Χειμερινά ελαστικά: Βρείτε όλες τις απαντήσεις για τη χρησιμότητά τους
Πόσο απαραίτητα είναι; Τι διαφορά έχουν με τις αλυσίδες; Πώς πρέπει να αποθηκεύονται τους καλοκαιρινούς μήνες; Ένα πλήρης οδηγός με όλα όσα πρέπει γνωρίζετε για τα χειμερινά ελαστικά.
Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια χώρα που λούζεται από ήλιο κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους, οπότε προκαταβολικά κάθε κουβέντα σχετικά με τα χειμερινά ελαστικά μπορεί για κάποιους να αποτελεί... ανέκδοτο. Ωστόσο, ακόμα και σε αυτή τη χώρα, υπάρχουν σημεία, που εντοπίζονται κυρίως σε ορεινές περιοχές, και η χρήση τους μπορεί να προσφέρει λύσεις. Ας τα πάρουμε όλα όμως με τη σειρά και ας δούμε πιο αναλυτικά τι ισχύει και τι όχι για τα χειμερινά ελαστικά.
Ερώτηση: Είναι υποχρεωτική η χρήση χειμερινών ελαστικών στην Ελλάδα;
Απάντηση: Προφανώς και όχι. Το κλίμα της χώρας δεν δημιουργεί τις συνθήκες ώστε η χρήση των χειμερινών ελαστικών να είναι υποχρεωτική. Αυτό που συμβαίνει σε συγκεκριμένες περιοχές (ορεινές) και σε συγκεκριμένες συνθήκες (παγετός, χιονόπτωση) είναι ότι ανακοινώνονται οδηγίες από τα τοπικά τμήματα της Τροχαίας που επιβάλλουν χρήση αλυσίδων ή χειμερινών ελαστικών προκειμένου να μετακινηθεί κάποιο όχημα στο οδικό δίκτυο που έχει πληγεί από την κακοκαιρία. Υποχρεωτική χρήση χειμερινών ελαστικών δεν εφαρμόζεται, επίσης, σε καμία από τις γειτονικές μας χώρες, με την Βόρεια Μακεδονία να έχει το πιο αυστηρό πλαίσιο εξ’ αυτών που επιβάλλει μεταξύ 15 Νοεμβρίου και 15 Μαρτίου όλα τα οχήματα είτε να χρησιμοποιούν χειμερινά ελαστικά είτε να έχουν διαθέσιμες αλυσίδες.
Ερώτηση: Γιατί να πάρω χειμερινά ελαστικά; Οι αλυσίδες από μόνες τους δεν με καλύπτουν;
Απάντηση: Αρχικά να τονίσουμε ότι οι αλυσίδες και τα χειμερινά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την ίδια δουλειά. Ο οδηγός που κινείται σε μία πόλη ή σε ένα νησί όπου η θερμοκρασία δεν πέφτει χαμηλά, δεν έχει κανένα λόγο να αγοράσει χειμερινά ελαστικά. Με ένα σετ αλυσίδων -το οποίο ενδέχεται να μην το χρησιμοποιήσει για χρόνια- είναι καλυμμένος. Την ίδια στιγμή οι αλυσίδες καλύπτουν και έναν οδηγό ορεινής περιοχής με συχνές χιονοπτώσεις. Το μεγάλο τους μειονέκτημα σε σχέση με τα χειμερινά ελαστικά είναι πως οι αλυσίδες περιλαμβάνουν και την κουραστική διαδικασία «βάλε-βγάλε» η οποία γίνεται ακόμα πιο κουραστική όταν οι καιρικές συνθήκες που επιβάλλουν τη χρήση τους, εμφανίζονται όλο και πιο συχνά. Την ίδια στιγμή οι αλυσίδες ταλαιπωρούν και προκαλούν φθορές σε ένα θερινό ελαστικό που τις χρησιμοποιεί. Μερική λύση στα προβλήματα των αλυσίδων φέρνουν οι αλυσίδες τύπου «αράχνη» οι οποίες είναι πιο εύκολες στην τοποθέτηση αν και συνολικά είναι ακριβότερες λύσεις εφόσον επιδιώξουμε την απόκτηση ενός ποιοτικού σετ.
Ερώτηση: Ποια ιδιαιτερότητα υπάρχει στην κατασκευή των χειμερινών ελαστικών;
Απάντηση: Ένα ελαστικό αποτελείται από γόμα, ατσάλι και νήματα. Το ατσάλι και τα νήματα είναι υλικά του σκελετού, ενώ η γόμα το προστατεύει από περιβαλλοντικές επιδράσεις. Η ελαστικότητα της γόμας αλλάζει κατά την επαφή με την άσφαλτο, πάντα σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία. Αυτή η εναλλαγή στην ελαστικότητα επηρεάζει την πρόσφυση αλλά και την πέδηση του οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, τα θερινά ελαστικά γίνονται πιο σκληρά και άκαμπτα σε κρύες συνθήκες, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η επαφή τους με το έδαφος σε θερμοκρασίες κάτω των 7 βαθμών Κελσίου.
Όσο αφορά το φρενάρισμα έχει αποδειχτεί, πάντα σε χαμηλές θερμοκρασίες, ότι η απόσταση φρεναρίσματος με χειμερινό ελαστικό είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με την αντίστοιχη ενός θερινού ελαστικού. Μάλιστα, στις υψηλές ταχύτητες η απόσταση φρεναρίσματος μπορεί να είναι έως και 20% μικρότερη!
Ερώτηση: Πως ξεχωρίζουμε τα χειμερινά ελαστικά;
Απάντηση: Ακόμα και αν δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα πιο φαρδιά «τακούνια», και τις βαθύτερες -σε σχέση με ένα θερινό ελαστικό- εγκοπές στο πέλμα, υπάρχουν δύο ενδείξεις στην πλαϊνή όψη απ’ τις οποίες μπορούμε να τα ξεχωρίσουμε. Η πρώτη είναι το σύμβολο της χιονοστιβάδας που φέρει την ονομασία 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) και μας δείχνει ότι το ελαστικό έχει περάσει μια σειρά δοκιμασιών με αυστηρά κριτήρια προκειμένου να διαπιστωθεί η σωστή συμπεριφορά του σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η δεύτερη είναι τα γράμματα M,S που αντιστοιχούν στη λάσπη (mud) και στο χιόνι (snow) και μας δείχνει ότι οι εγκοπές του ελαστικού έχουν σχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν ασφαλή πρόσφυση και πέδηση. Προσοχή! Η δεύτερη ένδειξη από μόνη της δεν επαρκεί για να χαρακτηριστεί ένα ελαστικό χειμερινό αφού μπορεί να την φέρει και ένα θερινό ή παντός καιρού ελαστικό που δίνει τη δυνατότητα για μετακίνηση στη λάσπη. Πρέπει λοιπόν και οι δύο ενδείξεις να εμφανίζονται ταυτόχρονα.
Ερώτηση: Μπορώ να χρησιμοποιώ τα χειμερινά ελαστικά και τους καλοκαιρινούς μήνες;
Απάντηση: Αυτή η επιλογή, αν και καθόλα νόμιμη, κρύβει κινδύνους τους οποίους τονίζουν με έμφαση όλοι οι κατασκευαστές ελαστικών. Tα χειμερινά ελαστικά τρέφουν… απέχθεια για το καλοκαίρι αφού η χρήση τους σε υψηλές θερμοκρασίες επιταχύνει τις φθορές και μειώνει τη διάρκεια ζωής τους κατά 60% πιο γρήγορα σε σχέση με ένα θερινό ελαστικό. Την ίδια στιγμή η καυτή άσφαλτος αυξάνει τον βαθμό αντίστασης κατά την κύλιση με αποτέλεσμα να αυξάνεται ταυτόχρονα η κατανάλωση καυσίμου και να αδειάζει γρηγορότερα το ρεζερβουάρ. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως η πρόσφυση του οχήματος μειώνεται και μπορεί να προκύψουν επικίνδυνες καταστάσεις όταν χρειαστεί να γίνει απότομη αλλαγή κατεύθυνσης. Είναι προτιμότερο, λοιπόν, τα χειμερινά ελαστικά να αποθηκεύονται τους μήνες που η θερμοκρασία ανεβαίνει σε υψηλότερα επίπεδα.
Ερώτηση: Ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος να αποθηκεύονται τα χειμερινά ελαστικά;
Απάντηση: Οι κατασκευαστές προτείνουν τα χειμερινά ελαστικά να αποθηκεύονται πάντα φουσκωμένα, μαζί με τις ζάντες και να ελέγχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα η πίεσή τους. Η προτεινόμενη τοποθέτηση είναι η κάθετη -και αν είναι εφικτό πάνω σε ράφια ώστε να μην υπάρχει επαφή με υγρασία- για να αποφευχθεί η παραμόρφωση τους και να παραμένουν λειτουργικά για να χρησιμοποιηθούν τον επόμενο Χειμώνα.
Ερώτηση: Τι πρέπει να γνωρίζω για την πίεση των χειμερινών ελαστικών;
Απάντηση: Και εδώ η απάντηση έρχεται μέσα από τους κατασκευαστές οι οποίοι προτείνουν μια μικρή αύξηση στην πίεση 0,2 bar (ή σχεδόν 3 psi) σε σχέση με την πίεση που βάζουμε τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό γίνεται λόγω της θερμικής διακύμανσης που οδηγεί σε μείωση της πίεσης. Την ίδια στιγμή προτείνεται η μέτρηση της πίεσης σε κρύες συνθήκες, πριν την εκκίνηση του οχήματος ή τουλάχιστον 30 λεπτά μετά τη χρήση του, για να εξασφαλιστεί ότι η θερμότητα που παράγεται κατά την οδήγηση, δεν έχει προκαλέσει μεταβολές. Τέλος, όσον αφορά τη διάρκεια ζωής τους, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και οι ισχύουσες Ευρωπαϊκές Οδηγίες επιβάλλουν την αντικατάσταση των ελαστικών όταν το βάθος πέλματος βρίσκεται κάτω από 1,6 mm.
ΠΕΝΤΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΤΗΣ PIRELLI
1. ΟΜΑΛΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Αποφύγετε τις απότομες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, που ενδέχεται να προκαλέσουν απώλεια πρόσφυσης σε χιονισμένες ή βρεγμένες επιφάνειες. Επίσης και το τιμόνι απαιτεί ήπιες κινήσεις
2. ΣΤΑΥΡΩΜΑ (ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΘΕΣΕΩΝ) ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Η εναλλαγή θέσεων των ελαστικών προσφέρει ομοιόμορφη φθορά του πέλματος και αυξημένη αντοχή. Το σταύρωμα των χειμερινών ελαστικών πρέπει να γίνεται κάθε 8.000 – 10.000 km
3. ΠΑΝΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ο ομοιόμορφος εξοπλισμός είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση βέλτιστων επιδόσεων και ασφαλούς οδήγησης. Χρησιμοποιείτε πάντα 4 χειμερινά ελαστικά της ίδιας μάρκας και με παρόμοια χαρακτηριστικά σχεδίασης
4. ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΤΟ ΠΕΛΜΑ
Η απόδοση του χειμερινού ελαστικού στο χιόνι είναι άριστη με βάθος πέλματος 4 mm. Ωστόσο, ο νόμος σας επιτρέπει να κυκλοφορείτε, και με χειμερινά ελαστικά με βάθος πέλματος έως 1,6 mm
5. ΤΗΡΕΙΤΕ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Τηρείτε τα όρια ταχύτητας που αναγράφονται στο πλευρό του ελαστικού. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε χειμερινά ελαστικά χαμηλότερου δείκτη ταχύτητας από αυτόν που απαιτεί ο νόμος
Πηγή:caranddriver.gr
Χειμερινά ελαστικά: Βρείτε όλες τις απαντήσεις για τη χρησιμότητά τους
Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3630
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Χειμερινά ελαστικά: Βρείτε όλες τις απαντήσεις για τη χρησιμότητά τους
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...