Κλιματισμός αυτοκινήτου
Ποια προβλήματα προκύπτουν και πώς επισκευάζονται
Εάν ζείτε σε μια πόλη όπως η Λάρισα ή το Αγρίνιο, ή οπουδήποτε στην επικράτεια, όταν το θερμόμετρο ξεπερνάει εύκολα τους 38 βαθμούς Κελσίου το καλοκαίρι, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεστε, είναι να μην δουλεύει σωστά το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας.
Επιπλέον, ένα ελαττωματικό σύστημα A/C, επηρεάζει την αποτελεσματικότητα του αντιθαμβωτικού συστήματος, καθώς το σύστημα A/C στεγνώνει τον αέρα. Δεν είναι απαγορευτικά ακριβό, εάν χρειαστεί να πάτε το αυτοκίνητό σας για επισκευή και αποκατάσταση του A/C. Ωστόσο, μπορεί να αναμένεται πολύ υψηλότερο κόστος επισκευής του A/C, εάν το όχημά σας χρειάζεται νέο εξατμιστή ή συμπιεστή.
Βασικά συστήματα A/C
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας, αποτελείται από πέντε κύρια εξαρτήματα: συμπιεστή, συμπυκνωτή, δέκτη/στεγνωτήριο ή συσσωρευτή, βαλβίδα θερμικής εκτόνωσης ή σωλήνα στομίου και τον εξατμιστή.
Ο συμπιεστής είναι το πιο σημαντικό μέρος του συστήματος και είναι υπεύθυνος για τα ακόλουθα:
* Ψύξη του αέρα με πίεση του ψυκτικού μέσου
* Παρακολούθηση της θερμοκρασίας μέσα και έξω από το αυτοκίνητο
* Παρακολούθηση και διαχείριση της θερμοκρασίας εξόδου
* Μεταφορά αέρα στον συμπυκνωτή
Τα θερμά αέρια από το ψυκτικό, ψύχονται από τον συμπυκνωτή, ο οποίος επίσης μετακινεί το ψυχρό ψυκτικό υγρό στον συσσωρευτή ή τον δέκτη/στεγνωτήριο – το αυτοκίνητό σας θα έχει το ένα ή το άλλο. Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με συσσωρευτή, έχουν σωλήνα στομίου και αυτά με δέκτη/στεγνωτήριο, διαθέτουν βαλβίδα θερμικής εκτόνωσης.
Σε αυτό το στάδιο, τυχόν ρύποι αφαιρούνται από το σύστημα AC. Είτε η βαλβίδα θερμικής εκτόνωσης, είτε ο σωλήνας στομίου, βοηθούν στον προσδιορισμό της ποσότητας ψυκτικού, που εισέρχεται στον εξατμιστή. Ο εξατμιστής, είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ, που ψύχει τον αέρα με το ψυκτικό, πριν εισέλθει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο εξατμιστής αφαιρεί επίσης την υγρασία από τον αέρα μέσα στο όχημα.
Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η απόδοση του αυτοκινήτου σας θα επηρεαστεί καθώς ο συμπιεστής A/C σβήνει τον κινητήρα. Όπως μπορείτε να δείτε, ένα σφάλμα σε οποιοδήποτε από αυτά τα εξαρτήματα μπορεί να επηρεάσει το σύστημα A/C και τη σειρά των σωλήνων ή των εύκαμπτων σωλήνων που τα συνδέουν. Η φύση της βλάβης, θα καθορίσει πόσο μπορεί να είναι ο λογαριασμός της επισκευής σας.
Πώς ξέρετε πότε το σύστημα κλιματισμού σας χρειάζεται επισκευή;
Εκτός από το προφανές – ένα σύστημα A/C που δεν ψύχει πλέον επαρκώς τον αέρα – το σύστημα μπορεί να χρειαστεί να εξεταστεί, εάν παρουσιάζει κάποιο από τα ακόλουθα συμπτώματα:
* Ασυνήθιστες ή άσχημες μυρωδιές από τους αεραγωγούς
* Διακυβεύεται η απόδοση του οχήματος όταν λειτουργεί το A/C
* Παράξενοι θόρυβοι όταν λειτουργεί το A/C
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας, θα πρέπει γενικά να διαρκεί περίπου οκτώ έως δέκα χρόνια, πριν χρειαστεί επισκευή, αλλά το να ζείτε σε ένα ιδιαίτερα ζεστό κλίμα, μπορεί να μειώσει αυτό το χρονικό διάστημα.
Επαναφόρτιση A/C
Το ψυκτικό στο τμήμα A/C σας κυκλοφορεί σε ένα κλειστό σύστημα, οπότε αν όλα λειτουργούν σωστά, δεν θα χρειαστείτε επαναφόρτιση. Ωστόσο, ένα ελαττωματικό εξάρτημα, ή μια διαρροή, μπορεί να προκαλέσει διαρροή του ψυκτικού μέσου και πρέπει να αναπληρωθεί.
Αντικατάσταση σωλήνων ή συμπυκνωτών
Εάν έχετε κάποιο άλλο πρόβλημα κλιματισμού, όπως κατεστραμμένους εύκαμπτους σωλήνες, βουλωμένους αεραγωγούς ή δυσλειτουργικό συμπυκνωτή, ίσως χρειαστεί να ξοδέψετε περισσότερα, καθώς ορισμένα εξαρτήματα ενδέχεται να χρειαστούν αντικατάσταση.
Μια μέθοδος για να ελέγξετε για διαρροές, είναι να συνδυάσετε μια ειδική βαφή με το ψυκτικό μέσο, το οποίο μπορεί να σας καθοδηγήσει στην πηγή της διαρροής. Οποιοδήποτε συνεργείο ειδικεύεται στις επισκευές A/C, μπορεί να το κάνει αυτό.
Εξατμιστήρας A/C
Αυτό είναι ένα πιο ακριβό εξάρτημα που κοστίζει περίπου έως και 1.200 ευρώ για να αντικατασταθεί, κατά μέσο όρο. Το κόστος εργασίας μπορεί να αυξηθεί εάν ο εξατμιστής του αυτοκινήτου σας δεν είναι εύκολα προσβάσιμος.
Συνήθως, ο εξατμιστής είναι εγκατεστημένος μέσα στο ταμπλό. Η διάγνωση ενός ελαττωματικού συστήματος A/C, μπορεί να είναι αρκετά χρονοβόρα, ανάλογα με το πρόβλημα και τον τύπο του αυτοκινήτου. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η εργασία μπορεί να διαρκέσει πάνω από έξι ώρες.
Συμπιεστής A/C
Το χειρότερο κοστολογικά σενάριο, μπορεί να προκύψει, αν ο συμπιεστής σας πρέπει να αντικατασταθεί. Μπορεί επίσης να ανακαλύψετε ότι η αντικατάσταση του συμπιεστή σας θα μπορούσε να αποκαλύψει άλλα προβλήματα στο σύστημα A/C. Για παράδειγμα, μια διαρροή εξατμιστή, μπορεί να εντοπιστεί μόνο μετά την τοποθέτηση νέου συμπιεστή.
Διαφορετικοί τύποι A/C
Ένα αυτοκίνητο με βασικό, χειροκίνητο σύστημα A/C, θα έχει λιγότερα εξαρτήματα που εμπλέκονται και γενικά, θα είναι φθηνότερο στην επισκευή ή τη συντήρηση. Το μόνο που κάνετε είναι να πατήσετε το κουμπί A/C και να επιλέξετε την ταχύτητα του ανεμιστήρα. Ωστόσο, ένα αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού που παρακολουθεί συνεχώς τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και πραγματοποιεί προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες, θα είναι πιο ακριβό στην επισκευή.
Μόλις προσθέσετε συστήματα πολλαπλών ζωνών, η πολυπλοκότητα αυξάνεται περαιτέρω. Για ένα διζωνικό σύστημα, το αυτοκίνητο απαιτεί πρόσθετους αισθητήρες για τη μεταβολή της θερμοκρασίας σε δύο ξεχωριστές ζώνες. Η διαχείριση της μεμονωμένης ροής αέρα σε ένα μεγαλύτερο όχημα είναι πιο περίπλοκη, επομένως μπορείτε να περιμένετε, ότι θα δαπανήσετε περισσότερα για την επισκευή του κλιματιστικού σας, σε σχέση με το πόσο εξελιγμένο είναι.
Μπορείτε να επισκευάσετε μόνοι σας ένα σύστημα A/C;
Ενώ είναι δυνατόν, θα σας συμβουλεύαμε να μην το κάνετε. Τα σύγχρονα ψυκτικά που διαφεύγουν στον αέρα είναι επιβλαβή για το περιβάλλον, πολύ εύφλεκτα και μπορούν να προκαλέσουν κρυοπαγήματα αν δεν προσέξεις. Ο κίνδυνος υπερφόρτισης του συστήματος A/C μπορεί να διαρρήξει έναν εύκαμπτο σωλήνα, ή να καταστρέψει τον συμπιεστή σας.
Τέλος, σας συμβουλεύουμε να μην χρησιμοποιείτε φθηνότερα ανταλλακτικά. Το σύστημα A/C είναι ευαίσθητο και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο γνήσια ανταλλακτικά.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr
Κλιματισμός αυτοκινήτου
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3452
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Κλιματισμός αυτοκινήτου
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...