MacPap έγραψε:Καταλαβαίνεις τι διαβάζεις? Η έχεις τυφλωθεί από τον εγωισμό σου? "... οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων" ΟΧΙ αυτοκινήτων και φορτηγών και εν πάση περιπτώσει κανονικών μηχανοκίνητων οχημάτων.
Εγώ καταλαβαίνω πολύ καλά τι διαβάζω. Εσύ έχεις καταλάβει ή ο εγωισμός σου σε κάνει να παραποιείς πράγματα; Απαντώ στο ίδιο ύφος, αν και δεν πρέπει γιατί 1η φορά δίνεις σημασία στο σοβαρό μέρος της κουβέντας.
Ας το πάμε από την αρχή, δεχόμενος ότι έχεις καλή πρόθεση. Μπορείς να διαβάσεις ολόκληρη την παράγραφο 2 του άρθρου 16; Βλέπεις τι γράφει; Οι οδηγοί των ... που παραθέτεις υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος βατού ερείσματος στην κατεύθυνση κυκλοφορίας που πηγαίνουν. Μέχρις εδώ συμφωνούμε και είναι η παράθεση που έχεις μόλις κάνει. Πραγματικά ΔΕΝ ΔΙΑΦΩΝΩ καθόλου μαζί σου σε αυτό. Δες το παρακάτω, όμως, που είναι η συνέχεια και δεν το έχεις διαβάσει ή αναφέρει: "εφόσον υπάρχει (το βατό έρεισμα) και (η κίνηση εκεί) δεν προκαλεί δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό". Ποιοι είναι οι χρησιμοποιούντες το βατό έρεισμα, αφού, προφανώς, μοτοποδήλατα, ποδήλατα, μη μηχανοκίνητα οχήματα, ζώα και άνθρωποι (οι οδηγοί των ζώων) δεν πρέπει να κινούνται εκεί αν προκαλούν δυσχέρεια; Υπάρχουν δύο εξηγήσεις: (α) μιλάμε για έρεισμα που χρησιμοποείται για έργα ή για πεζούς, αλλά εκεί θα έπρεπε να αναφέρει "ειδικό έρεισμα", όπως στα υπόλοιπα άρθρα που έχω ήδη παραθέσει, (β) μιλάμε για έρεισμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οχήματα, αλλά κι εδώ υπάρχει πρόβλημα μιας και τότε οι κατηγορίες που έχεις παραθέσει πρέπει να κινούνται στις κανονικές λωρίδες.
Από αυτά που καταλαβαίνω εγώ, η παράγραφος 2 αναφέρεται στα παρακάτω σενάρια:
α) Όλες οι κατηγορίες οχημάτων που κινούνται βραδέως (αυτά που παρέθεσες και παρέθεσα νωρίτερα) κινούνται εντός του βατού ερείσματος, αν αυτό υπάρχει. Προφανώς μιλάμε για επαρχιακούς δρόμους γιατί σε Ε.Ο. βατό έρεισμα υπάρχει μόνο σε μία που εγώ θυμάμαι, δηλαδή στην Κορίνθου - Πατρών. Στην Κορίνθου - Πατρών μόνο σύγχρονα παπάκια μπορούν να κινηθούν (το C50 που έχω στο χωριό π.χ. απαγορεύεται να κινηθεί) από τα οχήματα που αναφέρει το άρθρο 2.
β) Αν αυτές οι κατηγορίες ενοχλούν (πώς, αφού ακόμη και το Ford Model T κινείται πιο γρήγορα από αραμπάδες;) πρέπει να βγουν στην κανονική λωρίδα του δρόμου. Προφανώς, ενόχληση σημαίνει να έχει σταματήσει κάποιος δεξιά με μηχανικό πρόβλημα, άρα ο αραμπάς δεν μπορεί να είναι στην ίδια λωρίδα, ή να πηγαίνει κάποιος εξαιρετικά αργά, λόγω προβλήματος, και το παπάκι C50 του 1970 που έχω στο χωριό να τον φτάσει και επομένως υποχρεούται να βγει σε κανονική λωρίδα για να μην πέσει πάνω του.
Όλα αυτά, αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι υπάρχουν και βατά ερείσματα όπου κινούνται ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΑ οχήματα, όπως τα μοτοποδήλατα (π.χ. κάτι μικρά μηχανάκια που τα λέγανε monkey και gorilla και είχαν κινητήρες από παπάκια ή κάτι άλλα παλιά που ξεκινούσαν με πετάλι), αν δεν εμποδίζουν τους άλλους χρήστες.
Για να το εξηγήσω με απλά λόγια: όταν φτιάχθηκε ο δρόμος (Κορίνθου - Πατρών) δεν μπορούσαν ή δεν σκέφτηκαν να φτιάξουν 2+1 λωρίδες και έτσι έφτιαξαν μία λωρίδα + 1 πολλαπλής χρήστης (έρεισμα σήμερα) που εξυπηρετούσε και για τα προσπεράσματα, αλλά και για τα οχήματα με πρόβλημα (ως υποτυπώδης ΛΕΑ του '60). Αυτά μπορεί να στα εξηγήσει καλύτερα ένας μηχανικός (π.χ. erling). Ο ΚΟΚ, ακόμη και σήμερα, έχει προβλέψει αυτή την κατάσταση και γι' αυτό την περιγράφει, έμμεσα σε μία παράγραφο ενός άρθρου, μιας και το φαινόμενο του βατού ερείσματος (τουλάχιστον σε Ε.Ο.) είναι εξαιρετικά σπάνιο με προοπτική να εκλείψει στο τέλος του 2015, όταν, θεωρητικά, θα παραδοθεί και η Κορίνθου - Πατρών.
MacPap έγραψε:Αυτό που παραθέτεις εδώ (που έχει γράψει κάποιος ανεπίσημος)
Είναι το ίδιο ανεπίσημος με εσένα και το συμπέρασμα που έχεις γράψει, αλλά με πολύ πιο σοβαρή σχέση με το χώρο. Είναι ένα κείμενο που έχουν τουλάχιστον 3-4 σχολές οδήγησης στο διαδίκτυο (με μια εντελώς πρόχειρη ματιά που έχω ρίξει), άρα είναι κάτι κοινό και σίγουρα αποδεκτό από την πολιτεία, για να το διδάσκουν όλοι.
Ευχαριστώ.