Τι ισχύει με τα καλύμματα στις καρότσες των αγροτικών;
Τα αγροτικά έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό σήμερα, ώστε πλέον χρησιμοποιούνται σε πολλές περιπτώσεις ως τα μοναδικά αυτοκίνητα μιας οικογένειας. Η βελτίωση στον εξοπλισμό, την άνεση, την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα της καμπίνας φέρνει τα pick up σε επίπεδα επιβατικών, αλλά κατασκευαστικά έχουν τις ιδιαιτερότητές τους. Η καρότσα, ας πούμε, δεν είναι ό,τι καλύτερο για να χρησιμοποιείται ως πορτμπαγκάζ, εφόσον αφήνει εκτεθειμένα τα πράγματα στη σκόνη, τη βροχή και ό,τι άλλο προκύψει. Τη λύση, βέβαια, δίνουν τα καλύμματα. Είναι, όμως, νόμιμα;
Θα αναρωτηθεί κάποιος: «γιατί να μην είναι;». H απάντηση έρχεται από την ελληνική νομοθεσία, η οποία μπορεί να αλλάξει τον τύπο του οχήματος -άρα και τις υποχρεώσεις του κατόχου του- με τέτοιες αλλαγές. Ένα κάλυμμα που κουμπώνει στην καρότσα ως ένα κομμάτι και έχει τη δυνατότητα να αφαιρείται, άσχετα του πόσο εύκολα μπορεί να γίνει αυτή η διαδικασία, μετατρέπει το όχημα από ανοιχτού σε κλειστού τύπου. Ευτυχώς υπάρχει διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Μεταφορών, που διαχωρίζει τον τύπο του καλύμματος και πώς αυτός μπορεί να επηρεάσει τον χαρακτηρισμό ενός αγροτικού.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία όλα τα οχήματα κατηγορίας Ν1 αμαξώματος ΒΕ (pick-up) με μεικτό βάρος κάτω των 3,5 τόνων, που χρησιμοποιούν άκαμπτα καλύμματα για το χώρο φόρτωσης (φιξ δηλαδή) υπόκεινται σε αλλαγή τύπου αμάξης, από κλειστό σε ανοιχτό. Αντίθετα, όσα διαθέτουν καλύμματα εύκαμπτου υλικού (πχ. μουσαμά) στηριζόμενα σε αψίδες ή συρόμενα (τα κλασικά ρολά, που προσφέρουν πολλές εταιρίες) δεν επηρεάζονται πουθενά, αρκεί το ύψος τοποθέτησής τους να μην υπερβαίνει τα 10 εκατοστά του εργοστασιακού ύψους της καρότσας. Με άλλα λόγια, μπορεί όποιος θέλει να προσθέσει άφοβα ένα ρολό στο αγροτικό του και να κλείσει το χώρο φόρτωσης, προστατεύοντας τα αντικείμενα σε αυτόν, δίχως να αντιμετωπίσει το παραμικρό θέμα με τη γραφειοκρατία.
Προφανέστατα είναι αυτονόητο πως η τοποθέτηση κουβούκλιου (όπως σε πολλά Nissan Navara, που γίνονται τύπου Pathfinder), που κάνει το pick up να μοιάζει με SUV και μετατρέπει σε πορτμπαγκάζ το χώρο φόρτωσης, απαιτεί τροποποιήσεις στην άδεια κυκλοφορίας και δεν είναι μια απλή aftermarket αγορά. Οπότε θυμόμαστε: συρόμενα καλύμματα και εύκαμπτα υλικά, κανένα πρόβλημα. Καπάκια και κουβούκλια, θέλουν χαρτούρα.
Πηγή:autogreeknews.gr
Τι ισχύει με τα καλύμματα στις καρότσες των αγροτικών;
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3630
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Τι ισχύει με τα καλύμματα στις καρότσες των αγροτικών;
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 5121
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Re: Τι ισχύει με τα καλύμματα στις καρότσες των αγροτικών;
Σὺν τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ Δημόσιο ἔχει τὸ πρόβλημα γιὰ κάθε λύσιν.Johnny έγραψε: ↑29 Απρ 2024, 20:15Ένα κάλυμμα που κουμπώνει στην καρότσα ως ένα κομμάτι και έχει τη δυνατότητα να αφαιρείται, άσχετα του πόσο εύκολα μπορεί να γίνει αυτή η διαδικασία, μετατρέπει το όχημα από ανοιχτού σε κλειστού τύπου. Ευτυχώς υπάρχει διευκρινιστική εγκύκλιος του Υπουργείου Μεταφορών, που διαχωρίζει τον τύπο του καλύμματος και πώς αυτός μπορεί να επηρεάσει τον χαρακτηρισμό ενός αγροτικού.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία όλα τα οχήματα κατηγορίας Ν1 αμαξώματος ΒΕ (pick-up) με μεικτό βάρος κάτω των 3,5 τόνων, που χρησιμοποιούν άκαμπτα καλύμματα για το χώρο φόρτωσης (φιξ δηλαδή) υπόκεινται σε αλλαγή τύπου αμάξης, από κλειστό σε ανοιχτό. Αντίθετα, όσα διαθέτουν καλύμματα εύκαμπτου υλικού (πχ. μουσαμά) στηριζόμενα σε αψίδες ή συρόμενα (τα κλασικά ρολά, που προσφέρουν πολλές εταιρίες) δεν επηρεάζονται πουθενά, αρκεί το ύψος τοποθέτησής τους να μην υπερβαίνει τα 10 εκατοστά του εργοστασιακού ύψους της καρότσας. Με άλλα λόγια, μπορεί όποιος θέλει να προσθέσει άφοβα ένα ρολό στο αγροτικό του και να κλείσει το χώρο φόρτωσης, προστατεύοντας τα αντικείμενα σε αυτόν, δίχως να αντιμετωπίσει το παραμικρό θέμα με τη γραφειοκρατία.
Προφανέστατα είναι αυτονόητο πως η τοποθέτηση κουβούκλιου (όπως σε πολλά Nissan Navara, που γίνονται τύπου Pathfinder), που κάνει το pick up να μοιάζει με SUV και μετατρέπει σε πορτμπαγκάζ το χώρο φόρτωσης, απαιτεί τροποποιήσεις στην άδεια κυκλοφορίας και δεν είναι μια απλή aftermarket αγορά. Οπότε θυμόμαστε: συρόμενα καλύμματα και εύκαμπτα υλικά, κανένα πρόβλημα. Καπάκια και κουβούκλια, θέλουν χαρτούρα.
Πηγή:autogreeknews.gr
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
https://hellasbook.gr/