Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω το υγρό των φρένων;
Χωρίς υγρά φρένων το σύστημα πέδησης ενός αυτοκινήτου απλά δεν λειτουργεί και γι' αυτό και εμείς πρέπει να φροντίζουμε πάντα για την έγκαιρη αντικατάστασή τους.
Το υδραυλικό κύκλωμα στα φρένα ενός αυτοκινήτου αποτελεί τον πλέον διαδεδομένο σύστημα στα επιβατικά αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή καθώς βρίσκεται στη συντριπτική πλειοψηφία τους, ακόμη και στα αυτοκίνητα που το μεσαίο πεντάλ τους ελέγχεται ηλεκτρονικά -brake by wire.
Ο λόγος που χρησιμοποιούνται υγρά στο σύστημα πέδησης των αυτοκινήτων είναι ότι τα υγρά συμπιέζονται ανεπαίσθητα, (σε σχέση για παράδειγμα με τα αέρια) και αποτελούν έναν προσιτό οικονομικά τρόπο για να μεταφερθεί πολλαπλασιασμένη και με ακρίβεια η δύναμη που ασκούμε στο μεσαίο πεντάλ, από την αντλία των φρένων στα πιστόνια των δαγκανών, που «γραπώνουν» με τη σειρά τούς τους δίσκους.
Το υγρό των φρένων έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές και ιδιότητες που του δίνουν μεγάλες «αντοχές» αναφορικά με τη διαχείριση της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στο κύκλωμα, σε σχέση για παράδειγμα με το νερό.
Σε σχέση με το νερό το υγρό φρένων έχει υψηλότερο σημείο βρασμού, άρα δύσκολα μετατρέπεται σε αέριο που θα δημιουργούσε προβλήματα στα φρένα μας, ενώ μπορεί να αντέξει σε σκληρή χρήση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Παράλληλα δεν διαβρώνει ούτε το κύκλωμα των φρένων ούτε άλλα εξαρτήματα του συστήματος πέδησης.
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω υγρό φρένων
Σε γενικές γραμμές οι κατασκευαστές συστήνουν την αλλαγή των υγρών φρένων κάθε δύο χρόνια, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει καθώς θεωρείται ότι σε αυτό το διάστημα τα εν λόγω υγρά κρατούν τις ιδιότητές τους σχεδόν στο ακέραιο με το σύστημα πέδησης να μην παρουσιάζει απώλειες αναφορικά με τη συνολική του απόδοση.
Το παραπάνω φυσικά αφορά στη χρήση ενός αυτοκινήτου που γίνεται από έναν μέσο οδηγό με την απόδοση του συστήματος πέδησης που έχει να κάνει συγκεκριμένα με το υγρό φρένων να επηρεάζεται από το στιλ οδήγησης, τη συχνότητα που χρησιμοποιούνται τα φρένα και ακόμη περισσότερο την ένταση -πόσο δυνατά φρενάρουμε δηλαδή κάθε φορά. Η συχνή και έντονη χρήση των φρένων οδηγεί σε εντονότερη αυξομείωση της θερμοκρασίας του υγρού και αυτό μειώνει τη διάρκεια ζωής του.
Τι γίνεται αν δεν αλλάξω υγρά φρένων όπως προβλέπεται
Τα υγρά φρένων είναι απαραίτητο να αλλάζουν στα χρονικά διαστήματα που έχει ορίσει ο κατασκευαστής του εκάστοτε αυτοκινήτου, το οποίο, όπως προείπαμε, βρίσκεται στα δύο χρόνια.
Ο λόγος γι' αυτό είναι η υγρασία που μπορεί να εισχωρήσει στα υγρά φρένων τύπου DOT3 και DOT4 που έχουν ως βάση τους τον γλυκολαιθέρα και είναι και τα πιο διαδεδομένα. Η υγρασία που εισχωρεί μειώνει το αρχικό σημείο βρασμού του υγρού, αφού το νερό βράζει σε χαμηλότερη θερμοκρασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μετατρέπεται σε ατμό και μην μεταφέρεται στο σύστημα πέδησης η δύναμη που επιθυμούμε όταν πιέζουμε το πεντάλ των φρένων.
Κατά την οδήγηση το παραπάνω το νιώθει συνήθως ο οδηγός και στο μεσαίο πεντάλ, το οποίο δίνει στο πάτημά του μια πιο «λαστιχένια» αίσθηση, ενώ για να φρενάρει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή απόσταση χρειάζεται ο οδηγός να βάλει περισσότερη δύναμη με το πόδι του από ό,τι συνήθως.
Εκτός από το παραπάνω, η αλλαγή των υγρών φρένων σε διαστήματα μεγαλύτερα από αυτά που ορίζει ο κατασκευαστής μπορεί να οδηγήσει σε διάβρωση του κυκλώματος των φρένων, στις δαγκάνες αλλά και στην αντλία των φρένων, ανεβάζοντας χωρίς λόγο το κόστος επισκευής. Με το κύκλωμα και άλλα εξαρτήματα του συστήματος πέδησης διαβρωμένα η πιθανότητα ατυχήματος κατά την οδήγηση αυξάνεται δραστικά.
Τι πρέπει να κάνω για να μη βρεθώ προ εκπλήξεων
Αυτό που πρέπει να κάνετε για να μην αντιμετωπίσετε ποτέ πρόβλημα είναι να αλλάζετε το υγρό των φρένων σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή (όπως είπαμε κάθε δύο χρόνια), χρησιμοποιώντας πάντα παράλληλα τον τύπο DOT του υγρού που προτείνει ο κατασκευαστής.
Καλό είναι επίσης η εργασία της αλλαγής των υγρών των φρένων να γίνεται πάντα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο με τους εξειδικευμένους μηχανικούς να κάνουν παράλληλα και όλους τους άλλους ελέγχους που είναι απαραίτητη και διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία των φρένων του αυτοκινήτου μας.
Πηγή:carandmotor.gr
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω το υγρό των φρένων;
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3409
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω το υγρό των φρένων;
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...