Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;

Εδώ θα βρείτε ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3409
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;

Δημοσίευση από Johnny »

Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;


Δέκα ηλεκτρικά μπαίνουν στο μικροσκόπιο και ταξιδεύουν στην Autobahn με σταθερή ταχύτητα 130 χιλιομέτρων. Μετά από πόσα χιλιόμετρα χρειάστηκαν φόρτιση;

Πολλοί είναι ακόμα οι πολέμιοι της ηλεκτροκίνησης, μιας και δεν έχουν ακόμα πειστεί σχετικά με την αυτονομία που μπορούν να εξασφαλίσουν τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι εταιρείες έχουν προβεί σε εξονυχιστικές μετρήσεις προκειμένου να προσδιορίσουν με ακρίβεια την αυτονομία των ηλεκτρικών προϊόντων τους, δημοσιεύοντας τιμές για την κίνηση στην πόλη, τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε μικτό κύκλο.

Η αλήθεια είναι ότι τα μηδενικών ρύπων μοντέλα «αισθάνονται» πιο άνετα μέσα στην πόλη όπου υπάρχουν σημαντικά περισσότεροι σταθμοί φόρτισης, παρά στις εθνικές οδούς και τους αυτοκινητοδρόμους, όπου οι υψηλές ταχύτητες αποτελούν «εχθρό» της αυτονομίας.

Μην ξεχνάμε επίσης, ότι τα νούμερα των κατασκευαστών δεν είναι εύκολα επιτεύξιμα, δεδομένου ότι οι δοκιμές έχουν διεξαχθεί σε ιδανικές συνθήκες. Τι γίνεται, όμως, σε πραγματικές, όταν εγκαταλειφθεί η σιγουριά της πόλης, για τις ανάγκες ενός μεγάλου ταξιδιού σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου;

Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα επιχειρούν να δώσουν οι δημοσιογράφοι από το γνωστό γερμανικό περιοδικό Auto Bild. Για να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα εξόρμησαν στην Autobahn, καθήμενοι πίσω από τιμόνι 10 ηλεκτρικών, με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα.

Ένα από τα μοντέλα που θα μπορούσαν να τα πάνε… αρκετά καλύτερα είναι το premium ηλεκτρικό πολυμορφικό της Mercedes, η EQV 300, η οποία κατάφερε να διανύσει 273 χλμ., όταν η ανακοινωθείσα τιμή σε κύκλο WLTP είναι 355 χλμ.

Από κοντά και το Kia e-Soul, που στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh υπόσχεται πάνω από 400 χλμ. Σε ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, ωστόσο, δεν θα κινηθεί για περισσότερα πάνω από 300 χλμ.

Kia e-Soul

Σημαντική απόκλιση μεταξύ της τιμής της εταιρείας και των πραγματικών διανυθέντων χιλιομέτρων καταγράφηκε και κατά τη δοκιμή του Ioniq 5 με την μπαταρία των 72,6 kWh. Διένυσε 290 χλμ., όταν η Hyundai ανακοινώνει 430 χλμ. Λίγο καλύτερη ήταν η επίδοση του συγγενικού Kia EV6, το οποίο «έπιασε» τα 305 χλμ.

Στον αντίποδα, η σπορ εκδοχή του VW ID.4, GTX, με μπαταρία 77 kWh κατάφερε να ταξιδέψει για 332 χλμ., με τη VW όμως να υπόσχεται 480 χλμ.

Χαμόγελα στην ιδιοκτήτη της θα χαρίσει και η Porsche Taycan στην έκδοση 4S. Και όχι μόνο εξαιτίας της premium αύρας της, της εντυπωσιακής εμφάνισης και της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Αλλά και χάρη στην πραγματική αυτονομία της σε σταθερή ταχύτητα 130 χλμ., η οποία ανήλθε σε 352 χλμ., όταν το γερμανικό brand ανακοινώνει 409 χλμ.

Audi RS e-tron GT

Όσον αφορά το Audi RS e-tron GT, το πανίσχυρο Grand Tourer αναμφίβολα θα ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του. Δύσκολα, όμως, θα διανύσει περισσότερα από 367 χλμ., αν και η εταιρεία από το Ίνγκολσταντ κάνει λόγο για περίπου 470 χλμ.

Το Audi RS e-tron GT αναδείχθηκε ισόπαλο (367 χλμ.) με την επίσης ισχυρή Ford Mach-E GT. Σημειώνεται ότι η ανακοινωθείσα αυτονομία του (σε WLTP) είναι 500 χλμ.

Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση πέτυχε η BMW iX xDrive50 με μπαταρία 111,5 KWh, διανύοντας 434 χλμ., όταν οι Βαυαροί υπόσχονται 630 χλμ.

Mercedes EQS

Τέλος, πρωταθλήτρια σε επίπεδο αυτονομίας ήταν η πολυτελής λιμουζίνα της Mercedes, η EQS 580 4Matic, με την μπαταρία της (108 kWh) να προσφέρει στην πράξη 444 χλμ. Πρόκειται για μια τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική επίδοση, που απέχει, ωστόσο, αρκετά από τον στόχο των 700 χλμ. που υπόσχεται η εταιρεία από τη Στουτγάρδη.
Πηγή:newsauto.gr

Αναλυτικά:

Opel Zafira e-Life M
Μπαταρία: 75 kWh
Αυτονομία WLTP: 339 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 250 χλμ

Mercedes EQV 300
Μπαταρία: 100 kWh
Αυτονομία WLTP: 355 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 273 χλμ

Kia e-Soul
Μπαταρία: 64 kWh
Αυτονομία WLTP: 400 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 300 χλμ

Hyundai Ioniq 5 all-wheel drive
Μπαταρία: 72,6 kWh
Αυτονομία WLTP: 430 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 290 χλμ

Kia EV6
Μπαταρία: 77,4 kWh
Αυτονομία WLTP: 528 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 304 χλμ

Skoda Enyaq iV80
Μπαταρία: 75 kWh
Αυτονομία WLTP: 534 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 316 χλμ

VW ID.4 GTX
Μπαταρία: 77 kWh
Αυτονομία WLTP: 480 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 332 χλμ

Porsche Taycan 4S
Μπαταρία: 79,2 kWh
Αυτονομία WLTP: 352 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 409 χλμ

Audi RS e-tron GT
Μπαταρία: 93 kWh
Αυτονομία WLTP: 472 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 367 χλμ

Ford Mach-E GT
Μπαταρία: 99 kWh
Αυτονομία WLTP: 500 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 367 χλμ

BMW iX Drive50

Μπαταρία: 105,2 kWh
Αυτονομία WLTP: 630 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 434 χλμ

Mercedes EQS 580 4Matic

Μπαταρία: 107,8 kWh
Αυτονομία WLTP: 668 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 444 χλμ


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;

Δημοσίευση από MacPap »

by Marios Papaloukas

ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη.

ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας.

Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.

Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.

Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.

Εικόνα

Πηγή: "ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ" by Marios Papaloukas
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;

Δημοσίευση από MacPap »

Για μένα το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά παραμένει σύνθετο και εν πολλοίς άλυτο προς το παρόν.

1. Δεν υπάρχουν ακόμα οι κατάλληλες μπαταρίες.
2. Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (βενζινάδικα, οικιακοί φορτιστές).
3. Η συντριπτική πλειοψηφία των σπιτιών (βλ διαμερίσματα) στην χώρα μας δεν έχει πρόσβαση σε γκαράζ άρα και σε πρίζα να φορτίσει ο ιδιοκτήτης το αυτοκίνητό του. Φανταστείτε κάποιον που μένει στο Παγκράτι που δεν βρίσκει να παρκάρει όχι να παρκάρει και στο σπίτι του μπροστά.
3. Αν αύριο αλλάζαμε όλοι σε ηλεκτρικά δεν υπάρχει η απαραίτητη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
4. Το πρόβλημα τι θα κάνουμε όλες τις χαλασμένες μπαταρίες Οταν τελειώσει η ζωή τους. Και εδώ δεν μιλάμε για μπαταρίες που θα τις βάλουμε στον Γερμανό στην ανακύκλωση όπως τις ΑΑΑ. Μιλάμε για εκατομμύρια (πολλά), τεράστιες μπαταρίες λιθίου των 70-100 kwh.

Συνεπώς ωραία είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά για την ώρα η χρήση τους σε πραγματικές συνθήκες, αποτελεί επιστημονική φαντασία, ακόμα και για χρήση αποκλειστικά μέσα στην πόλη.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3409
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;

Δημοσίευση από Johnny »

Οπως προανέφερες το πρόβλημα ειναι σύνθετο.Εαν θυμηθούμε πρίν μερικά χρόνια ολους υποψήφιους αγοραστες τους ενημέρωναν για ανανεώσεις στην εκδοση euro 1,2,3,4,5,6 κ.ο.κ. εδώ δείχνει μία σοβαρή δουλειά επάνω στο ιδιο οχημα με ανανέωση κινητήρων και βελτίωση στον τρόπο λειτουργίας και καύσης κατ' επέκταση και των ρύπων.
Ξαφνικά εναλλακτικά ρίχνουν στην αγορά οφέλη για αγορά κινητήρων υγραερίου, φυσικού αερίου και μετα απο λίγο η τιμή καυσίμου στα υψη.
Ακολουθεί το πετρέλαιο με την ιδια τύχη και κίνδυνο απαγόρευσης κυκλοφορίας στο μέλλον.
Ακολουθούν παράλληλα κινητήρες μαζί με υβριδική ενέργεια.
Τώρα μας βομβαρδίζουν με τα ηλεκτρικά οχήματα με ολα τα σύνθετα προβλήματα που προανέφερες και με εμβέλεια 250 εως 300χλμ για ενα ακριβό για την μέση τσέπη οχημα. Μην κοιτάτε την εμβέλεια μεσω εργοστασιακών μετρήσεων αλλα σε πραγματικές συνθήκες. Υπάρχουν δημοσιεύματα που αναιρούν ολες της εργοστασιακές μετρήσεις και ειναι πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Εαν θέλουν να μπορεί να ταξιδέψει κάποιος χωρίς δέκα στάσεις για φόρτιση και απώλεια πολλών ωρών στο περίμενε, πρώτα να βελτιώσουν ολα τα παρελκόμενα και μετα να το κουβεντιάσουν με κάποιους που το επιθυμούν να μπουν στην διαδικασία αντικατάστασης του οχηματός τους.

Ολα τα προαναφερόμενα θα επρεπε να τα κουβεντιάσουμε οταν πρώτα το κράτος δώσει το παράδειγμα πρώτο.
Αντικατάσταση ολων των λεωφορείων σε ηλεκτρικά.
Αντικατάσταση ολων των απορριματοφόρων σε ηλεκτρικά
Αντικατάσταση ολων των οχημάτων της ΕΛΑΣ (αφου παρέλαβαν μόλις φέτος εκατοντάδες βεζινοκίνητα οχήματα και ουτε ενα ηλεκτρικό) σε ηλεκτρικά
Αντικατάσταση ολων των πυροσβεστικών οχημάτων σε ηλεκτρικά
Αντικατάσταση ολων των ασθενοφόρων σε ηλεκτρικά
Αντικατάσταση ολων των οχημάτων υπουργείων και βουλευτών σε ηλεκτρικά
Κίνητρα για αντικατάσταση ολων των οχημάτων δημοσίας χρήσεως (φορτηγών πάσης φύσεως) σε ηλεκτρικά
Κίνητρα για αντικατάσταση ολων των ταξι και των παρεμφερών οχημάτων σε ηλεκτρικά
Κίνητρα για αντικατάσταση ολων των ιδιωτικών λεωφορίων σε ηλεκτρικά
Κίνητρα για αντικατάσταση ολων των σχολικών λεωφορείων σε ηλεκτρικά

Μετά απο ολες αυτές τις ενέργειες ελα και ζήτα πλέον απο τους πολίτες να κάνουν και εκείνοι το χρέος τους.

johnny
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Πόσα χιλιόμετρα σε βγάζει ένα ηλεκτρικό με τέρμα γκάζι;

Δημοσίευση από MacPap »

Johnny έγραψε: 21 Δεκ 2021, 12:35...
Μετά απο ολες αυτές τις ενέργειες ελα και ζήτα πλέον απο τους πολίτες να κάνουν και εκείνοι το χρέος τους.

johnny
:biritses :biritses :biritses
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...”