Μαλακό πεντάλ φρένου; Τσέκαρε τις 5 πιθανές αιτίες πριν κινδυνέψεις!

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Μαλακό πεντάλ φρένου; Τσέκαρε τις 5 πιθανές αιτίες πριν κινδυνέψεις!

Δημοσίευση από Johnny »

Μαλακό πεντάλ φρένου; Τσέκαρε τις 5 πιθανές αιτίες πριν κινδυνέψεις!

Εάν πατάτε το πεντάλ του φρένου κι αυτό βυθίζεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, τότε πρέπει αμέσως να δώσετε λύση στο πρόβλημα. Είναι πρωτίστως θέμα ασφάλειας.

Η λειτουργική κατάσταση των φρένων του αυτοκινήτου, έχει για εκπρόσωπό της το πεντάλ. Οφείλετε λοιπόν να «ακούτε» με προσοχή όλα όσα έχει να σας πει, διότι από αυτό, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια σας! Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες το πεντάλ του φρένου αποδεικνύεται πιο «μαλακό» απ’ ό,τι συνήθως και με μεγαλύτερη διαδρομή. Εάν έχετε παρατηρήσει κάποιο από αυτά τα φαινόμενα, τότε ενδεχομένως να υπάρχει φθορά στο σύστημα πέδησης.

Χρειάζεται λοιπόν να γνωρίζετε μέχρι πού μπορεί να φτάσετε ούτως ώστε να μην βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων και καταλήξετε επιπλέον να ξοδέψετε αργότερα μια περιουσία για την επισκευή του. Δείτε εδώ τους 5 πιθανούς λόγους που μπορούν να κάνουν το πεντάλ του φρένου πιο μαλακό:

1. Απώλεια υγρού φρένων

Μία από τις συνηθέστερες αιτίες είναι η απώλεια του υγρού των φρένων. Πολλοί μηχανικοί συνιστούν συμπλήρωμα υγρού κάθε δυο έτη. Εάν το έχετε παραμελήσει καλό θα ήταν να το τσεκάρετε άμεσα. Όχι μόνοι σας αλλά με τη βοήθεια κάποιου ειδικού.

Εάν το αφήσετε στην τύχη του, τότε όχι μόνο κινδυνεύετε εσείς αλλά και οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου. Επίσης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δημιουργήσετε μεγαλύτερη βλάβη στο σύστημα πέδησης.

Τώρα εάν πρόσφατα είχατε προχωρήσει στην καθιερωμένη συντήρηση του αυτοκινήτου σας και δεν είχε υποπέσει στην αντίληψη του μηχανικού σας το εν λόγω πρόβλημα, ενδεχομένως να υπάρχει κάποια διαρροή η οποία όπως καταλαβαίνετε πρέπει να επισκευαστεί το συντομότερο δυνατό.

2. Έλεγχος της αντλίας φρένων


Έχετε υγρά στο δοχείο, διαρροή δεν υπάρχει αλλά και πάλι, το πεντάλ του φρένου βυθίζεται σε κάθε πάτημα σας όπως το μαχαίρι στο βούτυρο. Τσεκάρετε την αντλία. Μπορεί να έχουν χαλάσει οι τσιμούχες για παράδειγμα. Στα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, θα ανάψει βέβαια και η σχετική λυχνία στο ταμπλό. Οι αισθητήρες στάθμης υγρού φρένων και πίεσης οι οποίοι βρίσκονται εγκατεστημένοι στην κεντρική αντλία φρένων μόλις ανιχνεύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα με την πίεση του υγρού (πιο χαμηλή από το κανονικό), θα σας ειδοποιήσουν άμεσα.

3. Εξαέρωση του κυκλώματος


Προκειμένου να λειτουργούν σωστά τόσο η αντλία των φρένων όσο και το υδραυλικό σύστημα, θα πρέπει να «κυλά» ο σωστός αέρας. Το «πάτα-άσε», τεχνική που χρησιμοποιούσαν και οι παλαιότεροι θα δώσει τη λύση αλλά για πολύ λίγο. Και σίγουρα, δεν είναι η ασφαλέστερη επιλογή ειδικά για οδηγούς με μικρή εμπειρία πίσω από το βολάν… Φρόνιμο θα ήταν να επισκεφθείτε το ταχύτερο δυνατό ένα συνεργείο να τσεκάρετε το πρόβλημα.

4. Τακάκια φρένων που χρειάζονται αλλαγή

Για να φθάσετε στο σημείο, το πεντάλ να έχει μαλακώσει τόσο πολύ και αυτό να οφείλεται σε φθαρμένα τακάκια, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι κατά πάσα πιθανότητα έχετε καταστρέψει και τις δισκόπλακες των φρένων!

Οι τριβές που προκαλούνται κατά το φρενάρισμα οδηγούν σε έκλυση θερμότητας, με αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται, η οποία μπορεί να αγγίξει και τους 800 βαθμούς Κελσίου!

Εάν λοιπόν τα τακάκια σας είναι φθαρμένα, κινδυνεύετε να προκαλέστε ζημιά (πολύ ακριβή) και στις δισκόπλακες όπως προαναφέραμε αλλά και να νιώσετε το πεντάλ του φρένου πολύ μαλακό και με μεγάλη διαδρομή, αφού ουσιαστικά οι «δαγκάνες» δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους, «μπερδεύοντας» την αντλία, και κατ’ επέκταση ολόκληρο το σύστημα πέδησης.

Μεγάλη προσοχή επίσης, στα τακάκια που θα αντικαταστήσετε. Καλύτερα να πληρώσετε κάτι παραπάνω και να βάλετε κάποια ευγνωσμένης αξίας και ποιότητας παρά κάποια φθηνότερα και αγνώστων λοιπών στοιχείων…

5. Μήπως φταίτε εσείς;

Υπάρχει ένας ακόμη λόγος που θα μπορούσε να προκαλέσει την αύξηση της διαδρομής του πεντάλ… έως το πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτός, δεν είναι άλλος από εσάς! Όσο περισσότερο χρησιμοποιούνται τα φρένα και με όσο πιο «βίαιο» τρόπο γίνεται αυτό, τόσο περισσότερο καταπονείται το σύστημα, και κυρίως η αντλία.

Άλλωστε, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι η έκφραση που έχει βγει από παλαιότερους αγωνιζόμενους έπειτα από σκληρή χρήση ότι… «έμειναν από φρένα». Οπότε φροντίστε το στυλ οδήγησης σας να είναι πιο ήπιο ώστε να μην καταπονεί τόσο πολύ και για μεγάλο χρονικό διάστημα το σύστημα πέδησης.
Πηγή:gocar.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Μαλακό πεντάλ φρένου; Τσέκαρε τις 5 πιθανές αιτίες πριν κινδυνέψεις!

Δημοσίευση από MacPap »

Εγω το αντιμετώπισα πρόσφατα και ήταν απο τακάκια.
Βεβαίως τα τακάκια έχουν και άλλο τρόπο να προειδοποιούν. Αρχίζουν να σφυρίζουν σαν να ακουμπάει μέταλλο με μέταλλο.
Στην αλήθεια κάτι τέτοιο συμβαίνει.
Δηλαδή ακουμπάει ένα έλασμα που έχουν, ΑΚΡΙΒΩΣ γι'αυτό τον σκοπό και κάνουν αυτόν το θόρυβο.

MacPap
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”