Ομορφιά ή λειτουργικότητα: φαρδιά ή στενά ελαστικά;
Σίγουρα ένα φαρδύ λάστιχο χαμηλότερου προφίλ, προσφέρει καλύτερη πρόσφυση συγκριτικά με ένα στενότερο της ίδιας διαμέτρου ζάντας.
Δηλαδή καλύτερο κράτημα στις στροφές, μικρότερο σπινάρισμα στο ξεκίνημα ή σε ανηφόρα, λιγότερες παραμορφώσεις των πλαινών στις στροφές, πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα και αμεσότερες αντιδράσεις στο τιμόνι.
Με αυτόν τον λογικό συνειρμό, θα έπρεπε οι περισσότεροι οδηγοί να αλλάζουν τα εργοστασιακά τους ελαστικά με άλλα φαρδύτερα, απο την επόμενη μέρα της αγοράς του αυτοκινήτου τους, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, ηλεκτρικού ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι και σίγουρα το ακριβότερο κόστος τους δεν αποτελεί απαραίτητα εμπόδιο, αφού η ασφάλεια μας αξίζει πολύ περισσότερο.
Η απάντηση είναι ότι τα φαρδύτερα ελαστικά έχουν και αυτά την «Αχίλλειο πτέρνα» τους, όπως είναι η μεγαλύτερη ροπή τους για υδρολίσθηση (aquaplaning), αφου ένα φαρδύ λάστιχο με χαμηλότερο προφίλ, χάνει πολύ πιο γρήγορα την πρόσφυση στο βρεγμένο δρόμο απο ένα αντίστοιχο στενό.
Η περισσότερο φαρδιά επιφάνεια του ελαστικού στο πέλμα του, δημιουργεί επίσης μια αύξηση της αεροδυναμικής του αντίστασης, που σε συνδυασμό με το περίπου κατά 20% μεγαλύτερο βάρος του, έχουν σαν αποτέλεσμα την δραστική αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και την μείωση της απόδοσης στις επιταχύνσεις και τις ενδιάμεσες ρεμπρίζ, ειδικά αν ο κινητήρας είναι «ασθενικός» ή με λίγα κυβικά.
Να αναφέρουμε επίσης συν τοις άλλοις, την γρηγορότερη φθορά στα ρουλεμάν των τροχών και την αυξημένη καταπόνηση της ανάρτησης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την άνεση, όπως επίσης και τα «τριξίματα» απο το εσωτερικό της καμπίνας. Επιπρόσθετα στα μείον των φαρδύτερων ελαστικών, είναι το δυσάρεστο συναίσθημα στο παρκάρισμα απο το βαρύτερο τιμόνι, όταν αυτό δεν διαθέτει υδραυλική ή ηλεκτρική υποβοήθηση.
Επίσης τα «μπαλάκια», κρεμαγιέρα, καθώς και οι υπόλοιποι σύνδεσμοι στο σύστημα διεύθυνσης, ταλαιπωρούνται περισσότερο με αποτέλεσμα την ανάγκη συντήρησης τους σε μικρότερο χρονικό διάστημα.
Για τους λόγους αυτούς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βρίσκουν την σωστή ισορροπία, τοποθετώντας στα νέα οχήματα, ελαστικά με την ωφελιμότερη σωστή διάσταση για τα συγκεκριμένα μοντέλα, προτείνοντας σε αρκετές περιπτώσεις, μια εναλλακτική φαρδύτερη λύση ελαστικών για τους «ανήσυχους» αγοραστές, δίχως να ξεφεύγουν κατά πολύ απο την ολική εργοστασιακή διάμετρο της ζάντας και τις στάνταρ διαστάσεις του ελαστικού.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr
Φαρδιά ή στενά ελαστικά;
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3531
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Φαρδιά ή στενά ελαστικά;
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...