Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Είδατε κάποιο ατύχημα μοιραστείτε το μαζί μας εδώ...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Σε αυτό το άρθρο αναφέρεται η μεγάλη, αλλά άσχημη αλήθεια: οι πεζοί έχουν μεγάλο μερίδιο της ευθύνης για πολλά ατυχήματα και, μάλιστα, την πληρώνουν πολλές φορές, αφού είναι απροστάτευτοι μπροστά στην τεράστια ορμή (ορμή = μάζα x ταχύτητα) ενός αυτοκινήτου. Επίσης, όπως αναφέρεται, πρόστιμο σε πεζούς δεν θα δεις ποτέ. Έτσι θα τους δεις να κάνουν ό,τι θέλουν, όπου θέλουν και όποτε θέλουν.

Θυμάμαι όταν με βροχή στην Λ. Θηβών κατέβαινα με το ποδήλατο και μια τουρκογύφτισσα πέρασε τον δρόμο χωρίς να κοιτάξει αν έρχομαι ή όχι. Πήγαινα λίγο κάτω από το όριο (κάπου 45km/h που είναι και η τελική του ποδηλάτου στον δρόμο αυτό). Αποφύγαμε το ατύχημα με φρενάρισμα πανικού και ελιγμό αποφυγής. Η συγκεκριμένη με έβρισε, αλλά, όταν κατέβηκα από το ποδήλατο πραγματικά νευριασμένος και της είπα ότι "ήρθε η ώρα της", έτρεξε πιο γρήγορα κι από τον Bolt, όταν έκανε το παγκόσμιο ρεκόρ στα 100m.

Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα
Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Οι πιο ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου είναι οι πεζοί, και οι ηλικιωμένοι. Γι αυτό το λόγο, πολύς κόσμος θεωρεί ότι ο πεζός δεν ευθύνεται ποτέ για την πρόκληση ενός τροχαίου ατυχήματος με αυτοκίνητο. Κάτι το οποίο δεν είναι αλήθεια…

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σαφέστατος και αναφέρει όλες τις περιπτώσεις που ο πεζός έχει την ευθύνη για ένα ατύχημα. Επιπλέον, αποκαρδιωτικά είναι τα στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων με πεζούς και στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.


Έφταιγαν οι μισοί πεζοί που είχαν ατύχημα στην Ελλάδα

Τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στην χώρα μας, για τα ατυχήματα με πεζούς είναι αποκαρδιωτικά. Ο 1 στους 2 πεζούς που είχε κάποιο ατύχημα στους Ελληνικούς δρόμους, ήταν από δική του ευθύνη. Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 38) την ευθύνη την έχει ο πεζός στην περίπτωση που, είτε προσπάθησε να περάσει τον δρόμο εκτός διάβασης, είτε χωρίς να ελέγξει επαρκώς ή τοποθετήθηκε στο δρόμο με παράνομο τρόπο (ανάμεσα από παρκαρισμένα οχήματα).


Το 21% των ανθρώπων στην Ε.Ε. που χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα είναι πεζοί

Τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τους θανάτους πεζών σε τροχαία ατυχήματα ξεπερνάνε κάθε φαντασία. Το 1/5 των ανθρώπων που χάνουν την ζωή τους στα τροχαία της Ευρώπης, είναι πεζοί. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας (World Health Organization), η ηλικιακή ομάδα που πλήττεται περισσότερο από τα τροχαία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αυτή μεταξύ 15 και 29 ετών, και οι άνω των 65 ετών. Οι σημαντικότερες αιτίες ήταν η απόσπαση προσοχής και η υπερβολική ταχύτητα. Για το θέμα αυτό έχουν γίνει διάφορες προτάσεις που μπορούν να μειώσουν τα ατυχήματα όπως, επιβολή χαμηλότερων ορίων ταχύτητας (30 χλμ,/ώρα) σε κάθε περιοχή, μη διακοπτόμενα πεζοδρόμια, καλύτερος φωτισμός όλων των δρόμων, χρησιμοποίηση ανακλαστικών ρούχων και αξεσουάρ (φωσφορίζοντα), ακόμα και αλλαγή στην σχεδίαση του εμπρός μέρους των αυτοκινήτων, ώστε να ελαχιστοποιείται η σοβαρότητα των τραυματισμών.


Με 50χλμ./ώρα έχεις 80% πιθανότητες να τον σκοτώσεις

Ατυχήματα με ταχύτητες άνω των 30 χλμ./ώρα μπορούν να τραυματίσουν πολύ σοβαρά τους πεζούς. Συγκεκριμένα, εξειδικευμένες αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων της Ε.Ε. αποδεικνύουν πως αν χτυπήσεις πεζό με 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, έχεις 80% πιθανότητες να τον σκοτώσεις ή να τον αφήσεις ανάπηρο. Ενώ με ταχύτητες από 80 χιλιόμετρα ανά ώρα, οι πιθανότητες θανάτου αυξάνονται στο 92%. Αρκεί μόνο να σκεφτείς πως για να ακινητοποιήσεις ένα αυτοκίνητο που έχει ταχύτητα 30 χλμ./ώρα θα χρειαστείς 2-3 μέτρα, ενώ με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα θα χρειαστείς 9-10 μέτρα.


40 ευρώ πρόστιμο στους πεζούς αλλά ποιος θα το επιβάλει;

O K.O.K. αναφέρει πως οι πεζοί υποχρεούνται να περνούν απέναντι μόνο από τις διαβάσεις ή αν δεν υπάρχει τέτοια, θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι μπορεί να περάσει γρήγορα, με ασφάλεια και κάθετα με το οδόστρωμα. Οι πεζοί έχουν την υποχρέωση να χρησιμοποιούν το πεζοδρόμιο και, στην περίπτωση που δεν υπάρχει, να κινούνται αντίθετα από την κυκλοφορία. Αν ένας πεζός παραβιάσει τον νόμο, το πρόστιμο είναι 40 ευρώ. Είναι όμως ικανό ένα τέτοιο πρόστιμο, να αναγκάσει τους πεζούς να αλλάξουν συνήθειες;

Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί με τους πεζούς που θέλουν να διασχίσουν τους δρόμους, είτε από διάβαση, είτε όχι. Οι πεζοί από την μεριά τους θα πρέπει να ξέρουν πως οι έρευνες οδικής ασφάλειας αναφέρουν ότι, όσο περισσότερη ώρα χρειάζεται ένας πεζός για να διασχίσει ένα δρόμο, τόσο περισσότερο κινδυνεύει να τραυματιστεί. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζουν πως, όταν γράφουμε ή διαβάζουμε στο κινητό η προσοχή μας μοιραία στρέφεται σε αυτό, με συνέπεια να διαταράσσεται η ισορροπία αλλά και η προσοχή μας στον δρόμο.
Ευχαριστώ.


Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Δημοσίευση από MacPap »

Δηλαδή το γεγονός πως (κατά δική σου ομολογία) το ποδήλατο πήγαινε "τέρμα τα γκάζια" και για να σταμτήσει θα χρειαζόταν χαλαρά 20-30 μέτρα ότι και να έκανες δεν φέρει καμίια ευθύνη. οκ.....
Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα λέω εγώ. Τωρα και σε έκδοση ποδηλάτη!!!!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

MacPap έγραψε: 02 Οκτ 2021, 14:41 Δηλαδή το γεγονός πως (κατά δική σου ομολογία) το ποδήλατο πήγαινε "τέρμα τα γκάζια" και για να σταμτήσει θα χρειαζόταν χαλαρά 20-30 μέτρα ότι και να έκανες δεν φέρει καμίια ευθύνη. οκ.....
Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα λέω εγώ. Τωρα και σε έκδοση ποδηλάτη!!!!
Αντιστρέφω το επιχείρημα με 3 τρόπους:
  1. Αν ήμουν με αυτοκίνητο θα πέρναγε ή όχι; Η απάντηση είναι ότι θα περνούσε και θα έκανα ελιγμό για να την αποφύγω. Απλά με το αυτοκίνητο οι πιθανότητες τραυματισμού, αν γίνει ατύχημα, είναι πολύ μικρότερες από ότι με το ποδήλατο.
  2. Το ποδήλατό μου είναι mountain, λόγω νησιού, που το πήγαινα σε χωματόδρομο, οπότε έχει τελική κάπου 45km/h. Αν είχα κούρσα, που έχει τελική 80+km/h ή κάποιο Trekking, που στο ίδιο σημείο έχει τελική 60km/h, οπότε το 45 θα ήταν άνετο, θα ήταν άνετα που πέρασε η Φατμέ ή θα κινδύνευα το ίδιο ή περισσότερο;
  3. Το όριο στην Θηβών είναι 50km/h, οπότε α) πήγαινα κάτω από το όριο, β) είχα πράσινο, γ) πέρασε από σημείο χωρίς διάβαση. Πόσο δίκιο πρέπει να έχω και γιατί να μην μπορώ να το βρω όντας νόμιμος;
Δεν μπορώ να γράψω άλλο για τέτοια θέματα. Ήταν κλασσική περίπτωση παράβασης από πεζό. Πόσες παρανομίες να κάνει ο πεζός για να θεωρηθεί ότι μου δημιούργησε πρόβλημα; Πέρασε με κόκκινο, πέρασε από σημείο χωρίς διάβαση, πέρασε χωρίς να ελέγξει, αλλά φταίω εγώ που ήμουν νόμιμος στη κανονική μου πορεία. Μάλιστα... κλασσική τακτική petrolheads και 4Τροχοί: με Aygo 1.0 με 68HP ο άλλος, με Astra 1.4 90HP εγώ, πηγαίνουμε και οι δύο με 130, το Aygo είναι νόμιμο και μπορεί να πάει άνετα με τόσα κι ας έχει τελική 155, ενώ το Astra είναι παράνομο γιατί το όριο για το Astra έπρεπε να είναι κάτω από 100, ενώ η τελική των 180 είναι ψεύτικη και δεν μπορεί να πάει με τόσα με ασφάλεια, κάτι που μπορεί να κάνει το Focus του Realzeus, ακόμα και το Aygo με μια Mercedes να το τραβάει με συρματόσχοινο.

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Δημοσίευση από MacPap »

Οπως κάθε φορά έτσι και αυτή όταν μιλάμε για τέτοια θέματα προσπαθείς να φέρεις επιχειρήματα που όχι μόνο δεν απαντούν στο ερώτημα αλλά αναδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος. Το να τραβάς το πρόβλημα από τα μαλλιά μέχρι να το στρεβλώσεις σε σημείο που να ερθει στα μετρα σου δεν το λύνει.Η. ισχυρογνωμοσύνη δεν είναι πάντα καλό πράγμα.

"Αν ήμουν με αυτοκίνητο θα πέρναγε ή όχι;"
Δεν ήσουν με αυτοκίνητο οπότε η ερώτηση είναι υποθετική και αδιάφορη στην κουβέντα μας.
Αν ερχόσουν και με αεροπλάνο ίσως να σε έβλεπε και καλλίτερα.

"Αν είχα κούρσα, που έχει τελική 80+km/h ή κάποιο Trekking, που .."
Επίσης άσχετο.
ΑΝ είχες και αλεξίπτωτο θα σταματούσες πιο γρήγορα αλλά δεν είχες.

Το όριο στην Θηβών είναι 50km/h, οπότε α) πήγαινα κάτω από το όριο, β) είχα πράσινο, γ) πέρασε από σημείο χωρίς διάβαση. Πόσο δίκιο πρέπει να έχω και γιατί να μην μπορώ να το βρω όντας νόμιμος;
Πρέπει κάποτε να καταλάβεις πως το ότι είσαι νόμιμος δεν σημαίνει πως είσαι και ασφαλής. Κατά την ίδια έννοια που θεωρείς πως είσαι ασφαλής όντας παράνομος.

Νομίζω πως ήμουν σαφής και σταματάω την κουβέντα εδώ γιατί κανένα νόημα δεν έχει να την συνεχίσουμε. Αφού ενώ έγινε ότι έγινε συνεχίζεις να βλέπεις λάθη μόνο στους άλλους.
Αυτό βεβαίως δεν καθιστά την κυρία ανεύθυνη για ότι έγινε.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Οι πεζοί φταίνε στο 50% των ατυχημάτων τους στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Αυτά που γράφω έχουν μεγάλη σημασία. Τα υποθετικά σενάρια είναι ο τρόπος λειτουργίας της επιστήμης. Κάνεις υπόθεση και βγάζεις συμπέρασμα μετά από πειράματα. Αν θες να μιλάς με την πραγματικότητα, όπως την ορίζεις εσύ, τότε δεν είσαι ασφαλής ούτε με κράνος και πηγαίνοντας με 1km/h, αν σου πετάξουν μια γλάστρα στο κεφάλι.

Στην προκειμένη περίπτωση, πήγαινα με 45, δηλαδή κάτω από το όριο, είχα πράσινο φανάρι, ήμουν δεξιά, είχα δηλαδή ΟΛΟ τον ΚΟΚ με το μέρος μου. Ο πεζός πέρασε από σημείο χωρίς διάβαση, με κόκκινο για πεζούς και χωρίς να ελέγξει. Αν είχα πιο γρήγορο όχημα, είτε ποδήλατο είτε αυτοκίνητο, πάλι θα περνούσε, αφού ούτε ενδιαφέρθηκε να ελέγξει τι ερχόταν. Είδε ότι "γενικά" ο δρόμος ήταν άδειος (λόγω βροχής και Κυριακής), οπότε πέρασε χωρίς έλεγχο. Αυτό που έχεις γράψει εσύ είναι εκτός πραγματικότητας και τραβηγμένο όχι από τα μαλλιά, αλλά από την λογική του παραλόγου. Η πιθανότητα να είμαι εγώ ή κάποιος άλλος με αμάξι στην Θηβών είναι σχεδόν 100%. Η πιθανότητα να έχει κάποιος μαζί του αλεξίπτωτο είναι κοντά στο 0%, όπως και το να οδηγεί στην Θηβών με F16. Αν στηρίζεσαι σε τέτοιες πιθανότητες δεν υπάρχει νόημα συζήτησης, έχεις δίκιο. Και πραγματικά δεν υπάρχει και νόημα να γράφω εδώ.

Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ατυχήματα...”