Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel;

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel;

Δημοσίευση από Johnny »

Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel;


Εικόνα




Τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν στην πλειοψηφία τους το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής μείωσης (SCR), το οποίο μετατρέπει καταλυτικά το ΝΟx (οξείδια του αζώτου) σε άζωτο και νερό χρησιμοποιώντας σαν αναγωγικό μέσο, το διάλυμα ουρίας (AdBlue).
Ο δείκτης διαλύματος ουρίας εμφανίζεται στην οθόνη του πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου και δείχνει την κατά προσέγγιση την ποσότητα που υπάρχει στο δοχείο του διαλύματος ουρίας. Όταν αρχίζει και πέφτει η στάθμη εμφανίζεται συνήθως ένα προειδοποιητικό μήνυμα «Low Urea». Στην περίπτωση που δεν γίνει ανεφοδιασμός και η ουρία στο δοχείο προσεγγίζει το πολύ χαμηλό επίπεδο, εμφανίζεται το προειδοποιητικό μήνυμα «Refill Urea tank». Σε αυτή την περίπτωση, το ντεπόζιτο πρέπει σύντομα να ξαναγεμιστεί. Επίσης, σε κάποια μοντέλα αναγράφονται και τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο μέχρι το επόμενο γέμισμα.


Εικόνα


Αν ο οδηγός αμελήσει όλα τα προειδοποιητικά μηνύματα και δεν γεμίζει με ουρία το αντίστοιχο ρεζερβουάρ, τότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να ξαναεκκινηθεί αφού κλείσει ο κινητήρας με το κλειδί ανάφλεξης. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να μείνει στο δρόμο ανά πάσα ώρα και στιγμή. Φανταστείτε να γίνει αυτό σε μια απομακρυσμένη περιοχή, χωρίς να υπάρχει σε κοντινή απόσταση πρατήριο υγρών καυσίμων που να πουλάει AdBlue. Μόλις το σύστημα προτροπής φθάσει στην τελική κατάσταση και απενεργοποιηθεί η επανεκκίνηση του αυτοκινήτου, η δυνατότητα επανεκκίνησης θα επανέλθει μόνο σε περίπτωση που το ντεπόζιτο της ουρίας συμπληρωθεί.

Το καπάκι για το συμπλήρωμα του διαλύματος της ουρίας βρίσκεται δίπλα από αυτό του ρεζερβουάρ πετρελαίου. Δώστε μεγάλη προσοχή ώστε να μην προσθέσετε το διάλυμα ουρίας στη δεξαμενή καυσίμου, γιατί αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση του κινητήρα, προκαλώντας διάφορες δυσλειτουργίες. Επίσης, ποτέ μη χρησιμοποιείτε το μείγμα διαλύματος ουρίας με πρόσθετα ή νερό και γεμίστε μόνο το προδιαγεγραμμένο με ISO 22241 διάλυμα ουρίας.
Πηγή:fosonline.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel;

Δημοσίευση από MacPap »

Johny ευγε!!!
Δεν ειχα ιδέα για την υπαρξη αυτου του πράγματος. Σε ευχαριστώ!!!!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Γιατί απαγορεύεται να αδειάσει το AdBlue στα diesel;

Δημοσίευση από Johnny »

AdBlue στα diesel: Τι πρέπει να γνωρίζω;



Εικόνα



Οι περισσότεροι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν AdBlue για μείωση των ρυπογόνων εκπομπών και συμμόρφωση με τις τελευταίες αντιρρυπαντικές νόρμες.

Η τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction ή Επιλεκτική Καταλυτική Αναγωγή στα ελληνικά), σε συνδυασμό με τη χρήση υγρού διαλύματος ουρίας (AdBlue), είναι ένα από τα κυριότερα συστήματα που επέλεξαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ώστε να συμμορφωθούν οι πετρελαιοκινητήρες των επιβατικών με το πρότυπο Euro 6 και τη μείωση των ρύπων.

Γιατί χρειάζεται το AdBlue στους πετρελαιοκινητήρες;

Στον αγώνα για βελτίωση της ποιότητας του αέρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ρυθμίζει από το 1990 τις ρυπογόνες εκπομπές καυσαερίων με διάφορες οδηγίες και κανονισμούς. Έκτοτε, έχουν εφαρμοστεί αρκετές νόρμες (Euro 1 έως Euro 6) προκειμένου να τεθούν όλο και χαμηλότερα όρια εκπομπών ρύπων. Αυτά τα ευρωπαϊκά πρότυπα κατά της ρύπανσης στοχεύουν στη μείωση των επιβλαβών εκπομπών από καυσαέρια, όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx), οι υδρογονάνθρακες, το μονοξείδιο του άνθρακα και διάφορα μικροσωματίδια. Η τεχνολογία SCR που χρησιμοποιεί το AdBlue είναι ένα από τα συστήματα που επιλέγουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων για την εκπλήρωση των στόχων των προτύπων EURO 6 και τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών.

Τι είναι το AdBlue;

Το AdBlue είναι υγρό διάλυμα που αποτελείται από 32,5% ουρία CO (NH2)2 υψηλής καθαρότητας και 67,5% απιονισμένο νερό και παράγεται συνθετικά από αμμωνία (NH₃) και διοξίδειο του άνθρακα (CO2). Είναι ένα μη εύφλεκτο, μη εκρηκτικό και αβλαβές για το περιβάλλον υγρό και μπορεί να μεταφέρεται με ασφάλεια. Εάν χυθεί κατά λάθος πάνω σας ή στο αυτοκίνητό σας, απλά ξεπλύνετε με νερό. Η ουρία είναι προϊόν της αγροχημικής βιομηχανίας και χρησιμοποιείται ευρέως στην παραγωγή λιπασμάτων, ενώ ως οργανική ένωση χρησιμοποιείται και από τον ανθρώπινο οργανισμό και τα θηλαστικά γενικώς για πάρα πολλές διαδικασίες. Κυριότερη από αυτές είναι η αποβολή του αζώτου, μέσω των ούρων.


Από τι αποτελείται το σύστημα του AdBlue;

Η σχεδίαση του συστήματος διαφέρει ορισμένες φορές από κατασκευαστή σε κατασκευαστή, αλλά η κύρια αρχή λειτουργίας της είναι η ίδια. Το AdBlue είναι ένα πρόσθετο, οπότε χρειάζεται το δικό του σύστημα για την σωστή χρήση και φυσικά δικό του ρεζερβουάρ χωρητικότητας 8 έως 25 λίτρων, ανάλογα το μοντέλο. Το AdBlue ψεκάζεται από το σύστημα στο σωλήνα της εξάτμισης, που βρίσκεται πριν από τον καταλύτη SCR. Όταν θερμανθεί μέσα στην εξάτμιση, αποσυντίθεται σε αμμωνία (ΝΗ3) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2) και με την αντίδραση που κάνει το οξείδιο του αζώτου μετατρέπεται σε αβλαβές άζωτο (Ν2) και νερό.


Εικόνα




Τι συντήρηση χρειάζεται το σύστημα SCR;

Το σύστημα SCR του αυτοκινήτου σας τοποθετείτε από τον κατασκευαστή και έχει αυτόματη λειτουργία. Επομένως, δεν χρειάζεται να πραγματοποιήσετε συντήρηση. Το AdBlue εγχέεται αυτόματα στα καυσαέρια ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα του οχήματός σας. Ωστόσο, για να εξασφαλίσετε ότι το σύστημα SCR του πετρελαιοκίνητου αυτοκίνητου σας λειτουργεί σωστά, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο AdBlue.

Πως μπορώ να ξέρω ότι μου τελειώνει το AdBlue;


Όπως συμβαίνει και με τα καύσιμα, η κατανάλωση AdBlue επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες: τον τύπο του οχήματος, τον κινητήρα, το φορτίο, τις καιρικές συνθήκες (χιόνι, άνεμος, βροχή κ.λπ.) και τον τρόπο οδήγησης. Επιπλέον, το μέγεθος της δεξαμενής AdBlue μπορεί να ποικίλλει σημαντικά, επομένως η συχνότητα επαναπλήρωσης διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Στα αυτοκίνητα, εμφανίζεται μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων που σημαίνει ότι απομένουν 2.400 χλμ.. Το συγκεκριμένο χιλιομετρικό περιθώριο είναι κοινό για όλα τα οχήματα και ορίζεται από τις αντιρυπαντικές νόρμες. Για να απενεργοποιήσετε αυτήν την προειδοποιητική λυχνία, πρέπει να ξαναγεμίσετε τη δεξαμενή με τουλάχιστον 4 λίτρα AdBlue.



Εικόνα



Τι θα συμβεί εάν τελείωσει το AdBlue;

Όπως προαναφέραμε, η πρώτη ειδοποίηση "Συμπληρώστε AdBlue" ενεργοποιείται στα 2.400 χλμ. που απομένουν. Αυτό το χρονικό πλαίσιο θεωρείται επαρκές για να επιτρέψει στον οδηγό να ξαναγεμίσει το ρεζερβουάρ του AdBlue. Εάν δεν ξαναγεμίσετε το ρεζερβουάρ, θα ενεργοποιηθούν επιπλέον συστήματα ενημέρωσης “δυσλειτουργίας” ανάλογα με την απόσταση που διανύσατε και τις επανεκκινήσεις κινητήρα που πραγματοποιήσατε. Πρώτον, αυτές οι ειδοποιήσεις θα είναι οπτικές ή/και ηχητικές. Στη συνέχεια, η απόδοση του κινητήρα θα περιοριστεί καθώς θα μπει σε λειτουργία ασφαλείας (safe mode). Τελευταία θα συμβεί η αδυναμία επανεκκίνησης του κινητήρα, μέχρι να ξαναγεμίσετε το ρεζερβουάρ AdBlue (πρόκειται για δικλείδα ασφαλείας).

Μπορούμε να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ του AdBlue μόνοι μας;

Ναι μπορούμε. Ωστόσο, ορισμένα οχήματα θα πρέπει να επισκεφθούν την αντιπροσωπεία για “σβήσει” την προειδοποιητική λυχνία. Η θέση του λαιμού πλήρωσης του ρεζερβουάρ AdBlue εξαρτάται από το μοντέλο. Σε ορισμένα, ο λαιμός πλήρωσης βρίσκεται δίπλα σε αυτόν του diesel. Σε άλλα, βρίσκεται μέσα στο πορτμπαγκάζ ή και μέσα στον χώρο του κινητήρα από το καπό. Για αυτό θα πρέπει να δούμε το εγχειρίδιο χρήσης του οχήματός σας ή να ρωτήσουμε στην αντιπροσωπεία.


Εικόνα



Εάν το γεμίσω μόνος μου θα χάσω την εγγύηση;

Όχι, δεν παίρνετε κανένα ρίσκο. Ωστόσο, να είστε προσεκτικοί: οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θα προσφέρουν εγγύηση εάν χρησιμοποιείτε ένα προϊόν που δεν συμμορφώνεται με το πρότυπο ISO 22241. Η ονομασία AdBlue στα συμπληρώματα, διασφαλίζει ότι αυτός ο κανόνας τηρείται. Τα συστήματα SCR είναι πραγματικά ευαίσθητα σε τυχόν χημικές ακαθαρσίες στο διάλυμα ουρίας. Η χρήση ενός ποιοτικού προϊόντος θα σας βοηθήσει να αποφύγετε το υψηλό κόστος επισκευής ή την αντικατάσταση του συστήματος SCR.



Εικόνα


Ποια είναι η κατανάλωση AdBlue σε σχέση με αυτή του καυσίμου;

Όπως συμβαίνει και με την κατανάλωση καυσίμου, η κατανάλωση AdBlue διαφέρει και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: τύπος οχήματος (camper, SUV, επιβατικό κ.α.), τον κινητήρα, τις συνθήκες οδήγησης (βουνό, με ρυμουλκούμενο, τροχόσπιτο κ.α.) και φυσικά το στυλ οδήγησης. Για επιβατικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια, η κατανάλωση AdBlue είναι περίπου 1,5 λίτρο για κάθε 100 λίτρα ντίζελ.
Τι θα συμβεί εάν παρκάρω αρκετές ημέρες σε θερμοκρασία -11 βαθμών κελσίου;

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνήθως λαμβάνουν υπόψη αυτήν την περίπτωση και έχουν ενσωματώσει ένα αυτόματο σύστημα θέρμανσης στο ρεζερβουάρ του AdBlue, για να επιτρέψει στον καταλύτη SCR να λειτουργεί σωστά εντός 20 λεπτών μετά την εκκίνηση του κινητήρα. Εάν το AdBlue® “κρυσταλλώσει” στη δεξαμενή, η αποτελεσματικότητά του δεν μειώνετε, μιας και το σύστημα θέρμανσης θα το κάνει ξανά υγρό κατά τα πρώτα 20 λεπτά για να διασφαλίσει ότι το SCR λειτουργεί σωστά.
Πηγή:carandmotor.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”