Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Απάντηση
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ἕνας συνάδελφος ἔβαλε ὐγραέριο στὸ αὐτοκίνητό του.

Ὁ κινητήρας λειτουργεῖ μὲ δὺο διαφορετικὰ καύσιμα, εἶτε μὲ βενζίνη εἶτε μὲ ὑγραέριο (ὄχι καὶ τὰ δύο συγχρόνως).

Φυσικὰ τὰ ὑπόλοιπα μέρη τοῦ αὐτοκινήτου (κιβώτιο ταχυτήτων, διαφορικὸ κ.ο.κ.) παραμένουν τὰ ἴδια.

Τὶ χρειάζεται; Βάσει λογικῆς θεωρῶ ὄτι ἀπατοῦνται τὰ παρακάτω.
  1. Δεξαμενὴ ὑγραερίου
  2. Σύστημα μεταφορὰς τοῦ ὑγραερίου πρὸς τὸν κινητήρα
  3. Σύστημα ἐπιλογῆς καυσίμου
  4. Ὀργανα μετρήσεως
Ἡ δεξαμενὴ (βαρβαριστὶ ῤεζερβουάρ) τοποθετεῖται στὸν χῶρο ἀποσκευῶν, συγκεκριμένα καταλαμβάνει στὸ χῶρο τοῦ ἐφεδρικοῦ τροχοῦ. Αὐτὸ σημαίνει ὄτι ὁ ἐφεδρικὸς τροχὸς θὰ πρέπει νὰ μεταφερθεῖ στὸ πάτωμα τοῦ χώρου ἀποσκευῶν.

Ἀπαιτοῦνται κάποια καλώδια καὶ σωληνάκια ἀπὸ τὴν δεξαμενὴ πρὸς τὸν χῶρο τοῦ κινητήρα.

Ὁ ὁδηγὸς ἔχει τὴν δυνατότητα ἐπιλογῆς καυσίμου. Ἀν τελειώσει τὸ ὐγραέριο τότε τὸ ὄχημα συνεχίζει μὲ βενζίνη.

Ὁ συνάδελφος παρατήρησε ὄτι ἠ κατανάλωση καυσίμου εἶναι μὲν μεγαλύτερη (κατὰ 1 λίτρο στὰ 100χλμ) ἀλλὰ ἠ διαφορὰ στὸ κόστος μεταξὺ τῶν δύο καυσίμων κάνουν τὴν ὐγραεριοκίνηση οἰκονομικότερη.

Ὅσον ἀφορὰ τὴν συντήρηση τὸ μόνο τὸ ὁποῖο χρειάζεται εἶναι ἠ ἀλλαγὴ ἐνὸς φίλτρου.


οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από MacPap »

Εγω πάντως πρωτη φορα αυτοκίνητο με υγραέριο ειδα το 1982 στο Βέλγιο. Ενα Volvo. Τότε ο φίλος που το ειχε (λουξεμβουργιανος) μου είχε πει πως το εβαλε διότι εκανε πολλά χιλιομετρα.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Ίσως επιτέλους να καταφέρουμε να πούμε την ατάκα: "Το αυτοκίνητό μου είναι τρομερό! Κάνει και καφέ!" :lol: :lol: :lol: :biritses
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Διάβασα ἀλλοῦ ὄτι ἠ κατανάλωση βρέθηκε αὐξημένη κατὰ 16% ἀλλὰ τὸ κόστος ἤταν μειωμένο κατὰ 49%.

Ἀρχίζω νὰ τὸ σκέφτομαι.

Τὸ καλὸ εἶναι ὄταν τὸ ὄχημα παλιώσει πρὶν τὸ ῤίξεις ἀπὸ τὸν γκρεμὸ ἀφαιρεῖς τὸ σύστημα ὐγραεριοκινήσεως καὶ τὸ ἐγκαθιστὰς στὸ νέο ὄχημα.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από MacPap »

Δεν το πυροβολείς να κάνει και μπαμ????
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από athanatos »

Για το κόστος ξέρουμε τίποτα;
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από MacPap »

Για νορμάλ εγκαταστάσεις είναι κάτι μεταξύ 1500 και 2000 euro
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Υγραέριο σε βενζινοκίνητο

Δημοσίευση από enias »

MacPap έγραψε:Για νορμάλ εγκαταστάσεις είναι κάτι μεταξύ 1500 και 2000 euro
Για 1300-1500€ έχω ακούσει εγώ.

Πράγματι είναι πιο οικονομικό γιατί το υγραέριο κάνει 68-70cent το λίτρο, κάτω και απο τα μισά της βενζίνης, Επίσης άκουσα οτι προοπτικές να μπεί φόρος δεν υπάρχουν γιατί τι απαγορεύει η Ε.Ε. αφου θέλει να το προωθήσει ως το πιο οικολογικό καύσιμο.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει επίσης ηλεκτροβαλβίδες ασφαλείας. Υπάρχει μία στην φιάλη η οποία σταματά την παροχή κατα τον ανεφοδιασμό όταν φτάσει το 80% της χωρητικότητας. Αυτό γίνεται γιατί με τη ζέστη, το υγραέριο εξαερώνεται και καταλαμβάνει περισσότερο χώρο μέσα στη φιάλη. Ακόμα και αν η πίεση στο εσωτερικό ξεπεράσει ένα όριο, ανοίγει μια άλλη ηλεκτροβαλβίδα που λέγεται "εκτόνωσης" και απελευθερώνει το αέριο.

Επίσης υπάρχουν δυο άλλες βαλβίδες, μια για την παροχή του αερίου και μία για την παροχή της βενζίνης συνδεδεμένα με έναν διακόπτη επιλογής καυσίμου που τοποθετείται στο ταμπλώ. Οταν λειτουργεί το αμάξι με το ενα καύσιμο, ή βαλβίδα του άλλου συστήματος το απομονώνει.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει ένδειξη για την ποσότητα του υγραερίου στη φιάλη απο μέσα απο το αυτοκίνητο. Πρέπει να ανοίξεις το πορτ-παγκάζ για να δείς. Αν όμως μείνεις απο γκάζι, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να γυρίσεις το διακόπτη στην παροχή βενζίνης.

Μέχρι το χώρο του κινητήρα η πίεση του υγραερίου είναι άνω της 1 ατμόσφαιρας, απαραίτητη προϋπόθεση για να βρίσκεται το αέριο σε υγρή μορφή. Στο χώρο του κινητήρα, μετά την ηλεκτροβαλβίδα του κυκλώματος υγραερίου, υπάρχει ένα εξάρτημα που λέγεται "πνεύμονας" και έχει τη λειτουργία να υποβιβάζει την πίεση σε 0,6 ατμόσφαιρες (αέρια μορφή) και ακολουθεί ενας αναμείκτης υγραερίου-αέρα.

Η έκχυση γίνεται με νεα μπεκιέρα που τοποθετείται στην πολλαπλή εισαγωγής τρυπώντας την. Επίσης τοποθετείται και παράλληλος εγκέφαλος που έχει τη λειτουργία να "διορθώνει" την χαρτογράφηση του εγκεφάλου για να λειτουργεί άψογα με το υγραέριο χωρίς να χάνει ούτε έναν ίππο σε επιδόσεις.

Δεν είμαι τεχνικός, απλά έγραψα αυτά που γνωρίζω. Δεν αποκλείεται να έχω κάνει και κανα λάθος, αλλα χοντρικά είναι κάπως έτσι.

Επίσης να σχολιάσουμε οτι οι εγκαταστάσεις των περασμένων δεκαετιών δεν έχουν καμία σχέση με τις νέες. Το αμάξι δεν βρωμάει και οι επιδόσεις παραμένουν οι ίδιες. Το μόνο που γίνεται αισθητό είναι ο θόρυβος της μηχανής που είναι πιο "μαλακός" και αυτοί που "πορώνονται" με τον ήχο, θα έχουν ψυχολογικό προβληματάκι. :P

Επίσης στη γνωστή ιστοσελίδα με τα POI (Point Of Interest) των πλοηγών, http://index.pois.gr μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν (και απόλυτα νόμιμα, μιας και δεν πρόκειται για εταιρία, αλλα πρωτοβουλία χρηστών του internet) ενημερώσεις με τα σημεία πώλησης υγραερίου για αυτοκίνητα (πρατήρια L.P.G.) σε όλη την Ελλάδα.
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”