Κυκλικοί κόμβοι και προτεραιότητα

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Απάντηση
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Κυκλικοί κόμβοι και προτεραιότητα

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Η προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους είναι "εκ δεξιών". Μια και μιλάμε για αριστερόστροφη φορά, στη χώρα μας προτεραιότητα έχει όποιος εισέρχεται στον κόμβο.
Τελευταία υπάρχει η τάση να αντιστρέφεται αυτό. Τοποθετώντας STOP ή τρίγωνα στις εισόδους, δίνει προτεραιότητα σε όποιον κινείτε εντός του κόμβου.
Έτσι και στον Βόλο. Σε μια πόλη που δεν είχε ποτέ καμμία εμπειρία απο κυκλικούς κόμβους, αλλα πλέον μέσα σε λίγους μήνες δημιουργήθηκαν τρεις τεράστιοι, επιβλητικοί, κεντρικότατοι, διαδοχικοί κόμβοι με πολύ βαριά κυκλοφορία. Στην πορεία θα δημιουργηθούνε άλλοι 2. Μετά απο λίγους μήνες κυκλοφορίας σε αυτους τους κόμβους έχω φτάσει σε κάποιες αμφιβολίες για την προτεραιότητα αυτή.
Ως γνωστών στη χώρα μας, η χρήση του φλας υπολειτουργεί. Πόσο μάλλον στον κόμβο, πόσο μάλλον σε μια πόλη που κανείς οδηγός δεν έχει συνηθίσει την οδήγηση σε κόμβους.
Καθώς εισέρχεσαι λοιπον στον κόμβο, βλέπεις μια συστοιχία αυτοκινήτων να έρχεται απο αριστερά σου. Οι περισσότεροι βγαίνουν στην έξοδο πριν απο σένα, άρα τζάμπα τους περίμενες τόση ώρα, και άρα μπορεις να ξεκινήσεις ανενόχλητος την πορεία σου μεσα στον κόμβο. Εφόσον κανένας όμως δεν ανάβει φλας, εισέρχεσαι με προσοχή, μήπως και πέσεις πάνω στο 10% των αυτοκινήτων που θα συνεχίσει την πορεία του εμπρός σου άρα και πρέπει να του παραχωρήσεις προτεραιότητα.
Σε περίπτωση που δεν είσαι τόσο προσεκτικός και βάλεις λίγο την μούρη σου εντος του κόμβου ενω έρχεται αυτοκίνητο με προτεραιότητα, ο οδηγός που έχει προτεραιότητα αμυντικά φρενάρει, και καθυστερεί όλη τη κυκλοφορία. και πίσω του και όσους θέλουν να μπουν. Δεν μπορεις να τον κατηγορήσεις για τη σήμανση, μια και είναι ο μόνος που δεν είναι υποχρεωμένος να ανάψει φλας. Άθελά σου δηλαδή τον κατηγορείς, γιατι το 90% των οδηγών, δεν άναψαν φλας ενω πρέπει.
Αυτό το πρόβλημα το συναντάω καθημερινά σε κάθε πέρασμα απο κάθε κόμβο και αρχίζω και απορώ αν είναι καλύτερα η τοποθέτηση τριγώνων ή αν θα ήταν καλύτερα να αφαιρεθουν.
Ποια είναι τα υπερ και τα κατά κάθε περίπτωσης προτεραιότητας; ποια είναι η γνώμη σας; (πέρα του προφανες, οτι θα έπρεπε να ανάβουμε φλας, το οποίο είναι λίγο απίθανο να μπει στο μυαλό του κόσμου)


Ένα άλλο παράπονο είναι οτι οι κόμβοι είναι όλοι δυο λωρίδων. δηλαδή είναι δύο ομόκεντροι κύκλοι παράλληλων λωρίδων.
Αυτό δεν κατάλαβα ποτέ ποιο όφελος φέρνει. Εφόσον η χρήση του κόμβου απο τον καθένα μας ειναι λίγα δευτερόλεπτα. Είναι σαν να σου λέει οτι επιτρέπεται το προσπέρασμα εντος του κόμβου, που αυτό είναι τρελό.
Το πρόβλημα που δημιουργείτε, είναι οτι ο κόσμος μπαίνει ανοιχτά ανοιχτά, για να βγει στην πρώτη έξοδο, χρησιμοποιώντας τις αριστερές λωρίδες των δρόμων εισόδου και εξόδου, άρα και την εσωτερική λωρίδα του κόμβου.

Εικόνα

Ενώ κάποιος άλλος χρησιμοποιεί την εξωτερική, χωρίς να θέλει να βγει στην συγκεκριμένη έξοδο, και χωρίς να ανάψει φλας όπως και δικαιούται, και να πέφτει πάνω στον άλλον.
Αρκετά ατυχήματα ήδη με αυτό το τρόπο. Μόνο επικίνδυνο βρίσκω τον σχεδιασμό των δύο λωρίδων χωρις να βρίσκω το όφελος.
Πότε πρέπει να χρησιμοποιείς την εσωτερική και πότε την εξωτερική κατα τη γνώμη σας; Γιατι τα βελάκια της οριζόντιας σήμανσης δεν βοηθουν καθόλου
Ευχαριστώ

===================================================================



Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Κυκλικοί κόμβοι και προτεραιότητα

Δημοσίευση από UltiMo_ »

δημιουργήθηκε και ο τέταρτος και μεγαλύτερος μέχρι στιγμής κόμβος.
Στο σημείο αυτό υπάρχει ένας κεντρικότατος δρόμος τεσσάρων λωρίδων, και διασταυρώνεται με έναν δρόμο 2 λωρίδων με αρκετά μικρότερη κίνηση.
Παλιά υπήρχε φανάρι καλα ρυθμισμένο, που έδινε προτεραιότητα στον μικρό δρόμο λίγα δευτερόλεπτα, ενω στον μεγάλο, αρκετή ώρα.
Πλέον όμως υπάρχει απλά το τρίγωνο του κόμβου.
Όταν λοιπον είσαι στον μικρότερο απο τους δυο δρόμους, η είσοδος σου στον κόμβο είναι μια περιπέτεια. εφόσον έχεις τον μεγάλο δρόμο απο αριστερά σου και πρέπει να δώσεις προτεραιότητα σε ατελείωτα αυτοκίνητα που δεν σταματουν να έρχονται ποτέ.

Το έργο παραδώθηκε την μεγάλη βδομάδα. εποχη με αρκετό τουρισμό και γενικά πολύ κίνηση στο κέντρο. συν οτι ο κόσμος ήθελε να κατέβει για τα τελευταία του ψώνια, συν οτι ο κόσμος ήθελε να δει τον κόμβο και να βγάλει φωτογραφίες για το instagram με το συντριβάνι και το άγαλμα αργώ...
Το πρώτο απόγευμα λειτουργίας ήταν δραματικό. Το μποτιλιάρισμα στον "μικρό" δρόμο έφτανε το ένα χιλιόμετρο. και την επόμενη μέρα ράδια και τηλεοράσεις συζητούσανε αυτό το γεγονός.
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Κυκλικοί κόμβοι και προτεραιότητα

Δημοσίευση από MacPap »

Οι κόμβοι ειναι μεγάλη εφευρεση και ορθά έχουν προτεραιότητα σε αυτούς που κινούνται μέσα σε αυτούς.
Ομως οι κόμβοι δεν ειναι πανάκια ούτε προβλέπεται να ενώνουν στενάκια με λεωφόρους αλλά δρόμους ιδίου περίπου μεγέθους.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”