Επαναστατικό σύστημα βάζει τέλος στα τροχαία ατυχήματα λόγω ομίχλης

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3409
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Επαναστατικό σύστημα βάζει τέλος στα τροχαία ατυχήματα λόγω ομίχλης

Δημοσίευση από Johnny »

Επαναστατικό σύστημα βάζει τέλος στα τροχαία ατυχήματα λόγω ομίχλης

Εικόνα


Ένα νέο σύστημα φώτων και ειδικών σινιάλων ορατών στην ομίχλη, φιλοδοξεί να βάλει τέλος στα ατυχήματα που γίνονται όταν οι συνθήκες ορατότητας είναι μειωμένες.

Το νέο σύστημα έχει ήδη τοποθετηθεί ως παγκόσμια πρώτη στην Ισπανία και σε συγκεκριμένο τμήμα των αυτοκινητοδρόμων A-8 και N-634, στο οποίο παρατηρείται συχνά η εμφάνιση ομίχλης.

Αποτελείται από ειδικά φώτα που έχουν τοποθετηθεί στις άκρες του δρόμου σε συγκεκριμένη απόσταση μεταξύ τους και σε ύψος 1,5 μέτρου. Τα φώτα αυτά είναι σε θέση να αλλάζουν χρώματα, ενώ μπορεί να απεικονίζουν και συγκεκριμένα σήματα.

Όταν λοιπόν πέσει στην περιοχή ομίχλη, τα φώτα αυτά ανάβουν κίτρινα στο κάτω τμήμα τους, ώστε να δείχνουν στους οδηγούς τα όρια του δρόμου.



Εικόνα



Στη συνέχεια, εάν μπροστά από το αυτοκίνητο υπάρχει κίνηση ή άλλο αυτοκίνητο, τότε το πάνω τμήμα τους γίνεται κόκκινο. Στην περίπτωση αυτή τα φώτα ανάβουν κόκκινα όταν το αυτοκίνητο που ακολουθεί βρίσκεται σε απόσταση 100 μέτρων από το μπροστινό και παραμένουν αναμμένα όσο δεν υπάρχει απόσταση ασφαλείας.

Επιπλέον αυτών, το σύστημα μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό ότι εισέρχεται σε τμήμα του δρόμου με μειωμένη ορατότητα. Επίσης, εάν η ορατότητα μειωθεί κάτω από τα 40 μέτρα, τότε το σύστημα των φώτων με ειδικά σινιάλα κατευθύνει τα αυτοκίνητα εκτός του αυτοκινητοδρόμου και σε κάποιους από τους παράλληλους δρόμους όπου η ορατότητα είναι καλύτερη.

Σύμφωνα με τις ισπανικές αρχές, το 2021 υπήρξαν 331 ατυχήματα, ακόμη και με θύματα, στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, που οφείλονται στην ομίχλη και στο γεγονός ότι οι οδηγοί δεν άφηναν αποστάσεις ασφαλείας. Ειδικά στο σημείο όπου τοποθετήθηκαν τα νέα «έξυπνα» φώτα, το 2014 είχε γίνει μια μεγάλη καραμπόλα με 40 οχήματα, που οφειλόταν στην ομίχλη.
Πηγή:carandmotor.gr


El SISTEMA DE BALIZAMIENTO pionero en Europa para una conducción segura con niebla está en la A8


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3409
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Επαναστατικό σύστημα βάζει τέλος στα τροχαία ατυχήματα λόγω ομίχλης

Δημοσίευση από Johnny »

Οδήγηση στην ομίχλη: Τι να προσέξω;


Με την ομίχλη να μας επισκέπτεται καθημερινά το τελευταίο διάστημα, η οδήγηση μετατρέπεται σε μια πιο απαιτητική διαδικασία.

Η ομίχλη δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο για την χώρας μας, αλλά σίγουρα δεν έχουμε συνηθίσει να την αντιμετωπίζουμε σε καθημερινή βάση για αρκετές μέρες. Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί την όξυνση των αισθήσεων του οδηγού, αλλά και ορισμένες βασικές γνώσεις που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπισή της.

Πρώτα απ' όλα ανάβουμε τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία σκάλα) και το πίσω φως ομίχλης. Σε έντονη ομίχλη μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και τα εμπρός φώτα ομίχλης, αλλά όχι και τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα). Τα τελευταία τα χρησιμοποιούμε σε συνθήκες απόλυτου σκότους και όχι ομίχλης, καθώς θα την “τονίσουν” στο κοντινό πεδίο ορατότητας και θα δημιουργηθούν κουραστικές και επικίνδυνες αντανακλάσεις.

Κατά την διάρκεια οδήγησης σε ομίχλη, καλό είναι να έχουμε λίγο ανοιχτό το παράθυρό μας για να μπορούμε να ακούμε καλύτερα το τι συμβαίνει στο γύρω περιβάλλον μας. Χρησιμοποιούμε τακτικά τους υαλοκαθαριστήρες για να απομακρύνουμε τα σταγονίδια, ενώ δεν ξεχνάμε να ενεργοποιήσουμε και το σύστημα κλιματισμού για να μην θαμπώσουν τα τζάμια και το παρμπρίζ.

Κινούμαστε με μειωμένη ταχύτητα, έχουμε το νου μας για φώτα από προπορευόμενα οχήματα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τα ακολουθούμε “τυφλά”. Και αυτό γιατί μπορεί σε ενδεχόμενο λάθος του οδηγού του προπορευόμενου οχήματος να ακολουθήσουμε και εμείς την πορεία του με παρόμοιες συνέπειες. Η καλύτερη τακτική είναι να ακολουθείτε τις διαγραμμίσεις ως σημείο αναφοράς για να μην ξεφύγετε της ενδεδειγμένης πορείας στο οδόστρωμα.

Εάν η ομίχλη είναι πολύ πυκνή και δεν μπορείτε να δείτε σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 μέτρων, η ταχύτητα κίνησης πρέπει να πέσει κάτω από τα 50 χλμ./ώρα. Εννοείται ότι σε τέτοιες συνθήκες κίνησης απαγορεύονται δια ροπάλου οι προσπεράσεις. Εάν χρειαστεί να ακινητοποιήσουμε το όχημά μας, ενεργοποιούμε τα αλάρμ και σταθμεύουμε όσο πιο δεξιά γίνεται.

Τέλος, σε περίπτωση που πρέπει να σταματήσετε στο ρεύμα κυκλοφορίας σας λόγω ενός ατυχήματος, ενεργοποιήστε τα αλάρμ, μην σβήσετε τα φώτα διασταύρωσης και απομακρυνθείτε πεζοί με ιδιαίτερη προσοχή. Μπορεί το αυτοκίνητο που ακολουθεί στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας να μην αντιληφθεί εγκαίρως το συμβάν και να πέσει πάνω στο όχημά σας. Για αυτό, ας βρισκόσαστε εκτός αυτού.
Πηγή:carandmotor.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3409
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Επαναστατικό σύστημα βάζει τέλος στα τροχαία ατυχήματα λόγω ομίχλης

Δημοσίευση από Johnny »

Φώτα ομίχλης: Πότε τα χρησιμοποιώ; Ποιο είναι το πρόστιμο;

Η οδήγηση σε δρόμους με ομίχλη μπορεί να καταστεί άκρως επικίνδυνη, εξ ου και τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με εμπρός και πίσω φώτα ομίχλης. Πότε όμως πρέπει να τα χρησιμοποιώ;

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πίσω φώτα ομίχλης, ενώ πολλά αυτά έχουν και τους περίφημους εμπρός προβολείς ομίχλης, που πολλοί οδηγοί έχουν τη συνήθεια να τους έχουν αναμμένους ακόμη και όταν δεν απαιτείται η χρήση τους.

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα φώτα ομίχλης πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή καταρρακτώδους βροχής, μόνα τους ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης. Σημειώστε ότι ο νόμος έχει ανοχή στη χρήση τους όταν δεν συμβαίνουν τα παραπάνω, μόνο όταν το όχημα κινείται σε στενό, ελικοειδή δρόμο.

Τεχνικά τώρα μιλώντας, οι κατασκευαστές προτείνουν τη χρήση τους όταν η ορατότητα λόγω ομίχλης είναι χαμηλότερη από τα 50 μέτρα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα πρέπει επίσης να μειώσει ταχύτητα και να ανάψει τόσο τα μπροστινά, όσο και τα πίσω φώτα ομίχλης.

Ο Κ.Ο.Κ. αναφέρει ότι τα εμπρόσθια φώτα ομίχλης πρέπει να είναι αντιθαμβωτικά, λευκού ή ειδικής επιλογής κίτρινου χρώματος και τοποθετημένα κατά τρόπον ώστε κανένα σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να βρίσκεται ψηλότερα από το ανώτατο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης. Επίσης, το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ανώτατο σημείο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος.

Ως προς τα πίσω φώτα ομίχλης, σύμφωνα πάντα με τον Κ.Ο.Κ., τα αυτοκίνητα και τα ρυμουλκούμενα μπορούν να φέρουν πίσω ένα ή δύο φώτα ομίχλης χρώματος ερυθρού, χωρίς κάποιον άλλο περιορισμό.

Στην περίπτωση που μας σταματήσει η τροχαία και έχουμε αναμμένα τα φώτα ομίχλης χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος, τότε το πρόστιμο είναι 80 ευρώ. Εάν τώρα τα φώτα ομίχλης που φέρει το αυτοκίνητο είναι διαφορετικά από αυτά που γράψαμε παραπάνω, τότε το πρόστιμο είναι 40 ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση η χρήση των φώτων ομίχλης απαιτεί προσοχή για να μην επηρεάζουμε την ορατότητα και των υπολοίπων οδηγών, αφού δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα ανάβουμε πέρα από τις περιπτώσεις όπου πράγματι χρειάζεται για λόγους ασφαλείας.
Πηγή:carandmotor.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”