Κινητήρας: Ποια είναι τα συμπτώματα ενός κακού μπεκ ψεκασμού καυσίμου;

Ο χώρος γι'αυτούς που θέλουν να μάθουν ότι μπορούν....
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3441
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Κινητήρας: Ποια είναι τα συμπτώματα ενός κακού μπεκ ψεκασμού καυσίμου;

Δημοσίευση από Johnny »

Κινητήρας: Ποια είναι τα συμπτώματα ενός κακού μπεκ ψεκασμού καυσίμου;


Εικόνα


Ο κινητήρας κάτω από το καπό του οχήματός σας, βασίζεται σε διάφορα συστήματα, με το σύστημα καυσίμου να είναι φυσικά αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας του. Η προσθήκη καυσίμου ακριβώς στη σωστή γωνία, είναι δουλειά των μπεκ ψεκασμού καυσίμου και ο ρόλος που παίζουν στη δημιουργία, τον περιορισμό και την εκμετάλλευση μικρών εκρήξεων, έχει τους κινδύνους του.

Γνωρίζοντας πώς να εντοπίσετε τα σημάδια ενός προβλήματος, όπως ένα μπεκ ψεκασμού καυσίμου που δεν λειτουργεί, θα μπορούσε να σας γλιτώσει από πολλά προβλήματα, καθώς και από βαρείς λογαριασμούς επισκευής. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένα συμπτώματα ενός κακού μπεκ ψεκασμού καυσίμου, που σας βοηθούν να εντοπίσετε και να λύσετε το πρόβλημα προτού τα πράγματα φτάσουν σε αυτό το σημείο.

Πώς λειτουργεί ένα μπεκ ψεκασμού καυσίμου;

Γνωρίζοντας τα βασικά για το πώς ο ψεκασμός καυσίμου ταιριάζει στο σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης (σύστημα GDI), θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τυχόν ανωμαλίες. Το σύστημα λειτουργεί ως εξής:

H βενζίνη αντλείται από τη δεξαμενή καυσίμου στα μπεκ, μέσω της αντλίας καυσίμου, όπου τα μπεκ ψεκάζουν το καύσιμο στην πολλαπλή εισαγωγής υπό ακριβή γωνία. Εδώ το καύσιμο συνδυάζεται με τον αέρα και το μίγμα αέρα-καυσίμου συμπιέζεται στη συνέχεια στον θάλαμο καύσης και αναφλέγεται.


Εικόνα


Το μπεκ ελέγχει ειδικά πότε και πόσο καύσιμο προστίθεται στην εξίσωση, καθώς και τη γωνία και το σχέδιο ψεκασμού. Όλα αυτά υπολογίζονται από τη μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU), χρησιμοποιώντας έναν αριθμό αισθητήρων.
Τα σημάδια ενός κακού μπεκ ψεκασμού καυσίμου

Ένα κακό ή σπασμένο μπεκ ψεκασμού καυσίμου, μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο σοβαρή ζημιά, αν αφεθεί χωρίς επίβλεψη. Για να αποφευχθεί αυτό, ακολουθούν ορισμένα συμπτώματα προβλημάτων στο μπεκ ψεκασμού καυσίμου, που πρέπει να προσέξετε:

* Το αυτοκίνητο δεν ξεκινά
* Διακοπή λειτουργίας του κινητήρα
* Τραχύ ρελαντί ή δονούμενος κινητήρας
* Η λυχνία ελέγχου κινητήρα είναι αναμμένη
* Κακή οικονομία καυσίμου
* Διαρροές καυσίμου και οσμές

1. Το αυτοκίνητο δεν ξεκινά

Ένα από τα πιο εμφανή συμπτώματα μιας βλάβης του μπεκ ψεκασμού καυσίμου, είναι όταν το αυτοκίνητο δεν ξεκινά καν. Αν και είναι σπάνιο και υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό, εάν ο κινητήρας δεν παίρνει αρκετό καύσιμο για να καεί και να δημιουργήσει ενέργεια, το πρόβλημα μπορεί να οφείλεται στα μπεκ.

2. Διακοπή λειτουργίας του κινητήρα

Ακόμα κι αν υπάρχει αρκετό αέριο για την εκκίνηση του συστήματος, ένα βουλωμένο ή βρώμικο μπεκ ψεκασμού καυσίμου, μπορεί να χαλάσει την ισορροπία αέρα και καυσίμου, με αποτέλεσμα μια ασυνεπή αντίδραση. Αυτό οδηγεί σε αστοχίες στον κινητήρα ή αρρυθμία.

3. Τραχύ ρελαντί ή δονούμενος κινητήρας

Στο ίδιο μήκος κύματος, η ασυνεπής παροχή καυσίμου από βουλωμένα μπεκ, μπορεί να οδηγήσει σε τραχύ ρελαντί και αυτό συμβαίνει όταν οι στροφές κυμαίνονται τυχαία. Εάν το στροφόμετρο σας παρουσιάζει διακυμάνσεις στις στροφές ανά λεπτό, χωρίς καμία αλλαγή στην είσοδο στο πεντάλ του γκαζιού, μπορεί να οφείλεται σε μπεκ στον κινητήρα. Μαζί με αυτό, μπορεί να παρατηρήσετε μια αλλαγή στον θόρυβο στο ρελαντί από ένα κακό μπεκ ψεκασμού καυσίμου.

4. Η λυχνία ελέγχου κινητήρα είναι αναμμένη

Όλα αυτά τα προβλήματα στον κινητήρα, μπορεί να προκαλέσουν το να αναβοσβήνει η προειδοποιητική λυχνία του ταμπλό. Αν και αυτό μπορεί να μην εξηγεί πλήρως το πρόβλημα, θα σας οδηγήσει στη σωστή κατεύθυνση, ενώ η χρήση ενός διαγνωστικού εργαλείου οχήματος σε αυτό το σημείο μπορεί να σας βοηθήσει να διευκρινίσετε ποιο είναι το πρόβλημα.


Εικόνα


5. Κακή οικονομία καυσίμου

Όταν ένα ελαττωματικό μπεκ ψεκασμού καυσίμου δεν τροφοδοτεί τον κινητήρα με αρκετό καύσιμο για να τροφοδοτήσει το όχημα, η ECU το καταγράφει και υπερδιεγείρει τα υπόλοιπα μπεκ, για να σηκώσουν τη χαλάρωση. Αυτό σημαίνει ότι αντλούν πολύ περισσότερα από το ρεζερβουάρ και θα παρατηρήσετε την αυξημένη κατανάλωση. Ως εκ τούτου, θα το μυρίσετε και θα μπορείτε να δείτε τη συσσώρευση υγρού, όταν ελέγχετε τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου.

6. Διαρροές καυσίμου και οσμές

Μερικές φορές, το πρόβλημα είναι πιο σοβαρό από ένα βρώμικο ή βουλωμένο μπεκ ψεκασμού καυσίμου. Εάν η μονάδα είναι πραγματικά κατεστραμμένη ή ραγίσει, μπορεί να οδηγήσει σε διαρροές καυσίμου. Αυτό θα γίνει αντιληπτό στην οικονομία καυσίμου, αλλά θα δημιουργήσει επίσης μια αδιαμφισβήτητη μυρωδιά. Ως εκ τούτου, θα το μυρίσετε και θα μπορείτε να δείτε τη συσσώρευση υγρού, όταν ελέγχετε τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου.


Εικόνα


Πώς να ελέγξετε και να καθαρίσετε τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου

Υπάρχουν μερικές λύσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε προτού επικοινωνήσετε με έναν μηχανικό. Ωστόσο, εάν το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό, δεν πρέπει να διστάσετε να ζητήσετε επαγγελματική βοήθεια. Εδώ είναι μερικά βήματα που μπορείτε να κάνετε:

* Ελέγξτε τα φίλτρα καυσίμου και αντικαταστήστε τα εάν είναι βουλωμένα.
* Χρησιμοποιήστε κιτ καθαρισμού μπεκ ψεκασμού καυσίμου.
* Αποσυνδέστε την αντλία καυσίμου από τα μπεκ ψεκασμού και τη γραμμή κενού του ρυθμιστή πίεσης (αν χρειάζεται).
* Συνδέστε το κιτ καθαρισμού στη θύρα καυσίμου.
* Αφαιρέστε το καπάκι από τη δεξαμενή καυσίμου για να αποφύγετε τη συσσώρευση πίεσης.
* Ανάψτε το όχημα και αφήστε το να λειτουργήσει μέχρι να εξαντληθεί το υγρό καθαρισμού και να σταματήσει ο κινητήρας.
* Θυμηθείτε να επανασυνδέσετε τα πάντα πριν θέσετε σε λειτουργία τον κινητήρα.

Τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου θα πρέπει να καθαρίζονται κάθε 50.000 χλμ, εάν δεν κάνετε τακτικό σέρβις στο αυτοκίνητό σας.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πώς λειτουργεί...”