Mega Test: Πόσο ρίχνουν τη θερμοκρασία τα φιμέ;
Έχεις δροσιά και ξεχνάς το αντηλιακό! Συμφέρουν οι αντηλιακές μεμβράνες; Το Test Center του AutoΤρίτη προχώρησε για σας σε μια ακόμη δοκιμή και ανακαλύπτει ποια είναι τα πραγματικά οφέλη από την τοποθέτηση αντηλιακών μεμβρανών στο αυτοκίνητο.
Οι αντιηλιακές μεμβράνες έχουν αρχίσει και γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς στην χώρα μας καθότι υπόσχονται μείωση της θερμοκρασίας στην καμπίνα, μείωση της αντηλιάς και ασπίδα από την UV ακτινοβολία, πέρα φυσικά από την βελτίωση της εξωτερική εμφάνισης και την προστασία από τα θραύσματα στην περίπτωση ενός ατυχήματος.
Τι ισχύει όμως στην πράξη και ποια τα απτά οφέλη άπαξ και τις τοποθετήσεις στο αυτοκίνητό σου; Το Test Center του AutoΤρίτη προχώρησε σε μια ακόμη δοκιμή, ώστε να ανακαλύψει τα πραγματικά πλεονεκτήματά τους. Έτσι, πήραμε δύο ίδια αυτοκίνητα (Fiat Panda), τοποθετήσαμε στο ένα αντιηλιακές μεμβράνες στην εξειδικευμένη στο είδος εταιρία Ζαμπάτης, και ξεκινήσαμε τη δοκιμή, μια τυπική μάλιστα καλοκαιρινή ημέρα κατά την οποία δεν επικρατούσαν συνθήκες καύσωνα.
Τουλάχιστον 3 βαθμοί Κελσίου το όφελος
Πριν συνεχίσετε να διαβάζετε τις παρακάτω γραμμές, παρακαλούμε να κάνετε το εξής: Πάρτε στα χέρια σας το τηλεκοντρόλ του aircondition που έχετε στο σπίτι και βάλτε τη θερμοκρασία στους 25ο C. Καθίστε δείτε τηλεόραση για μισή ώρα, και στη συνέχεια κατεβάστε τη θερμοκρασία στους 22ο C. Αν το κάνετε, τότε θα καταλάβετε κυριολεκτικά την σημασία των 3 βαθμών Κελσίου. Στους 25 βαθμούς αισθανόσασταν ικανοποιητικά και λίγο ζεστά ίσως, στους 22 βαθμούς η αίσθηση δροσιάς είναι έντονη και αν καθίσετε μάλιστα για πολλή ώρα στον καναπέ…, τότε θα χρειαστείτε μάλλον και ένα λεπτό σεντόνι.
Αυτή, λοιπόν, ήταν η διαφορά στη θερμοκρασία της καμπίνας μεταξύ των δύο Panda της δοκιμής μας, όταν και στα δύο δούλεψε το aircondition στην ίδια σκάλα και θερμοκρασία μετά από 45 λεπτά. Η… νίκη του Fiat Panda με τις σκουρόχρωμες μεμβράνες που είχαμε τοποθετήσει στην εταιρεία Ζαμπάτης, σε σχέση με αυτό που δεν είχε, είναι ολοκληρωτική.
Πώς έγινε η δοκιμή
Η διαδικασία ήταν η εξής: Τα δύο Fiat Panda αρχικά στάθμευσαν στο υπόγειο γκαράζ του AutoΤρίτη, ώστε η θερμοκρασία των πλαστικών και της καμπίνας να είναι και στα δύο η ίδια. Στη συνέχεια τα βγάλαμε στον ήλιο και τα δύο Panda μας έκαναν... ηλιοθεραπεία για πολλή ώρα, μέχρι η καμπίνα και τα πλαστικά τους να «ψηθούν». Μετά, κάναμε αυτό ακριβώς που πρέπει να κάνετε και εσείς πριν μπείτε στο αυτοκίνητό σας γυρνώντας από την παραλία, δηλαδή ανοίξαμε για 5 λεπτά διάπλατα τις πόρτες ώστε να εκτονωθεί το κύμα του καύσωνα στην καμπίνα και, τέλος, κλείσαμε τις πόρτες και βάλαμε σε λειτουργία το air-condition. Με τη βοήθεια ψηφιακών θερμομέτρων πήραμε μετρήσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα και τα αποτελέσματα όπως θα δείτε στη συνέχεια είναι εντυπωσιακά, τόσο αναφορικά με τη θερμοκρασία στην καμπίνα, όσο και στις πλαστικές επιφάνειες.
Δεν καίγεται ο «ποπός» σου!
Η μέτρηση της θερμοκρασίας του αέρα της καμπίνας ήταν το πρώτο σκέλος της δοκιμής του Test Center του AutoΤρίτη. Το δεύτερο σκέλος και οι μετρήσεις μας, είχαν να κάνουν με τη θερμοκρασία στις επιφάνειες της καμπίνας, με τη βοήθεια αυτή τη φορά του θερμομέτρου υπερύθρων ακτινών.
Πριν σας ανακοινώσουμε όμως τα αποτελέσματα, θέλουμε πάλι να φέρετε στη φαντασία σας τα παρακάτω δύο σκηνικά:
Σκηνικό 1ο: Γυρνάτε από την παραλία, με το μαγιό στεγνό και χωρίς να φοράτε T-Shirt. Το αυτοκίνητο ήταν παρκαρισμένο στο κέντρο του parking, ντάλα ήλιος, έχει ψηθεί για τα καλά. Ανοίγετε την πόρτα και κάθεστε στη θέση του οδηγού. Αμέσως πετάγεστε σαν ελατήριο!!! Ο ποπός σας καίγεται, δεν μπορείτε να ακουμπήσετε την πλάτη σας στην πλάτη του καθίσματος, το τιμόνι δεν ακουμπιέται, η πόρπη της ζώνης ζεματάει και σιχτιρίζετε που πρόλαβε για 15 μόλις δευτερόλεπτα ο προηγούμενος την καλή θέση κάτω από το πεύκο.
Σκηνικό 2ο: Είσαστε αυτός που πρόλαβε τη θέση κάτω από το δέντρο.
Αυτή περίπου είναι η διαφορά μεταξύ των δύο Fiat Panda που είχαμε. Σε αυτό με τις μεμβράνες από την εταιρεία Ζαμπάτης η θερμοκρασία στη βάση του καθίσματος έπιασε τους 40ο C, ενώ σε αυτό χωρίς τις μεμβράνες έπιασε τους 52,5ο C, σε μια μέρα -που όπως είπαμε- δεν είχε καν καύσωνα! Άλλους 3 έως 4,5 βαθμούς πιο δροσερή ήταν η πλάτη του καθίσματος, ενώ 2-3 βαθμούς ήταν η διαφορά στο τιμόνι και στο λεβιέ των ταχυτήτων.
Δεν χρειάζεσαι αντηλιακό, προστασία από τις UV
Το τρίτο σκέλος της δοκιμής μας δεν είχε να κάνει αποκλειστικά με νούμερα. Αφορούσε την αίσθηση που λαμβάνουν οι επιβάτες. Με τα δύο λοιπόν αυτοκίνητα δίπλα-δίπλα, καθίσαμε 5 λεπτά στο ένα, 5 λεπτά στο άλλο, και μετά πάλι εναλλαγή. Και πάλι εναλλαγή.
Στόχος μας ήταν να βρούμε διαφορές που δεν αποτυπώνονται με νούμερα, και για αυτό ακριβώς δημοσιεύουμε αυτούσιες τις σημειώσεις μας:
- Η αίσθηση της δροσιάς στο Panda με τις μεμβράνες είναι έντονη και το air-condition κάνει μικρές παύσεις, αυτό σημαίνει ότι κερδίζεις και σε λίτρα βενζίνης.
- Όταν ο ήλιος έρχεται από το πλάι, οι ακτίνες δεν ζεσταίνουν το μπράτσο και το πρόσωπό σου. Μπορείς να ταξιδέψεις πιο άνετα στην εθνική οδό, ακόμη καλύτερα για τα παιδιά στο πίσω κάθισμα!
- Το ταμπλό και στα δύο αυτοκίνητα ανεβάζει τη θερμοκρασία της καμπίνας. Δεν επιτρέπεται όμως η τοποθέτηση μεμβράνης στο παρμπρίζ. Ίσως κάτι διάφανο, μόνο για τις ακτίνες UV;
- Οι πολύ σκουρόχρωμες μεμβράνες, δεν με βολεύουν τη νύκτα. Θα προτιμήσω κάτι σε medium-light.
Συμπεράσματα
Οι αντιηλιακές μεμβράνες αξίζουν σε μια χώρα όπως η δική μας. Η θερμοκρασία της καμπίνας μειώνεται 3 τουλάχιστον βαθμούς και άρα έχεις και οικονομία στην κατανάλωση, τα υλικά στην καμπίνα προστατεύονται από τη φθορά, όμως το σημαντικότερο είναι η αίσθηση όταν οδηγάς και οι μεμβράνες σε προστατεύουν από τις καυτές UV ακτίνες.