Φίλτρο λαδιού: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε - Πότε το αλλάζουμε

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Φίλτρο λαδιού: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε - Πότε το αλλάζουμε

Δημοσίευση από Johnny »

Φίλτρο λαδιού: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε - Πότε το αλλάζουμε


Εικόνα


Το φίλτρο λαδιού διαδραματίζει τον σπουδαιότερο ρόλο για την μακροζωία του κινητήρα. Μειώνει τις φθορές του, καθώς καθαρίζει το λιπαντικό από ενώσεις και ακαθαρσίες, διατηρώντας το λειτουργικό και χρηστικό.

Μέθοδος λειτουργίας, διάγνωση, αιτίες δυσλειτουργιών και διαστήματα αντικατάστασης

Το φίλτρο λαδιού, είναι ένα από τα τμήματα του συστήματος λίπανσης. Η λειτουργία του είναι να καθαρίζει το λάδι από τους μολυσματικούς παράγοντες.

Τύποι φίλτρων λαδιού

Ανάλογα με το είδος του φιλτραρίσματος:

* μηχανικά,
* βαρυτικά,
* φυγοκεντρικά,
* μαγνητικά.

Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της κατασκευής:

* φυσίγγιο,
* βιδωτό.

Κατασκευή του φίλτρου λαδιού

Το πιο διαδεδομένο είδος φίλτρου λαδιού είναι το μηχανικό, όπου το έλαιο καθαρίζεται μέσω ενός ειδικού χαρτιού, κετσέ ή άλλων υλικών. Το φίλτρο είναι στην πραγματικότητα ένα στοιχείο φιλτραρίσματος, που περικλείεται σε ένα περίβλημα με βαλβίδες – παράκαμψης και οπίσθιες. Η βαλβίδα παράκαμψης, έχει σχεδιαστεί προκειμένου να περνά το λάδι στον κινητήρα χωρίς επεξεργασία (σε περίπτωση που το στοιχείο του φίλτρου είναι φραγμένο, ή η συνεκτικότητα του λαδιού έχει αλλάξει υπό την επίδραση χαμηλών θερμοκρασιών). Η λειτουργία της οπίσθιας βαλβίδας (ή, όπως λέγεται, αντι-αποστράγγισης), είναι να εμποδίζεται η είσοδος του λαδιού στον στροφαλοθάλαμο.

Κάθε πότε αλλάζουμε το φίλτρο λαδιού

Τα φίλτρα συνιστάται να αλλάζονται μαζί με το λάδι του κινητήρα: κάθε 10-15 χιλιάδες χιλιόμετρα. Ωστόσο, η διάρκεια ζωής των φίλτρων, μπορεί να μειωθεί από τις συχνές εκκινήσεις και στάσεις με κρύο κινητήρα, από την παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί, από κατανάλωση χαμηλής ποιότητας καυσίμου και από σκόνη στον αέρα (για παράδειγμα, κατά την οδήγηση σε χωματόδρομο). Αν αυτοί οι παράγοντες έχουν σημασία για εσάς, αλλάζετε το φίλτρο και το λάδι του κινητήρα πιο συχνά.
Βλάβες των φίλτρων λαδιού

* τέλος της διάρκειας ζωής τους,
* απόφραξη του φίλτρου,
* ζημιά στο περίβλημά του,
* λειτουργική αστοχία των βαλβίδων.


Εικόνα



Συμπτώματα βλάβης των φίλτρων λαδιού

* με το όχημα σε στάση, εμφανίζονται κηλίδες λαδιού κάτω από τον κινητήρα,
* ο κινητήρας υπερθερμαίνεται συνεχώς,
* το λάδι καταναλώνεται σε υπερβολική ποσότητα,
* μετά την έναρξη του κινητήρα, η ένδειξη πίεσης λαδιού ανάβει στο ταμπλό για πάρα πολλή ώρα,
* το περίβλημα του φίλτρου διογκώνεται.

Αιτίες βλάβης των φίλτρων λαδιού

* το φίλτρο που χρησιμοποιείται είναι χαμηλής ποιότητας,
* χρήση λιπαντικών χαμηλής ποιότητας,
* λάθος φίλτρο ή λάθος ρύθμιση φίλτρου,
* το φίλτρο δεν έχει αντικατασταθεί έγκαιρα και συνεχίζει να λειτουργεί,
* ο τύπος του λαδιού δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του κατασκευαστή,
* φθαρμένα λαστιχάκια – τσιμουχάκια σφράγισης,
* ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται σωστά πριν από την οδήγηση με μεγάλη ταχύτητα.

Διαγνωστικός έλεγχος

Η αξιολόγηση της απόδοσης του φίλτρου λαδιού βασίζεται σε έμμεσες ενδείξεις βλαβών (με κυριότερες μεταξύ τους να είναι η αύξηση της κατανάλωσης λιπαντικών και η εμφάνιση της ένδειξης πίεσης λαδιού στο ταμπλό), καθώς και από μια σύντομη επιθεώρηση. Εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε σοβαρή ζημιά στο περίβλημα του φίλτρου, ως προληπτικό μέτρο, είναι καλύτερα να ελέγξετε εάν ο κινητήρας και το σύστημα λίπανσης λειτουργούν σωστά.

Αντικατάσταση των φίλτρων λαδιού

Τα φίλτρα λαδιού πρέπει να αλλάζονται τακτικά. Η αλλαγή τους είναι καλύτερα να γίνεται από επαγγελματίες, επειδή η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα. Επιπλέον, τα σφάλματα στην αντικατάσταση μπορεί να οδηγήσουν σε δυσλειτουργία του κινητήρα.
Πηγή: Άρης Μορένο-thecars.gr

Εικόνα


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”