Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από Tassos »

Η Αγ. Λαύρας είναι στην Αθήνα κάθετη στη Γαλατσίου.

Τάσος

ΥΓ. Για τους κοινωνικούς ψυχολόγους της ομάδας πως αλλάζει η νοοτροπία ενός πληθυσμού;


Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από MacPap »

Tassos έγραψε:...Η απάντηση στο ερώτημα και η φυσική επιλογή είναι ότι θα μάθουμε με αίμα! ... όταν η κακή προσπέραση οδηγεί στο δυστύχημα κάποια στιγμή θα είμαστε είτε αναγκαστικά πιο προσεκτικοί είτε οι κακοί οδηγοί θα μειωθούν δραστικά. ...
Το κακό φίλε Tassos είναι πως μάλλον δεν τελειώνουν πάνω από 3000 φεύγουν κάθε χρόνο αλλά φυτρώνουν καινούργιοι κάτι σαν την Λερναία Ύδρα.
enias έγραψε:... θέλω να πιστεύω οτι υπάρχει και άλλος δρόμος απο εκείνον του αίματος...
Φίλε enias για να τον ακολουθήσεις πρέπει να τον βρεις αυτόν τον άλλο δρόμο και για να τον βρεις πρέπει να μην έχεις πίτουρα στο κεφάλι, καθώς και να μην σε τυφλώνει ένας άκρατος εγωισμός πράγμα από το οποίο οι Ελληνες έχουν άπειρα αποθέματα. Πως αλλιώς να εξηγήσει κάποιος το γεγονός ότι ενώ λένε όλοι ότι η Κορίνθου Πατρών είναι καρμανιόλα αλλά αυτοί επιμένουν να οδηγούν λες και είναι στην Αττική οδό??

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από Tassos »

Θα το βάλω εδώ αντί για κάποια άλλη συζήτηση. Είμαστε από τις λίγες χώρες στον κόσμο που έχουμε τόσες εικόνες στο αυτοκίνητο όσες δεν υπάρχουν αλλού σε εκκλησίες. Δεν είναι υπερβολή στις ΗΠΑ έχω δει εκκλησία χωρίς εικόνες ;)

Και φυσικά ποιος δε θυμάται τα "μπαμπά μην τρέχεις" λες και η ταχύτητα φταίει για όλα τα ατυχήματα.

Το θέμα είναι ότι η ίδια η νοοτροπία που μας βοηθάει να βρίσκουμε λύσεις όταν το σύμπαν καταρρέει, μας καταστρέψει στην καθημερινότητα μας. Αν δε διαγράψουμε από το λεξιλόγιο μας εκφράσεις όπως "έλα μωρέ τι έγινε", "σε μένα θα συμβεί","έχει ο Θεός" δεν έχουμε ελπίδα.

Οσο για την αρχική ερώτηση. Καθένας με το στυλ του και με τα μυαλά που κουβαλάει. Απλά να ελπίζουμε πάντα να μην έχουμε παράπλευρες απώλειες.


Τάσος
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Tassos έγραψε:Και φυσικά ποιος δε θυμάται τα "μπαμπά μην τρέχεις" λες και η ταχύτητα φταίει για όλα τα ατυχήματα.
Μπορεῖ ἡ ταχύτητα νὰ ὴν εὐθύνεται γιὰ τὸ 100% τῶν ἀτυχημάτων ἀλλὰ εἶναι μιὰ πάρα πάρα πολύ σημαντικὴ παράμετρος.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
thanos
Δημοσιεύσεις: 670
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από thanos »

το πως προσπερνάμε, το προβλέπει και ο ΚΟΚ στο άρθρο 17.

O oδηγός επιτρέπεται να πρoσπεράσει πρoπoρευόμενo όχημα μόνo εφόσoν μπoρεί να τo κάνει χωρίς κίνδυνo ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και εφόσoν πρoειδoπoιήσει έγκαιρα γι’ αυτό, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παράγραφος 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
2. To πρoσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Kατ’ εξαίρεση, τo πρoσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν o πρoπoρευόμενoς oδηγός έχει δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει τo όχημα ή τα ζώα τoυ πρoς την πλευρά αυτήν.
3. To πρoσπέρασμα απαγoρεύεται γενικά στις εξής περιπτώσεις:
α) Όταν κάπoιoς από τoυς oδηγoύς πoυ ακoλoυθoύν αυτόν πoυ πρoτίθεται να πρoσπεράσει άρχισε ήδη τo πρoσπέρασμα.
β) Όταν o oδηγός πoυ πρoπoρεύεται στην αυτή λωρίδα κυκλoφoρίας δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να πρoσπεράσει άλλoν.
γ) Όταν η λωρίδα κυκλoφoρίας, την oπoία θα χρησιμoπoιήσει o oδηγός κατά τo πρoσπέρασμα, δεν είναι ελεύθερη σε αρκετή απόσταση μπρoστά τoυ, κατά τρόπo ώστε, λαμβανoμένης υπόψη της διαφoράς ταχύτητας τoυ oχήματός τoυ, κατά τo χρόνo τoυ πρoσπεράσματoς, και εκείνης των oχημάτων, τα oπoία πρoτίθεται να πρoσπεράσει, να μην εκθέσει σε κίνδυνo ή παρεμπoδίσει τoυς ερχόμενoυς αντίθετα.
δ) Aμέσως πρo ή επί μη κυκλικoύ ισόπεδoυ oδικoύ κόμβoυ, εκτός αν:
αα) επιτρέπεται τo πρoσπέρασμα πρoς τα δεξιά, κατά την περίπτωση της παραγράφου 2 τoυ άρθρoυ αυτoύ,
ββ) η oδός, στην oπoία γίνεται τo πρoσπέρασμα, έχει πρoτεραιότητα,
γγ) η κυκλoφoρία ρυθμίζεται από τρoχoνόμo ή με φωτεινoύς σηματoδότες και
δδ) τo όχημα τo oπoίo πρoσπερνάται είναι πoδήλατo, μoτoπoδήλατo ή μoτoσικλέτα χωρίς καλάθι.
ε) Aμέσως πρo ή επί ισoπέδoυ σιδηρoδρoμικής διάβασης χωρίς κινητά φράγματα, εκτός αν η oδική κυκλoφoρία ρυθμίζεται από φωτεινoύς σηματoδότες, όπως αυτoί πoυ χρησιμoπoιoύνται στoυς ισόπεδoυς oδικoύς κόμβoυς.
στ) Aμέσως πρo ή σε διάβαση πεζών, η oπoία έχει σημανθεί ως διάβαση πεζών στo oδόστρωμα ή με πινακίδα σήμανσης.
ζ) Μέσα στις σήραγγες με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
η) Όταν σχολικό λεωφορείο έχει σταματήσει σε οδόστρωμα με μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση που κινείται και έχει αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης για την αποβίβαση και επιβίβαση μαθητών.
4. Eιδικότερα σε oδόστρωμα διπλής κατεύθυνσης, τo πρoσπέρασμα απαγoρεύεται και κατά την πρoσέγγιση σε κυρτή αλλαγή κλίσης ή σε στρoφές με ανεπαρκή oρατότητα, εκτός αν υπάρχει στα σημεία αυτά διαχωριστική νησίδα ή δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας πρoς την κατεύθυνση αυτoύ πoυ πρoσπερνά, oι oπoίες oρίζoνται με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, τo δε Κεφάλαιο Γ΄. Κανόνες οδικής συμπεριφοράς 59 πρoσπέρασμα γίνεται χωρίς να εγκαταλείψει o oδηγός τις λωρίδες κυκλoφoρίας πoυ σημειώνoνται ως κλειστές γι’ αυτoύς πoυ έρχoνται αντίθετα.
5. O oδηγός, κατά τo πρoσπέρασμα, υπoχρεoύται να αφήνει στo όχημα τo oπoίo πρoσπερνά αρκετό χώρo παραπλεύρως.
6. O oδηγός, υπoχρεoύται μετά τo πρoσπέρασμα, να επαναφέρει τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, χωρίς κίνδυνo γι’ αυτoύς πoυ πρoσπερνά.
Aν όμως κινείται σε oδόστρωμα με δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας κατά κατεύθυνση και πρoτίθεται να πρoσπεράσει περισσότερα από ένα oχήματα, μπoρεί να παραμείνει στη λωρίδα πoυ χρησιμoπoιεί για τo πρoσπέρασμα, αν η ενέργειά τoυ αυτή δεν πρoκαλεί δυσχέρεια στoυς oδηγoύς ταχύτερων oχημάτων πoυ τoν πλησιάζoυν από πίσω.
7. Oδηγός πoυ αντιλαμβάνεται ότι άλλoς oδηγός πρoτίθεται να τoν πρoσπεράσει, υπoχρεoύται να κινείται πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς και να μην επιταχύνει την κίνησή τoυ. O oδηγός βραδέως κινoύμενoυ ή oγκώδoυς oχήματoς, τoυ oπoίoυ δεν είναι ευχερές και ασφαλές τo πρoσπέρασμα, λόγω της στενότητας ή της κατάστασης τoυ oδoστρώματoς, σε συνδυασμό με την πυκνότητα της αντιθέτως ερχόμενης κυκλoφoρίας, υπoχρεoύται να μειώνει την ταχύτητά τoυ και να πλησιάζει κατά τo δυνατόν, στo δεξιό άκρo τoυ oδoστρώματoς, για να διευκoλύνει τo πρoσπέρασμα από oχήματα πoυ ακoλoυθoύν.
8. α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρχoυν δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιoχές και τρεις εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς).
β) Στην περίπτωση αυτή, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνoν εφόσoν δεν πρoκαλείται κίνδυνoς ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και δίνεται έγκαιρα πρoειδoπoίηση, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παράγραφος 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού παραμένει εφαρμόσιμη.
9. Aν η πυκνότητα της κυκλoφoρίας είναι τέτoια ώστε τα oχήματα να καταλαμβάνoυν oλόκληρo τo πλάτoς τoυ oδoστρώματoς πρoς την κατεύθυνση της κυκλoφoρίας και κινoύνται με την ταχύτητα τoυ πρoπoρευόμενoυ αυτών oχήματoς, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνo πρoκειμένoυ τo όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει.
10. Στις περιπτώσεις κίνησης των oχημάτων σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς), oι oδηγoί των βραδυπoρoύντων oχημάτων υπoχρεoύνται να κινoύν αυτά στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς.

11. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των περιπτώσεων α΄, β΄, ε΄, στ΄ και ζ΄ της παραγράφου 3 και της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ, τις δε λοιπές διατάξεις, με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ.
Πηγή: autobild.gr
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από enias »

thanos έγραψε:4. Eιδικότερα σε oδόστρωμα διπλής κατεύθυνσης, τo πρoσπέρασμα απαγoρεύεται και κατά την πρoσέγγιση σε κυρτή αλλαγή κλίσης ή σε στρoφές με ανεπαρκή oρατότητα,
Πολύ σημαντικο! Και να προσθέσουμε οτι ακόμα και όταν δεν προσπερνάμε, όταν περνάμε απο τέτοια σημεία, καλό είναι να οδηγούμε οσο το δυνατόν πιο δεξιά γίνεται ουτώς ώστε αν κάποιος δεν έχει υπ όψιν τον παραπάνω κανόνα, να αποφύγουμε το ατύχημα μαζί του ή/και να ελαχιστοποιήσουμε της ζημιές απο αυτό.

Και για όσους είναι οπτικοί τύποι εννοούμε:

Εικόνα
Αινείας
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από athanatos »

Εικόνα

Τι κι αν έχει παιδάκια μέσα στο αυτοκίνητο , τι κι αν έχει διπλή γραμμή ;

Έχει όμως επαρκή ορατότητα ε ;

Από την αγωνία μου να βγάλω αυτόν τον ΔΟΛΟΦΟΝΟ φωτογραφία , πλησίασα τον

προπορευόμενό μου στα 20 μέτρα .
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
trip73p
Δημοσιεύσεις: 390
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 20:35
Επικοινωνία:

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από trip73p »

sissy έγραψε: Να επιβραδύνετε ώστε να του αφήσετε χώρο να μπει ή να πάτε όσο πιο αριστερά γίνεται ώστε να του κάνετε τη ζωή δύσκολη μπας και καταλάβει οτι αυτό που κάνει, όχι μόνο δεν είναι σωστό, αλλά και πολύ επικύνδυνο?
δεν νομίζω οτι θα καταλάβει το λάθος του,μάλλον στολισμό από καντήλια θα κάνει.
τώρα πια κάνω στην άκρη και του αφήνω χώρο.Ειναι αρκετά επικίνδυνο να τον κόψω απότομα,
από την άλλη πρέπει να παραδεκτό ότι έχω προσπεράσει πολλές φορές με αυτόν το τρόπο,όταν κάποτε οι Ε.Ο. ήταν στενότεροι και τα φορτηγά ανάγκαζαν τα αυτοκίνητα να σχηματίζουν ουρές.
Eίμαι ο εφιάλτης μέσα στις νύχτες μου!
...και δηλώνω σαλταρισμένος!!!!
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από xrisa »

ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

Αγαπητοί Τρομακτικοί
Με τα παρακάτω θα ήθελα να υπενθυμίσω στους Ελληνάρες οδηγούς ότι οι αριστερή λωρίδα είναι ΜΟΝΟ για προσπέραση και έπειτα θα πρέπει να επανέρχεται στην λωρίδα που επιτρέπετε… δηλαδή ΔΕΞΙΑ!!!

Είμαι οδηγός μοτοσυκλέτας έμπειρος και ΩΡΙΜΟΣ. Και ειμαι σε θέση να πω οτι δεν υπάρχει δρόμος ταχείας κυκλοφορίας στην ΕΛΛΑΔΑ που να μην ξεχνιούνται στην αριστερή λωρίδα εσκεμμένα ή από βλακεία … ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΜΥΑΛΟΙ ΚΑΙ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΟΥΝ Ή ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΩ ΣΑΝ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΤΟΥΣ Ή ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΩ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΩ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ…!!
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ να είστε κίνδυνος, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για τους άλλους…
Τις ευχές μου για καλό υπόλοιπο καλοκαίρι και με τα μυαλά στην οδήγηση και όχι στην άσφαλτο…
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
ΚΩΣΤΑΣ Μ.
Αναρτήθηκε από tro(ma)ktikos στις 10:47 μ.μ.

tro-ma-ktiko.blogspot.com
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Πότε θα μάθουμε να προσπερνάμε...?

Δημοσίευση από xrisa »

Ασυνείδητοι οδηγοί

Η αριστερή λωρίδα είναι αποκλειστικά και μόνο γιά προσπέραση όταν δεν υπάρχει όριο ταχύτητας (Γερμανία).

Δέν φαντάζομαι να περιμένεις σε δρόμους με δύο λουρίδες σύν βοηθητική να πάνε τα ιχ με 80 πίσω από τα φορτηγά, γιά να πηγαίνεις εσύ με 200 με τη μήχανη σου επειδή προσπερνάς.
Φυσικά τα ιχ πηγαίνουν στην αριστερή εξαντλώντας το όριο ταχύτητας.
Και κάτι ακόμα γιά όποιο φίλο δεν έχει ταξιδεψει στην ευρώπη με μηχανή, το μεγαλύτερο προστιμο που υπάρχει στην βόρεια ευρώπη επίβάλετε όταν μηχανή περάσει ανάμεσα από αυτοκίνητα γιά να πάει πρώτη στό φανάρι...και αν πεις κουβέντα στον αστυνόμο οτι χωράς σου λέει αποστομωτικά οτι και τα smart χωράνε και οτι αυτά τα κάνουν μόνο στην ΑΦΡΙΚΗ .
Προσοχή και καλούς δρόμους !
Αναρτήθηκε από tro(ma)ktikos στις 4:17 π.μ.


tro-ma-ktiko.blogspot.com
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”