔχει ἐλάχιστη κίνηση πρέπει νὰ τηρεῖται ὁ ΚΟΚ. Ὁ κίνδυνος γιὰ πρόκληση βλάβης σὲ ἄλλον ἐξαλείφεται μόνο ἀν εῖσαι ὁ μοναδικὸς σὲ δρόμο ἐκτὸς κατοικημένης περιοχῆς.
ΟΚ. Θα θυμάσαι από τα bloka που είχε αναφερθεί το παράδειγμα στη μοναδική ευθεία ανάμεσα σε στροφές να βάζουν διπλή λωρίδα όταν όλοι θέλανε να προσπεράσουν, για να βγάζουν χρήματα οι ΟΤΑ από τα σχετικά πρόστιμα.
Haridimos έγραψε:
Tassos έγραψε:Και να σου θυμίσω ότι πολλές θέσεις στάθμευσης δημιουργήθηκαν σε σημεία που προηγούμενα απαγορεύονταν η στάθμευση. Άρα άμα πληρώνω νόμιμα η παράβαση χάνεται!
Παράδειγμα;
Είναι αρκετά παλιό και είχε αναφερθεί όταν άρχιζε η ελεγχόμενη στάθμευση στο Κολωνάκι.

Τάσος

ΥΓ. Δε μου βγήκαν καλά οι παραθέσεις του Haridimos.
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

Tassos έγραψε:Το όριο των 50 χλμ στη Βάρης Κορωπίου που το έθιξε και ο Καβαθθάς ήταν που είχα στο μυαλό μου. Άρα υπάρχουν περιπτώσεις που η υπέρβαση ενός ορίου ταχύτητας που είναι υπερβολικά χαμηλό δε δημιουργεί πρόβλημα.
Μην το λές... αυτος ο δρόμος έχει μια φοβερή έλλειψη που καθιστά επικίνδυνες της υψηλές ταχύτητες: δεν εχει καθόλου ΛΕΑ. Αν σου μείνει εκεί το αμάξι, την έβαψες. Έχει και κάτι πεζούλια στο πλάι που ούτε με hummer δεν τα πηδάς!
Αινείας
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

enias έγραψε:Κατ αρχήν, δεν διαφωνώ με αυτό που λέτε. Πίστευω όμως οτι δεδομένες τις συνθήκες που επικρατούν και που πάντα θα επικρατούν, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, προφανώς η τήρηση του ΚΟΚ δεν είναι αρκετή. Θέλω να πώ, οτι εφόσον αυτή την "κοινή γλώσσα επικοινωνίας" δεν την μιλούν όλοι, τότε δεν θα πρέπει να πάμε ακόμα ένα βήμα παραπέρα; Δεν θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συνυπάρξουμε με αυτούς που επιμένουν να μην σέβονται τους κοινούς κανόνες κυκλοφορίας του ΚΟΚ;

Πιστεύω οτι ο ορισμός του καλού οδηγού σήμερα θα πρέπει να επεκταθεί προς έναν ορισμό που να περιλαμβάνει την οσο το περισσότερο δυνατόν πρόληψη των απρόβλεπτων ενεργειών των απείθαρχων οδηγών.

Η δεύτερη παράγραφος, νομίζω οτι αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτο.

Δεν νοιάζεται ούτε να χρησιμοποιεί τα δικαιώματα που έχει...
...και η μόνιμη ικανοποίηση του είναι να μπορούν να πορεύονται όλα τα αμάξια μαζί και οι πεζοί


Παράδειγμα: οταν σε μια διασταύρωση έχουμε πράσινο, να κόβουμε ούτως ή άλλως ταχύτητα και να κοιτάμε το σταυροδρόμι αν κάποιος περνάει με κόκκινο, παρόλο που ο ΚΟΚ δεν μας υποχρεώνει να το κάνουμε.

Τι γνώμη έχετε;
Επαναφέρω το ερώτημα γιατί τελικά πήγε αλλού το θέμα. Θέλω πολυ να ακούσω τις απόψεις σας πάνω στο συγκεκριμένο.
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”