Ιδιοκτήτης ενός Jaguar I-Pace ζήτησε αποζημίωση από δικαστήριο λόγω μειωμένης αυτονομίας

Εδώ θα βρείτε ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Ιδιοκτήτης ενός Jaguar I-Pace ζήτησε αποζημίωση από δικαστήριο λόγω μειωμένης αυτονομίας

Δημοσίευση από Johnny »

Ιδιοκτήτης ενός Jaguar I-Pace ζήτησε αποζημίωση από δικαστήριο λόγω μειωμένης αυτονομίας


Εικόνα


Ένας Ολλανδός ήταν δυσαρεστημένος με την αυτονομία του Jaguar I-Pace του και πήγε την υπόθεση στο δικαστήριο. Ο ιδιοκτήτης αγόρασε το I-Pace το 2018 έναντι 89.000 ευρώ και παρότι η εταιρία ανακοινώνει πως έχει αυτονομία 480 χλμ (WLTP), ο ίδιος διαπίστωσε πως η πραγματική αυτονομία ήταν περίπου 280 χλμ ανά φόρτιση.

Αρχικά απαίτησε από τον έμπορο να αγοράσει πίσω το αυτοκίνητο, αλλά ο έμπορος αρνήθηκε. Τελικά πούλησε το αυτοκίνητο έναντι 65.000 ευρώ και ζήτησε τα υπόλιπα χρήματα από τον έμπορο μέσω του δικαστηρίου και αυτό αποφάσισε υπέρ του.

Στο δικαστήριο κατατέθηκε έγγραφο που ανέφερε πως η αυτονομία του αυτοκινήτου μειώνεται στα 270 με 390 χιλιόμετρα, όταν κινείται σε κακές καιρικές συνθήκες, αλλά οι πελάτες θα πρέπει να ενημερώνονται σχετικά. Σύμφωνα με το δικαστήριο, ο έμπορος δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες και επιδικάστηκε να δώσει αποζημίωση 19.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη.

Ο έμπορος άσκησε έφεση στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας και ο Γενικός Εισαγγελέας συμφωνεί μαζί του και πιστεύει ότι η πρωτόδικη απόφαση πρέπει να ακυρωθεί. Σύμφωνα με τον Γενικό Εισαγγελέα, ο έμπορος ενήργησε σύμφωνα με τον νόμο, συμπληρώνοντας πως η μειωμένη αυτονομία είναι μια ταλαιπωρία για τον ιδιοκτήτη, αλλά δεν επηρεάζει την ασφάλεια του οδηγού. Ο Γενικός Εισαγγελέας πρόσθεσε όμως πως ο έμπορος θα μπορούσε να είχε ενημερώσει καλύτερα τον ιδιοκτήτη για τη μειωμένη αυτονομία σε κρύες συνθήκες.

Όπως παραδέχτηκε ο Γενικός Εισαγγελέας ο κάθε πελάτης δεν μπορεί να αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο π.χ με αυτονομία 400 χλμ και να είναι χαρούμενος εάν αυτό έχει τελικά αυτονομία 150 χλμ όταν οδηγεί σε κακές καιρικές συνθήκες. Έτσι, ζητά να καθοριστεί μια μέγιστη απόκλιση στην αυτονομία τους.

Τέλος, ο Γενικός Εισαγγελέας λέει ότι η απόφαση υπέρ του ιδιοκτήτη αποτελεί προηγούμενο για κάθε ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ολλανδία που δεν είναι ευχαριστημένος με την αυτονομία του αυτοκινήτου του και για να αποτραπεί η προσφυγή και άλλων Ολλανδών κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον, ζητά από τους δικαστές να αποσύρουν την αποζημίωση των 19.000 ευρώ. Οι δικαστές είναι εκείνοι που θα λάβουν την τελική απόφαση, αλλά συνήθως ακολουθείται η πρόταση του εισαγγελέα.
Πηγή:Κυριάκος Πηλίδης-autoblog.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ιδιοκτήτης ενός Jaguar I-Pace ζήτησε αποζημίωση από δικαστήριο λόγω μειωμένης αυτονομίας

Δημοσίευση από MacPap »

Πολλά θα δούμε με τα ηλεκτρικά αν και επιμένω δεν βλέπω να επικρατούν.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Ιδιοκτήτης ενός Jaguar I-Pace ζήτησε αποζημίωση από δικαστήριο λόγω μειωμένης αυτονομίας

Δημοσίευση από Johnny »

MacPap έγραψε: 14 Μαρ 2024, 21:17 Πολλά θα δούμε με τα ηλεκτρικά αν και επιμένω δεν βλέπω να επικρατούν.
Απαντούν οι ιδιοι

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών προβληματίζουν τους κατασκευαστές

Το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι πωλήσεις των BEVs (Battery Electric Vehicles) στην Ευρώπη σημείωσαν μια εντυπωσιακή άνοδο σχεδόν κατά 50%, για την ακρίβεια 47%, αλλά παρόλα αυτά οι κατασκευαστές ανησυχούν.
Και αυτό γιατί βλέπουν τις παραγγελίες όχι μόνο να μην σημειώνουν άνοδο αλλά να υποχωρούν. Αυτές των μοντέλων της VW για παράδειγμα είναι στο μισό σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι προφανείς λόγοι είναι τα υψηλά επιτόκια και η στασιμότητα της αγοράς, αλλά τόσο οι αντιπρόσωποι των κατασκευαστών όσο και εταιρείες ερευνών καταδεικνύουν ζητήματα που έχουν σχέση με τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτά καθαυτά.
Που φαίνεται πως δεν έχουν πείσει ότι μπορούν να καλύψουν ικανοποιητικά τις ανάγκες και τις απαιτήσεις σε ότι αφορά την αυτονομία, την ασφάλεια αλλά και το κόστος αγοράς τους.
Από εκεί και πέρα πολλοί περιμένουν τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων για τα οποία πιστεύουν πως θα είναι ακόμα πιο εξελιγμένα σε όλους τους τομείς.
Σε ότι αφορά τις ευρωπαϊκές εταιρείες οι αναλυτές αναφέρουν πως πρέπει να προσπαθήσουν να καλύψουν την απόσταση που έχουν τόσο από την Tesla όσο και από τους Κινέζους κατασκευαστές.
Πηγή:Γιάννης Σκουφής-cnn.gr


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι καταστροφικά

Θα αυξήσουν τη ρύπανση του περιβάλλοντος και θα επιβαρύνουν τα χαμηλά εισοδήματα, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

Πολλοί θεωρούν το 2017 ως τη χρονιά όπου έγειρε οριστικά η ζυγαριά προς ένα ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ανακοινώνουν σχέδια εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων, κυρίως μπαταρίας (BEV).
Οι εξελίξεις αυτές έχουν πυροδοτήσει έντονες δημόσιες συζητήσεις, καθώς υπάρχουν πολλοί που δεν πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα φέρουν ένα καλύτερο μέλλον.
Την άποψη αυτή ενισχύει μια πρόσφατη έρευνα πάνω στα αποτελέσματα της ηλεκτροκίνησης, την οποία διηύθυνε ο Jonathan A. Lesser, πρόεδρος της Continental Economics, και η οποία δημοσιεύτηκε από το Manhattan Institute, μια από τις «δεξαμενές σκέψης» (think tanks) με τη μεγαλύτερη επιρροή στις ΗΠΑ.
Η έρευνα καταλήγει στο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) δεν θα είναι απλώς κακά, αλλά καταστροφικά για το περιβάλλον και το μέλλον μας. Επικαλούμενη στοιχεία από την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (ΕΙΑ) των ΗΠΑ, η έρευνα λέει ότι η χρήση EV σε μεγάλη κλίμακα «θα αυξήσει τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του θείου, οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων» σε σύγκριση με αυτές όλων των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και των διυλιστηρίων μαζί.
Η έρευνα παραδέχεται ότι το επίπεδο των εκπομπών CO2 θα μειωθεί από τη χρήση EV, όμως η μείωση αυτή θα είναι μηδαμινή στο πλαίσιο των συνολικών εκπομπών της βιομηχανίας στις ΗΠΑ: «Θα είναι μόλις το 1% των προβλεπόμενων εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια, έως το 2050». Και συνεπώς δεν θα έχει καμία ευεργετική επίδραση στην κλιματική αλλαγή.
Ενδιαφέρον είναι και το συμπέρασμα σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχουν οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το συνολικό ποσό που θα πρέπει να πληρώσουν όλοι οι Αμερικανοί για να υποστηρίξουν όσους θα αγοράσουν EV υπολογίζεται στα $100 δις (€85 δις) μόνο για την Πολιτεία της California. Το ποσό αυτό θα πληρωθεί ουσιαστικά από «πολίτες χαμηλών εισοδημάτων, που δεν μπορούν να αγοράσουν EV αλλά θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους για τις υποδομές υποστήριξης [δίκτυα φόρτισης κλπ.]»
Πηγή: Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης-drive.gr
[Πηγή: Manhattan Institute]


H Toyota επιμένει πως τα ηλεκτρικά δεν είναι η λύση!

Σε αντίθεση με το σύνολο των κατασκευαστών που ποντάρει τα ρέστα του στην ηλεκτροκίνηση, η Toyota επιμένει πως τα EV’s δεν είναι η λύση...
Η Toyota εξειδικεύεται στην υβριδική τεχνολογία. Για την ακρίβεια, το know how που διαθέτουν οι Ιάπωνες στο συγκεκριμένο τομέα δεν το έχει κανένας ανταγωνιστής τους. Κρούουν λοιπόν για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου στην αυτοκινητοβιομηχανία, εξηγώντας με παραδείγματα γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πανάκεια.
Η Toyota, σε αντίθεση με το σύνολο των κατασκευαστών, ακολουθεί μια διαφορετική στρατηγική στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Δεν την έχει πιάσει η φρενίτιδα που έχει καταλάβει σύσσωμη την αυτοκινητοβιομηχανία, επιμένοντας ουσιαστικά στις υβριδικές προτάσεις. Επενδύει ωστόσο και στο υδρογόνο αλλά και στην ηλεκτροκίνηση.
Μάλιστα, πρόσφατα παρουσίασε και το χρονοδιάγραμμα του ηλεκτρικού της πλάνου, ενώ εδώ και καιρό εξελίσσει ποικίλες ηλεκτρικές πλατφόρμες για τα μελλοντικά της μοντέλα. Όπως αποδεικνύεται όμως στην πράξη, οι Ιάπωνες δεν πιστεύουν στην ηλεκτροκίνηση. Τουλάχιστον όχι τόσο πολύ όσο οι ανταγωνιστές της...
Ο Gill Pratt, επικεφαλής του επιστημονικού τομέα στον όμιλο Toyota, από τη σάλα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός όπου βρέθηκε προ ημερών, άφησε έκπληκτο το κοινό όταν ξεκίνησε να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν λάθος ποντάροντας τα πάντα στην ηλεκτροκίνηση!
Σύμφωνα λοιπόν με όσα δήλωσε ο Pratt, οι κατασκευαστές πρέπει να προσφέρουν αυτοκίνητα με διαφορετικές πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των αυτοκινήτων υδρογόνου και όχι αποκλειστικά με μπαταρίες.
«Ο χρόνος θα αποδείξει ότι αυτό που υποστηρίζουμε είναι το σωστό. Είτε με τον έναν είτε με τον άλλον τρόπο θα υπάρξει ποικιλία στα συστήματα κίνησης των αυτοκινήτων» ανέφερε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει «πρέπει να ωριμάσουμε και να παρασυρόμαστε από ακραίες απόψεις. Οι φυσικοί πόροι είναι περιορισμένοι και οφείλουμε να τους εκμεταλλευτούμε σωστά εάν θέλουμε πράγματι να συνεισφέρουμε στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα».
Ουσιαστικά αυτό που είπε ο Gill Pratt είναι ότι τα πάντα εξαρτώνται από τη διαθεσιμότητα του λιθίου, του κοβαλτίου των ορυκτών δηλαδή που χρησιμοποιούνται για τη κατασκευή των μπαταριών. Η Toyota θεωρεί ότι είναι θέμα χρόνου ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας να πληγεί από έλλειψη αυτών των πολύτιμων ορυκτών, από τη στιγμή που αυξάνεται συνεχώς η ζήτηση τους εξαιτίας της συνεχόμενης παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Τι υποστηρίζει λοιπόν ο Pratt και κατ’ επέκταση η Toyota; Ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι προτιμότερο να κατασκευάσουν περισσότερα υβριδικά αυτοκίνητα έναντι ηλεκτρικών, καθώς τα πρώτα διαθέτουν μικρότερες μπαταρίες που συνεπάγεται και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην παραγωγή τους.
Αντίθετα, οι ευμεγέθεις μπαταρίες που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά μοντέλα, απαιτούν τετραπλάσιες ποσότητες ορυκτών, επιβαρύνουν πολύ περισσότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγική τους διαδικασία και εξοπλίζουν πολύ λιγότερα ηλεκτρικά μοντέλα.
Έδωσε μάλιστα και ένα παράδειγμα ο Pratt προκειμένου να υποστηρίξει τα λεγόμενα του. Ανέφερε λοιπόν ότι «Εάν έχουμε 100 αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες θα εκπέμπουν έκαστο 250 gr/km CO2. Αν έχουμε λίθιο για να κατασκευάσουμε μια μπαταρία 100 kWh, θα μπορούσαμε να παράξουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτήν την μπαταρία που θα αντικαθιστούσε ουσιαστικά το ένα από τα 100 αυτοκίνητα που έχουμε με κινητήρα εσωτερική καύσης.
Ο μέσος όρος όμως των εκπομπών CO2 θα μειωνόταν κατά 1,5 gr/km μόλις στα 248,5 gr/km. Αν όμως μοιράζαμε αυτές τις 100 kWh της μπαταρίας σε 90 υβριδικά μοντέλα, τότε οι μέσες εκπομπές CO2 θα μειώνονταν στα 205 gr/km.
Ο Pratt σχολίασε επίσης το γεγονός πως η μάχη που μαίνεται από τους κατασκευαστές για την απόκτηση μεγαλύτερων ποσοτήτων λιθίου θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών, κάτι που αναπόφευκτα θα περάσει και στον καταναλωτή. Υποστήριξε δε, ότι με βάση τις τωρινές ανάγκες μόνο το 1/3 της παγκόσμιας ζήτησης για λίθιο μπορεί να καλυφθεί έως το 2040, που σημαίνει ότι εγκυμονεί ο κίνδυνος πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να μείνουν ξεκρέμαστες από πρώτες ύλες...
Απευθυνόμενος στο κοινό έκλεισε την τοποθέτηση του με ένα ερώτημα: «Ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων χρειάζεται κατά μέσο όρο τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί, ενώ ένα ορυχείο εξόρυξης ορυκτών για μπαταρίες απαιτεί περίπου 16 χρόνια για να αρχίσει να παράγει πρώτες ύλες. Ποιο πιστεύετε ότι είναι πιο επιβλαβές από τα δυο για το περιβάλλον;».
Πηγή:Πέτρος Χριστοφοράτος-drive.gr


Εχω πει την ταπεινή μου γνώμη στο παρελθόν και είμαι κάθετος.
Δείτε και μερικά δημοσιεύματα από έγκυρα περιοδικά και site.
Γιαυτό λέω ξανά ότι ούτε οι ίδιοι δεν τα πιστεύουν.
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4895
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ιδιοκτήτης ενός Jaguar I-Pace ζήτησε αποζημίωση από δικαστήριο λόγω μειωμένης αυτονομίας

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ένας Ολλανδός ήταν δυσαρεστημένος με την αυτονομία του Jaguar I-Pace του και πήγε την υπόθεση στο δικαστήριο. Ο ιδιοκτήτης αγόρασε το I-Pace το 2018 έναντι 89.000 ευρώ και παρότι η εταιρία ανακοινώνει πως έχει αυτονομία 480 χλμ (WLTP), ο ίδιος διαπίστωσε πως η πραγματική αυτονομία ήταν περίπου 280 χλμ ανά φόρτιση.
Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ δὲν ἔλαβε αὐτὸ γιὰ τὸ ὁποῖο πλήρωσε ἔχει κάθε δίκιο.
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...”