Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ελαστικά ειδικών προδιαγραφών

Εδώ θα βρείτε ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ελαστικά ειδικών προδιαγραφών

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Περί ελαστικών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ελαστικά ειδικών προδιαγραφών
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ελαστικά ειδικών προδιαγραφών

Με μία πρώτη ματιά τα ελαστικά φαίνονται ίδια. Όμως, στην πραγματικότητα δεν είναι, αφού έχουν άλλους δείκτες απόδοσης, αποδοτικότητας, αντοχής και άνεσης.

Σήμερα, ο καταναλωτής έχει πολλές επιλογές όταν θελήσει να επιλέξει ένα ελαστικό. Θα βρει στην αγορά ελαστικά μεγάλης απόδοσης, ελαστικά για όλα τα εδάφη, ελαστικά μόνο για εκτός δρόμου διαδρομές, με χαμηλό προφίλ, χειμερινά ελαστικά. Όμως, η νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης επιτάσσει μία διαφορετική προσέγγιση, καθώς τα ελαστικά που θα πρέπει να συνοδεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που μέχρι τώρα γνωρίζαμε.

Με μία πρώτη ματιά τα ελαστικά φαίνονται ίδια. Όμως, στην πραγματικότητα δεν είναι, αφού έχουν άλλους δείκτες απόδοσης, αποδοτικότητας, αντοχής και άνεσης. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι ένας βασικός παράγοντας στη φιλοσοφία και τον σχεδιασμό ενός ελαστικού για ηλεκτρικό όχημα. Το βάρος της μπαταρίας είναι μεγάλο και αυτό βάζει τους κατασκευαστές να επιλέξουν ελαστικά που αντέχουν στη μεγαλύτερη πίεση. Εάν σκεφτούμε και το βάρος του σασί ενός αυτοκινήτου, τότε ως μονάδα ένα EV είναι αρκετά βαρύ. Αυτά τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν ισχυρότερα πλευρικά τοιχώματα για να αντιμετωπίσουν το αυξημένο βάρος. Για να το πετύχουν αυτό οι κατασκευαστές σχεδιάζουν με άλλο τρόπο το σχήμα της κοιλότητας των ελαστικών, ώστε να βοηθήσουν το πέλμα να παραμείνει σε επαφή με τον δρόμο για καλύτερη πρόσφυση.

Το πέλμα είναι ακόμα πιο ζωτικής σημασίας αν αναλογιστούμε ότι θα πρέπει να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό η αντίσταση κύλισης του οχήματος. Αυτό είναι απαραίτητο για την αύξηση της αυτονομίας, που ακόμη σε ένα ηλεκτρικό όχημα δεν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Επίσης, τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται από τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να είναι περισσότερο αθόρυβα. Για να επιτευχθεί αυτό, η γόμα και τα αυλάκια των ελαστικών πρέπει να έχουν ειδικό σχήμα για τη διασφάλιση των παραπάνω κριτηρίων.

Σήμερα, σχεδόν οι περισσότεροι κατασκευαστές ελαστικών παράγουν ελαστικά ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κύριο μέλημα αυτών των ελαστικών είναι η μείωση του θορύβου. Πολλά καλά ελαστικά μειώνουν τον θόρυβο κατά 40% και την αντίσταση κύλισης κατά 20%, δίνοντας μία σειρά από πλεονεκτήματα στα ηλεκτρικά οχήματα που τα χρησιμοποιούν.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν καλύτερες επιδόσεις, τουλάχιστον στην εκκίνηση, με αποτέλεσμα η τριβή των ελαστικών να είναι μεγαλύτερη, άρα και η φθορά περισσότερο αυξημένη. Πολλά ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο, επιλέγουν ελαστικά υψηλής απόδοσης εστιάζοντας στη σπορ οδήγηση και στην ήσυχη διαδρομή, γεγονός που κάνει το ελαστικό περισσότερο απαιτητικό.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία οδήγησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούνται ειδικά ελαστικά. Με γνώμονα την αυτονομία, το ελαστικό θα πρέπει να μειώνει την τριβή, να έχει μεγαλύτερη αντοχή, να είναι αθόρυβο και λιγότερο ενεργοβόρο.

Εάν κάποιος καταναλωτής επιλέξει ένα διαφορετικό ελαστικό, τότε είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα αναγκαστεί να το αλλάξει, αφού δεν θα πληροί τις προϋποθέσεις, μα πάνω από όλα δεν θα έχει την ασφάλεια που απαιτείται όταν οδηγεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ευχαριστώ.


Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ελαστικά ειδικών προδιαγραφών

Δημοσίευση από Johnny »

Διαφέρουν τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά;



Εικόνα



Πολλές συνήθειες αλλάζουν μέσα από τη συμβίωση μας με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η επιλογή ελαστικού μία από αυτές;

Γνωρίζουμε πως υπάρχουν ελαστικά για όλα τα γούστα και για κάθε είδους αυτοκίνητο. Για υψηλές επιδόσεις, για κράτημα ή για οικονομία καυσίμου. Τι αλλάζει όμως όσον αφορά τα EV’s;

Στην πλειονότητα τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Άλλο λιγότερο, άλλο περισσότερο, όλα διακρίνονται από ορισμένα «σημάδια» που τα ξεχωρίζουν σε σχέση με αυτά που μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα ελαστικά που τα συνοδεύουν οφείλουν να ταιριάζουν με τη φιλοσοφία του εκάστοτε συνόλου. Ειδικά αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου μας.

Πάμε να δούμε ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου:

–Αυξημένο βάρος: Ακόμη και αν έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό το ηλεκτρικό σύστημα τους, τα EV’s διαθέτουν μεγάλη μπαταρία που από μόνη της προσθέτει αρκετό βάρος στο σύνολο. Όπου και αν είναι τοποθετημένη, αυτή επιβαρύνει με 300-400 κιλά επιπλέον το όχημα που οφείλει να «φορά» τα ανάλογα -σκληροπυρηνικά- ελαστικά.

–Υψηλή ροπή: Όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν για τη ροπή τους και μάλιστα αυτή είναι διαθέσιμη από το πρώτο άγγιγμα του δεξί πεντάλ, κάτι που τα κάνει εκρηκτικά. Αυτό σημαίνει πως τα ελαστικά πρέπει να έχουν την ιδιότητα να μην γλιστρούν με ευκολία (φανταστείτε σε βρεγμένο δρόμο), ακόμη και μετά από μία φυσιολογική φθορά ενός ή δύο ετών. Το απότομο ξεκίνημα προκαλεί παραμόρφωση στο ελαστικό, κάτι που οφείλει να αντιμετωπιστεί ανάλογα από τον τύπο που θα τοποθετήσουμε στο ηλεκτρικό μας.

-Αυτονομία: Το μεγαλύτερο στοίχημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -και μία μονάδα μέτρησης με εξαιρετικό ενδιαφέρον- είναι η αυτονομία τους. Οι εταιρείες εργάζονται σκληρά για να κάνουν πιο ήρεμους τους ιδιοκτήτες και να αυξήσουν τα διαθέσιμα χιλιόμετρα μετά από φόρτιση. Ανάλογα επομένως οφείλουν να είναι και τα ελαστικά, παρουσιάζοντας μειωμένη αντίσταση κύλισης, για να μην πάει χαμένη η όλη τεχνολογία του οχήματος.

-Αθόρυβη λειτουργία: Τα ηλεκτρικά γνωρίζουμε πως δεν παράγουν ήχους. Ακόμη και σε περιπτώσεις sport ηλεκτρικών μοντέλων ο ήχος τους είναι τεχνητός για λόγους μικρής δόσης οδηγικής απόλαυσης. Η smooth λειτουργία λοιπόν θα μπορούσε να «σπάσει» από ένα ελαστικό που προκαλεί θόρυβο κύλισης. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά με τα χειμερινά ελαστικά που δείχνουν να φαίνονται χρήσιμα μέχρι και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και οφείλουν να είναι εξειδικευμένα.

Στην πλειονότητα τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Άλλο λιγότερο, άλλο περισσότερο, όλα διακρίνονται από ορισμένα «σημάδια» που τα ξεχωρίζουν σε σχέση με αυτά που μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα ελαστικά που τα συνοδεύουν οφείλουν να ταιριάζουν με τη φιλοσοφία του εκάστοτε συνόλου. Ειδικά αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου μας.


Εικόνα



Πάμε να δούμε ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου:

–Αυξημένο βάρος: Ακόμη και αν έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό το ηλεκτρικό σύστημα τους, τα EV’s διαθέτουν μεγάλη μπαταρία που από μόνη της προσθέτει αρκετό βάρος στο σύνολο. Όπου και αν είναι τοποθετημένη, αυτή επιβαρύνει με 300-400 κιλά επιπλέον το όχημα που οφείλει να «φορά» τα ανάλογα -σκληροπυρηνικά- ελαστικά.

–Υψηλή ροπή: Όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν για τη ροπή τους και μάλιστα αυτή είναι διαθέσιμη από το πρώτο άγγιγμα του δεξί πεντάλ, κάτι που τα κάνει εκρηκτικά. Αυτό σημαίνει πως τα ελαστικά πρέπει να έχουν την ιδιότητα να μην γλιστρούν με ευκολία (φανταστείτε σε βρεγμένο δρόμο), ακόμη και μετά από μία φυσιολογική φθορά ενός ή δύο ετών. Το απότομο ξεκίνημα προκαλεί παραμόρφωση στο ελαστικό, κάτι που οφείλει να αντιμετωπιστεί ανάλογα από τον τύπο που θα τοποθετήσουμε στο ηλεκτρικό μας.

-Αυτονομία: Το μεγαλύτερο στοίχημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -και μία μονάδα μέτρησης με εξαιρετικό ενδιαφέρον- είναι η αυτονομία τους. Οι εταιρείες εργάζονται σκληρά για να κάνουν πιο ήρεμους τους ιδιοκτήτες και να αυξήσουν τα διαθέσιμα χιλιόμετρα μετά από φόρτιση. Ανάλογα επομένως οφείλουν να είναι και τα ελαστικά, παρουσιάζοντας μειωμένη αντίσταση κύλισης, για να μην πάει χαμένη η όλη τεχνολογία του οχήματος.

-Αθόρυβη λειτουργία: Τα ηλεκτρικά γνωρίζουμε πως δεν παράγουν ήχους. Ακόμη και σε περιπτώσεις sport ηλεκτρικών μοντέλων ο ήχος τους είναι τεχνητός για λόγους μικρής δόσης οδηγικής απόλαυσης. Η smooth λειτουργία λοιπόν θα μπορούσε να «σπάσει» από ένα ελαστικό που προκαλεί θόρυβο κύλισης. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά με τα χειμερινά ελαστικά που δείχνουν να φαίνονται χρήσιμα μέχρι και στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και οφείλουν να είναι εξειδικευμένα.

Οι εταιρείες ελαστικών έχουν γνώση σχετικά με την ηλεκτρική μεταστροφή και εργάζονται ήδη πάνω σε νέες τεχνολογίες. Πρόσφατο παράδειγμα η Hankook που ανακοίνωσε το iON, ένα ελαστικό ειδικά διαμορφωμένο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα διαθέτει όλες τις παραπάνω ιδιότητες. Το Venus iON S θα λανσαριστεί τον ερχόμενο Μάιο, ενώ θα ακολουθήσουν και επόμενες σειρές για κάθε καιρική περίσταση.

Ακόμη πιο ριζοσπαστική φάνηκε η πρόταση της Michelin που επιθυμεί να λανσάρει ελαστικά χωρίς αέρα. Το πρωταρχικό πλεονέκτημα του ελαστικού χωρίς αέρα -Uptis- είναι ότι είναι ανθεκτικό στο τρύπημα. Τα τρυπήματα και άλλοι παράγοντες που προκαλούν ταχεία απώλεια πίεσης ή ακανόνιστη φθορά αφορούν συνολικά 200 εκατομμύρια ελαστικά.
Πηγή:newsauto.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...”