Παραβίαση σηματοδότη σε διασταύρωση με κλειστό δρόμο

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Κλειστός δρόμος

Δημοσίευση από MacPap »

enias έγραψε:Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο είναι πολύ λεπτή και εξαρτάται απο το πόσο καλή ορατότητα έχει το σταυροδρόμι.
Δεν είναι καθόλου λεπτή λεπτή την έχουμε κάνει στην Ελλάδα που έχουν καταργηθεί (ουσιαστικά) τα μισά σήματα. Με αποτέλεσμα να έχουν χάσει τη αξία τους σήματα όπως το STOP.

:applause να μια διάσταση που δεν σκεφτήκαμε μπράβο erling.


Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Κλειστός δρόμος

Δημοσίευση από enias »

MacPap έγραψε:
enias έγραψε:Η διαφορά μεταξύ αυτών των δύο είναι πολύ λεπτή και εξαρτάται απο το πόσο καλή ορατότητα έχει το σταυροδρόμι.
Δεν είναι καθόλου λεπτή λεπτή την έχουμε κάνει στην Ελλάδα
Δεν είναι; Έχει νόημα να σταματήσεις εφόσον βλέπεις καθαρά δεν έρχεται άλλο αυτοκίνητο; Ποιο το νόημα του να σταματήσεις σε αυτήν την περίπτωση;
Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Κλειστός δρόμος

Δημοσίευση από erling »

Πόσο μακρυά μπορείς να δεις? Είσαι σίγουρος πως δεν έρχεται κάποιος με μηχανή με 1000?
Εδώ σταματάμε, κοιτάμε δεξιά αριστερά και πάλι μια μηχανή μας κόβει ώρες από την ζωή μας....
Γενικά θέλω να πω πως υπάρχουν παράγοντες που δεν είναι εύκολο να τους λάβουμε υπόψη μας με την πρώτη ματιά.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Κλειστός δρόμος

Δημοσίευση από enias »

erling έγραψε:Πόσο μακρυά μπορείς να δεις? Είσαι σίγουρος πως δεν έρχεται κάποιος με μηχανή με 1000?
Τώρα υπερβάλλεις. Σε τέτοια περίπτωση το να σταματήσεις είναι ακόμα χειρότερο γιατί η ώρα που κάνεις να ξεκινήσεις είναι περισσότερη. Υπο κανονικές συνθήκες λέμε.

Δεν επικροτώ, ούτε υποστηρίζω την διαπραγμάτευση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Κάνω όμως αυτή τη συζήτηση γιατί θέλω να επισημάνω οτι η θεωρία απο την πράξη, απέχει αρκετά. Σωστό δεν είναι, είναι όμως ένα φαινόμενο που πιστεύω οτι αξίζει να συζητηθεί σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

Στην πράξη πολλοί κανόνες καταργούνται πολλές φορές χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός λόγω της ασφάλειας που νιώθει αφού βλέπει μπροστά του, περιπτώσεις που η παρανομία γίνεται χωρίς πρόθεση. Πάρτε αυτό το παράδειγμα:

Ο συγκεκριμένος δρόμος βρίσκεται στα Ιωάννινα και περνάει στο πλάι απο μια κυκλική πλατεία με άπλετη θέα στα δεξιά. Στην ουσία όποιος πάει ευθεία δεν βρίσκει την πλατεία μπροστά του, αλλα την περνά απο το πλάι (κάνει το μισό κύκλο). Το STOP δεν το παρατηρεί κανείς απο τους ντόπιους που περνάνε χρόνια απο το ίδιο σημείο.



Άλλο θέμα βέβαια οτι η γυναίκα με μωρό δεν μπορεί να περάσει. Στη συγκεκριμένη πόλη θεωρούν οτι όποιος έχει "κούρσα" περνάει πρώτος.
Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Παραβίαση σηματοδότη σε διασταύρωση με κλειστό δρόμο

Δημοσίευση από erling »

Εδώ φίλε μου είναι λάθος χρήση του σήματος του ΣΤΟΠ. Το σωστό σήμα είναι ανάποδο τρίγωνο.
Το ίδιο έχουν κάνει και στη Λάρισα στις εισόδους σε κυκλικό κόμβο. Έχουν βάλει ΣΤΟΠ ενώ έπρεπε να βάλουν ανάποδο τρίγωνο.

Και η ερώτηση που έρχεται. Και γιατί αφού γνωρίζουν πως το σήμα είναι λάθος δεν το αλλάζουν? Μα είναι πολύ απλό. Ο Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων λέει "Πρώτα φυλάς τον κ@λ@ σου" Αν γίνει ατύχημα στον κόμβο εσύ (ο ΔΥ όχι προσωπικά εσύ) θα είσαι καλυμμένος αφού έβαλες ΣΤΟΠ συν το γεγονός πως ο Έλληνας την παραχώρηση προτεραιότητας την αντιλαμβάνεται στο αν προλαβαίνει να μπει μπροστά από τον άλλο!!!!! και όχι στο αν αναγκάζει τον άλλο να φρενάρει.

Πάντως κακώς επικεντρώθηκες στο υπερβολικό παράδειγμα. Η ουσία ήταν πως δεν μπορείς με μια ματιά να κάνεις σωστό έλεγχο μιας διασταύρωσης, εκτός αν είσαι στο μέσον του πουθενά με απόλυτη ορατότητα και δεν έχεις καθόλου κρυφές γωνίες στην ορατότητά σου και έχεις τόσο καλή παρατηρητικότητα που στο πείραμα δεν κάνεις λάθος μέτρημα.

Θυμάμαι μια περίπτωση, στο μέσον του πουθενά, όπου πλησίαζα σε διασταύρωση με 60-70 και άκουγα θόρυβο μηχανής. Κοιτούσα δεξιά, αριστερά, πίσω αλλά πουθενά μηχανή. Στα 20 μέτρα από την διασταύρωση εμφανίστηκε η μηχανή. Ήταν "κρυμμένη" πίσω από την δεξιά κολώνα του μπαρμπρίζ. Πάλι καλά που έκανε θόρυβο και έψαχνα. Αν δεν έψαχνα και κοιτούσα απλά χαλαρά, ίσως να την έβλεπα στα 10μ. Και τότε δεν ξέρω τι θα γίνονταν.
Ξέρω είναι σατανική σύμπτωση αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Κλειστός δρόμος

Δημοσίευση από MacPap »

enias έγραψε:Έχει νόημα να σταματήσεις εφόσον βλέπεις καθαρά δεν έρχεται άλλο αυτοκίνητο; Ποιο το νόημα του να σταματήσεις σε αυτήν την περίπτωση;
Εχει το ίδιο με το να ανάψεις φλας όταν δεν σε ακολουθεί κανείς, να παρκάρεις στο πεζοδρόμιο σε ένα έρημο χωριό, να οδηγείς στην ΛΕΑ σε άδεια εθνική, να κλέβεις όταν ξέρεις πως δεν θα σε ανακαλύψει κανείς.... Ειναι θέμα αρχής ή τους τηρείς ή όχι τους κανόνες δεν τους τηρούμε μόνο όταν κρίνουμε πως πρέπει.

Αυτό με την κολόνα erling το παρατήρησα και εγώ όταν πήρα το Corolla πολλές είναι οι φορές που κάτι κρύβεται και πρέπει να έχεις τον νου σου.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Παραβίαση σηματοδότη σε διασταύρωση με κλειστό δρόμο

Δημοσίευση από enias »

erling έγραψε:Πάντως κακώς επικεντρώθηκες στο υπερβολικό παράδειγμα. Η ουσία ήταν πως δεν μπορείς με μια ματιά να κάνεις σωστό έλεγχο μιας διασταύρωσης, εκτός αν είσαι στο μέσον του πουθενά με απόλυτη ορατότητα και δεν έχεις καθόλου κρυφές γωνίες στην ορατότητά σου
Δεν είναι υπερβολικό παράδειγμα. Στο συγκεκριμένο σημείο μπορείς να περάσεις κινούμενος αργά, έχει πολύ καλή ορατότητα. Με την πρώτη ευκαιρία θα τραβήξω τη γωνία φωτογραφία και θα επανέλθω.
MacPap έγραψε:
enias έγραψε:Έχει νόημα να σταματήσεις εφόσον βλέπεις καθαρά δεν έρχεται άλλο αυτοκίνητο; Ποιο το νόημα του να σταματήσεις σε αυτήν την περίπτωση;
Εχει το ίδιο με το να ανάψεις φλας όταν δεν σε ακολουθεί κανείς, να παρκάρεις στο πεζοδρόμιο σε ένα έρημο χωριό, να οδηγείς στην ΛΕΑ σε άδεια εθνική, να κλέβεις όταν ξέρεις πως δεν θα σε ανακαλύψει κανείς.... Ειναι θέμα αρχής ή τους τηρείς ή όχι τους κανόνες δεν τους τηρούμε μόνο όταν κρίνουμε πως πρέπει.
Παρεξήγησες. Αναφερόμουν στην διαφορά μεταξύ του ΣΤΟΠ και του αντεστραμμένου τριγώνου που είπες οτι υπάρχει και στην Ελλάδα την έχουμε αλλάξει. Τι ακριβώς έχουμε αλλάξει; Το λέω γιατί μου έκανε εντύπωση οτι αυτό το συγκεκριμένο θέμα, το παρατήρησα να συμβαίνει και στην Ιταλία. Το ΣΤΟΠ και εκεί λειτουργεί περισσότερο στη φιλοσοφία "παραχώρησε προτεραιότητα" παρά "σταμάτα και παραχώρησε προτεραιότητα". Επίσης να επισημάνω οτι και εκεί οι κυκλικές πλατείες έχουν όλες ΣΤΟΠ και οχι αντεστραμμένο τρίγωνο. Παρ΄ολα αυτά, σταματάνε μόνο αν κάποιος κινείται μέσα στην πλατεία και όχι όταν είναι άδεια.
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”