Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...

Θεωρείται απαραίτητη την ύπαρξη εφεδρικού τροχού;

Ναι, όλα τα άλλα είναι μπούρδες
7
100%
Όχι, καιρός να σταματήσουμε να κουβαλάμε περιττά βάρη
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
Αδιαφορώ/Δεν ξέρω ἀπ'αὐτά/Είμαι από χωριό
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
 
Σύνολο ψήφων: 7

rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Θέλετε το καινούργιο σας αυτοκίνητο να έχει ρεζέρβα; Γιατί σιγά σιγά εξαφανίζονται.

Ποιος θέλει ρεζέρβα στο αυτοκίνητό του να σηκώσει το χέρι. Σε αυτή την ερώτηση φαίνεται πως μετριούνται όλο και λιγότερα χέρια, αφού στα καινούργια αυτοκίνητα η ρεζέρβα, ο εφεδρικός τροχός στα ελληνικά, τείνει να εκλείψει. Εσείς τη χρειάζεστε ακόμη;

Η ρεζέρβα θεωρείται σήμερα ένα από αυτά τα παρωχημένα στοιχεία εξοπλισμού που υπάρχει περισσότερο για ψυχολογικούς λόγους παρά για χρήση. Η στατιστικές στην Ευρώπη δείχνουν πως λιγότερο από 13% των οδηγών θα κατεβεί να αλλάξει τη ρόδα. Το 66% θα καλέσει οδική βοήθεια και 21% κάποιον φίλο.
Άλλες στατιστικές δείχνουν πως στο μέσο όρο ζωής ενός αυτοκινήτου, στα οκτώ χρόνια δηλαδή, ένα κλατάρισμα είναι μάλλον απίθανο, αφού μόλις το 14% των οδηγών θα βρεθούν με ένα σκασμένο λάστιχο και ούτε 5% με δύο, στο ίδιο διάστημα.

Εικόνα

Άρα ποιος ο λόγος να κουβαλάμε μαζί μας όλα αυτά τα χρόνια μία πέμπτη ρόδα. Τη στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κόβουν από παντού για λόγους βάρους (και κόστους) η ρεζέρβα προσθέτει μονίμως τουλάχιστον 8 κιλά στο αυτοκίνητο. Χώρια το κόστος ενός ελαστικού και μιας ζάντας. Ακόμη και οι νέες, μικρότερες ρεζέρβες ανάγκης έχουν βάρος και κόστος.
Ακόμη χειρότερο είναι το γεγονός πως τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν όσο καλύτερα τις διαστάσεις προς επίτευξη μέγιστου διαθέσιμου χώρου. Μία ρεζέρβα στον πάτο του πορτ μπαγκάζ κλέβει τουλάχιστον 60 λίτρα χώρου αποσκευών. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο χωρίς καθόλου ρεζέρβα θα ήταν πιο πρακτικό, έξυπνο και ευρύχωρο.
Και τι θα κάνουμε χωρίς ρεζέρβα; Οι εταιρείες δίνουν αυτό το κιτ επισκευής το οποίο μπαλώνει προσωρινά τρυπήματα από καρφιά ή άλλα αιχμηρά αντικείμενα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάσει στο πρώτο βουλκανιζατέρ. Το πρόβλημα δημιουργείται αν το ελαστικό σχιστεί ή καταστραφεί η ζάντα οπότε χρειάζεται νέος τροχός. Όμως αυτές οι περιπτώσεις είναι πιο σπάνιες.

Εικόνα

Και επιπλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν οδική βοήθεια με κόστος κάτω από 50 ευρώ τον χρόνο εφόσον δεν είναι δωρεάν. Ότι και αν συμβεί, με ή χωρίς ρεζέρβα, η οδική βοήθεια θα δώσει λύση στο πρόβλημα ούτως ή άλλως. ¶ρα το ερώτημα παραμένει.
Θέλουμε ακόμη τα αυτοκίνητα μας να κουβαλάνε μια ρεζέρβα; Πιθανώς τα SUV ή όσοι κινούνται εκτός δρόμου να τη χρειάζονται, αλλά ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στην άσφαλτο, ακόμη και την κακή ελληνική άσφαλτο, πόση ανάγκη την έχει; Και πόσο πιθανό είναι να κατεβεί κανείς να την αλλάξει μόνος του όταν έχει οδική βοήθεια; Και αν κατεβεί πόσο συχνά συμβαίνει να είναι παραμελημένη και άχρηστη μετά από μερικά χρόνια;
Εσείς τι λετε; Επιμένετε στη ρεζέρβα ή είστε έτοιμοι να απαλλαγείτε από το περιττό βάρος, κόστος και να ανακτήσετε το χώρο που κλέβει; Μήπως την έχετε ανάγκη λόγω χρήσης εκτός δρόμου ή είναι μάλλον ψυχολογικός ο λόγος; Και τελικά την αλλάζετε μόνοι ή αφού το κάνει κάποιος άλλος θα μπορούσε να τη φέρνει και μαζί του;

Πηγή: http://www.autotriti.gr/news/preview_ne ... A_ID=75166


οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Τῆς θειάς τους!!! Ἔχουμε λύσει ὄλα μας τὰ προβλήματα καὶ μὰς ἐνοχλεῖ ὀ ἐφεδρικὸς τροχός.

Ὁ ἐφεδρικὸς τροχὸς εἶναι ἀπαραίτητος. Ὅταν κάποιος μείνει ἀπὸ λάστιχο καὶ καταλήξει νὰ ἀναμένει τὴν ὁδικὴ βοήθεια θὰ μὲ θυμηθεῖ.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από MacPap »

Φυσικά και είναι απαραίτητος άμα μείνω εγώ στου διαόλου την μάνα σιγα μην έρθει η βοήθεια και πότε θα έρθει και αν μπορώ να επικοινωνήσω μαζί τους. Μια υπόθεση 10 λεπτών λοιπόν την μετατρέπουν σε αιτία ενδεχόμενης καταστροφής μιας ολόκληρης εκδρομής!!!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Η αλήθεια είναι πάντως οτι υπάρχουν πιο μικρά/φθηνά/απαραίτητα πράγματα τα οποία δεν τα έχουμε μαζί μας απο τον κατασκευαστή. Όπως εφεδρικές ασφάλειες, εφεδρικά λουριά, εφεδρικές λάμπες κτλ.
Ο εφεδρικός τροχός είναι όσο απαραίτητο είναι και το εφεδρικό δυναμό
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από MacPap »

Ultimo_ αυτα που εσύ ονομάζεις απαραίτητα στοιχίζουν μερικά ευρώ ενώ το λουρί άντε βρες μου εμένα ένα που να κάτσει να το αλλάξει μόνος του!!! Σε τέτοια βλάβη αξίζει να φωνάξεις βοήθεια αλλά στο λάστιχο τα πράγματα είναι διαφορετικά άσε που οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν ότι το αυτοκίνητο έχει ασφάλειες
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από enias »

Απλή η απάντηση. Αν έχεις οδική βοήθεια, δεν χρειάζεσαι ρεζέρβα, στην φέρνουν και στην βάζουν κιόλας. Τώρα αν θέλεις να μην εξαρτάσαι απο κανέναν, τότε την κουβαλάς και έχεις την σιγουριά. Απο οδική βοήθεια, δεν έχω εμπειρία. Δεν έχω οδική βοήθεια και έχω ρεζέρβα. Για τις γυναίκες όμως, μάλλον είναι άχρηστη η ρεζέρβα.
Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από MacPap »

Η ρεζερβα δεν είναι άχρηστη ούτε για τις γυναίκες διότι κάποιον να τους την βάλει θα βρουν ΑΝ ΟΜΩΣ την έχουν.

Οσο για την οδική βοήθεια και όλες αυτές τις σαχλαμάρες εκεί που θα την χρειαστείς (δηλαδή στη μέση του πουθενά) θέλω να δω πότε θα έρθει. Και όποτε και να έρθει σίγουρα θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο απ' ότι χρειάζομαι εγώ να αλλάξω λάστιχο.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μια φορά μου έχει τύχει να χρειαστώ ρεζέρβα και με έσωσε γιατί, αν περίμενα να έρθει οδική βοήθεια σε εκείνο το σημείο, θα είχα μείνει εκεί για μισή μέρα. Βέβαια, ένα σύστημα με αφρό (ή κάτι παρόμοιο) που κλείνει τρύπες θα ήταν αρκετό για αυτή την περίπτωση, αλλά υπάρχουν κι άλλες που τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα. Π.χ. πηγαίνω από Αθήνα προς Ήπειρο και κάπου στην "Ε.Ο." Κορίνθου - Πατρών μια λακκούβα στη μέση του δρόμου και σε σημείο με έργα και μονή λωρίδα = αδυναμία αποφυγής, μου στράβωσε λάστιχο και ζάντα. Αν φορούσα λάστιχα με μαλακά πλαϊνά βέβαια (π.χ. Michelin) θα είχα μείνει εκεί ή θα έφευγα κι από το δρόμο, αφού θα έχανα ΟΛΟ το λάστιχο από το χτύπημα. Όπως και να έχει, όμως, η ύπαρξη ρεζέρβας έσωσε την κατάσταση και το υπόλοιπο ταξίδι.

Η ρεζέρβα απαραίτητη, λοιπόν, και το κέρδος βάρους από την ανυπαρξία της είναι πολύ πιο ασήμαντο από την ταλαιπωρία που θα υποστεί κάποιος αν μείνει από λάστιχο.

Ευχαριστώ.
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από rasPUTIN »

UltiMo_ έγραψε:Η αλήθεια είναι πάντως οτι υπάρχουν πιο μικρά/φθηνά/απαραίτητα πράγματα τα οποία δεν τα έχουμε μαζί μας απο τον κατασκευαστή. Όπως εφεδρικές ασφάλειες, εφεδρικά λουριά, εφεδρικές λάμπες κτλ.
Ο εφεδρικός τροχός είναι όσο απαραίτητο είναι και το εφεδρικό δυναμό
Γιὰ ἐφεδρικὲς ἀσφάλειες καὶ λάμπες συμφωνῶ. Ὅσο γιὰ τὸ λουρί, ἔστω ὄτι ἔχεις. Θὰ καταφέρεις νὰ τὸ ἀλλάξεις;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ναι ή όχι στον εφεδρικό τροχό;

Δημοσίευση από UltiMo_ »

χρονισμού, οχι. αλλα τα άλλα τα λουριά ναι. στο λεωφορείο πάντα έχω και μου έχει τύχει να μείννω μια φορά απο λουρί δυναμού και μια απο λουρί κλιματιστικού. Η οικονομική ζημιά αν δεν τα είχα μαζί μου, θα ήταν μεγάλη. Απο τότε έχω και για το ΙΧ και δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νομίζεις να τα αλλάξεις. Είναι σαν τη ρεζέρβα. Είναι δύσκολο μέχρι να σου δείξει κάποιος..
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”