Παλμοί πλάσματος αντικαθιστούν τα μπουζί και βελτιώνουν την κατανάλωση του κινητήρα κατά 20%

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Post Reply
Johnny
Posts: 2621
Joined: 14 Jul 2010, 20:23
Location: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Παλμοί πλάσματος αντικαθιστούν τα μπουζί και βελτιώνουν την κατανάλωση του κινητήρα κατά 20%

Post by Johnny »

Παλμοί πλάσματος αντικαθιστούν τα μπουζί και βελτιώνουν την κατανάλωση του κινητήρα κατά 20%


Image



Τα μπουζί εφευρέθηκαν πριν από περισσότερα από 160 χρόνια όταν ο Jean Joseph Etienne Lenoir τα χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και από τότε μέχρι σήμερα δεν έχουν αλλάξει και πάρα πολύ. Ο ρόλος τους; Να δημιουργούν τον σπινθήρα για να υπάρξει καύση του μίγματος αέρα και βενζίνης μέσα στον κύλινδρο. Ο λόγος για τα περίφημα μπουζί που έχουν όλοι οι κινητήρες βενζίνης, φυσικού αερίου αλλά και υγραερίου, δίχρονοι ή τετράχρονοι, κινητήρες Οtto ή Wankel.

Τώρα μια εταιρία θέλει να αντικαταστήσει τα μπουζί με κάτι πολύ hi-tech και υπόσχεται ότι θα βελτιώσει κατά πολύ την αποδοτικότητα των κινητήρων. Η Transient Plasma Systems (TPS) θέλει να βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα μπουζί και στην θέση τους να φέρει το σύστημα Pulsed Plasma Ignition, ή παλμούς ανά νανοδευτερόλεπτα πολύ ζεστού πλάσματος, κοινώς μπουζοlaser.


Image



Θα μου πεις ότι η αντικατάσταση των μπουζί με laser δεν είναι καινούργια, είχε παρουσιαστεί και παλαιότερα. Θα συμφωνήσω, μόνο που τώρα βρέθηκαν οι όποιες αδυναμίες είχε το σύστημα της τεχνολογίας των laser από τότε που παρουσιάστηκαν και δεν ήταν άλλο από το πώς θα καταφέρουν να εκτελέσουν μια πιο ολοκληρωμένη καύση, ενώ το μεγάλο τους μειονέκτημα φαινόταν να είναι η υψηλή ενέργεια παλμού που απαιτούνταν για να προκαλέσει την ανάφλεξη.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι η Renault είχε κάνει λόγο να αντικαταστήσει τις βαλβίδες των κινητήρων από υδραυλικές σε μαγνητικές το 1995 περίπου, αλλά μόλις το 2010 παρουσιάστηκαν από την Fiat.



Image


Το πλεονέκτημα ενός πολύ μικρού “χτυπήματος” πλάσματος (ένα παλμός που διαρκεί 800τρισεκατομυριοστά του δευτερολέπτου για να γίνει η ανάφλεξη), σε αντίθεση με έναν πολύ μεγαλύτερης διάρκειας σπινθήρα, είναι ότι ακόμα κι αν το πλάσμα έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ από τον σπινθήρα, η συνολική ενέργεια της ανάφλεξης είναι περίπου η ίδια, αφού είναι τόσο γρήγορη.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη ανάφλεξη και καύση του μείγματος καυσίμου-αέρα, με χαμηλότερες συνολικά θερμοκρασίες. Η TPS ισχυρίζεται ότι η καύση μπορεί να συμβεί σε υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης, κάτι που είναι καλό για την παραγωγή περισσότερης ισχύος σε έναν κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται τα οξείδια του αζώτου (NOx). Έτσι βελτιώνεται η κατανάλωση καυσίμου ενός κινητήρα έως και 20%.




TPS Emissions Control


Η TPS λέει επίσης ότι μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση του κινητήρα ακόμη και στους εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες που λειτουργούν σε κύκλο Atkinson, όπως αυτοί που χρησιμοποιεί η Toyota στα υβριδικά της, από 41% που είναι σήμερα η θερμική τους απόδοση στο 45%.

Για να το αποδείξει η TPS, έχει τοποθετήσει το σύστημά της στον κινητήρα 2,5-λίτρων του Toyota Camry που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Το νέο σύστημα ανάφλεξης πλάσματος επιτρέπει σε μια πιο αποτελεσματική επαναχαρτογράφηση του εγκεφάλου του κινητήρα, με τη βαλβίδα EGR να παραμένει ανοιχτή “λίγο περισσότερο” ενώ υπάρχουν και νέοι χρονισμοί.


Image


Το σημαντικότερο είναι πως το νέο σύστημα ανάφλεξης με παλμούς πλάσματος μπορεί να προσφερθεί και ως aftermarket λύση και απαιτεί μόνο επαναχαρτογράφηση του εγκεφάλου του κινητήρα.

Για να σε προλάβω, δεν έγινε γνωστό πότε θα περάσει η συγκεκριμένη τεχνολογία στην παραγωγή και αν θα χρειάζεται και κάθε πόσο χρονικό διάστημα ή χιλιόμετρα αλλαγή τα μπουζοlaser.
Πηγή: Κυριάκος Πηλίδης-autoblog.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Image
MacPap
Posts: 6447
Joined: 08 Jul 2010, 03:00

Re: Παλμοί πλάσματος αντικαθιστούν τα μπουζί και βελτιώνουν την κατανάλωση του κινητήρα κατά 20%

Post by MacPap »

Πολύ ενδιαφέρον από τεχνικής άποψης. Αλλά σαν τα γεράματα η γνώση έρχεται σε μια εποχή που η τάση είναι να καταργηθουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης!!!
:cry:
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.
Post Reply

Return to “Τεχνικά θέματα...”