UltiMo_ έγραψε:Νομίζω οτι ο μάκπαπ αποφεύγει να απαντήσει για το πως ο ΚΟΚ του μπορεί να λύσει το πρόβλημα στο συγκεκριμένο σημείο.
Μ'αρέσεις αλλά ήμουν απασχολημένος αυτές τις μέρες και δεν διάβασα τα πάντα στο forum.
Ας ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάτι που μάλλον δεν είναι ξεκάθαρα στο μυαλό πολλών για να καταλαβαινόμαστε (και δεν αναφέρομαι στον Ultimo_
).
O κώδικας οδικής κυκλοφορίας ΕΙΝΑΙ ένας κώδικας (όπως λέει και το όνομά του όπως ο κώδικας MORSE)
που περιγράφει πως πρέπει να συμπεριφέρονται οι χρήστες των δρόμων προκειμένου να είναι προβλέψιμοι από του άλλους χρήστες και έτσι να μη σκοτωνόμαστε. Ο ΚΟΚ λοιπόν ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ σε νοήμονα όντα και μάλιστα ανθρώπινα όντα.
Ο
κώδικας οδικής κυκλοφορίας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ σύστημα αντικατάστασης του ανθρωπίνου μυαλού και της λογικής. Ο ΚΟΚ λοιπόν ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ σε μαϊμούδες.
Λεχθέντος τούτου λοιπόν (αυτό πως σου φάνηκε Ultimo_ ?) o κώδικας οδικής κυκλοφορίας:
ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε μια "φάση" έχουν στο μυαλό τους την τήρησή του.
ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ όταν κάποιοι κάνουν ότι τους κατέβει επειδή το θεωρούν σωστό, κάποιοι άλλοι κάνουν ότι τους βολεύει και οι υπόλοιποι αγνοούν τι πρέπει να κάνουν.
ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ συμπεριφορές οδηγών σε δεδομένες καταστάσεις.
ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ κακοτεχνίες και λάθος ή ανύπαρκτες τοποθετήσεις σημάτων.
ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ με τις προβλέψιμες καταστάσεις στον δρόμο.
ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ με τα απρόβλεπτα. Με αυτά ασχολείται η λογική του οδηγού.
να μη συνεχίσω καλύτερα διότι θα μπορούσα να γράψω βιβλίο. Θεωρώ πως έγινα κατανοητός στον βαθμό που χρειάζεται... Έτσι τι να πω εγώ ΠΩΣ θα μπορούσε ο ΚΟΚ να λύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα? Είναι μάλλον αυτονόητο πως ο ΚΟΚ δεν δίνει λύσεις αλλά προσπαθεί να αποτρέψει καταστάσεις τον οποίων οι λύσεις είναι δυσεύρετες και τα αποτελέσματα τους υπό συνθήκες άσχημα.
ΑΝ κάποιοι έχουν τοποθετήσει ή ΔΕΝ έχουν τοποθετήσει κάπου τα απαραίτητα σήματα, αν τα φανάρια κάπου ΔΕΝ είναι συγχρονισμένα, και αν κάποιοι γνωρίζοντας όλα τα ανωτέρω οδηγούν σαν να ήταν στο Μόναχο, ε τότε συγνώμη αλλά δεν φταίει ο ΚΟΚ για όλα αυτά πάλι το στραβό μας το κεφάλι φταίει.
Αν πάλι θα ήθελα να είμαι κακός και να τηρήσω κατά γράμμα τον ΚΟΚ. θα σου έλεγα τα εξής.
ΤΟ αυτοκίνητο ερχόμενο από δεξιά στο φανάρι έχει προτεραιότητα και άρα το περιμένεις. Το περιμένεις δε διότι ο ΚΟΚ αναφέρει
Άρθρo 13
Oδηγoί
...2. O oδηγός ...
oφείλει δε κατά τo χρόνo της oδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει τo όχημά τoυ ή τα ζώα τoυ...
...5. Οι οδηγοί λεωφορείων, επιβατηγών δημόσιας χρήσης και φορτηγών αυτοκινήτων...
οφείλουν να οδηγούν με σύνεση, ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής η μεταφορά των επιβατών.
Άρθρo 19
Tαχύτητα και απόσταση μεταξύ oχημάτων
1. O oδηγός oδικoύ oχήματoς επιβάλλεται να έχει τoν πλήρη έλεγχo τoυ oχήματός τoυ ώστε να μπoρεί σε κάθε στιγμή να εκτελεί τoυς απαιτoύμενoυς χειρισμoύς.
2.
O oδηγός επιβάλλεται να ρυθμίζει την ταχύτητα τoυ oχήματός τoυ λαμβάνων συνεχώς υπόψη τoυ τις επικρατoύσες συνθήκες, ιδιαίτερα δε ...
την κατάσταση και τo φoρτίo τoυ oχήματός τoυ, ... τις συνθήκες κυκλoφoρίας, κατά τρόπoν
ώστε να είναι σε θέση να διακόψει την πoρεία τoυ oχήματός τoυ μπρoστά από oπoιoδήπoτε εμπόδιo πoυ μπoρεί να πρoβλεφθεί και τo oπoίo βρίσκεται στo oρατό από αυτόν μπρoστινό τμήμα της oδoύ. Yπoχρεoύται επίσης να μειώνει την ταχύτητα τoυ oχήματός τoυ και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτει την πoρεία τoυ, όταν oι περιστάσεις τo επιβάλλoυν.
Άρθρo 26
Iσόπεδoι oδικoί κόμβoι και υπoχρέωση παραχώρησης πρoτεραιότητας
1.
O oδηγός πoυ πλησιάζει σε ισόπεδo oδικό κόμβo υπoχρεoύται να καταβάλλει ιδιαίτερη πρoσoχή για να μην πρoκαλέσει επί τoυ κόμβoυ κίνδυνo ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας,
ρυθμίζoντας την ταχύτητα τoυ oχήματός τoυ, ώστε να μπoρεί να διακόψει την πoρεία αυτoύ, για να διέλθoυν τα oχήματα πoυ έχoυν πρoτεραιότητα.
Πάντως σχετικά με το θέμα μας σε καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη (που να γνωρίζω) ούτε στην Βουλγαρία τα φανάρια δεν περνούν από το Κόκκινο στο Πράσινο. Ακριβώς για να σε προετοιμάσουν για το επερχόμενο Πράσινο δίδοντας σου το χρόνο να δεις τι γίνεται στη διασταύρωση να βάλεις ταχύτητα να κορνάρεις στον μπροστινό σου κλπ.
Πω πω έγραψα μονομιάς όσα δεν εγραψα μέρες τώρα.
Φιλικά Κώστας