Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από Tassos »

Το βάζω εδώ αλλά μάλλον χρειάζεται μετακίνηση:

Αν ήσασταν Υπουργός/υφυπουργός/γενικός γραμματέας στο υπουργείο μεταφορών υποδομών και δικτύων και είχατε αρμοδιότητα την οδική ασφάλεια τι θα κάνατε;

Η απάντηση μπορεί να περιλαμβάνει στρατηγικό σχεδιασμό αλλά θα ήθελα να δω και γρήγορα απτά καθημερινά μέτρα.

Τάσος


rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Μὲ πρόλαβες. Ἀπὸ καιρὸ σκεφτόμουν νὰ ἀνοίξω ἕνα παρόμοιο θέμα.

Λοιπόν ξεκινῶ.

Ἐξοντωτικὲς ποινὲς ΚΟΚ
1. Ὑφιστάμενη κατάσταση
Τὴν 2η Ἰουνίου 2007 τέθηκαν σὲ ἰσχὺ οἱ νέες ποινὲς τοῦ ΚΟΚ. Οἱ παραβάσεις τοῦ ΚΟΚ ἀποποινικοποιήθηκαν καὶ οἰ τιμὲς τῶν προστίμων ἔγιναν πιὸ ἐξοντωτικές. Οἱ συνδικαλιστὲς τῆς Ἀστυνομίας ἐξέφρασαν τὴν ἀντίθεσή τους μὲ τὰ νέα πρόστιμα. Θεωροῦν ὄτι πολλοὶ ἀστυνομικοὶ θὰ διστάσουν νὰ βεβαιώσουν παράβαση ὄταν αὐτὸ συνεπάγεται "ἀρπαγὴ τοῦ μισοῦ μηνιάτικου" ἐνὸς κακοπληρωμένου ὐπαλλήλου.

Ἡ πράξη τὸ ἐπιβεβαιώνει αὐτό. Ὑπερβολικὴ ἐπιείκια; Ἔλλειωη ἐπαγγελματισμοῦ; Πεῖτε το ὅπως θέλετε. Ἡ ἀλήθεια εἶναι μία, κάποιοι ἀστυνομικοὶ διστάζουν νὰ βεβαιώσουν παράβαση.

Ἀς δοῦμε τὸ θέμα ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ παραβάτη. Ἀν εἶναι κάποιος "ἑλληνάρας" ὁ ὁποῖος κάνει 10 παραβάσεις ἀνὰ χιλιόμετρο τότε "νὰ τὸν τσακίσουν". Ὑπάρχει ὄμως καὶ ἡ περίπτωση τοῦ λάθους. Ἀν κάποιος εἶναι εὐσυνείδητος καὶ ὁδηγεῖ σωστὰ τότε ἀν κάνει ἔνα λάθος (ἀνθρώπινη φύσις) εἶναι δίκαιο νὰ τοῦ ἐπιβληθεῖ μιὰ ἐξοντωτικὴ ποινή; Δὲν λέω νὰ δοθεῖ ἄφεση ἀμαρτοῶν σὲ κάθε λάθος. Ἀλλὰ τὸ ἕνα λάθος τὸ ὁποῖο ἀποτελεῖ τὴν ἐξαίρεση (ἡ ὁποία ἐπιβεβαιώνει τὸν κανόνα) ἐπιδέχεται ἐπιείκια.

2. Ἡ πρόταση
Ἡ τιμὴ τοῦ προστίμου θὰ πρέπει νὰ εἶναι ὀλίγον χαμηλὴ καὶ νὰ αὐξάνεται σὲ περίπτωση ὑποτροπῆς. Γιὰ παράδειγμα ἔστω ὄτι κάποιος παραβιάζει κόκκινο φανάρι. Ἔγινε κατὰ λάθος ἢ πρόκειται περὶ ἀλητήριου ὁ ὁποῖος δὲν σέβεται τίποτα. Θὰ φανεῖ στὸ μέλλον. Τὶ κάνουμε σὲ πρώτη φάση; Ἕνα πρόστιμο τῆς τάξεως τῶν 150 εὐρὼ εἶναι ὄτι πρέπει γιὰ ἀρχή, χωρὶς ἀφαίρεση ἄδειας ὀδηγήσεως.

Τὸ ἔκανε δεύτερη φορά; Τὸ πρόστιμο νὰ εἶναι 250 εὐρώ. Τὸ ἔκανε τρίτη φορά; Τὸ πρόστιμο νὰ εἶναι 450 εὐρώ.Τὸ ἔκανε ὄγδοη φορά; Τὸ πρόστιμο νὰ εἶναι 8.050 εὐρώ. Υπάρχει περίπτωση κάποιος ἀστυνομικὸς νὰ διστάσει; Ὄταν ὁ ἀστυνομικός θὰ ξέρει ὄτι 8.050 εὐρὼ σημαίνει 8η παράβαση ΔΕΝ νομίζω ὄτι θὰ διστάσει.

Συνεχίζω. Μόλις φτάσει στὸ ὄριο τῶν βαθμῶν τοῦ ΣΕΣΟ ἀφαιρεῖται ἡ ἄδεια ὁδηγήσεως κ.ο.κ.. Ἡ δεύτερη ἀφαίρεση λόγω ΣΕΣΟ νὰ συνοδεύεται ἀπὸ ποινικὴ δίωξη.

Ἔστω ὄτι κάποιος κάνει μιὰ ἐπικίνδυνη παράβαση (κόκκινο, ΣΤΟΠ, διπλὴ γραμμὴ) καὶ πληρώνει 150 εὐρώ. Ἀν ἡ ἐπόμενη παράβαση εἶναι μετὰ ἀπὸ 7 χρόνια τότε ἀς ξαναπληρώσει μόνο 150 εὐρώ. Ἀν κάνει μία παράβαση κάθε 7 χρόνια τότε ἡ ἐν γένει ὁδηγικὴ συνπεριφορά του κρίνεται καλὴ. Οἱ παραβάσεις συνιστοῦν μάλλον στατιστικὸ λάθος παρὰ ἀσυνειδησία.

3. Ἐπίλογος
Πιστεύω ὄτι μὲ τὸν παραπάνω τρόπο ὁ ΚΟΚ γίνεται δικαιότερος. Ἀν κάποιος κάνει μία παράβαση τοῦ δίδεται δεύτερη εὐκαιρία. Ἀν ὄμως θεωρεῖ τὸν ἐαυτό του "ἄρχοντα τῶν δρόμων" κάποια στιγμὴ θὰ ἀναγκαστεῖ νὰ πουλήσει τὸ αὐτοκίνητό του ὤστε νὰ πληρώσει τὰ πρόστιμα.
Ὁ ἀστυνομικὸς δὲν θὰ ἔχει ἠθικὸ ἐνδοιασμὸ στὸ νὰ βεβαιώσει παράβαση. Ἀν "ἔγινε μία φορὰ κατὰ λάθος" ὁ παραβάτης τὴν βγάζει φτηνά. Ἀν ὁ παραβάτης καλεῖται νὰ πληρώσει χιλιάρικα τότε ἀποδεδειγμένα πρόκειται περὶ ἀσυνείδητου ὁπότε πάλι δὲν αἰσθάνεται τύψεις ὁ ἀστυνομικός.
Ἐπιπλέον ὀ πολίτης προστατεύεται ἀπὸ ἐσφαλμένη ἐκτίμηση τοῦ ἀστυνομικοῦ (ἄνθρωπος εἶναι, θὰ κάνει λάθος).

Τὸ σύστημα τὸ ὀποῖο προτείνω δὲν εἶναι δικιά μου ἐπινόηση. Ἀν ῥίξετε μιὰ ματιὰ στὸν Ποινικὸ Κώδικα θὰ διαπιστώσετε ὄτι ἔχω βασιστεῖ στὰ ἄρθρα περὶ ὑποτροπῆς.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από MacPap »

Εγώ θα έβγαζα όλους τους τροχονόμους έξω ΜΕΡΑ ΝΥΚΤΑ να γράφουν αδιακρίτως και όχι σήμερα μηχανάκια αύριο ζώνες...

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από Tassos »

Εγώ θα μετέφερα την ευθύνη για τα δυστυχήματα και τις συνέπειες τους στον ... χειρότερο οδηγό. Αηδιάζω όταν βλέπω μπαμπάδες να μεταφέρουν παιδιά χωρίς κράνος και τα βάζουν απλά να τους κρατάνε σφικτά.

Σε περίπτωση δυστυχήματος η ασφαλιστική εταιρεία δε θα πλήρωνε για σωματικές βλάβες αν ο άλλος δε φορούσε ζώνη ή κράνος - απλά θα κάλυπτε τις υλικές ζημιές.

Θα έβαζα στο παιγνίδι τις σχολές ασφαλούς οδήγησης. Με φοροαπαλλαγές θα ενθάρρυνα τους οδηγούς να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Θα πίεζα για καλύτερους δρόμους τουλάχιστον χωρίς λακούβες.

Τάσος
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Tassos έγραψε:Αηδιάζω όταν βλέπω μπαμπάδες να μεταφέρουν παιδιά χωρίς κράνος και τα βάζουν απλά να τους κρατάνε σφικτά.
Συμφωνῶ.
Tassos έγραψε:Σε περίπτωση δυστυχήματος η ασφαλιστική εταιρεία δε θα πλήρωνε για σωματικές βλάβες αν ο άλλος δε φορούσε ζώνη ή κράνος - απλά θα κάλυπτε τις υλικές ζημιές.
Διαφωνῶ.
Tassos έγραψε:Θα έβαζα στο παιγνίδι τις σχολές ασφαλούς οδήγησης. Με φοροαπαλλαγές θα ενθάρρυνα τους οδηγούς να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.
Συμφωνῶ.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από Tassos »

Γιατί διαφωνείς; Γιατί να πληρώνω τον τραυματισμό του άλλου που επιλέγει να μη φροντίσει τον εαυτό του;

Τάσος
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Γιατὶ διαφωνῶ;

Πρῶτον διότι σὲ ἕνα κράτος πρόνοιας (φέξε μου καὶ γλίστρησα, ὰς γίνει πρώτα κράτος ἡ Ἑλλὰς καὶ μετὰ συζητάμε καὶ γιὰ τὴν πρόνοια) πρέπει νὰ παρέχεται ἠ μέγιστη δυνατὴ ἐφικτὴ ὑποστήριξη στὸν τραυματία καὶ στὸν ἀσθενή.

Δεύτερον διότι ἀν κάποιος σακατευτεῖ δὲν τιμωρεῖται μόνο αὐτὸς ἀλλὰ καὶ οἰ οἰκείοι του.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από Tassos »

Καλημέρα. Ευχαριστώ για την απάντηση. Το θέμα παραμένει και θα έπρεπε να τα είχα τονίσει. Εχω πρόβλημα να πληρώσω είτε σαν Τάσος είτε σαν συν-ασφαλισμένος στο ταμείο του αυτόν (ή αυτήν) που επιλέγει να μη χρησιμοποιήσει τα μέσα προστασίας ζώνες κράνος ή βάζει τρια παιδιά πάνω στη μηχανή.

Αυτοί που οδηγούν χωρίς κράνος και π.χ. με σαγιονάρα το καλοκαίρι, είτε γιατί "πάνε εδώ κοντά" είτε γιατί "ελα μωρέ τι θα μου συμβεί" δεν αξίζουν να επωφελούνται στο κράτος πρόνοιας. Ακόμα και από μια δαρβινιστική και ανθρωπιστική σκοπιά ας πληρώσουν τα νοσήλεια τους που προέρχονται από τη βλακεία του και ας μείνουν περισσότερα χρήματα για αυτούς που βρέθηκαν να έχουν πρόβλημα που δεν μπορούσαν να το αποφύγουν.

Μην μπούμε στη θεωρεία τρόπος ζωής που προκαλεί βλάβες που καλύπτονται από τα ταμεία γιατί το κράνος και η ζώνη είναι απλούστατα μέσα ασφαλείας και η απόφαση να μη τα χρησιμοποιούμε σκέτη βλακεία.


Τάσος
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από MacPap »

Και εγώ διαφωνώ με το να μην είναι κατ' ουσία ασφαλισμένοι αυτοί που δεν τηρούν τα προβλεπόμενα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πάψουν να το κάνουν. Και απλούστερος είναι να βγει η τροχαία και να γράφει. Θυμίζω τι είχε γίνει πριν χρόνια όταν ξαφνικά άλλαξε ο ΚΟΚ και έγραφαν για κράνος. Ο αριθμός των οδηγών με κράνος αυξήθηκε κάθετα.

Στο θέμα μας όμως. Σκέψου Tassos να σε χτυπήσει εσένα που δεν φοράς κράνος ένας και να μείνει παράλυτο το παιδάκι σου που το "είχες να σε σφίγγει" και επειδή εσύ δεν φοράς κράνος να μη δικαιούσαι τίποτε . ΤΟ ερώτημα είναι το παιδάκι τι φταίει? Η να σε χτυπήσει κάποιος εσύ να μπεις σε ένα μαγαζί και να τραυματίσεις ένα πελάτη και να μην έχεις να τον αποζημιώσεις ο πελάτης τι φταίει? Θα μπορούσα να μιλάω ώρες με παραδείγματα τέτοια.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως το να μένει ανασφάλιστος ο μη τηρών τα άρθρα του ΚΟΚ είναι λάθος. Ούτε θα έπρεπε να μπουν οι ασφάλειες στον μηχανισμό τιμωρίας για την παράνομες ενέργειες κάποιων με την έννοια της άμεσης τιμωρίας. Θα μπορούσε όμως να του επιβληθεί μεγαλύτερο ασφάλιστρο επειδή κατά το ατύχημα δεν τηρούσε τα προβλεπόμενα και άρα οδηγεί επικινδυνότερα από τους άλλους.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Αν ήμουν αξιωματούχος στο Υπουργείο Μεταφορών κλπ..

Δημοσίευση από rasPUTIN »

MacPap έγραψε:Θα μπορούσε όμως να του επιβληθεί μεγαλύτερο ασφάλιστρο επειδή κατά το ατύχημα δεν τηρούσε τα προβλεπόμενα και άρα οδηγεί επικινδυνότερα από τους άλλους.
Στὸ μυαλό μου εἶσαι; Αὐτὸ σκεφτόμουν.

Εὐρέθη χωρὶς κράνος/ζώνη; Ἕνα ἐπασφάλιστρο 5% (π.χ.) γιὰ τὸ ἐπόμενο ἔτος εἶναι ὄτι πρέπει.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”