Τέλος τα μηχανάκια μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια -Η απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα

Χώρος συζητήσεων που αφορούν Νομικά & Διαδικαστικά θέματα...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3409
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Τέλος τα μηχανάκια μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια -Η απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα

Δημοσίευση από Johnny »

Τέλος τα μηχανάκια μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια -Η απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα


Εικόνα


Έντονη δυσανασχέτηση επικρατεί σε μεγάλη μερίδα μοτοσικλετιστών στην Ολλανδία, μετά την «ποινικοποίηση» της πρακτικής να προσπερνούν την ουρά και να στήνονται μπροστά στους κόκκινους φωτεινούς σηματοδότες.

«Κόκκινο» χτυπάει καθημερινά η αγανάκτηση ορισμένων οδηγών αυτοκινήτων που βλέπουν πολλούς μοτοσιλετιστές να «παραβιάζουν» την «ουρά» στα φανάρια και να στήνονται μπροστά από τα πρώτα οχήματα, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρόνο.

Πρόκειται για μια πρακτική που στη χώρα μας δεν αντιβαίνει κάποια διάταξη του Κ.Ο.Κ. και ως εκ τούτου δεν τιμωρείται από τους άνδρες της Τροχαίας, ενώ για πολλούς η εν λόγω συνήθεια δεν φέρει κάποιο βαθμό επικινδυνότητας.

Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιες χώρες που η… παραβίαση της «σειράς» στα φανάρια αποτελεί μια πρακτική που επισύρει πρόστιμο. Σε αυτή τη λίστα χωρών παίρνει θέση κα και η Ολλανδία, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατη απόφαση δικαστηρίου..

Όλα ξεκίνησαν το 2019 όταν ένας μοτοσικλετιστής, στην πόλη Χους (Goes), έλαβε πρόστιμο ύψους 240 ευρώ επειδή προσπέρασε από τα αριστερά τα οχήματα που περιμέναν στο φανάρι και ακινητοποιήθηκε μπροστά τους.

Η παράβαση στην οποία υπέπεσε ο αναβάτης αφορούσε στη «μη συμμόρφωση με την κατεύθυνση που υποδεικνύεται από τη λωρίδα σε διασταύρωση»

Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη πρακτική υιοθετείται καθημερινά από εκατοντάδες άλλους μοτοσικλετιστές στους δρόμους της Ολλανδίας, ο εν λόγω αναβάτης αμφισβήτησε το πρόστιμο και οδήγησε την υπόθεση στα δικαστήρια.

Όπως ισχυρίστηκε, ελίχθηκε στην κίνηση, κάτι που βάσει της ολλανδικής νομοθεσίας είναι νόμιμο. Σύμφωνα, ωστόσο, με το δικαστήριο, η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα (διήθηση) επιτρέπεται μόνο όταν υπάρχει όντως μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι το οποίο δεν συσχετίζεται με την ακινητοποίηση των οχημάτων σε ένα φανάρι.

Επομένως, το πρόστιμο των 240 ευρώ παρέμεινε σε ισχύ, μια απόφαση που αποτελεί ξεκάθαρο μήνυμα στους υπόλοιπους οδηγούς στην Ολλανδία ότι απαγορεύεται να προσπερνούν τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα στους φωτεινές σηματοδότες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ποινικόποίηση του εν λόγω φαινομένου έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, με πολλούς μοτοσικλετιστές να ισχυρίζονται ότι η ακινητοποίηση στο πίσω μέρος της ουράς ενέχει σοβαρούς κινδύνους.

Αυτό διότι σε περίπτωση που ένας οδηγός δεν αντιληφθεί έγκαιρα ότι μια μοτοσικλέτα είναι ακινητοποιημένη, ενδέχεται να προκληθεί σφοδρή σύγκρουση με οδυνηρές συνέπειες για τους αναβάτες που ως γνωστόν είναι σαφώς πιο εκτεθειμένοι από τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου.
Πηγή:carandmotor.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Τέλος τα μηχανάκια μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια -Η απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα

Δημοσίευση από MacPap »

Johnny έγραψε: 05 Ιαν 2023, 22:10...
Πρόκειται για μια πρακτική που στη χώρα μας δεν αντιβαίνει κάποια διάταξη του Κ.Ο.Κ. και ως εκ τούτου δεν τιμωρείται από τους άνδρες της Τροχαίας, ενώ για πολλούς η εν λόγω συνήθεια δεν φέρει κάποιο βαθμό επικινδυνότητας...
Λάθος!!!

Κατα τον ελιγμό που κάνει ένας μοτοσυκλετιστής για περάσει ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα στο φανάρι, καθώς και στην τελική θέση που πέρνει μετά, παιρνώντας μπροστά από τα άλλα αυτοκίνητα, παραβαίνει αρκετές διατάξεις του Κ.Ο.Κ. (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).
Δυο εκ των σημαντικότερων είναι:

1.
Άρθρo 5
Ο􏰇ριζόντια σήμανση οδών
§8. Στoυς oδηγoύς των oδικών oχημάτων απαγoρεύεται:
...
δ) Nα κινoύνται πάνω σε κατά μήκoς διαγραμμίσεις (ιππαστί).
Ετσι την στιγμή που περνούν μεταξύ 2 ακινητοποιημένων οχημάτων πατώντας την διακεκομμένη γραμμή παραβαίνουν το άρθρο 5, §8 εδάφιο δ). Κάτι που επισείρει ποινή 400€.

2.
Άρθρo 6
Φωτεινή σηματoδότηση για την κυκλoφoρία oχημάτων
1. Oι oδηγoί των οδικών οχημάτων υπoχρεoύνται να συμμoρφώνoνται με τις πιo κάτω ενδείξεις των φωτεινών σηματoδoτών ρύθμισης της κυκλoφoρίας, εκτός αν η ρύθμιση αυτής γίνεται από τρoχoνόμo κατά διάφoρo τρόπo.
...
β) Eρυθρό σταθερό φως κυκλικής μoρφής:
O oδηγός υπoχρεoύται να σταματήσει πρo της ειδικής γραμμής διακoπής αυτής ή, αν δεν υπάρχει τέτoια, σε αρκετή απόσταση από τo σηματoδότη, ώστε η σηματoδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς oρατή, να παραμένει δε σε στάση μέχρις ότoυ ανάψει τo πράσινo φως. Eπίσης υπoχρεoύται να μην εισέρχεται στoν οδικό κόμβo oύτε να κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών, εάν o σηματoδότης είναι τoπoθετημένoς στo μέσo ή στην απέναντι πλευρά τoυ κόμβoυ.
Οταν λοιπόν το δίκυκλο περάσει την "ειδική γραμμή" παραβαίνει το Άρθρo 6, §1, εδάφιο β).
Κάτι που επισείρει ποινή 700€, με αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για εξήντα (60) ημέρες.

3.
Άρθρo 21
Kανόνες για τoυς ελιγμoύς των oχημάτων
...
4. 􏰇 ... Αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσί- ων (700,00) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος 􏰁ώδικα.
Οταν λοιπόν το δίκυκλο περναει ανάμεσα σε σταματημένα ή σχεδόν σταματημένα οχήματα παραβαίνει το Άρθρo 21, §4.
Κάτι που επισείρει ποινή 700€ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες.

Ειναι λοιπόν εμφανές πως αν πράγματι η ελληνική αστυνομία και τροχαία ήθελαν να επιβάλλουν τον νόμο μπορούν. Τα πρόστιμα δε εύκολα θα μπορούσαν να υπερβούν το χιλιάρικο. Αλλά δυστυχώς όπως και σε άλλες περιπτώσεις δεν θέλουν.
Johnny έγραψε: 05 Ιαν 2023, 22:10...Αυτό διότι σε περίπτωση που ένας οδηγός δεν αντιληφθεί έγκαιρα ότι μια μοτοσικλέτα είναι ακινητοποιημένη, ενδέχεται να προκληθεί σφοδρή σύγκρουση με οδυνηρές συνέπειες για τους αναβάτες που ως γνωστόν είναι σαφώς πιο εκτεθειμένοι από τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου.
Δηλαδή μας λένε πως περνάνε μπροστά από όλους, για να φυλαχτούν από τους επερχόμενους? Το άλλο με τον Τοτό το ξέρουμε?
Και τους πεζούς όταν είναι πανω στην διάβαση, ποιος τους προφυλάσσει από τα δικυκλα?

MacPap
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Τέλος τα μηχανάκια μπροστά από τα αυτοκίνητα στα φανάρια -Η απόφαση που αλλάζει τα δεδομένα

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Εἶσαι σὲ στενάκι κάθετα σὲ λεωφόρο. Ὅταν δεήσει νὰ ἀναψει πράσινο περνάνε 4-5 καὶ ξανὰ κόκκινο. Οἱ 2τροχοι *** σὲ ἀναγκάζουν νὰ 1-2 "φαναριὲς" παραπάνω.

Admin (odigein.com): Αφαιρέθησαν/μετετράπησαν οι προσβλητικές/απρεπείς εκφράσεις!! Προσέξτε πως εκφράζεστε!!
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...”