MacPap έγραψε:Για νορμάλ εγκαταστάσεις είναι κάτι μεταξύ 1500 και 2000 euro
Για 1300-1500€ έχω ακούσει εγώ.
Πράγματι είναι πιο οικονομικό γιατί το υγραέριο κάνει 68-70cent το λίτρο, κάτω και απο τα μισά της βενζίνης, Επίσης άκουσα οτι προοπτικές να μπεί φόρος δεν υπάρχουν γιατί τι απαγορεύει η Ε.Ε. αφου θέλει να το προωθήσει ως το πιο οικολογικό καύσιμο.
Η εγκατάσταση περιλαμβάνει επίσης ηλεκτροβαλβίδες ασφαλείας. Υπάρχει μία στην φιάλη η οποία σταματά την παροχή κατα τον ανεφοδιασμό όταν φτάσει το 80% της χωρητικότητας. Αυτό γίνεται γιατί με τη ζέστη, το υγραέριο εξαερώνεται και καταλαμβάνει περισσότερο χώρο μέσα στη φιάλη. Ακόμα και αν η πίεση στο εσωτερικό ξεπεράσει ένα όριο, ανοίγει μια άλλη ηλεκτροβαλβίδα που λέγεται "εκτόνωσης" και απελευθερώνει το αέριο.
Επίσης υπάρχουν δυο άλλες βαλβίδες, μια για την παροχή του αερίου και μία για την παροχή της βενζίνης συνδεδεμένα με έναν διακόπτη επιλογής καυσίμου που τοποθετείται στο ταμπλώ. Οταν λειτουργεί το αμάξι με το ενα καύσιμο, ή βαλβίδα του άλλου συστήματος το απομονώνει.
Δυστυχώς, δεν υπάρχει ένδειξη για την ποσότητα του υγραερίου στη φιάλη απο μέσα απο το αυτοκίνητο. Πρέπει να ανοίξεις το πορτ-παγκάζ για να δείς. Αν όμως μείνεις απο γκάζι, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να γυρίσεις το διακόπτη στην παροχή βενζίνης.
Μέχρι το χώρο του κινητήρα η πίεση του υγραερίου είναι άνω της 1 ατμόσφαιρας, απαραίτητη προϋπόθεση για να βρίσκεται το αέριο σε υγρή μορφή. Στο χώρο του κινητήρα, μετά την ηλεκτροβαλβίδα του κυκλώματος υγραερίου, υπάρχει ένα εξάρτημα που λέγεται "πνεύμονας" και έχει τη λειτουργία να υποβιβάζει την πίεση σε 0,6 ατμόσφαιρες (αέρια μορφή) και ακολουθεί ενας αναμείκτης υγραερίου-αέρα.
Η έκχυση γίνεται με νεα μπεκιέρα που τοποθετείται στην πολλαπλή εισαγωγής τρυπώντας την. Επίσης τοποθετείται και παράλληλος εγκέφαλος που έχει τη λειτουργία να "διορθώνει" την χαρτογράφηση του εγκεφάλου για να λειτουργεί άψογα με το υγραέριο χωρίς να χάνει ούτε έναν ίππο σε επιδόσεις.
Δεν είμαι τεχνικός, απλά έγραψα αυτά που γνωρίζω. Δεν αποκλείεται να έχω κάνει και κανα λάθος, αλλα χοντρικά είναι κάπως έτσι.
Επίσης να σχολιάσουμε οτι οι εγκαταστάσεις των περασμένων δεκαετιών δεν έχουν καμία σχέση με τις νέες. Το αμάξι δεν βρωμάει και οι επιδόσεις παραμένουν οι ίδιες. Το μόνο που γίνεται αισθητό είναι ο θόρυβος της μηχανής που είναι πιο "μαλακός" και αυτοί που "πορώνονται" με τον ήχο, θα έχουν ψυχολογικό προβληματάκι.
Επίσης στη γνωστή ιστοσελίδα με τα POI (Point Of Interest) των πλοηγών,
http://index.pois.gr μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν (και απόλυτα νόμιμα, μιας και δεν πρόκειται για εταιρία, αλλα πρωτοβουλία χρηστών του internet) ενημερώσεις με τα σημεία πώλησης υγραερίου για αυτοκίνητα (πρατήρια L.P.G.) σε όλη την Ελλάδα.