Πήρες turbo αυτοκίνητο; Δες τα πέντε SOS
Μπορεί κάποτε να ακούγαμε τη λέξη turbo και να τρίβαμε τα χέρια μας, όμως πλέον 9 στα 10 καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν κινητήρες με υπερσυμπιεστή. Περισσότερο γκάζι από λιγότερα κυβικά συνθέτουν το νέο σκηνικό (downsizing), και ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα σύνολο πολύ πιο ικανό. Όμως η αλήθεια είναι, πόσοι ξέρουν τις ιδιοτροπίες του Turbo;
Η λειτουργία του turbo με απλά λόγια
Αν και πλέον οι περισσότεροι είναι συνυφασμένοι με την αρχή λειτουργίας του, ας παραθέσουμε τον πιο απλό ορισμό. Μία μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει έργο όταν αέρας και καύσιμο καίγονται στην σωστή αναλογία. Για μεγαλύτερη απόδοση, είτε πρέπει να μεγαλώσει η χωρητικότητα – κυβισμός- των θαλάμων καύσης, είτε να παρέχουμε περισσότερο αέρα για την καύση. Εδώ έρχονται οι δύο φτερωτές του turbo, οι οποίες ωθούν παραπάνω αέρα στον θάλαμο καύσης, ανεβάζοντας την παραγόμενη δύναμη του συνόλου.
Κανόνας 1ος: Είναι σχεδόν απαραίτητο, τα πρώτα 2-3 χιλιόμετρα που διανύουμε με ένα τουρμπάτο αυτοκίνητο το οποίο μόλις έχουμε βάλει μπροστά, να τα οδηγούμε με νορμάλ τρόπο. Μέχρι να πιάσει σωστή θερμοκρασία το turbo, καλό είναι να μην πιέζουμε γιατί υπάρχει η πιθανότητα να ραγίσει το κέλυφος.
Κανόνας 2ος: Έχεις φτάσει στον προορισμό σου; Μην σβήσεις το μοτέρ κατευθείαν. Άφησε το αυτοκίνητο αναμμένο στο ρελαντί για ένα λεπτό ώστε να «πέσει» η θερμοκρασία του turbo. Μάλιστα για αυτό τον λόγο υπάρχουν στην αγορά και turbo timer που πραγματοποιούν αυτόματα αυτή την διαδικασία.
Κανόνας 3ος: Δεν θέλει τέρμα γκάζι έχοντας χαμηλές στροφές στον κινητήρα. Βυθίζοντας τέρμα το πεντάλ του γκαζιού αφενός δεν θα έρθει η επιτάχυνση που επιθυμούμε (καθώς το turbo ανοίγει μετά από κάποιες σ.α.λ.) αφετέρου θα ανέβει η κατανάλωση καυσίμου ακανόνιστα.
Κανόνας 4ος: Όσοι δεν είναι μυημένοι, είναι προτιμότερο να χαίρονται την επιτάχυνση του turbo σε ευθείες παρά πάνω σε μία στροφή. Κάποιος χωρίς εμπειρία μπορεί να ξαφνιαστεί από πιθανό σπινιάρισμα των τροχών και να βρεθεί σε δύσκολη κατάσταση.
Κανόνας 5ος: Μερικοί turbo κινητήρες έχουν ανάγκη να τροφοδοτούνται με συγκεκριμένα οκτάνια καυσίμου. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν συγχωρούνται εκπτώσεις στην ποιότητα, αλλιώς θα εμφανιστούν σημάδια κακής λειτουργίας που θα μεταφραστούν σε πολλά ευρώ στο συνεργείο.
Πηγή:Γιώργος Παλληκάρης-zougla.gr
Πήρες turbo αυτοκίνητο; Δες τα πέντε SOS
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3383
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Πήρες turbo αυτοκίνητο; Δες τα πέντε SOS
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...