Όριο ταχύτητας: Όλη η Ευρώπη "πατάει φρένο"!

Μοιραστείτε μαζί μας αυτό που είδατε, ακούσατε ή διαβάσατε...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Όριο ταχύτητας: Όλη η Ευρώπη "πατάει φρένο"!

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Άλλη μια ενδιαφέρουσα είδηση, αν και είναι σχεδόν ενός έτους. Όλοι θέλουν μικρότερα όρια ταχύτητας, υποτίθεται για λόγους μείωσης των ατυχημάτων. Η πραγματικότητα είναι:
  1. Λιγότερες φθορές στους ιδιωτικούς δρόμους
  2. Περισσότερα πρόστιμα, ειδικά σήμερα που τα οχήματα έχουν μεγάλες δυνατότητες
  3. Αντιστάθμιση στην χαμηλή αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία, αν κινηθούν με τις ταχύτητες των συμβατικών, θα έχουν εξαιρετικά χαμηλή αυτονομία
Όριο ταχύτητας: Όλη η Ευρώπη "πατάει φρένο"!
Όριο ταχύτητας: Όλη η Ευρώπη "πατάει φρένο"!

Να ξεκινήσουμε με μία βασική παραδοχή, που επιβεβαιώνεται από όλες τις διεθνείς έρευνες οδικής ασφάλειας. Πως η υπερβολική ταχύτητα είναι μία από τις σημαντικότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και πως η διατήρηση του ορίου ταχύτητας είναι πολύ σημαντική.

Έρευνα του International Transport Forum

Έρευνα του International Transport Forum, τον Απρίλιο του 2018, κατέληξε στο συμπέρασμα, πως ακόμα και μία μικρή μείωση του ορίου ταχύτητας, μπορεί να συμβάλλει στον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Ο οργανισμός είχε προτείνει την επιβολή ορίου ταχύτητας 30χλμ./ώρα σε όλες τις κατοικημένες περιοχές. Είναι ένα όριο που αρχίζουν να υιοθετούν πολλές ευρωπαϊκές χώρες, που θεωρούν την υπερβολική ταχύτητα ως έναν “καθρέπτη” της επικίνδυνης οδικής συμπεριφοράς.

Με μία φράση, όλη η Ευρώπη “πατάει φρένο”! Από τον Ιούλιο του 2018 η Γαλλία κατέβασε το όριο ταχύτητας στις επαρχιακές οδούς, με θεαματικά αποτελέσματα. Στο δεύτερο εξάμηνο του 2018 παρατηρήθηκε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις επαρχιακές οδούς, σε σχέση με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Ολλανδία και Λουξεμβούργο μείωσαν επίσης το όριο ταχύτητας, ενώ πολλές ευρωπαϊκές πόλεις επιβάλλουν ζώνες μειωμένου ορίου ταχύτητας (30 χλμ./ώρα) σε κεντρικά τους σημεία.

Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα

Αν και η μείωση του ορίου ταχύτητας είναι πλέον κανόνας σε όλη την Ευρώπη, αυτός ο κανόνας παρουσιάζει μια εξαίρεση. Είναι το παράδειγμα της Γερμανίας, της μόνης ευρωπαϊκής χώρας που δεν υπάρχει όριο ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομούς της (χωρίς φυσικά να βάζει “όρια” στην εφαρμογή του κώδικα οδικής κυκλοφορίας της).

Η γερμανική Autobahn, που επιτρέπει τη μέγιστη ταχύτητα χωρίς όριο σε ορισμένα σημεία, υποστηρίζεται από ένα ανεπτυγμένο οδικό δίκτυο, το οποίο είχε κατασκευαστεί, για να αντέχει μέχρι και την προσγείωση πολεμικών αεροσκαφών! Είναι χαρακτηριστικό πως, όποτε η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει την επιβολή ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, το κάνει για οποιοδήποτε άλλο λόγο (παράδειγμα τη μείωση των εκπομπών ρύπων), εκτός της οδικής ασφάλειας!

Δε χρειάζεται όμως να πούμε, τι θα σήμαινε μία υποθετική εφαρμογή του γερμανικού παραδείγματος στην υπόλοιπη Ευρώπη. Για να δώσουμε ένα επίκαιρο παράδειγμα, το σίγουρο είναι πως “η ανοσία της αγέλης” δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην οδική ασφάλεια! Στην πραγματικότητα η γερμανική Autobahn είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Πως για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, η μείωση του ορίου ταχύτητας σημαίνει περισσότερη ασφάλεια τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας.

*Στοιχεία για το παραπάνω κείμενο χρησιμοποιήθηκαν από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου https://www.nrso.ntua.gr/geyannis/wp-co ... -cp408.pdf
Ευχαριστώ.


Απάντηση

Επιστροφή στο “Μας έκανε εντύπωση...”