Φωτιά στο αυτοκίνητο: Πώς μπορώ να μειώσω τον κίνδυνο
Πολλά πράγματα μπορούν να κάνουν το αυτοκίνητό σας να τυλιχθεί στις φλόγες. Για αυτό τον λόγο, η γνώση ορισμένων λεπτομερειών για τις κύριες αιτίες πυρκαγιών στα αυτοκίνητα θας σας βοηθήσει να τις αποτρέψετε.
Σπάνια υπάρχει μια μοναδική αιτία για οποιαδήποτε πυρκαγιά αυτοκινήτου, ακόμα κι αν ένας ειδικός μπορεί να εντοπίσει μέχρι τέλους την αιτία που την πυροδότησε. Το πιο πιθανό είναι ότι προκλήθηκε από έναν συνδυασμό πραγμάτων: το ανθρώπινο λάθος, τα μηχανικά προβλήματα και τις χημικές πηγές. Και όλα αυτά μαζί να δημιούργησαν μια φωτιά.
Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι από τη στιγμή που ένα όχημα καίγεται, δεν έχει σημασία τι την προκάλεσε. Μην ανησυχείτε για το αν ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε ή τι υγρό μπορεί να είχε χυθεί (αν και αυτές οι πληροφορίες μπορεί να είναι χρήσιμες αργότερα, για ασφαλιστικούς λόγους ή για να βοηθήσουν στην επισκευή του).
Εάν το αυτοκίνητό σας καίγεται, βγείτε γρήγορα και απομακρυνθείτε όσο το δυνατόν πιο μακριά.
Μία μικρή πυρκαγιά αυτοκινήτου δεν πρόκειται να παραμείνει μικρή για πολύ και οποιοσδήποτε συνδυασμός των αρχικών αιτιών (ή επιπλοκών) θα κάνει γρήγορα την κατάσταση αρκετά χειρότερη. Το ποσοστό πυρκαγιών σε αυτοκίνητα δεν είναι μικρό σε παγκόσμιο επίπεδο, επομένως αξίζει να γνωρίζετε πώς να μειώσετε τον κίνδυνο.
Κακή Συντήρηση
Το ανθρώπινο λάθος πιθανότατα δεν πρόκειται να είναι η άμεση αιτία πυρκαγιάς στο αυτοκίνητό σας. Αν όμως αμελείτε την περιοδική συντήρηση, το αυτοκίνητό σας μπορεί να είναι πιο επικίνδυνο γενικά και η αυξημένη πιθανότητα πυρκαγιάς είναι μόνο ένα μέρος των μεγαλύτερων κινδύνων που λαμβάνετε κατά την οδήγηση. Αρκετές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες έχουν διαπιστώσει ότι οι μηχανικές βλάβες είναι η κύρια αιτία πυρκαγιών στα αυτοκίνητα.
Το να ξεχάσετε ή να παραμελήσετε τη σωστή φροντίδα του αυτοκινήτου σας μπορεί έμμεσα να οδηγήσει σε πυρκαγιά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αν αφήσετε φθαρμένα εξαρτήματα, φλάντζες ή προβληματικές καλωδιώσεις χωρίς επισκευή, μπορούν να κάνουν το αυτοκίνητό σας πολύ πιο φιλόξενο στις συνθήκες που προκαλούν πυρκαγιά.
Υπερθέρμανση καταλύτη και εξάτμισης
Η υπερθέρμανση του καταλύτη είναι ένας κίνδυνος πυρκαγιάς που συχνά παραβλέπεται. Πρόκειται για ένα από τα πιο καυτά μέρη του αυτοκινήτου σας και φυσικά επηρεάζει όλο το σύστημα εξάτμισης.
Οι καταλύτες υπερθερμαίνονται επειδή επεξεργάζονται τους ρύπους των καυσαερίων. Με άλλα λόγια, εάν ο κινητήρας του αυτοκινήτου δεν λειτουργεί αποτελεσματικά (λόγω φθαρμένων μπουζί ή οποιωνδήποτε άλλων βλαβών), δεν καίει σωστά το καύσιμο ή αντιμετωπίζει άλλα προβλήματα, τότε ο καταλύτης θα έρθει στα όρια του και θα ζεσταθεί περισσότερο από το συνηθισμένο.
Ένας καταπονημένος (ή βουλωμένος) καταλύτης μπορεί εύκολα να περάσει από το εύρος της κανονικής θερμοκρασίας λειτουργίας στους περίπου 650 έως 870 βαθμούς Κελσίου, στους 1.100 βαθμούς Κελσίου. Αυτό προκαλεί μακροπρόθεσμη ζημιά όχι μόνο στον καταλύτη, αλλά και στα γύρω μέρη του αυτοκινήτου και το περιβάλλον, ενώ μπορεί να βάλει φωτιά στα ψηλά χόρτα. Το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο να αντέχει τις κανονικές θερμοκρασίες του καταλύτη, αλλά δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σταθερά σε θερμοκρασίες που είναι αρκετές εκατοντάδες βαθμούς υψηλότερες. Ο ίδιος ο καταλύτης δεν θα πάρει φωτιά, αλλά θεωρητικά θα μπορούσε να ανάψει οτιδήποτε βρίσκεται κοντά του.
Υπερθέρμανση κινητήρα
Ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου πιθανότατα δεν θα υπερθερμανθεί αρκετά για να ξεσπάσει μόνος του στις φλόγες. Αλλά ένας κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί και να “βράσει” τα υγρά του, όπως το λιπαντικό και το ψυκτικό, να ανεβάσουν αυτά υψηλές θερμοκρασίες και να αρχίσουν οι διαρροές στον χώρο του κινητήρα. Έτσι, μπορούν να έρθουν σε επαφή με άλλα καυτά μέρη στον χώρο του κινητήρα και να αρπάξουν φωτιά.
Διαρροή υγρών
Τα αυτοκίνητα έχουν πολλά εύφλεκτα και άκρως επικίνδυνα υγρά στον χώρο του κινητήρα: το κύκλωμα καυσίμου, το λάδι κινητήρα, το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων, το υγρό υδραυλικού τιμονιού, το υγρό φρένων, ακόμη και ψυκτικό του κινητήρα. Όλα αυτά τα υγρά κυκλοφορούν όταν λειτουργεί ο κινητήρας και όλα μπορούν να πάρουν φωτιά εάν χτυπηθεί το κύκλωμά τους ή τα ρεζερβουάρ τους.
Σε συνδυασμό με έναν άλλο επιβαρυντικό παράγοντα, όπως ένα τροχαίο ατύχημα ή ένα φθαρμένο εξάρτημα, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι η εκδήλωση μιας πυρκαγιάς.
Βλάβες ηλεκτρικού συστήματος
Οι βλάβες του ηλεκτρικού συστήματος είναι η δεύτερη πιο κοινή αιτία πυρκαγιών στα αυτοκίνητα. Οι τυπικοί κύκλοι φόρτισης της μπαταρίας ενός τυπικού αυτοκινήτου μπορούν να προκαλέσουν συσσώρευση εκρηκτικού αερίου υδρογόνου και το ηλεκτρικό ρεύμα που παρέχει η μπαταρία (μαζί με ελαττωματική ή χαλαρή καλωδίωση) μπορεί να προκαλέσει σπινθήρες που γρήγορα θα βάλουν φωτιά σε ένα υγρό που στάζει ή έχει αναθυμιάσεις.
Διαρροές κυκλώματος καυσίμων
Οι διαρροές στο σύστημα καυσίμου είναι η πιο κοινή αιτία πυρκαγιών στα αυτοκίνητα. Μια διαρροή στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου είναι πραγματικά πολύ επικίνδυνη. Η βενζίνη σε θερμοκρασία μόλις 7,2 βαθμών Κελσίου ή μεγαλύτερη μπορεί να πάρει γρήγορα φωτιά από μια απλή σπίθα. Και η βενζίνη που φτάνει τους 257,2 βαθμούς Κελσίου αναφλέγεται μόνη της.
Ο καλύτερος τρόπος για να μειώσετε τις πιθανότητες πυρκαγιάς από το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου είναι να βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο συντηρείται σωστά και να το κρατήσετε μακριά από τις καταστάσεις που έχουμε ήδη περιγράψει. Και αν ποτέ μυρίσετε καύσιμο μέσα ή γύρω από το αυτοκίνητό σας, βρείτε και διορθώστε αμέσως τη διαρροή.
Πηγή:carandmotor.gr
Φωτιά στο αυτοκίνητο: Πώς μπορώ να μειώσω τον κίνδυνο
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3383
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Φωτιά στο αυτοκίνητο: Πώς μπορώ να μειώσω τον κίνδυνο
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...