Κάμερες Λεωφορειολωρίδων

Εδώ θα βρείτε μπλόκα που μας ανέφεραν χρήστες του odigein.com στην Αττική...
Post Reply
pipinos1976
Posts: 1049
Joined: 08 Apr 2011, 23:52

Κάμερες Λεωφορειολωρίδων

Post by pipinos1976 »

Σε αυτό το topic θα μαζέψουμε ό,τι έχει σχέση με τις κάμερες λεωφορειολωρίδων.

Ξεκινάω από μία είδηση σχετικά με την αναβάθμιση των καμερών που ελέγχουν τις λεωφορειολωρίδες. Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν αυτές οι κάμερες θα ελέγχουν μόνον την παράβαση της λωρίδας αυτής ή και την ταχύτητα. Η απορία δημιουργείται από αυτά που γράφει το άρθρο, δηλαδή από το σημείο το σχετικό με ταχύτητα οχήματος και λωρίδα κίνησης. Αφού οι λωρίδες για τα λεωφορεία είναι μονές, παραβίαση σημαίνει ότι μπήκες σε αυτή την μία λωρίδα. Τα υπόλοιπα, δηλαδή ταχύτητα και λωρίδα πού χρειάζονται; Μάλλον πηγαίνουμε για κάμερες που ελέγχουν και την ταχύτητα εκτός των άλλων (να έρθει και λίγο χρήμα στα ταμεία).

12 νέες κάμερες στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας
12 νέες κάμερες στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας

Το σύστημα ελέγχου για τις παραβάσεις που αφορούν τις λεωφορειολωρίδες εκσυγχρονίζεται με 12 νέες ψηφιακές κάμερες.

Πρόστιμα που θα συνοδεύονται με μια ψηφιακή φωτογραφία θα παραλαμβάνουν στο μέλλον όσοι εισέρχονται παράνομα στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας καθώς ο ΟΑΣΑ σκοπεύει να εγκαταστήσει 12 κάμερες σε κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας.

Ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός έχει ξεκινήσει και προβλέπει την απόκτηση 12 ψηφιακών καμερών που θα αντικαταστήσουν τις αναλογικές που, αυτή την στιγμή, οι περισσότερες από αυτές είτε είναι εκτός λειτουργίας είτε υπολειτουργούν. Το νέο σύστημα θα έχει ψηφιακή κάμερα, τεχνολογίας ραντάρ και εσωτερικό φλας, ενώ οι κάμερες θα συνοδεύονται και από ισάριθμους θαλάμους υποδοχής. Παράλληλα, θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί εργασίας για την Τροχαία, όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των παραβάσεων.

Οι νέες κάμερες θα τοποθετηθούν σε θέσεις ήδη υφισταμένων μέσων φωτογράφησης και συγκεκριμένα:
  • 5 στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας
  • 1 στη λεωφόρο Κηφισίας
  • 3 στη λεωφόρο Μεσογείων
  • 3 στη λεωφόρο Αλεξάνδρας
Οι ψηφιακές κάμερες θα έχουν δυνατότητα λήψης 2 φωτογραφιών ανά δευτερόλεπτο και μετά την βεβαίωση της παράβασης, θα λαμβάνονται τα παρακάτω στοιχεία του οχήματος:
  • Τύπος οχήματος
  • Ταχύτητα οχήματος
  • Λωρίδα παράβασης
Σήμερα στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας υπάρχουν περίπου 40 στύλοι, αλλά μόνο οι 14 έχουν κάμερες και αυτές αναλογικές, γεγονός το οποίο αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας δεδομένου ότι είναι απαραίτητο το φιλμ και η εμφάνισή του πριν τη βεβαίωση της κάθε παράβασης. Το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων εκτείνεται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά.
Πιο αναλυτικά μπορείτε να βρείτε την είδηση και στα παρακάτω:

Λεωφορειολωρίδες: Ερχονται κλήσεις με φωτογραφίες - Πού θα τοποθετηθούν οι 12 κάμερες
Λεωφορειολωρίδες: Ερχονται κλήσεις με φωτογραφίες - Πού θα τοποθετηθούν οι 12 κάμερες

Ερχονται πρόστιμα με ψηφιακή φωτογραφία για όσους παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας

Πρόστιμα μετά... ψηφιακής φωτογραφίας θα παραλαμβάνουν τους προσεχείς μήνες οι παραβάτες των λεωφορειολωρίδων της Αθήνας. Ο ΟΑΣΑ σκοπεύει να τοποθετήσει ψηφιακά... μάτια στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων καθώς βγήκε ήδη στον αέρα ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την απόκτηση 12 ψηφιακών καμερών, οι οποίες θα καταγράφουν τους... εισβολείς, ενώ θα μπορούν να εντοπίζουν και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας με την κλήση να αποστέλλεται στο σπίτι τους.

Οι ψηφιακές κάμερες καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων θα αντικαταστήσουν τις περισσότερες από τις υφιστάμενες αναλογικές, πολλές εκ των οποίων ούτως ή άλλως δε λειτουργούν. Το σύστημα θα έχει ψηφιακή κάμερα, τεχνολογίας ραντάρ και εσωτερικό φλας, ενώ οι κάμερες θα συνοδεύονται και από ισάριθμους θαλάμους υποδοχής. Η σύμβαση περιλαμβάνει και την εγκατάσταση δύο σταθμών εργασίας σε αντίστοιχες Διευθύνσεις της Τροχαίας, όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε αποκλειστικές λωρίδες λεωφορείων. Το πρόγραμμα επεξεργασίας κλήσεων θα περιλαμβάνει υπολογιστές, οθόνες, εκτυπωτές, σκληρούς δίσκους και back up.

Οι νέες κάμερες θα τοποθετηθούν σε θέσεις ήδη υφισταμένων μέσων φωτογράφησης και συγκεκριμένα:
  • 5 στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας
  • 1 στη λεωφόρο Κηφισίας
  • 3 στη λεωφόρο Μεσογείων
  • 3 στη λεωφόρο Αλεξάνδρας
Οι ψηφιακές κάμερες θα έχουν δυνατότητα λήψης τουλάχιστον 2 φωτογραφιών ανά δευτερόλεπτο. Μετά τη διαπίστωση της παράβασης από το ραντάρ η τοπική μονάδα ελέγχου θα λαμβάνει τις εξής πληροφορίες από τον αισθητήρα ταχύτητας:
  • Τύπος οχήματος
  • Ταχύτητα οχήματος
  • Λωρίδα παράβασης.
Η μονάδα θα πρέπει να συλλέγει τα δεδομένα από την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή μόλις διαπιστωθεί παράβαση από τον αισθητήρα ραντάρ. Το μήνυμα της παράβασης θα περιλαμβάνει οπίσθια φωτογραφία του παραβάτη (έγχρωμη), την ταχύτητα, τον τύπο οχήματος ευκρινώς (Ι.Χ. ή φορτηγό), ώρα και ημερομηνία, τον κωδικό του σημείου ελέγχου και τον αριθμό της φωτογραφίας. Τα δεδομένα θα πρέπει να μεταφέρονται κωδικοποιημένα και θα αποκωδικοποιούνται μόνον στο κέντρο επεξεργασίας της.

Βάσει της προκήρυξης του διαγωνισμού, έως τον Ιούνιο θα έχουν τοποθετηθεί οι πρώτες τέσσερεις κάμερες μαζί με τις καμπίνες τους και τους δύο σταθμούς εργασίας, ενώ στη συνέχεια και οκτώ μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να έχουν παραληφθεί ακόμα τέσσερεις κάμερες και εντός άλλων 4 μηνών οι τελευταίες τέσσερεις της παραγγελίας. Η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 8 Φεβρουαρίου, ενώ ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 608.592 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, υπερδιπλάσιος απ' αυτόν που είχε εκτιμηθεί σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα του ΟΑΣΑ τον περασμένο Φεβρουάριο και ανέφερε ότι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ήταν 300.000 ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι δέκα μήνες με δυνατότητα παράτασης.

Σήμερα στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας υπάρχουν περίπου 40 στύλοι, αλλά μόνο οι 14 έχουν κάμερες και αυτές αναλογικές, γεγονός το οποίο αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας δεδομένου ότι είναι απαραίτητο το φιλμ και η εμφάνισή του πριν τη βεβαίωση της κάθε παράβασης. Οι υπόλοιποι στύλοι είναι εικονικοί, αλλά ο ΟΑΣΑ μετακινεί τις κάμερες ώστε να παρακολουθούνται όσο το δυνατόν περισσότερες λεωφορειολωρίδες.

Το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων εκτείνεται αυτή τη στιγμή σε περισσότερα από 50 χιλιόμετρα σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Ωστόσο η ελλιπής αστυνόμευσή του στις περιόδους κανονικής κυκλοφορίας πριν τον κορονοϊό, οδηγούσε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ. Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας.
Στόχος της δημιουργίας τους ήταν κυρίως
  • Η αύξηση της μέσης ταχύτητας λεωφορείου από 8χλμ/ώρα σε 13-17 χλμ/ωρα
  • Η βελτίωση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των προγραμματισμένων δρομολογίων
  • Η μεγαλύτερη άνεση των επιβατών
  • Η βελτίωση της ασφάλειας των μετακινούμενων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό.
  • Η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων και
  • Η μείωση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων
Να σημειωθεί ότι ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα. Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας είχε ξεκινήσει μία αυστηρότερη επιτήρηση, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον Ιανουάριο του 2020 να αυξηθούν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, είχαν βεβαιωθεί 1.046 παραβάσεις, έναντι μόλις 79 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 377 παραβάσεις. Επίσης είχαν αυξηθεί σε ποσοστό 317% οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα ελήφθησαν 257 φωτογραφικές κλήσεις, έναντι 81 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 132 φωτογραφικές κλήσεις
Ευχαριστώ.
Johnny
Posts: 2066
Joined: 14 Jul 2010, 20:23
Location: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Κάμερες Λεωφορειολωρίδων

Post by Johnny »

Το εχουμε ξαναδει το εργο. Κανουν το εργο αναβαθμίζουν τις καμερες τις πληρωνουμε και μετα απο λίγο τις παρατάνε και ξανα απο την αρχή. :evil: :evil:
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Image
Post Reply

Return to “Αττική...”