Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...

Πατάτε την δεξιά πλευρά του οδοστρώματος για χάτη ρων βιαστικών;

1. Ναι, φυσικά. Αυτό είναι το σωστό.
2
40%
2. Όχι, αφού απαγορεύεται.
1
20%
3. Κανονικά θα 'πρεπε αλλά αδιαφορώ.
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
4. Πάω δεξιά μόνο όταν μου κορνάρουν.
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
5. Πάω δεξιά για να μην φάω ξύλο.
0
Δεν υπάρχουν ψήφοι
6. Πάω δεξιά για χάρη μου, όχι για χάρη των άλλων.
2
40%
 
Σύνολο ψήφων: 5

rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Νομίζω περαιτέρω διευκρινίσεις εἶναι περιττές.


οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Μόνο ἔνας ἀπάντησε;

Οἱ ἄλλοι; Δὲν κυκλοφορρεῖται στὴν Κορίνθου-Πατρῶν; Ἀν βρεθεῖτε ἐκεῖ τὶ σκοπεύεται νὰ κάνετε;


Ὅσον ἀφορὰ ἐμένα, ἐπέλεξα τὸ 6. ΔΕΝ εἶμαι ὐποχρεωμένος νὰ διευκολύνω τὸν κάθε ἀλητήριο ποὺ νομίζει ὄτι ὀ δρόμος τοῦ ἀνήκει. Παρ'ὅλα αὐτὰ παραμερίζω προκειμένου νὰ τὸν ξεφορτωθῶ. Αἰσθάνομαι μεγάλη ἀνασφάλεια ὅταν ἔχω τέτοια ζώα πίσω μου. Προκειμένου νὰ αἰσθανθῶ καλύτερα τοὺς ἀνοίγω τὸν δρόμο.

Τὸν Ἰανουάριο πήγα στὴν Λευκάδα. Σἐ ἀρκετὰ σημεία εἶχε ἔργα κι τὸ ῤεῦμα κυκλοφορίας εἶχε πλάτος μίας λωρίδας. Δὲν ἦταν μία λωρίδα κυκλοφορίας σὺν τὴν βοηθητική, ἦταν μόνο μία λωρίδα. Τὸ ὅριο ἦταν 50-60 χ.α.ω.. Κάποια στιγμὴ ἦθελα νὰ τὸ "πατήσω" λίγο παραπάνω. Ἔλα ὅμως ποὺ ἠ ὀμορφοῦλα, πλὴν ὅμως ἠλίθια, εἶχε κολλήσει πίσω μου. Γιὰ ἀπόστασι ἀσφαλείας οὔτε λόγος νὰ γίνεται. Ἔμεινα λοιπὸν "καρφωμένος" στὸ ἀνώτατο ὅριο.
Κάποια στιγμὴ εἶδα μιὰ ἐσοχὴ στὸ πλάι. Χώθηκα μέσα, μὲ προσπέρασε ἡ ὁμορφοῦλα (ἡ ὀμορφοῦλα πλὴν ὅμως ἠλίθια), μὲ προσπέρασαν ἄλλοι 15 καὶ μόλις ἄδειασε ὀ δρόμος συνέχισα τὴν πορεία μου.

Θεωρῶ σημαντικό, ζωτικῆς σημασίας, νὰ ξεφορτώνομαι ὅλους τοὺς ῥαλλίστες. Προτιμῶ νὰ φτάσω μὲ καθυστέρησι στὸν τόπο τοῦ ἀτυχήματος παρὰ νὰ συμπεριλαμβάνομαι στὸ ἀτύχημα.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από MacPap »

Εμένα η γνώμη μου επί του θέματος είναι γνωστή και δεν χρειάζεται επανάληψης.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Στην Κορίνθου - Πατρών δεν έχει ΛΕΑ (εκεί που υπάρχει ακόμη ο παλιός δρόμος), οπότε μπορείς να μπεις εκεί για να διευκολύνεις τους υπόλοιπους οδηγούς. Πού λέει στον ΚΟΚ ότι απαγορεύεται να μπαίνουμε μέσα; Δεν είναι όπως π.χ. στην Αντιρρίου - Ιωαννίνων που η γραμμή απέχει από το χαντάκι 50cm. Στην Κορίνθου - Πατρών έχει αρκετό φάρδος για αυτόν ακριβώς τον σκοπό: να μπαίνεις και να διευκολύνεις τους υπόλοιπους να περάσουν.

Δείτε π.χ. το εξής: 2.2 Οριζόντια σήμανση
– Οριογραμμές.
Οι οριογραμμές είναι συνεχείς μονές γραμμές, που καθορίζουν τα άκρα του χώρου στον οποίο επιτρέπεται (κυρίως σε υπεραστικές οδούς) να κινούνται κανονικά τα οχήματα.
Στους αυτοκινητόδρoμους η δεξιά οριογραμμή ξεχωρίζει μια στενή λωρίδα, η οποία καλείται Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), όπου απαγορεύεται κανονικά η κίνηση, αλλά επιτρέπεται η στάθμευση έκτακτης ανάγκης, λόγω βλάβης, ατυχήματος κλπ. (σχ. 2.1). Το όχημα που σταθμεύει πρέπει να χρησιμοποιεί κατάλληλη επισήμανση (τρίγωνο και φώτα έκτακτης ανάγκης). Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται σε αυτήν η κίνηση πολύ βραδυπορούντων οχημάτων (π.χ. λόγω βλάβης) και – σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών συμφορήσεων – η κίνηση οχημάτων αμέσου επεμβάσεως (νοσοκομειακών, αστυνομικών κλπ.). Στις λοιπές, εκτός αυτοκινητοδρόμων οδούς, η οριογραμμή ορίζει το άκρο του οδοστρώματος μέχρι του οποίου είναι ασφαλής η κίνηση του οχήματος. Το πέραν της οριογραμμής τμήμα ονομάζεται έρεισμα (σχ. 2.2).
Δεδομένου ότι η οριογραμμή είναι συνεχής γραμμή, η κίνηση στο έρεισμα των οδών απαγορεύεται. Εν τούτοις, προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας, κυρίως ως προς τα προσπεράσματα, επιτρέπεται η κίνηση των οχημάτων και πέραν της οριογραμμής, στο έρεισμα, εφόσον ο οδηγός ελέγχει σε ικανοποιητικό μήκος ότι το πλάτος του ερείσματος είναι επαρκές για την ασφαλή κίνησή του, προκειμένου να διευκολύνεται το ασφαλές προσπέρασμα των ταχύτερα κινουμένων οχημάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προς τα δεξιά κίνηση στο έρεισμα ναι μεν δεν είναι υποχρεωτική, αλλά δείχνει την καλή κυκλοφοριακή αγωγή αυτού που διευκολύνει με τον τρόπο αυτόν την ασφαλή κίνηση των άλλων οδηγών.
Ευχαριστώ.
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Κι ἀν πάθω ἀτύχημα κεινούμενος εἰς τὸ ἔρεισμα θὰ βρῶ δίκιο;

Μἢν ποῦμε γιὰ στροφὲς δεξιὰ ὅπου δὲν βλέπεις τὸν δρόμο ἄρα δὲν ξέρεις τὶ θὰ βρεῖς ἢ ποῦ θὰ καρφωθεῖς.

Γιατὶ στὴν μέσι τοῦ ῥεύματος κυκλοφορίας ἔχουμε συνεχὴ γραμμὴ κι ὄχι διακεκομένη;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Haridimos έγραψε:Κι ἀν πάθω ἀτύχημα κεινούμενος εἰς τὸ ἔρεισμα θὰ βρῶ δίκιο;
Εφόσον επιτρέπεται η κίνηση εκεί για λόγους διευκόλυνσης της κυκλοφορίας, προφανώς, ισχύει ό,τι και στο υπόλοιπο δρόμο. Αν συμβεί ατύχημα, τότε θα εξεταστούν οι συνθήκες και θα προκύψουν οι ανάλογες ευθύνες / υπαιτιότητες. Το να βρίσκεσαι στο έρεισμα δε σημαίνει αυτομάτως ότι φταις ή ότι θα βγεις λάδι.
Haridimos έγραψε:Μἢν ποῦμε γιὰ στροφὲς δεξιὰ ὅπου δὲν βλέπεις τὸν δρόμο ἄρα δὲν ξέρεις τὶ θὰ βρεῖς ἢ ποῦ θὰ καρφωθεῖς.
Προφανώς και πάλι, όταν δεν βλέπεις καλά δεν μπαίνεις στο έρεισμα ή μπαίνεις ελάχιστα, ώστε να υπάρχουν περιθώρια αντιδράσεως. Αυτό θεωρείται αυτονόητο. Μπορείς, όμως, να μπεις αν δεις τεράστια διαφορά ταχύτητας και να ξαναβγείς, όταν σε προσπεράσουν. Αυτό το αναφέρω μιας και είναι γνωστό το περιστατικό, όταν σε κάποιο σημείο της Κορίνθου - Πατρών προσπέρασα έναν από το 4tforum ακριβώς πριν την κορυφή μιας στροφής και εξαφανίστηκα (πήγαινε με 80-90 και ερχόμουν με 140++). Το αναφέρω γιατί αναγνώρισα τις πινακίδες και, στη συνέχεια, όταν του ανέφερα το περιστατικό και του είπα ότι μάλλον ήταν αυτός άρχισε τις κλάψες (με παρακολουθείς, θα πάω στην ΕΛ.ΑΣ., είμαι ένας φτωχός κακόμοιρος φοιτητής που τον κυνηγάει ένας εγκληματίας κτλ).
Haridimos έγραψε:Γιατὶ στὴν μέσι τοῦ ῥεύματος κυκλοφορίας ἔχουμε συνεχὴ γραμμὴ κι ὄχι διακεκομένη;
Αυτό που αναφέρεις υπάρχει μόνο σε δρόμους πολύ στενούς (μονή συνεχής γραμμή). Το συνηθισμένο, ειδικά σε αυτή την "Ε.Ο.", είναι να υπάρχει διπλή διαγράμμιση είτε συνεχής, είτε διακεκομμένη (εναλλάξ για κάποιο διάστημα για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας) ή μονή διακεκομμένη γραμμή. Η συνεχής γραμμή απαγορεύει το προσπέρασμα, η διακεκομμένη το επιτρέπει.

Καταλαβαίνω πού το πας, αλλά υπάρχουν ειδικές συνθήκες που δεν τις έχεις εξετάσει. Η συνεχής γραμμή απαγορεύει να τη διασχίσουμε, αλλά στην συγκεκριμένη "Ε.Ο." η συνεχής γραμμή στο έρεισμα έχει φτιαχτεί με παλαιότερους ΚΟΚ, άρα δεν αντιστοιχεί στη σημερινή συνεχή γραμμή. Εννοώ ότι, σήμερα, η κατασκευή του δρόμου δεν θα ήταν έτσι γιατί έχουν αλλάξει και οι προδιαγραφές και ο ΚΟΚ. Την εποχή που κατασκευάστηκε ο δρόμος η γραμμή αυτή οριοθετούσε το έρεισμα που το χρησιμοποιούσαν ως λωρίδα διευκόλυνσης του προσπεράσματος. Σήμερα, με αυτές τις προδιαγραφές, ούτε ο δρόμος θα ήταν Ε.Ο., ούτε το φάρδος του ερείσματος θα ήταν τόσο μεγάλο (π.χ. δρόμος Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική που με αντίστοιχο σε πλάτος οδόστρωμα έχει 2 λωρίδες - μέχρι το 2010 που πέρασα τελευταία φορά χωρίς ΛΕΑ). Λάβε αυτά υπόψη σου και θα καταλάβεις γιατί άνετα μπορείς να μπεις στο έρεισμα (όπου αυτό υπάρχει ακόμη) για να διευκολύνεις την κυκλοφορία.

Όπως και να έχει σε 1 χρόνο (θεωρητικά παραδίδουν τέλος του 2015) η κατάσταση αυτή δε θα υπάρχει πλέον και στη θέση αυτού του δρόμου θα υπάρχει ένας καινούργιος αυτοκινητόδρομος με σύγχρονες προδιαγραφές που, αν τελειώσει η κρίση, σε 10 χρόνια θα χρειάζεται νέα βελτίωση με 3 λωρίδες (βλ. νέα μάσα και ρεμούλα).

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από MacPap »

Επειδή ο Κ.Ο.Κ. είναι (έχουμε πει) ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας των οδηγών μεταξύ τους, καλόν είναι να ΞΑΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ τι λέει επί του θέματος και όχι τι νομίζει ο καθένας μας ως ορθό! Πάμε λοιπόν για ΑΛΛΗ μια φορά.

Άρθρo 2
Oρισμoί

Έρεισμα: H πέραν τoυ oδoστρώματoς ακραία λωρίδα της oδoύ.
Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.): Η επί αυτοκινητοδρόμου λωρίδα που βρίσκεται μεταξύ της ακραίας δεξιάς συνεχούς διαγράμμισης και του άκρου της οδού.

Άρθρo 29
Kίνηση oχημάτων σε αυτoκινητόδρoμoυς, oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας και σήραγγες


3. Eάν όχημα ακινητoπoιηθεί αναγκαστικά επί τoυ oδoστρώματoς από βλάβη ή άλλη αιτία, o oδηγός τoυ υπoχρεoύται να καταβάλλει κάθε πρo- σπάθεια να τo μετακινήσει εκτός τoυ oδoστρώματoς, και, αν δεν μπoρεί, να τoπoθετήσει αμέσως την κατ’ άρθρo 81 τoυ παρόντoς Kώδικα τριγωνική πι- νακίδα σε απόσταση 100 τoυλάχιστoν μέτρων πίσω από τo όχημα ή την ειδική πρoειδoπoιητική συσκευή σε κατάλληλη θέση και κατά τη νύκτα να έχει αναμμένα τα φώτα θέσης.
Aν τo όχημα εξ αιτίας βλάβης ρυμoυλκείται στoν αυτoκινητόδρoμo ή την oδό ταχείας κυκλoφoρίας, υπoχρεoύται να εξέλθει αυτών στην πρώτη έξoδo.

9. Η λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών ή των εταιρειών που, κατά παραχώρηση από το Δημόσιο, λειτουργούν, συντηρούν και εκμεταλλεύονται αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών. Οποιαδήποτε άλλη χρήση των λωρίδων έκτακτης ανάγκης, εξαιρουμένων των περιπτώσεων της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, απαγορεύεται.

Ερεισμα το: 1.(λόγ.) στήριγμα. || (τεχν.): Tο ~ της οδού / της σιδηροδρομικής γραμμής, το τμήμα που βρίσκεται πέρα από το οδόστρωμα / από τις γραμμές.
Πηγή: Λεξικό Τριανταφυλλίδη

Οποιος κατάλαβε κατάλαβε! Oποιος επιμένει να μην καταλαβαίνει, καλά θα κάνει να μη διαδίδει ανακριβείς πληροφορίες. Στην ΛΕΑ δεν πατάμε, αν δεν έχουμε σκοπό να σταματήσουμε λόγο βλάβης. Sτο έρεισμα δεν πατάμε διότι το έρεισμα είναι το πέραν της οδου μέρος δηλαδή τα χωράφια!!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Διάβασε ξανά τον ΚΟΚ. ΛΕΑ υπάρχει σε οδούς με 2 ή περισσότερες λωρίδες, άρα, προς το παρόν, στην Κορίνθου - Πατρών δεν υπάρχει. Καλό είναι να μην αποκρύπτουμε στοιχεία για να βγάλουμε την δική μας άποψη ορθή.

Για το θέμα του ερείσματος επαναλαμβάνω ό,τι και πιο πάνω. Ορθώς αναφέρει το λεξικό ότι ως έρεισμα ορίζεται το τμήμα μετά το οδόστρωμα, η ακραία ΛΩΡΙΔΑ, κατά τον ΚΟΚ (εσύ το παρέθεσες), και όχι τα χωράφια. Αυτό που δεν γράφει ο ΚΟΚ, πόσο μάλλον το λεξικό, είναι πως στον συγκεκριμένο δρόμο το έρεισμα, αντί για 1m φάρδος (τέλος ασφάλτου μέχρι το χωράφι), είναι 2+m, κατασκευασμένο επίτηδες για να χρησιμοποιείται όπως έχω ήδη περιγράψει. Καλό είναι, λοιπόν, αν αγνοούμε κάτι, να μην βγάζουμε συμπεράσματα, χωρίς στοιχεία και έρευνα, ούτε και να κατηγορούμε ανθρώπους, αν τύχει και γνωρίζουν κάτι και το μεταδίδουν.

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από MacPap »

Ο ΚΟΚ ειναι σαφής! Τωρα αν κάποιοι θέλουν να βαφτίσουν το γουρούνι ψάρι για το φάνε κατα την διάρκεια νηστίας ειναι άλλη ιστορία. Πάντως ούτε στα χωράφια καλό είναι να πηγάινουμε, ούτε στην ΛΕΑ επιτρέπεται να μπαίνουμε.

Αυτά λέει ο ΚΟΚ και αυτά ισχίουν στους ελληνικούς δρόμους.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Κορίνθου-Πατρών: θέση στο οδόστρωμα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Η Κορίνθου - Πατρών έχει ή δεν έχει ΛΕΑ;
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”