Attica 200: Όταν η Ελλάδα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα
Το λιλιπούτειο τρίτροχο Attica 200 είναι ένα ακόμη παράδειγμα από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα της δυναμικής που είχε η... υπαρκτή τότε ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Από την χώρα «καταγωγής» του τη Γερμανία, στην κατασκευή του στην Ελλάδα, το Attica 200 ήταν ένα ιδιαίτερα μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο με τρεις τροχούς που παρέμεινε στην παραγωγή από το 1962 έως το 1971.
Το Attica 200, όπως ήταν το όνομα του στη χώρα μας, κατασκευαζόταν στο Μοσχάτο, στο εργοστάσιο του επιχειρηματία Γεώργιου Δημητριάδη από την εταιρεία του Βιοπλαστική Α.Ε. Το λιλιπούτειο μοντέλο αποτελούσε μια μικρή παραλλαγή του Fuldamobil και κατασκευαζόταν στην Ελλάδα έπειτα από σχετική άδεια που είχε παραχωρηθεί στη Βιοπλαστική από τη γερμανική Elektromaschinenbau Fulda, η οποία ως γνωστό συνεχίζει σήμερα να δραστηριοποιείται ως κατασκευαστής ελαστικών.
Ως ένα πιο προσιτό έναντι των τετράτροχων και μεγαλύτερων διαστάσεων αυτοκινήτων, το Fuldamobil κατασκευάστηκε όχι μόνο στην Ελλάδα και την Γερμανία αλλά και σε άλλες χώρες όπως είναι η Μ. Βρετανία, η Αργεντινή, η Σουηδία, η Ν. Αφρική, η Ινδία, ακόμη και η Τουρκία.
Η Βιοπλαστική δραστηριοποιούνταν στην κατασκευή πάνελ από fiberglass και αυτό της έδωσε τη δυνατότητα να κατασκευάζει και το αμάξωμα του Attica από το ίδιο υλικό, με την εταιρεία να έχει δυνατότητα κατασκευής ακόμη και των μικρής χωρητικότητας κινητήρων του. Ο Δημητριάδης άλλωστε ήταν ένας άνθρωπος που ήθελε διακαώς να κατασκευάσει αυτοκίνητα στην Ελλάδα, μια προσπάθεια που είχε ξεκινήσει πριν από την «έλευση» του Fuldamobil, αλλά και μετά το τέλος της παραγωγής του, έως και τις αρχές της 10ετίας του '80.
Κατά τη διάρκεια της εμπορικής του διάθεσης η Βιοπλαστική εξέλιξε δύο ακόμη ανοιχτές εκδόσεις του μικρού αυτοκινήτου, που λόγω των τριών τροχών του λογίζονταν τότε ως μοτοσικλέτα και είχε ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση.
Το Attica 200 έφερε μικρό δίχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα της Sachs με χωρητικότητα λίγο κάτω από 200 κ.εκ., με την κίνηση να μεταδίδεται μέσω μηχανικού κιβωτίου τεσσάρων σχέσεων και την απόδοση του να φτάνει στους 10 ίππους. Με αυτό το όνομα το τρίροδο αυτοκίνητο έμεινε στην παραγωγή έως και το 1971, ενώ από το 1968 έως και το 1971 κατασκευαζόταν και ως Alta 200 από άλλη εταιρεία που προχώρησε σε διακριτές τροποποιήσεις στο αμάξωμά του.
Το μήκος του μικρού ελληνικού αυτοκινήτου ξεπερνούσε ελαφρώς τα τρία μέτρα και έφτανε στα 3.100 χλστ. με το πλάτος του να βρίσκεται στα 1.470 χλστ. Είχε βάρος μόλις 375 κιλά και η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 90 χλμ./ώρα, σε μια εποχή που δεν είχε και ιδιαίτερη σημασία για τα ελληνικά δεδομένα αφού τα αυτοκίνητά ήταν ούτως ή άλλως είδος πολυτέλειας.
Σύμφωνα και με τον Τύπο της εποχής το Attica 200 τα πήγε καλά στον ελληνικό εμπορικό στίβο, γι' αυτό άλλωστε παρέμεινε στην παραγωγή για μία σχεδόν δεκαετία. Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει σαφής αναφορά για τον συνολικό αριθμό των μικρών τρίροδων αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα.
Πηγή:carandmotor.gr
Attica 200: Όταν η Ελλάδα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα
Ο χώρος για τους δικυκλιστές και τα τρίκυκλα...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3451
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Attica 200: Όταν η Ελλάδα κατασκεύαζε τα δικά της αυτοκίνητα
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...