Ο ορισμός του καλού οδηγού

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
sissy
Δημοσιεύσεις: 176
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2010, 15:47
Τοποθεσία: Αθήνα - Χανιά

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από sissy »

Κατά την άποψή μου το καλύτερο είναι ναι μεν να έχουμε γνώση του ΚΟΚ, να σεβόμαστε τον νόμο και τους γύρω μας, αλλά και να μπορούμε να προβλέπουμε τις κινήσεις όσων κινούνται στο δρόμο (πεζών, δικύκλων, φορτηγών,....), αυτό όμως δεν είναι εύκολο και ιδιαίτερα για τους νέους οδηγούς. Για να μπορέσεις να προβλέψεις πρέπει να έχεις κάποια εμπειρία και το σίγουρο είναι πως κάθε μέρα μαθαίνεις και κάτι καινούργιο. Ένα απλό παράδειγμα, ξέρουμε όλοι πως με το πράσινο ξεκινάμε. Επειδή μου έχει συμβεί αρκετές φορές να είμαι δεύτερη ή τρίτη στο φανάρι και με το που ανάβει πράσινο να ξεκινάει ο πρώτος και να κοκκαλώνει επειδή από τον κάθετο δρόμο που πλέον έχει κόκκινο φανάρι ο τελευταίος πέρασε με "βαθύ πορτοκαλί", πλέον όταν είμαι πρώτη στο φανάρι με το που ανάβει πράσινο πρώτα ελέγχω και μετά ξεκινάω. Αυτό δεν μου το είπε κανένας ΚΟΚ και κανένας δάσκαλος. Σαν αυτό υπάρχουν κι άλλα τέτοια παραδείγματα. Σίγουρα ένας εμπειρότερος οδηγός είναι καλύτερος από έναν άπειρο, όμως επειδή είμαστε άνθρωποι και πάντα κάνουμε λάθη και δεν είναι πάντα εύκολο να προβλέψουμε το απρόβλεπτο, προσωπικά πιστεύω πως καλός οδηγός δεν είναι κανένας. Όλοι μας έχουμε περιθώρια βελτίωσης.

Από τα λόγια του Μ. Μπρεχτ δεν μπορώ να μην συμφωνήσω με το παρακάτω!
"... ενδιαφέρεται για ολάκερη την κυκλοφορία και θεωρεί τον εαυτό του ένα μικρό κομμάτι της. Δεν νοιάζεται ούτε να χρησιμοποιεί τα δικαιώματα που έχει ούτε και να προβάλλει ιδιαίτερα τον εαυτό του. Οδηγεί πάντα στο ίδιο πνεύμα με τον οδηγό που πάει μπροστά του και με εκείνον που έρχεται πίσω του, και η μόνιμη ικανοποίηση του είναι να μπορούν να πορεύονται όλα τα αμάξια μαζί και οι πεζοί".


"Ό,τι δεν λύνεται, κόβεται...."
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από Tassos »

Ειλικρινά θα ήθελα να το είχα γράψει εγώ.
Ένας γνωστός μου ο οποίος αργότερα είχε εμπλακεί με θέματα που αφορούσαν την τροχαία έλεγε οτι ο Κ.Ο.Κ. και οι προτεραιότητες γενικά είναι για τα δικαστήρια και τα νεκροτομεία.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από MacPap »

Εγώ θα διαφωνήσω με τον κύριο Μπρεχτ για πολλούς λόγους καθώς και με τον κύριο της τροχαίας (αν ήταν στο χέρι μου θα τον έθετα σε διαθεσιμότητα τον συγκεκριμένο κύριο).

Φίλη sissy όντως ένας οδηγός στην Ελλάδα αφού πάρει το δίπλωμα και βγει στον δρόμο μαθαίνει πως ο ΚΟΚ είναι ένα διακοσμητικό μέρος της εκπαίδευσης και τίποτε άλλο για πολλούς (ευτυχώς όχι για τους περισσότερους). Αυτό είναι που σε κάνει να κοιτάς στο φανάρι. Σε άλλες χώρες (βλέπε Βέλγιο) συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. ΔΕΝ κοιτάς. Φτάνουν στο σημείο που αν σε προτεραιότητα εκ δεξιών (εσύ είσαι από δεξιά άρα την έχεις) σταματήσεις χάνεις την προτεραιότητα.

Όσον αφορά τον κ. Μπρεχτ διαφωνώ διότι ΕΠΕΙΔΉ ο καθένας μεταφράζει τον εκάστοτε νόμο κατά πως τον συμφέρει έχουμε φτάσει σε αυτό το άναρχο μπάχαλο (και όχι μόνο στους δρόμους). Δεν είναι δυνατό για κάποιον να "...Οδηγεί πάντα στο ίδιο πνεύμα με τον οδηγό που πάει μπροστά του και με εκείνον που έρχεται πίσω του..." όταν αυτοί οδηγούν όπως τους κατέβει μη σεβόμενοι κανένα.

Έχω πει και δεν θα βαριέμαι να το λέω το κλειδί στην ασφαλή οδήγηση είναι να είμαστε προβλέψιμοι και για να είμαστε προβλέψιμοι πρέπει να έχουμε όλοι τις ίδιες συνήθειες και αντιδράσεις και αυτό γίνεται μόνο αν ακολουθούμε τον Ίδιο Κώδικα συνεννόησης δηλαδή τον ΚΟΚ. Δεν είναι βλάκες οι ξένοι (όπως και σε άλλα θέματα) που το κάνουν και εμείς οι έξυπνοι που δεν το κάνουμε.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

sissy έγραψε:Αυτό δεν μου το είπε κανένας ΚΟΚ και κανένας δάσκαλος.
Σωστό αυτό. Μήπως όμως οι δάσκαλοι έχουν και αυτοί το μερίδιο της ευθύνης τους; Η δουλειά τους, όπως κάθε δασκάλου πιστεύω, δεν είναι να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους στους νέους και να τους κάνουν καλύτερους; Δεν λέω οτι δεν πρέπει να διδάσκουν το "προβλέψιμο" (ΚΟΚ), λέω οτι η εκπαίδευση θα πρέπει να περιλαμβάνει και την πραγματικότητα: το απρόβλεπτο.
Οταν ο ένας γονέας διδάσκει στο παιδί του να περνάει το δρόμο, του λέει μεν για το Σταματή και τον Γρηγόρη, αλλα του λέει να κοιτά και τον δρόμο αν περνάει αυτοκίνητο. Κανεις δεν αφήνει το παιδί του να το χτυπήσει αυτοκίνητο για να μάθει απο την εμπειρία αυτή να κοιτά και το δρόμο αντι για να κοιτάει μόνο το φανάρι. Γιατι με την οδήγηση να μην κάνουμε και το ίδιο; Και εν τέλει, αν δεν το κάνει ο δάσκαλος, που πληρώνεται και γι αυτο, θα πρέπει να το κάνω εγώ στο παιδί μου/την αδερφη μου/τον φιλο μου κτλ
sissy έγραψε:Από τα λόγια του Μ. Μπρεχτ δεν μπορώ να μην συμφωνήσω με το παρακάτω!
"... ενδιαφέρεται για ολάκερη την κυκλοφορία και θεωρεί τον εαυτό του ένα μικρό κομμάτι της. Δεν νοιάζεται ούτε να χρησιμοποιεί τα δικαιώματα που έχει ούτε και να προβάλλει ιδιαίτερα τον εαυτό του. Οδηγεί πάντα στο ίδιο πνεύμα με τον οδηγό που πάει μπροστά του και με εκείνον που έρχεται πίσω του, και η μόνιμη ικανοποίηση του είναι να μπορούν να πορεύονται όλα τα αμάξια μαζί και οι πεζοί".
MacPap έγραψε:Όσον αφορά τον κ. Μπρεχτ διαφωνώ διότι ΕΠΕΙΔΉ ο καθένας μεταφράζει τον εκάστοτε νόμο κατά πως τον συμφέρει έχουμε φτάσει σε αυτό το άναρχο μπάχαλο (και όχι μόνο στους δρόμους). Δεν είναι δυνατό για κάποιον να "...Οδηγεί πάντα στο ίδιο πνεύμα με τον οδηγό που πάει μπροστά του και με εκείνον που έρχεται πίσω του..." όταν αυτοί οδηγούν όπως τους κατέβει μη σεβόμενοι κανένα.
Και οι δυο λέτε το ίδιο πράγμα και δεν διαφωνώ. Δεν σας κρύβω άλλωστε οτι και εμένα αυτή η φράση δεν μου κάθησε πολυ καλά, αλλα ίσως να είναι και θέμα ερμηνείας. Προφανώς οταν ο κ. Μπρεχτ έγραψε οτι πας με τον εμπρός και τον πίσω, δεν πιστεύω να είχε υπ όψιν την Ελλαδα οπου 8 στους 10 οδηγούς πάνε όπως να 'ναι.

Στην ίδια φιλοσοφία είναι αυτο το βίντεο: viewtopic.php?f=89&t=489
"Πρόσεχε, τον οδηγό που δεν σε βλέπει"
Αινείας
sissy
Δημοσιεύσεις: 176
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2010, 15:47
Τοποθεσία: Αθήνα - Χανιά

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από sissy »

Συμφωνώ σε αυτό που λες για τους δασκάλους.
Δεν λέμε το ίδιο με τον MacPap, εγώ είπα οτι συμφωνώ με τον Μπρέχτ :)
enias έγραψε:Προφανώς οταν ο κ. Μπρεχτ έγραψε οτι πας με τον εμπρός και τον πίσω, δεν πιστεύω να είχε υπ όψιν την Ελλαδα οπου 8 στους 10 οδηγούς πάνε όπως να 'ναι.
Αυτό ξαναπές το!!!
"Ό,τι δεν λύνεται, κόβεται...."
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από erling »

Αν μας εξηγήσει κάποιος τι εννοεί ο κ. Μπρέχτ λέγοντας "πνεύμα" και πως μπορούμε να αντιληφθούμε αυτό το "πνεύμα" στα 10 λεπτά που είμαστε μαζί τους, ίσως να καταλαβαίναμε και τι θέλει να πει.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

erling έγραψε:Αν μας εξηγήσει κάποιος τι εννοεί ο κ. Μπρέχτ λέγοντας "πνεύμα" και πως μπορούμε να αντιληφθούμε αυτό το "πνεύμα" στα 10 λεπτά που είμαστε μαζί τους, ίσως να καταλαβαίναμε και τι θέλει να πει.
Κανείς δεν μπορεί να ξέρει... τι εννοεί ο ποιητής! Ερμηνείες κάνουμε. Εγω θα δώσω τη δική μου: Προσωπικά, φαντάζομαι οτι με τη λέξη "πνεύμα" εννοεί ΄έναν τρόπο οδήγησης που δεν αποκλίνει πολύ απο εκείνο των υπολοίπων. Υπο νορμάλ συνθήκες φαντάζομαι οτι αντικατοπτρίζει τη συνετή οδήγηση περίπου (όχι απαραίτητα κατα γράμμα) όπως περιγράφεται στον ΚΟΚ.

Τωρα, το τι γίνεται εδώ στην Ελλάδα... είναι άλλο θέμα. Πιστεύω οτι ο Έλληνας οδηγός τείνει να ξεφύγει απο τον ΚΟΚ, και να περάσει σε έναν άλλον κώδικα ο οποίος η μόνη διάταξη που θα περιέχει (Αρθρο 1 και μοναδικο) θα είναι: Αρθρο 1: Δεν υπάρχουν κανόνες
Αινείας
sissy
Δημοσιεύσεις: 176
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2010, 15:47
Τοποθεσία: Αθήνα - Χανιά

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από sissy »

MacPap έγραψε: Σε άλλες χώρες (βλέπε Βέλγιο) συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. ΔΕΝ κοιτάς. Φτάνουν στο σημείο που αν σε προτεραιότητα εκ δεξιών (εσύ είσαι από δεξιά άρα την έχεις) σταματήσεις χάνεις την προτεραιότητα.
....
Δεν είναι βλάκες οι ξένοι (όπως και σε άλλα θέματα) που το κάνουν και εμείς οι έξυπνοι που δεν το κάνουμε.
Εννοείται πως δεν διαφωνώ στην τήρηση του ΚΟΚ, όμως συνέχεια οι ξένοι και η σύγκριση της Ελλάδας με τους ξένους. Στα ξένα δηλαδή δεν γίνονται ποτέ ατυχήματα?
"Ό,τι δεν λύνεται, κόβεται...."
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από Tassos »

Ο ορισμός του καλού χειριστή αεροσκάφους είναι αυτός που χρησιμοποιεί την ανώτερη κρίση τους ώστε να μη χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τις ανώτερες ικανότητες του.

Στο οδήγημα είναι αυτός που προβλέπει τι λάθος θα γίνει ώστε να φροντίσει να το αποφύγει. Η σχολή ασφαλούς οδήγησης που παρακολούθησα επέμενε στο να έχουμε πάντα μια οδό διαφυγής αν έκλεινε ξαφνικά ο δρόμος μπροστά μας. Θεωρία που με έχει βοηθήσει τουλάχιστον 2 φορές.

Και μια ερώτηση που μπαίνει η αμυντική οδήγηση;



Tassos
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ο ορισμός του καλού οδηγού

Δημοσίευση από enias »

sissy έγραψε:όμως συνέχεια οι ξένοι και η σύγκριση της Ελλάδας με τους ξένους. Στα ξένα δηλαδή δεν γίνονται ποτέ ατυχήματα?
Φυσικά και γίνονται, αλλα όχι με την δική μας συχνότητα. Επίσης πρέπει να διευκρυνήσουμε οτι δεν μιλάμε μόνο για ατυχήματα, αλλα για άσχημη οδήγηση που μας βάζει στην πρίζα συνεχώς απο την στιγμή που μπαίνουμε στο αμάξι ώστε να αποφύγουμε το ατύχημα. Ξέρεις πόσες και τι μανούβρες κάνει ένας οδηγός στην Ελλάδα για να διανύσει 25χλμ μέσα σε μια πόλη σε σχέση με αυτές που κάνει σε μια πόλη άλλης χώρας; (που να μην ανήκει όμως στο πρώην ανατολικό μπλόκ)
Tassos έγραψε:Ο ορισμός του καλού χειριστή αεροσκάφους είναι αυτός που χρησιμοποιεί την ανώτερη κρίση τους ώστε να μη χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τις ανώτερες ικανότητες του.
Σωστός. Οπώς είχε πεί και ο Άρης Σταθάκης μια φορά πρίν χρόνια "Ο καλός οδηγός βρίσκεται νοερά 8-9 δευτερόλεπτα πιο μπροστά απο το σημείο που βρίσκεται"
Tassos έγραψε:Και μια ερώτηση που μπαίνει η αμυντική οδήγηση;
Προσωπικά δεν δέχομαι τον όρο "αμυντική οδήγηση". Στερείται νοήματος, εκτός αν λάβουμε υπ' όψιν το "παιχνίδι" των ανεγκέφαλων στο δρόμο (πχ. κόντρες στα Λιμανάκια) ώς "επιθετική" όποτε εξ αντιδιαστολής προκύπτει οτι για να τους αποφύγεις υιοθετείς ενα "αμυντικό" στύλ οδήγησης παρόμοιο με εκείνο του παλιού καλού video game "Space Invaders".
Μόνο που σε αυτό, το game over δεν σε στέλνει στο νοσοκομείο :astrakia
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”