Attica 200: Όταν η Ελλάδα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα

Ο χώρος για τους δικυκλιστές και τα τρίκυκλα...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Attica 200: Όταν η Ελλάδα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα

Δημοσίευση από Johnny »

Attica 200: Όταν η Ελλάδα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα


Εικόνα



Το λιλιπούτειο τρίτροχο Attica 200 είναι ένα ακόμη παράδειγμα από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα της δυναμικής που είχε η... υπαρκτή τότε ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Από την χώρα «καταγωγής» του τη Γερμανία, στην κατασκευή του στην Ελλάδα, το Attica 200 ήταν ένα ιδιαίτερα μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο με τρεις τροχούς που παρέμεινε στην παραγωγή από το 1962 έως το 1971.



Εικόνα



Το Attica 200, όπως ήταν το όνομα του στη χώρα μας, κατασκευαζόταν στο Μοσχάτο, στο εργοστάσιο του επιχειρηματία Γεώργιου Δημητριάδη από την εταιρεία του Βιοπλαστική Α.Ε. Το λιλιπούτειο μοντέλο αποτελούσε μια μικρή παραλλαγή του Fuldamobil και κατασκευαζόταν στην Ελλάδα έπειτα από σχετική άδεια που είχε παραχωρηθεί στη Βιοπλαστική από τη γερμανική Elektromaschinenbau Fulda, η οποία ως γνωστό συνεχίζει σήμερα να δραστηριοποιείται ως κατασκευαστής ελαστικών.

Ως ένα πιο προσιτό έναντι των τετράτροχων και μεγαλύτερων διαστάσεων αυτοκινήτων, το Fuldamobil κατασκευάστηκε όχι μόνο στην Ελλάδα και την Γερμανία αλλά και σε άλλες χώρες όπως είναι η Μ. Βρετανία, η Αργεντινή, η Σουηδία, η Ν. Αφρική, η Ινδία, ακόμη και η Τουρκία.



Εικόνα



Η Βιοπλαστική δραστηριοποιούνταν στην κατασκευή πάνελ από fiberglass και αυτό της έδωσε τη δυνατότητα να κατασκευάζει και το αμάξωμα του Attica από το ίδιο υλικό, με την εταιρεία να έχει δυνατότητα κατασκευής ακόμη και των μικρής χωρητικότητας κινητήρων του. Ο Δημητριάδης άλλωστε ήταν ένας άνθρωπος που ήθελε διακαώς να κατασκευάσει αυτοκίνητα στην Ελλάδα, μια προσπάθεια που είχε ξεκινήσει πριν από την «έλευση» του Fuldamobil, αλλά και μετά το τέλος της παραγωγής του, έως και τις αρχές της 10ετίας του '80.

Κατά τη διάρκεια της εμπορικής του διάθεσης η Βιοπλαστική εξέλιξε δύο ακόμη ανοιχτές εκδόσεις του μικρού αυτοκινήτου, που λόγω των τριών τροχών του λογίζονταν τότε ως μοτοσικλέτα και είχε ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση.



Εικόνα



Το Attica 200 έφερε μικρό δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα της Sachs με χωρητικότητα λίγο κάτω από 200 κ.εκ., με την κίνηση να μεταδίδεται μέσω μηχανικού κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων και την απόδοση του να φτάνει στους 10 ίππους. Με αυτό το όνομα το τρίροδο αυτοκίνητο έμεινε στην παραγωγή έως και το 1971, ενώ από το 1968 έως και το 1971 κατασκευαζόταν και ως Alta 200 από άλλη εταιρεία που προχώρησε σε διακριτές τροποποιήσεις στο αμάξωμά του.

Το μήκος του μικρού ελληνικού αυτοκινήτου ξεπερνούσε ελαφρώς τα τρία μέτρα και έφτανε στα 3.100 χλστ. με το πλάτος του να βρίσκεται στα 1.470 χλστ. Είχε βάρος μόλις 375 κιλά και η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 90 χλμ./ώρα, σε μια εποχή που δεν είχε και ιδιαίτερη σημασία για τα ελληνικά δεδομένα αφού τα αυτοκίνητά ήταν ούτως ή άλλως είδος πολυτέλειας.

Σύμφωνα και με τον Τύπο της εποχής το Attica 200 τα πήγε καλά στον ελληνικό εμπορικό στίβο, γι' αυτό άλλωστε παρέμεινε στην παραγωγή για μία σχεδόν δεκαετία. Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφής αναφορά για τον συνολικό αριθμό των μικρών τρίροδων αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα.
Πηγή:carandmotor.gr


Εικόνα


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...”