Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από MacPap »

Μεμβράνη ή όχι μεμβράνη όταν σπάσει το παρμπρίζ (pare-brise) συνήθως δεν βλέπεις τίποτε....


Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
angello
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 23:23

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από angello »

pipinos1976 έγραψε:
MacPap έγραψε:Μάλλον διότι δεν βλέπεις τίποτε μέχρι να σταματήσεις.
Μα στο παρπρίζ υπάρχει έτσι κι αλλιώς μεμβράνη. Αν δεις το κειμενάκι που έχει σε κάποια γωνία θα λέει laminated, δηλαδή 2 κομμάτια γυαλιού ενωμένα με μεμβράνη στη μέση. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται για μεγαλύτερη αντοχή σε θραύση = μεγαλύτερη ασφάλεια. Τα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν το είχαν (το παλιό, του '84 που έχουμε έχει μονό γυαλί), αλλά τα νεότερα το έχουν (το δικό μου που είναι το 2000 το γράφει). Η άποψη ότι η μεμβράνη που συγκρατεί το θρυμματισμένο γυαλί δημιουργεί πρόβλημα είναι τελείως λανθασμένη και αυτό αποδεικνύεται από το τη χρήση της που μόλις περιέγραψα.

Ευχαριστώ.
Κατά την γνώμη μου σε περιπτώσεις ατυχημάτων πολλά τζάμια θρυμματίζονται και τις περισσότερες φορές φεύγουν εντελώς από το πλαίσιο που τα περιβάλει, και αν πάλι δεν έφυγαν , τα βλέπεις να στέκονται στο πλαίσιο τους σπασμένα σε πολύ μικρά κομματάκια και με ένα φύσημα του αέρα στο τέλος πέφτουν . Αλώστε , κατά την γνώμη μου το τονίζω , η μεμβράνη που τοποθετείτε μετά δεν έχει καμία σχέση με αυτή που βρίσκεται ανάμεσα στα τζάμια . Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι κατά τη στιγμή του ατυχήματος οι δυνάμεις που ασκούνται είναι τεράστιες και τα σώματα που βρίσκονται εντός ταλαντεύονται, είτε φορούν ζώνη ασφαλείας είτε όχι , και μπορεί αυτά να πέσουν με ορμή πάνω στα τζάμια και όχι μόνο τα τζάμια και τα θραύσματα τους πάνω στα σώματα . Αντιθέτως από θέμα ασφάλειας πράγματι οι αντηλιακές μεμβράνες παρέχουν ασφάλεια διότι κάνουν το τζάμι πιο συμπαγές με αποτέλεσμα οι επίδοξοι κλέφτες να μη μπορούν να σπάσουν εύκολα το τζάμι και να βάλουν τα βρομερά χέρια τους μέσα και να αρπάξουν ότι βρουν ιδιαιτέρα όταν είστε σταματημένοι στο φανάρι.Και βέβαια ο κίνδυνος δεν ότι δεν βλέπεις από τα θραύσματα την ώρα που οδηγάς το αυτοκίνητο σου αλλά από την πτώση του σώματος πάνω σε ένα τζάμι που του έχει τοποθετηθεί αντηλιακή μεμβράνη κατά την στιγμή του ατυχήματος . Για παράδειγμα σκεφτείτε τι θα γινόταν αν το πρόσωπό σας που είναι ευαίσθητο έπεφτε με δύναμη στο πλαϊνό τζάμι του αυτοκινήτου σας , μπορείτε να συγκρίνεται τις επιπτώσεις που θα είχε αν το τζάμι έχει μεμβράνη ή όχι ; Εγώ πιστεύω ότι στην περίπτωση με μεμβράνη τα ράμματα που θα κάνουν οι γιατροί θα είναι πολλά περισσότερα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Θα σου απαντήσω όσο γίνεται πιο αναλυτικά, αλλά και περιληπτικά ταυτοχρόνως.
angello έγραψε:Κατά την γνώμη μου σε περιπτώσεις ατυχημάτων πολλά τζάμια θρυμματίζονται και τις περισσότερες φορές φεύγουν εντελώς από το πλαίσιο που τα περιβάλει, και αν πάλι δεν έφυγαν , τα βλέπεις να στέκονται στο πλαίσιο τους σπασμένα σε πολύ μικρά κομματάκια και με ένα φύσημα του αέρα στο τέλος πέφτουν .
Τα τζάμια έχουν υποστεί ειδική θερμική κατεργασία για να σπάνε σε πιο στρογγυλεμένα κομμάτια σε σχέση με τα κοινά τζάμια που έχουμε στο σπίτι μας. Φυσικά, και η αντοχή τους είναι μεγαλύτερη και η θραύση τους "ελεγχόμενη", δηλαδή οδηγεί σε σχεδόν ολοκληρωτικό θρυμματισμό τους. Αυτό δε σημαίνει ότι δε σχηματίζονται αιχμηρά κομμάτια, αλλά ότι η πλειοψηφία των θραυσμάτων είναι στρογγυλεμένη και επομένως δεν προκαλεί σοβαρούς τραυματισμούς. Τα κομμάτια που απομένουν στο τζάμι δε φεύγουν τόσο εύκολα όσο αναφέρεις. Γενικά όμως, αν το τζάμι έχει χτυπηθεί σοβαρά με μικρή δύναμη μπορεί να αφαιρεθεί.
angello έγραψε:Αλώστε , κατά την γνώμη μου το τονίζω , η μεμβράνη που τοποθετείτε μετά δεν έχει καμία σχέση με αυτή που βρίσκεται ανάμεσα στα τζάμια .
Η μεμβράνη είναι η ίδια ακριβώς ως προς τις μηχανικές ιδιότητες. Αλλάζει όμως το πάχος, το χρώμα και ο τρόπος κόλλησης. Στο παρμπρίζ (έχεις δίκιο για τη λέξη MacPap) έχουμε 2 τζάμια ενωμένα ενώ στα υπόλοιπα 1 τζάμι και 1 μεμβράνη. Προφανώς, η αντοχή είναι μεγαλύτερη στην 1η περίπτωση. Αν χρησιμοποιήσεις όμως μεμβράνες ασφαλείας τότε η αντοχή των υπολοίπων τζαμιών (συνδυασμός γυαλί + μεμβράνη) μπορεί να γίνει πολύ μεγαλύτερη.
angello έγραψε:Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι κατά τη στιγμή του ατυχήματος οι δυνάμεις που ασκούνται είναι τεράστιες και τα σώματα που βρίσκονται εντός ταλαντεύονται, είτε φορούν ζώνη ασφαλείας είτε όχι , και μπορεί αυτά να πέσουν με ορμή πάνω στα τζάμια και όχι μόνο τα τζάμια και τα θραύσματα τους πάνω στα σώματα .
Αν πέσει ένα σώμα πάνω στο τζάμι η μεμβράνη θα κάνει το τζάμι να σπάσει δυσκολότερα. Έτσι, αν η ταχύτητα είναι μικρή η μεμβράνη σε σώζει. Αν η ταχύτητα είναι μεγάλη και προκληθεί θρυμματισμός τότε, είτε χρησιμοποιείς μεμβράνη, είτε όχι, θα υπάρξουν τραυματισμοί. Αν δεν υπάρξει πρόσκρουση του σώματος στο τζάμι η μεμβράνη σε σώζει 100% γιατί συγκρατεί τα θραύσματα που θα έπεφταν σε ευαίσθητα σημεία (πρόσωπο) του σώματος.
angello έγραψε: Αντιθέτως από θέμα ασφάλειας πράγματι οι αντηλιακές μεμβράνες παρέχουν ασφάλεια διότι κάνουν το τζάμι πιο συμπαγές με αποτέλεσμα οι επίδοξοι κλέφτες να μη μπορούν να σπάσουν εύκολα το τζάμι και να βάλουν τα βρομερά χέρια τους μέσα και να αρπάξουν ότι βρουν ιδιαιτέρα όταν είστε σταματημένοι στο φανάρι.Και βέβαια ο κίνδυνος δεν ότι δεν βλέπεις από τα θραύσματα την ώρα που οδηγάς το αυτοκίνητο σου αλλά από την πτώση του σώματος πάνω σε ένα τζάμι που του έχει τοποθετηθεί αντηλιακή μεμβράνη κατά την στιγμή του ατυχήματος . Για παράδειγμα σκεφτείτε τι θα γινόταν αν το πρόσωπό σας που είναι ευαίσθητο έπεφτε με δύναμη στο πλαϊνό τζάμι του αυτοκινήτου σας , μπορείτε να συγκρίνεται τις επιπτώσεις που θα είχε αν το τζάμι έχει μεμβράνη ή όχι ; Εγώ πιστεύω ότι στην περίπτωση με μεμβράνη τα ράμματα που θα κάνουν οι γιατροί θα είναι πολλά περισσότερα
Επαναλαμβάνω ότι, αν πέσεις με το κεφάλι στο τζάμι, θα πάθεις ζημιά είτε έχει είτε δεν έχει μεμβράνη. Με τη μεμβράνη γλυτώνεις τα θραύσματα σε περίπτωση που δεν πέσεις στο τζάμι. Κατά τα άλλα ο θρυμματισμός λίγη διαφορά έχει μεταξύ των δύο περιπτώσεων εκτός και αν χρησιμοποιείς μεμβράνες ασφαλείας με πολλαπλό πάχος των απλών οπότε μπορεί το τζάμι να μην πάθει τίποτε. Διαφορά θα παρατηρήσεις μόνο αν θες να διαπεράσεις τη μεμβράνη μετά τη θραύση του κρυστάλλου (το περιστατικό που ανέφερα). Εκεί, προφανώς γιατί η μεμβράνη συγκρατεί το γυαλί στη θέση του, θα πρέπει να ανοίξεις μεγαλύτερη τρύπα για να διέλθεις.

Σκέψου το και ως εξής: Η μεμβράνη βρίσκεται ανάμεσα στο τζάμι και τον επιβαίνοντα. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύει ακόμα περισσότερο αφού εμποδίζει την άμεση επαφή σώματος και γυαλιού κατά την πρόσκρουση. Το τζάμι θρυμματίζεται κανονικά όμως, εκτός και να μιλάμε για μεμβράνη ασφαλείας (σκοπεύω να βάλω στο επόμενο αυτοκίνητο που θα πάρω, έστω και αν ταλαιπωρεί το μηχανισμό των ηλεκτρικών παραθύρων).

Ευχαριστώ.
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Αποφάσισα και εγώ να ψάξω για μεμβράνες. Πρώτον απο θέμα τιμής μου φάνηκαν πολλά το 200 ευρώ της "προσφοράς" (απο 240) για πεντάπορτο σάξο. Για llumar στο Βόλο. Δεύτερον άρχισα να ψάχνω το θέμα της νομιμότητας και χάθηκα σε τόμους ολόκληρους απο ανούσια κείμενα σε διάφορα φόρουμ, οπου ο καθένας λέει ό,τι του κατέβει.
Ψάχνοντας μόνος μου, διαπίστωσα τα εξής απλά. Ο κοκ δεν αναφέρει πουθενά ούτε στάδιο ένα δύο τρία, ούτε ποσοστό διαπερατότητας, ούτε τίποτα παρόμοιο.
Επιτρέπει στα τρία πίσω τζάμια να κάνεις ο,τι θέλεις, αρκεί να έχεις δεξιό καθρέφτη (πλέον έχουν όλοι)
Άλλη σημαντική εξαίρεση είναι να μην έχεις μεσαίο φωτάκι στοπ μέσα απο το πέμπτο τζάμι. Τότε απαγορεύετε και στο πίσω τζάμι.
Στα τρία εμπρός τζάμια απαγορεύονται όλες οι μεμβράνες.

Δηλαδή τα χαρτιά που δίνουν οι εταιρίες είναι μόνο για το ΚΤΕΟ και τίποτα άλλο. το maximum 70% για τα τρία εμπρός τζάμια, είναι ευρωπαϊκή νομοθεσία και όχι Ελληνική.

Τώρα όσον αφορά τον τρόπο βεβαίωσης της παράβασης, το ΚΤΕΟ σε περνάει, σημειώνοντας "σοβαρή παράληψη" και η τροχαία εφόσον δεν έχει φωτόμετρο, δεν μπορεί να βεβαιώσει παράβαση. Άλλοι λένε οτι το πρόστιμο είναι 80 ευρώ αλλα δεν το είδα πουθενά τεκμηριωμένο.

Στον ανεμοθώρακα, πλην των άλλων, η τοποθέτηση είναι και επικίνδυνη διότι η διπλή μεμβράνη (η μια που έχει εκ κατασκευής και αυτή που θα τοποθετήσουμε) πιθανώς να εγκλωβίσει θερμότητες και υδρατμούς ανάμεσα στις δύο μεμβράνες με αποτέλεσμα να σκάσει.

Ήμουν έτοιμος να σηκωθώ το πρωί να πάω, αλλα τελικά το ξανασκέφομαι....

(με κάθε επιφύλαξη τα παραπάνω γιατι έγινε το κεφάλι μου κουδούνι απο το ψάξιμο)
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Όσο για την παθητική τους ασφάλεια, δείτε απλά αυτά τα τεστ

W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από UltiMo_ »

xtrail: llumar titanium
primera: llumar alu light

http://img217.imageshack.us/img217/7528 ... 511868.jpg
http://img717.imageshack.us/img717/5923/04092010285.jpg


εμπρός τζάμια titanium, πίσω τζάμια alu light

http://img204.imageshack.us/img204/9215/imag0117cz.jpg
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από MacPap »

Κάτσε να τα μπερδέψω και εγώ λίγο.

Κατ αρχάς το Ευρωπαϊκή και όχι Ελληνική δεν λέει τίποτε διότι μπορεί απλώς κάπου να αναφέρεται πως το τάδε άρθρο έχει ισχύ και στην Ελλάδα και τέλος.

Τώρα σχετικά με το φως στο τρίτο τζάμι. Αυτό είναι υποχρεωτικό άρα μεμβράνη τυπικά δεν μπαίνει σε κανένα άσε που το δικό μου δεν βγαίνει καν νομίζω. Αρα μεμβράνες μόνο στα δυο πίσω τζάμια. Και σε τι εξυπηρετεί αυτό?

Από την άλλη τα φίλτρα UV υπάρχουν και σε διάφανο. Επίσης αν το φίλτρο είναι διάφανο δεν καταλαβαίνω σε τι ενοχλεί? Και τέλος αυτές οι μεμβράνες μήπως είναι και επικίνδυνες αν χρειαστεί να σπάσεις το τζάμι από μέσα διότι δεν μπορείς να βγεις από την πόρτα? ;)
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Γιὰ τὸ νομικὸ μέρος τῶν μεμβρανῶν πηγαῖντε στὴν παρακάτω διεύθυνση.

Αντηλιακές μεμβράνες (νομοθεσία)
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Αντηλιακές μεμβράνες (νομοθεσία) 2

Δημοσίευση από rasPUTIN »

UltiMo_ έγραψε:
Haridimos έγραψε:Τὸ σκεπτικὸ εἶναι ἀν τὸν βλέπω ἐγῶ μὲ βλέπει κι αυτός, ἀν δὲν τὸν βλέπω δὲν μὲ βλέπει.
Αυτό το σκεπτικό είναι λάθος.
Τὸ λάθος εἶναι κάτι τὸ ὐποκειμενικό, ὀ καθένας μας τὸ ἀντιλαμβάνεται διαφορετικά.

Ἀσχέτως ὄμως τοῦ τὶ θεωρεῖ ὀ καθένας μας λάθος ἢ σωστὸ ὑπάρχει ἡ ΥΑ ἡ ὁποία ὁρίζει τὶ εἶναι νόμιμο καὶ τὶ ὄχι.

Ὅποιος θέλει νὰ βάλει μεβράνες ἀς βάλει, ἀρκεῖ νὰ εἶναι κατὰ τὰς γραφὰς τῆς ΥΑ. Ἔπειτα, ἀν σᾶς σταματήσει κανἐνας σερίφης μὴν ψαρώσετε.

Mod (ItaBita): Η δημοσίευση συγχωνεύτηκε με το παρόν θέμα λόγω συνάφειας των δύο θεμάτων! Η παρούσα απάντηση μεταφέρθηκε εδώ από το θέμα "Αντηλιακές μεμβράνες (νομοθεσία)"
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Αντηλιακές μεμβράνες (νομοθεσία)

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Haridimos έγραψε:Τὸ λάθος εἶναι κάτι τὸ ὐποκειμενικό, ὀ καθένας μας τὸ ἀντιλαμβάνεται διαφορετικά.
Απ' έξω Απ' έξω 2 και Απο μέσα
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”