Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ανοίγω το θέμα αυτό για να συζητάμε γενικά για τους αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν πρέπει να μπει σε άλλη θεματική ενότητα. Αν θεωρείτε ότι πρέπει να μπει αλλού ας το μετακινήσουν οι διαχειριστές.
Ολυμπία Οδός: Ξυλόκαστρο και Παναγοπούλα στο τέλος Φλεβάρη

Τρίτη, 31 Ιανουάριος 2017 09:00

Σε ένα μήνα περίπου θα λειτουργήσουν οι Σήραγγες Παναγοπούλας και το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο. Αυτό δήλωσε σε αρκετές συνεντεύξεις που παραχώρησε τις προηγούμενες μέρες ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Οι Σήραγγες Παναγοπούλας αποτελούν το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην κατασκευή του άξονα από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και είναι το "καμάρι" της Ολυμπίας Οδού. Η μία από αυτές με κατεύθυνση προς Αθήνα θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη οδική σήραγγα της χώρας με 4χλμ.

Με την ολοκλήρωση τους θα τελειώσει και το "βάσανο" της διέλευσης στην περιοχή η οποία είναι διαβόητη για τις κατολισθήσεις της. Προ ημερών υπήρξε μία μικρή κατολίσθηση που όμως αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά.

Το άλλο τμήμα που θα παραδοθεί είναι 6χλμ και θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι το Ξυλόκαστρο. Το τμήμα αυτό έχει μεγάλη ωριμότητα και αυτή την εποχή γίνονται οι τελικές εργασίες.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι τα έργα αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες από την βαρυχειμωνιά που αντιμετωπίζει η χώρα και αυτό προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη δυσκολία στο να προχωρήσουν γρήγορα τα έργα. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που δεν μπορούσαμε να έχουμε παραδόσεις τμημάτων μέσα στον Ιανουάριο όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί.

Από εκεί και έπειτα θα έχουμε την παράδοση όλου του δρόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου που θα χαρακτηρίζεται ως λειτουργικός και του συνόλου του έργου μέχρι τον Αύγουστο με μία εξαίρεση του έργου του Υπέρ-Κόμβου του Ρίου.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Άντε να δούμε αν και πότε θα έχουμε και περισσότερο δρόμο. Για Πάσχα, πάντως, δεν το βλέπω να έχουμε πολλά κομμάτια ακόμη έτοιμα. Πάμε για τέλος καλοκαιριού και αν.

Ευχαριστώ.


pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Στην κυκλοφορία τμήμα της Ιόνιας Οδού μήκους 37 χλμ.

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017 17:41

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε την Τετάρτη το αυτοτελές οδικό τμήμα Φιλιππιάδα – Πέρδικα του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός.

Το εν λόγω τμήμα, μήκους 37 χιλίομέτρων, έρχεται να προστεθεί σ’ αυτό της Παράκαμψης της Άρτας που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργώντας ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο μήκους 53 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με το υπουργείο, πλέον μειώνεται στο μισό η διάρκεια του ταξιδιού από τη Φιλιππιάδα – Ιωάννινα, ενώ έχει δοθεί σε κυκλοφορία το 57% του δρόμου της Ιόνιας Οδού.

Εφεξής το ταξίδι Αντίρριο - Ιωάννινα θα διαρκεί 2,5 ώρες και με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, θα μειωθεί σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης χαρακτήρισε ιδιαίτερη μέρα για την Ήπειρο και τον νομό Ιωαννίνων την παράδοση του οδικού τμήματος και επανέλαβε ότι «τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι, για την αποτελεσματικότητα μας, το κόστος του έργου και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται».

Τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Φιλιππιάδα – Πέρδικα

Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία ξεκινά στο 146 χλμ. (περιοχή Καμπής Α/Κ Φιλιππιάδας) και τελειώνει στο 183 χλμ. (περιοχή Πέρδικας). Έχει συνολικό μήκος 37 χλμ. και έρχεται να προστεθεί στο τμήμα της Παράκαμψης Άρτας που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και έχει συνολικό μήκος περίπου 16 χλμ.

Στα τεχνικά του έργου χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:

7 Γέφυρες με μεγαλύτερες τη Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου και τη Γέφυρα Γυμνότοπου.

Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου: Με μήκος 430 μ., κατασκευάστηκε με προβολοδόμηση (μονοκύψελο κιβώτιο) & προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Στον αριστερό κλάδο διαθέτει 6 ανοίγματα / 5 μεσόβαθρα και στο δεξιό κλάδο 5 ανοίγματα/ 4 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,5μ.διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.

Γέφυρα Γυμνότοπου: Με μήκος 252 μ., κατασκευάστηκε με προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Διαθέτει 7 ανοίγματα και 6 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,26μ., διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.

Ο λοιπές γέφυρες είναι οι: BR152 με μήκος 37,3μ., BR 153 με μήκος 36,78μ., BR162 με μήκος 129,36μ., BR 167 με μήκος 79,5μ., γέφυρα Ξερόλακο με μήκος 30μ.

6 Άνω και 7 Κάτω διαβάσεις

3 Ανισόπεδοι Κόμβοι: Φιλιππιάδας, Γοργόμυλου και Τερόβου

1 Ημικόμβος: Αμμότοπου

1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών: Αμφίπλευρος στη Φιλιππιάδα (148,7 χλμ)
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Ιόνια: Δρόμος ταχείας και.. ζωικής κυκλοφορίας.. Έκαναν βόλτ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ιόνια: Δρόμος ταχείας και.. ζωικής κυκλοφορίας.. Έκαναν βόλτα και οι αγελάδες!
Ιόνια: Δρόμος ταχείας και.. ζωικής κυκλοφορίας.. Έκαναν βόλτα και οι αγελάδες!

Κυριακή, 26 Φεβρουάριος 2017 20:26

Γράφει: Ρούλα Χρήστου

Μπήκαν κι οι αγελάδες στον αυτοκινητόδρομο να τον δοκιμάσουν! Έκπληκτοι οι διερχόμενοι οδηγοί αντίκρισαν στο ύψος του Αμμοτόπου, δεξιά στο οδόστρωμα και τη μια πίσω απ΄ την άλλη να κινούνται αγελάδες. Κατά τα φαινόμενα τήρησαν τη νομιμότητα και εισήλθαν από τον ημικόμβο Αμμοτόπου δίνοντας με τον τρόπο αυτό έμφαση στο μεγάλο πρόβλημα της περιοχής από τα εν λόγω ανεπιτήρητα.

Δύο είναι οι ιδιοκτήτες αγελάδων που βγαίνουν εδώ και χρόνια στον επαρχιακό δρόμο και όχι μόνο. Ένας στα όρια του δήμου Αρταίων κι ένας στα όρια του δήμου Ζηρού.

Πολλά τροχαία ατυχήματα έχουν συμβεί ειδικά στο τμήμα του επαρχιακού δρόμου από Αμμότοπο ως Γοργόμυλο κι όμως ούτε οι ιδιοκτήτες των αγελάδων έλαβαν μέτρα, ούτε οι δήμοι αντιμετώπισαν το ζήτημα. Μάλιστα ο δήμος Ζηρού, εδώ κι ένα χρόνο έχει περιφράξει μάντρες σε Καστρί Γοργομύλου και Ανώγειο βάσει του νόμου για τα ανεπιτήρητα που καθιστά αρμόδιους τους δήμους αλλά ουδέποτε λειτούργησαν ως τώρα.

Είναι, δυστυχώς, προφανές, πως άμα συμβεί κανένα θανατηφόρο τροχαίο στην Ιόνια λόγω γελαδιών, οι πάντες θα επιρρίπτουν ευθύνες στον άλλον και θα προσπαθούν να δικαιολογήσουν τ΄ αδικαιολόγητα.

Φωτογραφίες και βίντεο με τα γελάδια στον αυτοκινητόδρομο κυκλοφορούν στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Σάββατο. Ίσως λόγω αργίας δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση αρμοδίων αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξε, ενδεχομένως, κινητοποίηση κάποιων, όπως της εταιρείας που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, καθότι πρόκειται για σοβαρό παράγοντα κινδύνου.

Μέχρι όμως να γίνει σαφές ότι θα παρθούν μέτρα, ας έχουν τον νου τους οι οδηγοί. Στα περί ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων χωρούν κι εξαιρέσεις.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από MacPap »

Ωραίο θέμα και νομίζω καλά είναι εδώ.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ένα ενδιαφέρον άρθρο που παρουσιάστηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών και το παρουσιάζω εδώ.
Έκθεση-«κόλαφος» για τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

21.03.2018, 07:44 | Ετικέτες: Δημόσιο, δρόμοι, Ευρωπαϊκή Ένωση
Συντάκτης: efsyn.gr

Αποκαλυπτική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συμπράξεις του ελληνικού δημοσίου τομέα με τον ιδιωτικό (ΣΔΙΤ), κατά την χρονική περίοδο από το 2000 έως το 2014.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση, η διαχείριση των ελεγχθεισών (συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε.) ΣΔΙΤ «δεν ήταν πάντοτε αποτελεσματική και επαρκώς αποδοτική από οικονομική άποψη». Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο έκανε δειγματοληπτικούς ελέγχους σε 12 έργα που βρίσκονται σε τέσσερις χώρες, από τα οποία τρία στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα δυνητικά οφέλη των ΣΔΙΤ που υποβλήθηκαν σε έλεγχο «σε αρκετές περιπτώσεις δεν επιτεύχθηκαν, καθώς –όπως και τα έργα που ανατίθενται με τις παραδοσιακές μεθόδους σύναψης συμβάσεων– σημειώθηκαν καθυστερήσεις, υπερβάσεις κόστους και υποχρησιμοποίηση των προϊόντων των έργων, με αποτέλεσμα οι μη αποδοτικές και αναποτελεσματικές δαπάνες να ανέρχονται σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ (εκ των οποίων 0,4 δισεκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της Ε.Ε.».

Οι περισσότερες από τις εν λόγω ΣΔΙΤ αφορούσαν έργα στον τομέα των μεταφορών, με την Ελλάδα να είναι -μακράν- ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της Ε.Ε., έχοντας λάβει το 59% του συνολικού ποσού για όλη την Ε.Ε., ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όπως τονίζεται στην έκθεση, το σημαντικότερο είναι ότι στην Ελλάδα το κόστος ανά χιλιόμετρο των τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε αξιολόγηση [αυτοκινητόδρομος δυτικής Θεσσαλίας (Ε-65), Ολυμπία οδός (Κορίνθου-Πατρών) και Μορέας (Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας)] αυξήθηκε έως και κατά 69%, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων μειώθηκε έως και κατά 55%.

Σημειώνεται επίσης ότι η παραπάνω κατάσταση αποτελεί πρωτίστως απόρροια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, καθώς και της πλημμελούς προετοιμασίας των έργων από τον εταίρο από τον δημόσιο τομέα, με αποτέλεσμα να συναφθούν πρόωρα συμβάσεις με ιδιώτες παραχωρησιούχους, χωρίς τη δέουσα αποτελεσματικότητα.

Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, οι καθυστερήσεις, οι υπερβάσεις του κόστους και η υποχρησιμοποίηση «οφείλονταν εν μέρει στην ανεπάρκεια των αναλύσεων και την ακαταλληλότητα των προσεγγίσεων». Παράλληλα, τονίζεται ότι το θεσμικό και νομικό πλαίσιο «δεν έχει προσαρμοστεί ακόμη» στις ανάγκες των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων ΣΔΙΤ.

Ακολουθεί η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου:

https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocu ... PPP_EL.pdf
Με λίγα λόγια, αυτό το οποίο αποκαλύπτεται από την Ε.Ε. είναι πως, λόγω "αδράνειας" του κράτους, οι εργολάβοι έφαγαν με χρυσά κουτάλια και άρμεξαν το κράτος και όλους εμάς τους πολίτες και οδηγούς. Το μόνο ερώτημα είναι γιατί βγήκε αυτή την στιγμή και τι θα γίνει στην συνέχεια, το οποίο είναι κάτι που έχει σχέση με την πολιτική περισσότερο.

Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Αντιγράφω από τον παρακάτω σύνδεσμο:

Ε65: Ο «τυφλός αυτοκινητόδρομος» με την πενιχρή κίνηση - Γιατί δεν τον προτιμούν οι οδηγοί
Ε65: Ο «τυφλός αυτοκινητόδρομος» με την πενιχρή κίνηση - Γιατί δεν τον προτιμούν οι οδηγοί

Για τις ανάγκες ενός ρεπορτάζ ταξιδέψαμε στην Κεντρική Ελλάδα και επιλέξαμε ως δρόμο μας το τμήμα Ξυνιάδας-Τρικάλων. Πρόκειται για έναν πολύ ποιοτικό αυτοκινητόδρομο, με σωστή χάραξη και με καλή ποιότητα οδοτρώματος που παρακάμπτει το δρόμο-φιδάκι του Δομοκού και χαίρεται ο κάθε οδηγός να τον χρησιμποιεί. Η πρώτη ζώνη αποτελείται από το τμήμα Α/Κ Ξυνιάδας – Α/Κ Καρδίτσας, το οποίο έχει συνολικό μήκος 47,012 χλμ. Η δεύτερη ζώνη αποτελείται από το τμήμα Α/Κ Καρδίτσας έως ΑΚ Τρικάλων, το οποίο έχει συνολικό μήκος 30,535 χλμ.

Τι ήταν όμως αυτό που μας έκανε εντύπωση; Το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος έχει πολύ μικρή κίνηση, με την έννοια ότι πολύ λίγα οχήματα ουσιαστικά επιλέγουν να τον χρησιμοποιήσουν λόγω των δύο μετωπικών και δύο πλευρικών διοδίων που λειτουργούν. Ουσιαστικά για να περάσει ένα αυτοκίνητο από Λαμία προς Καρδίτσα ή Τρίκαλα θα χρειαστεί να πληρώσει 3 και 5 ευρώ αντίστοιχα.

Κι όμως όπως φαίνεται και από το ρεπορτάζ με ντόπιους κατοίκους της περιοχής του «Π», λίγοι από αυτούς τον χρησιμοποιούν. Κυρίως τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, επιλέγουν τη χρήση του, κάποιοι επαγγελματίες φορτηγών και οδηγοί που κατευθύνονται από Αθήνα προς τις μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας.

Προφανώς οι κάτοικοι της ευρύτερης ζώνης επιλέουν τις πολλές επαρχιακές οδούς που έχει η περιοχή ή τον παλιό ορεινό δρόμο από το Νέο Μοναστήρι προς Λαμία μέσω της διάβασης του Δομοκού.

Είναι ίσως το τίμημα που καλείται να πληρώσει ο κατασκευαστής και όσοι συνέβαλαν στη δημιουργία ενός τυφλού δρόμου που θέλει παρακάμψεις αρκετών χιλιομέτρων για να εισέλθει και να εξέλθει ένα όχημα - με το ανάλογο αντίτιμο- από τον αυτοκινητόδρομο, μέχρις ότου δρομολογηθούν τα έργα για το πρώτο τμήμα, Λαμία-Ξυνιάδα, που θεωρείτα και το πιο ώριμο, και για το τρίτο και πολύ πιο δύσκολο τμήμα, Τρίκαλα-Εγνατία (Παναγιά), όπου ο Ε65 θα έρχεται να "κουμπώσει" με την Εγνατία Οδό και κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη-Έβρο ή Γιάννενα-Θεσπρωτία αντίστοιχα.

Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεια

Το μεσαίο τμήμα του Ε65 παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2017 αλλά τα δύο πλευρικά διόδια λειτούργησαν τον Ιανουάριο 2018, με συνέπεια αφού συμπληρώθηκε ένας χρόνος λειτουργίας, να μπορούμε να έχουμε συγκεντρωτικά στοιχεία αναφορικά με την μεταφορική κίνηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, προκύπτει ότι από τις Σοφάδες πέρασαν όλο τον χρόνο περίπου 815.045 οχήματα κάθε κατηγορίας (2.233 μέση ημερήσια κυκλοφορία) και από τα Τρίκαλα περίπου 509.540 οχήματα (1.396 μέση ημερήσια κυκλοφορία). Συνολικά, με ορισμένες ακόμη διελεύσεις, η ετήσια κυκλοφορία άγγιξε το 1.419.485 οχήματα (3.889 μέση ημερήσια κυκλοφορία), ένας αριθμός σημαντικός μεν, όμως μικρός για το μέγεθος του κατασκευαστικού έργου.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Αντιγράφω την 1η είδηση από τον παρακάτω σύνδεσμο:

Είναι επίσημο! Στην Ολυμπία Οδό η κατασκευή της Πατρών – Πύργου
Είναι επίσημο! Στην Ολυμπία Οδό η κατασκευή της Πατρών – Πύργου

Τι ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής

Στην Ολυμπία Οδό δίνει το υπουργείο Υποδομών την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Πατρών – Πύργου, όπως ανακοινώθηκε επισήμως από τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή το απόγευμα της Τρίτης. Είχε προηγηθεί σύσκεψη στο Υπουργείο Μεταφορών με τους βουλευτές και τους παράγοντες της Αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με τη δήλωση του κ. Καραμανλή οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του 2020 και οι σημερινοί εργολάβοι του έργου θα αποζημιωθούν.

Ωστόσο, ο κίνδυνος να υπάρξουν καθυστερήσεις στο πολύπαθο έργο, είναι ορατοί, όπως άλλωστε παραδέχεται και ο ίδιος ο υπουργός στη δήλωσή του στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει πως: «Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους.»

Η ανακοίνωση

Η ανακοίνωση του Υπουργείου έχει ως εξής:

«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε σήμερα με τους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Αχαΐας, κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου, κ. Ανδρέα Κατσανιώτη, κ. Άγγελο Τσιγκρή, κ. Ιάσωνα Φωτήλα και Ηλείας, κ. Διονυσία Αυγερινοπούλου, κ. Ανδρέα Νικολακόπουλο, κ. Κωνσταντίνο Τζαβάρα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.

Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε, για το ίδιο θέμα, συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, όπως ορίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους επικεφαλής των παρατάξεων, τους εκπροσώπους της ΠΕΔ και του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας.

Ο Υπουργός δήλωσε:

Οι συζητήσεις μας ήταν πραγματικά εποικοδομητικές, αφού κι εμείς από την πλευρά μας είχαμε σημαντικά νέα, και εστιάστηκαν σε ένα έργο: Πάτρα - Πύργος. Ένα έργο το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αυτό έχει τεράστιο κόστος. Κόστος οικονομικό, κόστος κοινωνικό και το χειρότερο, κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Σήμερα μάλιστα πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για αυτό. Και είχαν δίκιο. Χωρίς να θέλω να φανεί αντιφατικό, είμαστε δίπλα τους. Έχουμε την ίδια αγωνία.

Αυτό το έργο σήμερα που μιλάμε μπορούσε και έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί. Ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε το διαγωνισμό, το έσπασε σε 8 κομμάτια, έχασε πολύτιμο χρόνο, το έβαλε σε κίνδυνο, για δικούς της πολύ συγκεκριμένους λόγους. Όμως αυτά τα έχουμε πει πολλές φορές. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα.

Στην κατάσταση που παραλάβαμε, στις 2 εργολαβίες ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και σε άλλη μία υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές στο ΣτΕ. Στις άλλες 5 υπήρχαν 3 διαφορετικοί ανάδοχοι. Θα είμαι ειλικρινής, δεν ενέπνεαν όλοι την ίδια εμπιστοσύνη ότι μπορούν να ολοκληρώσουν εγκαίρως τα κομμάτια του έργου τους. Στα λόγια μπορούμε να λέμε ότι θα ολοκληρωθεί ένα έργο μέσα σε μια νύχτα, αλλά τα αδιάψευστα γεγονότα άλλα δείχνουν…

Ήδη υπήρχαν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα και ήδη εργολάβοι είχαν αρχίσει να έχουν πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις... Κι ακόμα και αν κατάφερναν να ολοκληρωθούν κάποτε αυτά τα έργα, θα παίρναμε 5 έργα αποσπασματικά, τα οποία δεν θα συνέδεαν καμία περιοχή της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα, ούτε θα δημιουργούσαν πρόσβαση από και προς την Κυλλήνη, την Αμαλιάδα και τον Πύργο. Και επιπλέον θα είχαμε και τον κίνδυνο, αν όχι τη βεβαιότητα, να χαθούν οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

Με άλλα λόγια, το πραγματικό δίλημμα φτάσαμε να είναι αν το έργο θα γίνει τελικά ή όχι.

Εμείς, απ’ όταν ακόμα ήμασταν στην αντιπολίτευση είχαμε διαφωνήσει πλήρως με την κατάτμηση. Τώρα, είχαμε δύο επιλογές: Η μία, η εύκολη, ήταν να προχωρήσουμε κι εμείς σε αυτόν τον λάθος δρόμο των προηγούμενων. Δήθεν για να μην χαθεί άλλος χρόνος. Ποιος θα μπορούσε να μας κατηγορήσει; Αυτοί που τώρα λένε ότι δήθεν εμείς καθυστερούμε; Και όταν το έργο όχι απλώς καθυστερούσε αλλά ναυαγούσε οριστικά, όπως ήταν μαθηματικώς βέβαιο, θα λέγαμε «δεν φταίμε εμείς, οι προηγούμενοι φταίνε»... Πολιτικά και κομματικά, εμείς θα είχαμε καθαρίσει. Όμως η δουλειά μας είναι να κοιτάμε το συμφέρον του τόπου, όχι το συμφέρον το προσωπικό μας και το κομματικό.

Η άλλη επιλογή, η δύσκολη, ήταν να βρούμε λύση για να γίνει το έργο. Και βρήκαμε. Σήμερα μπορώ να σας ανακοινώσω ότι συμφωνήσαμε με την Ολυμπία Οδό να υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η υλοποίηση συμφωνήσαμε να μην κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο ούτε ευρώ παραπάνω από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες -όμως τώρα εξασφαλίζεται η ολοκλήρωσή του. Επιπλέον, με τη λύση αυτή η επίβλεψη του έργου γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό, εξασφαλίζεται η εγγύηση της κατασκευής και απαλλάσσεται το Δημόσιο από το κόστος λειτουργίας και συντήρησης έως το 2040. Και βέβαια, αν δεν υπάρχουν εξωγενείς καθυστερήσεις το έργο θα είναι έτοιμο το 2023. Ακόμα, όμως, κι αν παρ’ ελπίδα αναγκαστούμε να πάμε πέραν του 2023, πλέον με την μη κατάτμηση έχουμε διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Κι αυτό είναι άλλο ένα σπουδαίο νέο!

Εξυπακούεται ότι οι εργολάβοι των 5 σημερινών εργολαβιών θα αποζημιωθούν κανονικά, όπως ο νόμος ορίζει και τους ευχαριστούμε για τις υπηρεσίες και την κατανόησή τους.

Θέλω όμως πάντα να είμαι ειλικρινής, γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι ασφαλώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Έχουμε μπροστά μας το κρίσιμο στάδιο της έγκρισης όλων των παραπάνω από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως είναι γνωστό, έχουμε ήδη κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις μαζί της, πλέον το αίτημα είναι και επίσημο και περιμένουμε στους επόμενους μήνες, το οριστικό ΟΚ. Πιστεύω ότι θα το λάβουμε. Αν όχι, θα αναγκαστούμε να πάμε σε νέο διαγωνισμό. Πάλι θα γίνει το έργο. Αλλά θα πάρει παραπάνω χρόνο η διαδικασία. Πιστεύω βάσιμα όμως ότι αυτό δεν θα χρειαστεί.

Αν όλα πάνε καλά, μπορούμε να έχουμε εργοτάξια μέσα στο 2020. Μία περίπτωση υπάρχει μόνο να καθυστερήσει το να ξεκινήσει το έργο. Ένας κίνδυνος: Να υπάρξουν δικαστικές προσφυγές για λόγους επιχειρηματικών συμφερόντων, από κάποιον από τους 3 σημερινούς εργολάβους. Ελπίζω ότι κανείς δεν θα βάλει τελικά το προσωπικό γινάτι και το στενό οικονομικό και επιχειρηματικό του συμφέρον πάνω από το καλό των πολιτών και του τόπου. Το έργο πλέον κανείς δεν μπορεί να το εμποδίσει. Θα μπορούσε μόνο εκδικητικά να το καθυστερήσει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δέσμευση της κυβέρνησης, δέσμευση δική μου, πάνω απ’ όλα δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού: ο σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Το είπαμε, δεσμευτήκαμε, το προσπαθήσαμε και από σήμερα μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να το κάνουμε πράξη.»
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Και η συνέχεια 1-2-3 ημέρες αργότερα:

"Κρυμμένα" διόδια στο σχέδιο Καραμανλή για Πατρών-Πύργου –Κεραυνοί Εμφιετζόγλου
"Κρυμμένα" διόδια στο σχέδιο Καραμανλή για Πατρών-Πύργου –Κεραυνοί Εμφιετζόγλου

Πάμε για νέες καθυστερήσεις

Αποφασισμένος να μην κάνει πίσω και να προσφύγει στα Ευρωπαϊκά και τα Ελληνικά Δικαστήρια στην περίπτωση που ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής διαλύσει τις υφιστάμενες εργολαβίες της Πατρών-Πύργου και δώσει το έργο, κατά παραχώρηση στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, δηλώνει μέσω του thebest.gr ο εργολάβος Πρόδρομος Εμφιετζόγλου.

Αυτό ωστόσο δεν αναμένεται το μόνο εμπόδιο που ενδεχομένως να βρει μπροστά του ο Καραμανλής καθώς ο δρόμος της αλλαγής των κατασκευαστών που σχεδιάζει είναι, σύμφωνα με παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου, γεμάτος «λακκούβες». Κατά πρώτον κανείς δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένη την συμφωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα νέα πλάνα του υπουργού Υποδομών. Άλλωστε και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής στη συνάντηση που είχε την Τρίτη με εκπροσώπους της Αχαΐας και της Ηλείας, έκανε λόγο για προφορικές διαβεβαιώσεις, δεν μπορούσε όμως με σιγουριά να μιλήσει για οριστική συμφωνία.

Για τον λόγο αυτό μάλιστα ξεδίπλωσε και ένα δεύτερο, εναλλακτικό, σενάριο στην περίπτωση που οι Ευρωπαίοι πουν όχι. Το σενάριο αυτό κάνει λόγο για νέο διαγωνισμό από την αρχή και νέες μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του οδικού άξονα. Πληροφορίες του thebest.gr αναφέρουν ότι ο κ. Καραμανλής εκτιμά ότι δύο από τις τρεις αρμόδιες διευθύνσεις αξιωματούχων της Ε.Ε. αυτές δηλαδή που ασχολούνται με τις Χρηματοδοτήσεις και τα Μεγάλα Τεχνικά Έργα, δεν βλέπουν με κακό μάτι τη λύση των υφιστάμενων 5 εργολαβιών και την ανάληψη του έργου από την Ολυμπία Οδό.

Η τρίτη όμως διεύθυνση, εκείνη του Ανταγωνισμού φαίνεται πως κρατάει… άμυνα και δεν έχει πει ακόμα το «ναι». Για να υπάρξει οριστικά συμφωνία ή απόρριψη του σχεδίου Καραμανλή εκτιμάται ότι θα παρέλθει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα από 3 έως 5 μήνες, και αν γίνει τελικά δεκτό το αίτημα του Υπουργού θα υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Μια από αυτές, σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο thebest.gr, θα πρέπει να είναι η διατήρηση του αρχικού κόστους που αγγίζει τα 300εκ. ευρώ.

Οι επιτελείς του Υπουργείου Υποδομών δεν θέλουν να αλλάξουν το κομμάτι αυτό γιατί σε αντίθετη περίπτωση, αν ζητούσαν δηλαδή αύξηση του προϋπολογισμού, θα έμπλεκαν σε μια ατέρμονη διαδικασία διαβουλεύσεων με τους Ευρωπαίους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου για να πείσει αυτές τις τεχνικές ομάδες της Ε.Ε. για αυτή τη «γεωμετρία» του έργου, με τους συγκεκριμένους κυκλοφοριακούς φόρτους χρειάστηκε περίπου 18 μήνες.

Άρα ο προϋπολογισμός θα πρέπει να παραμείνει ο ίδιος με βάση τις μεγάλες εκπτώσεις, περί το 50%, που έχουν δώσει οι υφιστάμενοι εργολάβοι. Τούτο σημαίνει ότι, με δεδομένο ότι οι τωρινοί ανάδοχοι θα απαιτήσουν σε αποζημιώσεις περίπου το 5% της σύμβασης που έχουν υπογράψει, δημιουργείται ένα χρηματοδοτικό κενό. Τα 220.000εκ. θα πρέπει να καλυφθούν από την πολιτεία και η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να συνεισφέρει στο κομμάτι της κατασκευής περίπου 80εκ. ευρώ. Φυσικά αυτό το ποσό θα πρέπει κάπως να το πάρει πίσω. Εδώ λοιπόν μπαίνουν στην εξίσωση τα διόδια, που, με τη δρομολογημένη λύση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα υπήρχαν.

Στη δήλωση που έκανε ο κ. Καραμανλής την Τρίτη «έκρυψε» τα διόδια πίσω από μια φράση που έλεγε μέσες άκρες ότι το Δημόσιο δεν θα συντηρεί τον δρόμο μέχρι το 2040. Δηλαδή τα χρήματα δεν θα δίδονται από τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά θα εισπράττονται από τα διόδια τα οποία θα πληρώνουν δηλαδή οι Αχαιοί, οι Ηλείοι και όσοι άλλοι θα πηγαινοέρχονται στον δρόμο. Ένα ποσό που όσοι γνωρίζουν λένε ότι, για να βγουν τα νούμερα, δεν αποκλείεται να είναι περισσότερα από τα 6 λεπτά του ευρώ το χιλιόμετρο που πληρώνουμε σήμερα στην υπόλοιπη Ολυμπία Οδό.

Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΜΦΙΕΤΖΟΓΛΟΥ

Φυσικά όλα αυτά τελούν και υπό την αίρεση του τι θα κάνουν οι εργολάβοι που σήμερα δουλεύουν στην Πατρών-Πύργου τις πέντε από τις οκτώ εργολαβίες, έχοντας υπογράψει συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο. Εάν αυτοί αποφασίσουν να μην δεχθούν την αποζημίωση Καραμανλή και προσφύγουν στη Δικαιοσύνη τότε το θέμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς όσο διαρκεί η δικαστική εκκρεμότητα δεν θα εκτελούνται εργασίες.

Ένας εκ των εργολάβων αυτών ο Πρόεδρος Εμφιετζόγλου που «τρέχει» δύο εργολαβίες, μιλώντας στο thebest.gr, για ακόμα μια φορά δηλώνει ανυποχώρητος. Υποστηρίζει ότι δεν προτίθεται να κάνει πίσω, τονίζει ότι θα προσφύγει στα Ελληνικά και τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια και εξαπολύει «κεραυνούς» κατά του κ. Καραμανλή. Όπως μας αναφέρει, οι ενέργειες που προωθεί ο Υπουργός είναι «παράνομες» και προσθέτει:

«Στις όποιες παρανομίες, εμείς θα απαντήσουμε με προσφυγή στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Πάνω από όλα είναι ο νόμος. Τα Δημόσια Έργα έχουν συγκεκριμένες διαδικασίες, δεν μπορεί ο Υπουργός να διαλύει έτσι υπογεγραμμένες συμφωνίες. Δεν είναι στο χέρι του, δεν είναι τα έργα το μαγαζάκι του για να κάνει ότι θέλει, να παίρνει έργα από εμάς και να τα δίνει στους νταβατζήδες». Εκείνο που ζητάει από τον αρμόδιο Υπουργό είναι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, να αναγνωρίσει «το λάθος που πάει να κάνει, να ανακαλέσει όσα πάει να κάνει και να αφήσει το έργο να γίνει με τον τρόπο που έχει δρομολογηθεί».

Τέλος σημειώνει ότι ο ίδιος προχωρά τις εργασίες στα κομμάτια που έχει πάρει και το καλοκαίρι εάν δεν ανατραπούν τα πάντα θα είναι σε θέσει να ξεκινήσει τις ασφαλτοστρώσεις. «Μόνο εάν δώσει τα τρία κομμάτια που απομένουν στους επόμενους μειοδότες και τρέξει τις διαδικασίες όπως οφείλει να κάνει, το έργο θα γίνει εγκαίρως και μάλιστα, σε ότι με αφορά κι έναν χρόνο νωρίτερα από τον συμβατικό χρόνο, δηλαδή μέχρι τα τέλη του 2022», σημειώνει ο κ. Εμφιετζόγλου.
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μια είδηση σχετικά με την συνέχεια της Ε.Ο από Ιωάννινα προς Κακαβιά (Ιονία Οδός). Δεν βλέπω να γίνεται κάτι στο άμεσο μέλλον, αλλά ποτέ δεν ξέρει κανείς.

Για μια σύγχρονη οδική σύνδεση με την Αλβανία
Για μια σύγχρονη οδική σύνδεση με την Αλβανία

Η Περιφέρεια Ηπείρου αναλαμβάνει από το υπουργείο Υποδομών να «ωριμάσει» το έργο του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά ώστε να δώσει το «πράσινο φως» η Ε.Ε., με την παραχώρηση σε ιδιώτες να αποτελεί όμως και τη μοναδική επιλογή για την κατασκευή.

Μια ύστατη προσπάθεια να κρατηθεί ζωντανό το έργο επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα στην Κακαβιά βρίσκεται σε εξέλιξη, με το θέμα να απασχολεί έντονα την τοπική επικαιρότητα της πόλης από το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι δεν έχουν εξασφαλιστεί ευρωπαϊκοί πόροι για ένα έργο της τάξης των 350 εκατ. ευρώ και άνω, με την κυβέρνηση να πετάει πλέον το μπαλάκι στην Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία καλείται να πείσει με μελέτες την Ε.Ε. ότι τα στοιχεία του κυκλοφοριακού φόρτου του οδικού άξονα και η σημασία που έχει για την ανάπτυξη της περιοχής και τη διασύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα επαρκούν για να δοθεί και το «πράσινο φως» για την κατασκευή του.

Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή προς τον βουλευτή Ιωαννίνων της Ν.Δ. Σταύρο Καλογιάννη, τον Ιούλιο, εγκρίθηκε με υπουργική απόφαση η μεταβίβαση της αρμοδιότητας ωρίμανσης και υλοποίησης του έργου στην Περιφέρεια Ηπείρου, στην οποία διαβιβάστηκε από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου το σύνολο των μελετών και τευχών δημοπράτησης.


Ο στόχος

Το κρίσιμο είναι να κατασκευαστεί ένας δρόμος υψηλών προδιαγραφών ανάλογος με την Ιόνια Οδό που θα συνδέει στην ουσία τη χώρα με την Αλβανία και θα δίνει διέξοδο στα Βαλκάνια και στην Κεντρική Ευρώπη.

Οπως όμως τόνισε σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης στις 24 Ιουλίου, κλειδί για τις μετέπειτα διαδικασίες αποτελεί η χρηστικότητα του έργου. «Η πρώτη μελέτη που πρέπει να γίνει είναι να αποδείξει τη χρηστικότητα του δρόμου. Εάν δεν αποδειχθεί η χρηστικότητά του για διευρωπαϊκό δίκτυο παύει κάθε συζήτηση», τόνισε και πρόσθεσε: «Ξέρουμε τις δυσκολίες, αλλά είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Το υπουργείο απέκλεισε το ενδεχόμενο να ασχοληθεί το ίδιο για τετράιχνο δρόμο τουλάχιστον μέχρι το Καλπάκι και για τρίιχνο από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά».

Ο περιφερειάρχης υπενθύμισε ακόμα παλιότερη δέσμευση που είχε αναλάβει ο υπουργός Υποδομών για διάθεση 100 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα του υπουργείου εφόσον η Ε.Ε. εγκρίνει την κατασκευή του έργου, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν άλλα 50 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα της περιφέρειας, ώστε το έργο να κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, με την περιφέρεια να θέτει όρο να μην καταβάλλουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής.

Γίνεται σαφές συνεπώς ότι ακόμα κι αν προχωρήσει το έργο, θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της παραχώρησης σε ιδιώτες από τη στιγμή που η κυβέρνηση δεν προχωρά στη χρηματοδότηση από κρατικούς πόρους για το σύνολό του.

Για την πρωτοβουλία όμως που αναλαμβάνει η περιφέρεια, θα πρέπει να εξασφαλιστεί και η πολιτική συναίνεση των τοπικών φορέων ώστε να υπάρχει κοινή στάση και συνεργασία. Διάθεση φαίνεται ότι υπάρχει, συνοδεύεται όμως και από προβληματισμό.


Προτεραιότητα του Ελισάφ

Στο δημοτικό συμβούλιο που έγινε στις 29 Ιουλίου ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ τόνισε ότι η κατασκευή του οδικού άξονα είναι ζήτημα μείζονος σημασίας για την περιοχή. «Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών να μεταφέρει την ευθύνη του έργου στην περιφέρεια είναι μια αρνητική εξέλιξη. Το έργο πρέπει να γίνει, είναι αυτό που θα μας συνδέσει με τα Βαλκάνια», σημείωσε και πρόσθεσε: «Χρειάζεται να συνεργαστούμε όλοι μαζί ώστε κάποια στιγμή να πάρουν τέλος αποφάσεις που είναι σε βάρος της περιοχής».

Χαρακτηριστικός είναι και ο προβληματισμός που εξέφρασε και ο Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος έχει θητεύσει ως αν. υπουργός στο υπουργείο Υποδομών και ο οποίος μετά την απάντηση του υπουργού για τη μεταφορά της αρμοδιότητας στην περιφέρεια δήλωσε: «Δεν είμαι αισιόδοξος για την υλοποίηση του άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά σε εύλογο χρονικό διάστημα. Δεν θεωρώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση η παραχώρηση της αρμοδιότητας του έργου στην Περιφέρεια Ηπείρου. Ενημέρωσα σχετικά τον υπουργό κ. Καραμανλή. Το έργο είναι ευρωπαϊκού επιπέδου, ανήκει μάλιστα στον κορμό του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ο προϋπολογισμός του είναι πολύ μεγάλος. Πρέπει συνεπώς να κινηθεί σε κεντρικό επίπεδο».

Το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για το μέλλον του έργου, με την περιφέρεια αλλά και την κυβέρνηση να καλούνται να πάρουν και τις τελικές αποφάσεις ώστε να δρομολογηθούν και οι επόμενες κινήσεις.
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Δεν το συζητάω ότι θα έπαιρνε τέτοιο πρόστιμο. Απλά να δούμε ότι ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ να κάνουν κάτι και, πολύ απλά (γιατί τους κρατάνε), δεν το κάνουν, ανεξαρτήτως κόμματος και προσώπων.

Πρόστιμο 1 εκ. ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης από το «προληπτικό» κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας
Πρόστιμο 1 εκ. ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης από το «προληπτικό» κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας

Πρόστιμο ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ γλίτωσε ο ιδιώτης διαχειριστής της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από το προληπτικό – δηλαδή ούτε καν έκτακτο – κλείσιμο του δρόμου, με απόφαση του Μ. Χρυσοχοΐδη.

Η σχετική πρόβλεψη υπάρχει στον νόμο 4663/20 που ψηφίστηκε πριν ακριβώς ένα χρόνο και προβλέπει πρόστιμο υπό προϋποθέσεις και εφόσον η κυκλοφορία διακοπεί συνεπεία δυσμενών καιρικών φαινομένων για πάνω από μία ώρα. Δηλαδή, ο ιδιώτης έχει υποχρέωση να κρατά τον δρόμο ανοιχτό, κάτι που σημαίνει ενεργοποίηση ενός κοστοβόρου μηχανισμού καθαριότητας και ασφάλειας των ανθρώπων, το οποίο δεν θα καταβληθεί αφού η προληπτική απόφαση ήταν του κράτους και όχι της εταιρείας.

Τα παραπάνω προθέτουν νέα διάσταση στην χθεσινή εφαρμογή της κυβερνητικής τακτικής του «ακορντεόν» στην διαχείριση της κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, η οποία ανοιγόκλεινε από το πρωί της Δευτέρας, προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος, οργή και ειρωνικά σχολια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αιφνιδιαστικές αποφάσεις και τον κρατικό μηχανισμό, αλλά και πολιτικές αντιδράσεις από σύσσωμη την αντιπολίτευση.

Μετά την ταλαιπωρία των οδηγών το πρωί της Δευτέρας, οι οποίοι χωρίς προειδοποίηση εγκλωβίστηκαν μέσα στον χιονιά εξαιτίας της αιφνιδιαστικής απόφασης να κλείσει η Εθνική Οδός για όλα τα οχήματα, από τις 5.30 το πρωί, από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, λίγες ώρες αργότερα αποφασίστηκε η Εθνική να είναι ανοιχτή για έξι ώρες, από τη μία το μεσημέρι έως τις 7 το απόγευμα. Ακολούθως έκλεισε ξανά από τις 7 το απόγευμα της Δευτέρας έως τις 7 το απόγευμα της Τρίτης, ενώ η κατάσταση θα αξιολογηθεί πάλι σήμερα.

Σύμφωνα μάλιστα με την κυβέρνηση το κλείσιμο της Εθνικής Οδού έγινε για «προληπτικούς λόγους», ενώ σχετικά με τη μη χρησιμοποίηση του «112» για να ενημερωθούν οι πολίτες, ο Νίκος Χαρδαλιάς δήλωσε πως «είχαν ενημερωθεί εγκαίρως οι δημοσιογράφοι για να ενημερώσουν το κοινό». Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας Θεόδωρος Χρονόπουλος δήλωσε ότι δεν γνωρίζει γιατί δεν λειτούργησε το 112 και εμμέσως πλην σαφώς επέρριψε ευθύνη στην Πολιτική Προστασία λέγοντας ότι σε αυτήν ανήκει η αρμοδιότητα.


► Χρυσοχοϊδης: «Δεν έγινε κάτι αν κλείσει ο δρόμος για ορισμένες ώρες»

Την ευθύνη της απόφασης για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας από τις 5.30 το πρωί της Δευτέρας, ανέλαβε πλήρως ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Όπως είπε στον Σκάι ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, «η εθνική οδός Αθηνών – Λαμίας έκλεισε με δική μου απόφαση διότι η χιονόπτωση είναι σφοδρή». Σύμφωνα με τον ίδιο η απόφαση ελήφθη γιατί «δεν πρέπει να κινδυνεύσουν ανθρώπινες ζώες». «Τα μηχανήματα είναι εκεί αλλά όλα έχουν μια δυνατότητα. Υπάρχει κίνδυνος εγκλωβισμού οχημάτων και άρα για ανθρώπινες ζωές» πρόσθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης. «Δεν έγινε κάτι αν κλείσει ο δρόμος για ορισμένες ώρες» συμπλήρωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.


► Ταραντίλης: «Ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε πλήρη κινητοποίηση»

Αργότερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης υποστήριξε ότι «ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε πλήρη κινητοποίηση για την αποτροπή και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από την κακοκαιρία». «Πραγματοποιούνται αλλεπάλληλες συσκέψεις και αναπτύσσονται όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τους δήμους». Σε ερώτηση γιατί έκλεισε τα ξημερώματα η Εθνική Οδός από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη, είπε πως «η κυβέρνηση έδρασε προληπτικά, για την ασφάλεια των πολιτών.


► ΣΥΡΙΖΑ: «Επιτελική ανικανότητα»

«Επιτελική ανικανότητα» καταλογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση σχετικά με τους χειρισμούς της απέναντι στην κακοκαιρία. Σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι «εδώ και δέκα μέρες το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη διαφήμιζε πόσο καλά προετοιμασμένο ήταν για το επερχόμενο κύμα κακοκαιρίας». Όμως, «μετά από δέκα μέρες “συσκέψεων”, αυτό που κατάφερε με τα πρώτα χιόνια ήταν να αφήσει ολόκληρα νησιά χωρίς ρεύμα μέσα στον παγετό και εν τέλει να κόψει την Ελλάδα στα δύο με τη μόνη λύση που γνωρίζει διά πάσα νόσο: Απαγόρευση κυκλοφορίας». «Η επιτελική ανικανότητα στα καλύτερά της», σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.


► ΚΙΝΑΛ: Καλούμε την κυβέρνηση να ζητήσει τουλάχιστον μια συγνώμη

Eντονη κριτική στην κυβέρνηση άσκησε το Κίνημα Αλλαγής με ανακοίνωση του Τομέα Πολιτικής Προστασίας, όπου κατακρίνεται η απόφαση του υπουργού Δημόσιας Τάξης να κλείσει την κεντρική συγκοινωνιακή αρτηρία της χώρας, την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, με αιτιολογία την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων. Όπως αναφέρει ο Τομέας Πολιτικής Προστασίας του Κινήματος Αλλαγής αυτή η απόφαση προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς, οι οποίοι δεν είχαν πληροφορηθεί τίποτα σχετικό. Υποστηρίζει ακόμη ότι στα σχέδια που συζητήθηκαν στις αλλεπάλληλες συσκέψεις δεν περιλαμβανόταν το κλείσιμο της εθνικής οδού.

Αναλυτικά:

«Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υπουργού Δημόσιας Τάξης να κλείσει την κεντρική συγκοινωνιακή αρτηρία της χώρας, την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, με αιτιολογία την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς οι οποίοι δεν είχαν πληροφορηθεί τίποτα σχετικό. Η έλευση της κακοκαιρίας ήταν, ωστόσο, γνωστή από την αρχή της προηγούμενης εβδομάδας και οι αρμόδιοι υπουργοί, σε αλλεπάλληλες συσκέψεις τους, μας διαβεβαίωναν ότι ο κρατικός μηχανισμός ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει την «Μήδεια». Στα σχέδιά τους, όμως, δεν περιλαμβανόταν το κλείσιμο της εθνικής οδού.

Ακόμη μια φορά η κυβέρνηση είναι απαράσκευη μπροστά στα καιρικά φαινόμενα. Ακόμη μια φορά αποκαλύπτεται η αδυναμία της να έχει μια σταθερή πολιτική για την αντιμετώπιση των καταστροφών. Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα η κυβέρνηση κλείνει αιφνιδιαστικά τις εθνικές οδούς για να αντιμετωπίσει ένα εκ των προτέρων γνωστό καιρικό φαινόμενο; Καλούμε την κυβέρνηση να ζητήσει τουλάχιστον μια συγνώμη από τους πολίτεs που δεν μπορούν να πάνε στις δουλειές τους, εξ αιτίας μιας απόφασης που λήφθηκε “έτσι χωρίς πρόγραμμα”».


► ΜεΡΑ25: Η «αριστεία» χτύπησε και στο μέτωπο της κακοκαιρίας

Δριμεία επίθεση στην κυβέρνηση για το κλείσιμο της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας εξαπέλυσε και το ΜεΡΑ25. «Φαίνεται πως η “αριστεία” της κυβέρνησης χτύπησε και στο μέτωπο της κακοκαιρίας. Για ένα φαινόμενο που γνωρίζαμε από πολύ νωρίς και για το οποίο τα κυβερνητικά μέσα διαφήμιζαν πόσο ετοιμασμένοι ήμασταν, καταλήξαμε σε νησιά χωρίς ρεύμα και μια αιφνιδιαστικά κλειστή εθνική οδό “για το καλό μας”. Αυτά όμως συμβαίνουν όταν η “άριστη” διαχείριση συναντά την μνημονιακή διάλυση της πολιτικής προστασίας, με μια κυβέρνηση “Μήδεια” που τρώει τα παιδιά της» αναφέρει το ΜεΡΑ25.


► ΚΚΕ: Φυσικά φαινόμενα βαφτίζονται «ακραία» για να κρυφτούν οι τεράστιες ελλείψεις

«Έχει γίνει πλέον καθεστώς φυσικά φαινόμενα, όπως η χιονόπτωση τον χειμώνα, να βαφτίζονται “ακραία”, μόνο και μόνο για να κρυφτούν οι τεράστιες ελλείψεις στον τομέα της πολιτικής προστασίας, του σχεδιασμού και των υποδομών για τις λαϊκές ανάγκες», επισημαίνει το ΚΚΕ σε σχόλιό του. «Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση, για λίγα εκατοστά χιόνι, κλείνει ακόμη και τους πιο κεντρικούς οδικούς άξονες που -αν και έχει χρυσοπληρώσει ο λαός- δεν έχει εξασφαλιστεί στοιχειωδώς από το κράτος και τις ιδιωτικές εταιρείες, που τους εκμεταλλεύονται, ότι αυτοί θα καθαρίζονται και θα παραμένουν ανοιχτοί», προσθέτει το ΚΚΕ καταλήγοντας: «αυτό είναι ένα μόνο δείγμα του σημερινού κρατικού μηχανισμού, που λειτουργεί με κριτήριο τα συμφέροντα των λίγων και όχι τις ανάγκες των πολλών».


► «Ανυπαρξία κράτους» λέει η Ελληνική Λύση

Να αναζητηθούν ευθύνες για τις διακοπές ρεύματος σε πολλές περιοχές της χώρας ζητάει με ανακοίνωσή της η Ελληνική Λύση, ενώ, με αφορμή την απόφαση για κλείσιμο εθνικών οδών, κάνει λόγο για «ανυπαρξία του κράτους» και «ασυδοσία των εργολάβων».

«Συμπολίτες μας στις Σποράδες, την Εύβοια και πολλές ακόμα περιοχές βρίσκονται στο έλεος της κακοκαιρίας με διακοπές ρεύματος που φτάνουν και τις 20 ώρες» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Λύση, ενώ με αφορμή το κλείσιμο των εθνικών οδών υποστηρίζει πως «η απόφαση για το κλείσιμο εξαιτίας μίας κακοκαιρίας που ήταν γνωστή από ημέρες δείχνει την ανυπαρξία του περιβόητου “επιτελικού κράτους”, αλλά και την ασυδοσία των “εθνικών εργολάβων”. Υποτίθεται ότι οι αυτοκινητόδρομοι δόθηκαν σε ιδιώτες για να μην κλείνουν. Τώρα βλέπουμε να κλείνουν με κρατική εντολή και η Ελλάδα να κόβεται στη μέση επί ώρες». «Αλήθεια, πού ήταν το Σαββατοκύριακο ο Έλληνας πρωθυπουργός; Δεν θα έπρεπε να συντονίσει το χάος που δημιουργήθηκε;» αναφέρει η Ελληνική Λύση.
Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”