Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίων

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίων

Δημοσίευση από enias »

Όπως έχω ήδη γράψει εδώ (Breaking News->Diodia) υπάρχουν λύσεις για το πρόβλημα των ακριβών διοδίων. Δεν χρείαζεται να ανακαλύψουμε και πάλι την Αμερική, αλλα να δούμε τι εφαρμόζεται σε άλλες χώρες, και γιατί οχι, να το μιμηθούμε εφόσον είναι καλή λύση.

Στο ιταλικό πρότυπο, ο αυτοκινητόδρομος ανάμεσα σε δύο σημεία (π.χ. Αθήνα έως Λαμία) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένος με δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στα δύο άκρα της διαδρομής (π.χ. έναν Αθήνα και έναν Λαμία). Επίσης θα πρέπει να κατασκευαστούν πλευρικά διόδια σε όλους του κόμβους εισόδου-εξόδου (π.χ. Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα, Τραγάνα). Το σκεπτικό είναι το εξής: Αφού θέλουμε χρέωση με το χιλιόμετρο, τότε θα πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος τεκμηρίωσης για το πόσα χιλιόμετρα έχει διανύσει το κάθε αυτοκίνητο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν σε όλα τα σημεία εισόδου στον αυτοκινητόδρομο, είτε αυτά είναι από μετωπικά είτε από πλευρικά διόδια, υπάρχει ένα μηχάνημα το οποίο πατώντας ένα κουμπί, θα εκδίδει ένα χαρτί το οποίο θα αναγράφει το σταθμό διοδίων από το οποίο εκδόθηκε. Αντίστοιχα, σε όλα τα σημεία εξόδου του αυτοκινητόδρομου, είτε πρόκειται για μετωπικό σταθμό διοδίων είτε για πλευρικό, θα υπάρχει εισπράκτορας ο οποίος θα παραλαμβάνει από τον οδηγό το χαρτί που εκδόθηκε στο σταθμό εισόδου, και θα χρεώνει το συγκεκριμένο οδηγό το ποσό που του αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα που έχει διανύσει.
Συνοψίζοντας, η λογική είναι η εξής: στην είσοδο παίρνεις χαρτάκι και στην έξοδο γίνεται η «εκκαθάριση».

Στην Ελλάδα δεν πληρώνουν διόδια κάποιοι που κάνουν ενδιάμεσες διαδρομές, με αποτέλεσμα όλοι οι υπόλοιποι που κάνουν ολόκληρη τη διαδρομή πληρώνουν και για τους άλλους. Ας δούμε τώρα λίγο πως θα διαμορφώνονταν η τιμές των διοδίων, αν όλοι πλήρωναν ανάλογα με την απόσταση.

Εξηγώ με ένα παράδειγμα: που έχω ήδη περιγράψει εδώ (Breaking News->Diodia)

π.χ αν μπεις στην Κορίνθου-Πατρών στο ΣΕΑ Κιάτου (McDonalds) μέχρι την Πάτρα (100χλμ), δεν θα έχεις πληρώσει τίποτα γιατί απλά θα έχεις κάνει 25χλμ λιγότερα από κάποιον που μπαίνει από τον Ισθμό στην Κόρινθο και κάνει 125χλμ και πληρώνει 2,80€. Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής, δεν πληρώνουν τίποτα για να κινούνται στην περιοχή τους, ακόμα και αν κάνουν απόσταση μέχρι τον επόμενο κόμβο.

Αν ήταν σωστό το σύστημα τότε για τα αυτός που κάνει την παραπάνω απόσταση θα έπρεπε να πληρώνει:
2,80€ / 125χλμ = 0,0224 είναι το χιλιομετρικό κόστος
0,0224 * 100χλμ = 2,24€ Κι όμως... δεν πληρώνει τίποτα!

Αν υποθέσουμε οτι σε μια μέρα απο αυτό το δρόμο περνούν 1000 αυτοκίνητα που κάνουν όλη τη διαδρομή και 100 αυτοκίνητα που κάνουν τη μικρότερη διαδρομή (10%), τοτε με το ισχύον σύστημα, τα διόδια θα εισπράξουν: 1000 * 2,80€ = 2800€ (για μια μέρα)

Για να έχουμε την ίδια είσπραξη των 2800€ ημερησίως βάζοντας και τα 1100 αυτοκίνητα να πληρώνουν, τότε θα πρέπει να βρεθεί το χιλιομετρικό κόστος (Χ) που θα πρέπει να ικανοποιεί την παρακάτω εξίσωση:

2800€ = 1000 αυτοκίνητα * (125χλμ*Χ) + 100 αυτοκίνητα * (100χλμ*Χ)

Εξηγώ με λόγια την εξίσωση γι αυτούς που μισούν τους αριθμούς και τα σύμβολα,
- (125χλμ*Χ) είναι τα ποσό των διοδίων που πρέπει να καταβάλλουν τα 1000 αυτοκίνητα που κάνουν ολη τη διαδρομή των 125χλμ από Κόρινθο έως Πάτρα

- (100χλμ*Χ) το ποσό των 100 αυτοκινήτων που μπαίνουν από τον κόμβο Κιάτου και κάνουν 100χλμ

- Και τα δύο ποσά πολλαπλασιαζόμενα με τα αυτοκίνητα που πληρώνουν, θέλουμε να μας δώσουν ισοδύναμο αποτέλεσμα με τα 1000 αυτοκίνητα που κάνουν όλη τη διαδρομή και που σήμερα είναι τα μόνα που πληρώνουν.

Η λύση της εξίσωσης: (ψάχνουμε το χιλιομετρικό κόστος Χ)
2800€ = 125000χλμ*Χ + 10000χλμ*Χ
2800€ = 135000χλμ*Χ
Χ= 2800€ / 135000χλμ
Χ= 0,02074074074€/χλμ (περιοδικό)

Για ευκολία επαλήθευσης ας το κάνουμε 0,021€/χλμ

Οπότε το αυτοκίνητο απο Κόρινθο-Πάτρα θα πληρώνει 125χλμ*0,021€/χλμ = 2,625€ με προσέγγιση προς τα κάτω 2,62€

Το αυτοκίνητο απο Κιάτο-Πάτρα θα πληρώνει 100χλμ*0,021€/χλμ = 2,10€

Επαληθεύουμε την εξίσωση:

(1000 αυτοκίνητα * 2,63€) + (100 αυτοκίνητα * 2,10€) = 2620€ + 210€ = 2830€

(Το ποσό βγήκε και λίγο παραπάνω από το ζητούμενο των 2800 λόγω προσεγγίσεων - Βλέπω να με προσλαμβάνει η Ολύμπια Οδός! :mrgreen: )

Το ίδιο ισχύει και από την ανάποδη διαδρομή, δηλαδή αυτόν που μπαίνει από τον κόμβο του Λόγγου προς στην Κόρινθο που επίσης δεν πληρώνει τίποτα. Για 25 χιλιόμετρα που είναι περίπου η απόσταση από τον έναν κόμβο έως τον επόμενο, σύμφωνα με το παράδειγμα είναι μόλις 0,021€/χλμ * 25χλμ = 0,53€

Φανταστείτε πόσα είναι τα αυτοκίνητα που στο συγκεκριμένο δρόμο κινούνται μεταξύ των κόμβων Κορίνθου, Κιάτου, Ξυλοκάστρου, Δερβενίου, Λογγου, Ρίου θέτοντας υπ όψιν οτι λόγω των εξοχικών κατοικιών κινούνται όλες τις εποχές του χρόνου αντί του κόσμου που κάνει όλη τη διαδρομή 3-4 φορές το χρόνο.

Το ξέρω ότι θα με αντιπαθήσουν όλοι όσοι έχουν εξοχικά σε τέτοιες περιοχές ενδεχομένως προτάσσοντας το επιχείρημα οτι ακριβώς επειδή κινούνται συχνά η ετήσια επιβάρυνσή τους απο τα διόδια θα είναι μεγάλη, έχω να τους πω ότι αυτό το επιχείρημα εντάσσεται στη λογική επιβολής φόρων και όχι διοδίων. Αν θέλουμε όμως να μπούμε στη λογική του "ο χρήστης του δρόμου πληρώνει για όσο τον χρησιμοποιεί" τότε η επιβολή διοδίων ανάλογα με την απόσταση αποτελεί μονόδρομο.


Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από MacPap »

Στο Συλλογισμό σου κάνεις μια λάθος υπόθεση και την έχεις ως αξίωμα. Πως δηλαδή οι άρχοντες αυτής της χώρας ενδιαφέρονται να δώσουν μια δίκαιη λύση. Κάτι τέτοιο όμως ΔΕΝ ισχύει. Τα διόδια είναι άλλος ένας τρόπος διανομής του πλούτου. Προσωπικά πάντως επιμένω πως η λύση είναι η βινιέτα.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από enias »

MacPap έγραψε:Τα διόδια είναι άλλος ένας τρόπος διανομής του πλούτου. Προσωπικά πάντως επιμένω πως η λύση είναι η βινιέτα.
Πράγματι, τώρα δείχνει περισσότερο να είναι τρόπος φορολόγησης, παρά διόδια.

Η βινιέτα, αν δεν κάνω λάθος είναι κάτι σαν τα τέλη κυκλοφορίας ή όχι;
Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από MacPap »

Ναι είναι ένα τέλος (αυτοκολυτο σημα συνήθως) που πληρώνεις και έχει διάρκεια Χ ( μια μέρα βδομάδα μήνα χρόνο) κατά την οποία όσο έχει ισχύ σου επιτρέπεται να κυκλοφορείς στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από enias »

Και πως διασφαλίζεται οτι το έχεις πληρώσει για να κυκλοφορείς; Αν σου κάνουν έλεγχο;
Αινείας
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Γκρέμισε τις μπάρες στα διόδια της Πελασγίας ο Γκλέτσος...
Τις προστατευτικές μπάρες κοντά στα διόδια της Πελασγίας γκρέμισε επιστρατεύοντας μηχανήματα του Δήμου, ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Στυλίδας, Απόστολος Γκλέτσος, δημιουργώντας έναν παράπλευρο δρόμο, ώστε οι κάτοικοι της ανατολικής Φθιώτιδας, να έχουν ελεύθερη διέλευση χωρίς να πληρώνουν διόδια.
Μάλιστα, ανέβηκε και ο ίδιος στο χωματουργικό μηχάνημα του Δήμου, για να γκρεμίσει τις μπάρες, ενώ αστυνομικοί προσπάθησαν μάταια να τον εμποδίσουν, με αποτέλεσμα να προκληθεί ένταση.

Στην περιοχή βρέθηκαν ισχυρές δυνάμεις της αστυνομίας από την Φθιώτιδα και τη Μαγνησία, ενώ συνεργεία της εταιρίας που εκμεταλλεύεται τα διόδια, παραμένουν στο σημείο, προκειμένου να αποκαταστήσουν τις ζημιές, μόλις απομακρυνθούν τα μηχανήματα του Δήμου.

Σημειώνεται, πως οι κάτοικοι της ανατολικής Φθιώτιδας δεν έχουν άλλο δρόμο για να μετακινηθούν εσωτερικά στο δήμο και είναι υποχρεωμένοι να περνούν από τα διόδια.

Στους κατοίκους της περιοχής έχουν δοθεί κάρτες ελεύθερης διέλευσης μόνο από τα διόδια της Πελασγίας, αλλά για ένα μικρό διάστημα είχαν ακυρωθεί.

Τα τελευταία εικοσιτετράωρα όμως και μετά από διαβουλεύσεις, ισχύουν εκ νέου οι συγκεκριμένες άδειες.

Πάντως ο κ. Γκλέτσος ξεκαθάρισε ότι στόχος του είναι “να αποκαταστήσει την απρόσκοπτη και χωρίς κόστος επικοινωνία μεταξύ των δημοτικών διαμερισμάτων του δήμου του”, προειδοποιώντας πως εάν χρειαστεί, θα επανέλθει στην περιοχή των διοδίων.
Αναρτήθηκε από Voliotaki



Σε τακτική δικάσιμο παραπέμφθηκε ο Απόστολος Γκλέτσος
Η ειδική δωσιδικία που ακολουθείται για τους δημάρχους ήταν αυτή που γλίτωσε τον Δήμαρχο Στυλίδας, Απόστολο Γκλέτσο, από το αυτόφωρο και τον έστειλε να δικαστεί σε τακτική δικάσιμο στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων της Λαμίας.

Ήδη, από τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λαμίας, κ. Θεολογίτη, διατάχθηκε η ολοκλήρωση της δικογραφίας για τη σημερινή επιχείρηση του δημάρχου της Στυλίδας να ανοίξει παραδρόμους στην εθνική οδό κοντά στα διόδια της Πελασγίας.

Από την ώρα που αποχώρησαν τα μηχανήματα του δήμου της Στυλίδας από το συγκεκριμένο σημείο, πάντως, συνεργεία της εταιρίας στην οποία έχει παραχωρηθεί η εκμετάλλευση της εθνικής οδού από τις Ράχες μέχρι το Κλειδί Ημαθίας έβαλαν πάλι τα προστατευτικά στηθαία και απέκλεισαν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν για πρόσβαση στην εθνική οδό οι αγροτικοί δρόμοι.

Με ανακοίνωσή του, ο Απόστολος Γκλέτσος έχει καλέσει όλους τους κατοίκους της περιοχής σε συγκέντρωση, στις 08:00 το πρωί της Τρίτης, λίγο πριν από τα διόδια της Πελασγίας «για την οριστική λύση στο πρόβλημα διέλευσης των οχημάτων από τα διόδια».

Μετά την ανακοίνωση αυτή, ο αστυνομικός διευθυντής Φθιώτιδας, κ. Κυριαζόπουλος, εξέδωσε απόφαση με την οποία, με την πρόφαση των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για έργα συντήρησης στον αυτοκινητόδρομο, επιβάλλει τμηματικό τοπικό αποκλεισμό στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στο τμήμα της εθνικής οδού από τις Ράχες έως τα όρια της Φθιώτιδας με τη Μαγνησία, αλλά και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, και μάλιστα η συγκεκριμένη απόφαση εφαρμόζεται άμεσα.
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από enias »

Αν δεν δοθεί σύντομα, μια λύση σε θεσμικό επίπεδο, φοβάμαι οτι οι περιοχές των διοδίων θα μετατραπούν σε μια σύγχρονη ζούγκλα.
Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από MacPap »

enias έγραψε:Και πως διασφαλίζεται οτι το έχεις πληρώσει για να κυκλοφορείς; Αν σου κάνουν έλεγχο;
Ναι. Και τρόποι ελέγχου υπάρχουν πολλοί από το να κοιτάνε τα αυτοκίνητα στα πάρκινγκ (Αυστρία Ελβετία) μέχρι ηλεκτρονικά και αν δεν το έχεις στέλνεται στο ιδιοκτήτη αυτόματα κλήση. Μέχρι τους τακτικούς ελέγχους (που αυτό βέβαια στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτο ουσιαστικά.

Αλλά για να σταλθεί κλήση πρέπει να είναι κρατική περιουσία.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από enias »

Αν ο έλεγχος δεν είναι ηλεκτρονικός, αυτό το σύστημα δεν θα αποδώσει ποτέ στην Ελλάδα.
Αινείας
thanos
Δημοσιεύσεις: 670
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Re: Προτάσεις για τη λύση του προβλήματος των ακριβών διοδίω

Δημοσίευση από thanos »

enias έγραψε:Και πως διασφαλίζεται οτι το έχεις πληρώσει για να κυκλοφορείς; Αν σου κάνουν έλεγχο;
oπως σου ειπε ο μακπαπ και πιο πάνω ο έλεγχος δεν είναι το θέμα. υπαρχουν τρόποι ευκολα να γίνεται η βεβαίωση της πληρωμής της βινιέτας
το θέμα είναι η βούληση... που δεν υπάρχει...

άκουσε κανένας από σας στο δημόσιο διάλογο που γίνεται για τα διόδια τη λέξη βινιέτα;
τοσες χώρες την εφαρμόζουν,,, οποιοι ενδιαφέρονται να το εφαρμόσουν μπορούν να ερευνήσουν ολες τις λεπτομέρειες .

θα μπορούσε να γίνει και συνδυασμός διοδίων και βινιέτας...
πχ για κάποια κομματια του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων τα οποία κατασκευστικά ήταν ιδιαίτερα δαπανηρά βλ Τέμπη, βλ. Γέφυρες Μετσόβου) να μπούν τα διόδια, και στα υπόλοιπα απλη χρήση βινιέτας...

αυτοί οι προβληματισμοί έπρεπε να γίνουν πριν κατασκευαστούν οι αυτοκινητοδρομοι...
τώρα φοβάμαι είναι λίγο αργά!!!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”