Καύσιμα και Πρατήρια

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Καύσιμα και Πρατήρια

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Δημιουργώ αυτό το θέμα για να συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες σχετικά με το θέμα των καυσίμων και τον πρατηρίων.

Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο, οπότε, αν υπάρχει, ας γίνουν οι απαραίτητες συγχωνεύσεις.

Ευχαριστώ.


pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Καύσιμα και Πρατήρια

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μία λίγο παλαιότερη είδηση, αλλά αξίζει να την διαβάσετε.

Από 21 πρατήρια στην Αττική προωθούνταν τα νοθευμένα καύσιμα
Από 21 πρατήρια στην Αττική προωθούνταν τα νοθευμένα καύσιμα

Το οργανωμένο κύκλωμα δραστηριοποιείτο από τις αρχές του 2018 και είχε διακινήσει μέσω 21 πρατηρίων στην Αττική περισσότερα από 2.000 τόνους νοθευμένα καύσιμα, ενώ οι διαφυγόντες δασμοί υπολογίζονται σε 2.500.000 ευρώ περίπου.

Δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για 72 άτομα, συνολικά, εκ των οποίων 20 συνελήφθησαν, σχηματίστηκε από την Οικονομική Αστυνομία, για την μεγάλη υπόθεση νοθευμένων καυσίμων που είχαν διοχετευτεί στην αγορά της Αττικής και η οποία εξιχνιάστηκε μετά από πολύμηνες έρευνες της ΕΛΑΣ, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.

Όπως ανακοίνωσαν το απόγευμα της Παρασκευής ο διευθυντής της Οικονομικής Αστυνομίας, ταξίαρχος Εμμανουήλ Δουρβετάκης, και ο εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ, Θεόδωρος Χρονόπουλος, σε παρουσίαση της υπόθεσης που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών, το οργανωμένο κύκλωμα δραστηριοποιείτο από τις αρχές του 2018 και είχε διακινήσει μέσω 21 πρατηρίων στην Αττική (όλων σχεδόν των εταιρειών και ανεξάρτητα), περισσότερα από 2.000 τόνους νοθευμένα καύσιμα, ενώ οι διαφυγόντες δασμοί υπολογίζονται σε 2.500.000 ευρώ περίπου.

«Πρόκειται για εγκληματική οργάνωση με διαρκή και επιχειρησιακά δομημένη δράση, τα μέλη της μετέφεραν συστηματικά από την Βουλγαρία στη χώρα μας, μεγάλες ποσότητες χημικών διαλυτών, τις οποίες διακινούσαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε περιοχές της Αττικής», δήλωσε ο κ. Δουρβετάκης, ο οποίος τόνισε ότι από την υπόθεση αυτή «επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά ότι η συνεργασία μεταξύ των φορέων αποδίδει σημαντικά αποτελέσματα».

Μεταξύ των συλληφθέντων είναι ιδιοκτήτες πρατηρίων, ιδιοκτήτες και οδηγοί βυτιοφόρων και κάποιοι «αχυράνθρωποι» που φέρονταν ως διαχειριστές οκτώ εικονικών εταιρειών στην Ελλάδα, στις οποίες κατέληγαν μεγάλες ποσότητες διαλυτών, που εισάγονταν από τη Βουλγαρία, όπου είχαν στήσει δύο εταιρείες για τον σκοπό αυτό.

Ως αρχηγός του κυκλώματος φέρεται ένα 50χρονος Κύπριος, ο οποίος δεν μένει στην Ελλάδα και αναμένεται η έκδοση σύλληψης του, ενώ διώκεται και για άλλα αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα στο εξωτερικό.

Το κύκλωμα αποτελείτο από τέσσερις υποομάδες, που είχαν άμεση συνεργασία μεταξύ τους.

Οι διαλύτες από την Βουλγαρία, κατέληγαν σε δύο μεγάλες αποθήκες στον Ασπρόπυργο και στο Μενίδι Αττικής, που ήταν σε δυσπρόσιτες περιοχές, ενώ διέθεταν συστήματα παρακολούθησης με κάμερες για να είναι δύσκολο να τις πλησιάσει κανείς. Στη συνέχεια μεταφέρονταν στα 21 πρατήρια και αναμιγνύονταν με τα καθαρά καύσιμα τα οποία αγόραζαν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές. Σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με την Αστυνομία, μεταφέρονταν κατευθείαν στα πρατήρια.

Με την ανάμειξη αυξανόταν ο όγκος των καυσίμων κινητήρων με φτηνές ουσίες, παρέχοντας έτσι μεγάλα κέρδη στα μέλη του κυκλώματος.

Σημειώνεται ότι τα πρατήρια που προωθούσαν τα νοθευμένα καύσιμα πουλούσαν σε χαμηλότερες τιμές για να προσελκύουν πελάτες.

Για τη διακίνηση των χημικών διαλυτών, χρησιμοποιούσαν «εικονικά» παραστατικά, με αποδέκτες τις εταιρείες «φαντάσματα» που δήθεν δραστηριοποίουνταν στην εμπορία τέτοιων προϊόντων, αλλά δεν είχαν καμία δραστηριότητα.

Κατά τη διάρκεια των αστυνομικών επιχειρήσεων, που έγιναν χτες και προχθές, πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε 20 πρατήρια υγρών καυσίμων, σε 6 αποθηκευτικούς χώρους και σε οικία, όπου συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

- 24 τόνοι χημικών διαλυτών, σε ισάριθμες υπέργειες δεξαμενές,

- 21 υπέργειες δεξαμενές χωρητικότητας 1.000 λίτρων κενές περιεχόμενου,

- 8 δεξαμενές κενές περιεχομένου,

- φορτηγό Δ.Χ. με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας,

- βυτιοφόρο όχημα και Δ.Χ. φορτηγό,

- δύο επικαθήμενα και δύο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,

- κινητά τηλεφωνά και κάρτες sim,

- το χρηματικό ποσό των 16.600 ευρώ,

- κεντρική μονάδα ηλεκτρονικού υπολογιστή και φορητός υπολογιστής

Επιπρόσθετα, ελήφθησαν δείγματα από τις δεξαμενές, προκειμένου να αποσταλούν στο Χημείο του Κράτους, για να διερευνηθεί αν κάνουν ζημιά στους κινητήρες των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα συλλέχθηκε πλήθος στοιχείων για περαιτέρω επεξεργασία και έλεγχο.

Οι 20 συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.
No comments.

Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Καύσιμα και Πρατήρια

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Τα ίδια σε επανάληψη:

Επικίνδυνη βενζίνη σε 20 πρατήρια στην Αθήνα – Άφαντος ο Κύπριος αρχηγός
Επικίνδυνη βενζίνη σε 20 πρατήρια στην Αθήνα – Άφαντος ο Κύπριος αρχηγός

Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος 72, συνολικά, ατόμων

Ένας 50χρονος Κύπριος, μόνιμος κάτοικος Βουλγαρίας, είναι ο αρχηγός του μεγάλου κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων που εξαρθρώθηκε από τις Αρχές. Πρόκειται για πρόσωπο γνωστός στις υπηρεσίες ασφαλείας της Ευρώπης, καθώς έχει απασχολήσει στο παρελθόν για κακουργηματικές πράξεις. Ο 50χρονος καταφέρνει να διαφεύγει της σύλληψης.

Οι Αρχές συνέλαβαν συνολικά 20 άτομα και σχημάτισαν δικογραφία για ακόμα 52. Το κύκλωμα, το οποίο δρούσε από τις αρχές του 2018, έφερνε στην Ελλάδα με νταλίκες χημικούς διαλύτες, τους οποίους αποθήκευσε σε ντεπόζιτα σε αποθήκες στον Ασπρόπυργο και στο Μενίδι. Στη συνέχεια, διακινούνταν με βυτία οι χημικοί διαλύτες σε συνολικά 20 βενζινάδικα της Αθήνας. Στα πρατήρια αυτά γινόταν η νόθευση της βενζίνης και στη συνέχεια τα νοθευμένα καύσιμα έμπαιναν στις νόμιμες δεξαμενές των πρατηρίων. Η νόθευση γινόταν με αναλογία ένα προς πέντε και έτσι κατά τους ελέγχους δεν γινόταν αντιληπτοί από τις υπηρεσίες του κράτους.

Για τη μεταφορά των διαλυτών από τη Βουλγαρία χρησιμοποιούνταν δύο βουλγάρικες εταιρίες, διαχειριστής των οποίων ήταν ο καταζητούμενος αρχηγός του κυκλώματος. Παραλήπτης των διαλυτών ήταν ελληνική εταιρία, που εμφανιζόταν να δραστηριοποιείται στις βαφές. Επίσης, για τη διακίνηση των διαλυτών, χρησιμοποιούσαν «εικονικά» παραστατικά, με αποδέκτες εταιρείες «φαντάσματα» που δήθεν δραστηριοποίονταν στην εμπορία τέτοιων προϊόντων.

Κατά την κίνηση των φορτηγών οχημάτων που εισέρχονταν από τη Βουλγαρία λαμβάνονταν μέτρα προστασίας προς αποφυγή ελέγχων και αποκάλυψης της παράνομης δραστηριότητας, διαθέτοντας προς τούτο προπομπούς Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα στα οποία επέβαιναν μέλη της εγκληματικής οργάνωσης. Στη συνέχεια, οι χημικοί διαλύτες παραλαμβάνονταν, αυθημερόν ή τις επόμενες ημέρες, από τους χώρους προσωρινής αποθήκευσης με διαδικασία μετάγγισης από παλετοδεξαμενές σε βυτία και κατέληγαν σε 21 επιχειρήσεις - πρατήρια υγρών καυσίμων, σε διαφορές περιοχές της Αττικής. Η μεγάλη επιχείρηση για τη σύλληψη των μελών του κυκλώματος έγινε σε βενζινάδικο στο Κορωπί. Εκεί αναμιγνύονταν παρανόμως με καύσιμα κινητήρων, με σκοπό την αύξηση του τελικού όγκου τους με αποτέλεσμα με τον τρόπο αυτό να αποφεύγουν την καταβολή των αναλογούντων δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων.

Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε 20 πρατήρια υγρών καυσίμων, σε 6 αποθηκευτικούς χώρους και σε οικία, όπου συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν: 24 τόνοι χημικών διαλυτών, σε ισάριθμες υπέργειες δεξαμενές, 21 υπέργειες δεξαμενές χωρητικότητας 1000 λίτρων κενές περιεχόμενου, οκτώ δεξαμενές κενές περιεχομένου, φορτηγό Δ.Χ. με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, βυτιοφόρο όχημα και Δ.Χ. φορτηγό, δύο επικαθήμενα και δυο (2) Ι.Χ.Ε. αυτ-τα, κινητά τηλεφωνά και κάρτες sim, το χρηματικό ποσό των δεκαέξι χιλιάδες εξακοσίων 16.600 ευρώ, κεντρική μονάδα Η/Υ και φορητός υπολογιστής.

Επιπρόσθετα, κατά τους διενεργηθέντες ελέγχους πραγματοποιήθηκε ποσοτική καταμέτρηση της στάθμης των δεξαμενών των πρατηρίων και ελήφθησαν δείγματα από τις δεξαμενές, προκειμένου να αποσταλούν στο Χημείο του Κράτους, για να διερευνηθεί η ύπαρξη ποιοτικών αποκλίσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, ενώ παράλληλα συλλέχθηκε πλήθος στοιχείων για περαιτέρω επεξεργασία και έλεγχο.

Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος (72) συνολικά ατόμων για τα - κατά περίπτωση - αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, της οργάνωσης της αγοράς πετρελαιοειδών, των κανόνων ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών που αφορούν την αποθήκευση, κατοχή, διακίνηση πετρελαιοειδών προϊόντων άνευ αδείας.
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Καύσιμα και Πρατήρια

Δημοσίευση από Johnny »

Μπορώ να βάλω πετρέλαιο θέρμανσης στο diesel αυτοκίνητό μου;


Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης ενδέχεται να βάλει στον πειρασμό αρκετούς οδηγούς για χρήση του φθηνότερου θέρμανσης. Τι θα συμβεί όμως στον κινητήρα μου ή σε έναν έλεγχο από τις Αρχές;

Παλαιότερα, η χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης αποτελούσε κοινό μυστικό μεταξύ μερικών οδηγών ταξί και αγροτικών μηχανημάτων. Πέρα όμως από την φθορά των μηχανικών μερών λόγω της διαφορετικής ποιότητας των δύο καυσίμων, σε περίπτωση ελέγχου από τις Αρχές η συγκεκριμένη κίνηση τους έφερνε αντιμέτωπους με την δικαιοσύνη για φοροδιαφυγή.

Το πετρέλαιο θέρμανσης επιβαρύνεται με τους λιγότερους φόρους υγρών καυσίμων και η μέση τιμή του αυτή την περίοδο κυμαίνεται στο 1,50 ευρώ/λίτρο. Από την άλλη, το πετρέλαιο κίνησης έχει μέση τιμή τα 1,90 ευρώ/λίτρο. Οι διαφορές όμως στα δύο καύσιμα δεν είναι μόνο η τιμή ή το χρώμα που βλέπουμε (κόκκινο το θέρμανσης και πράσινο το κίνησης). Το πετρέλαιο κίνησης έχει μεγαλύτερο αριθμό κετανίων και διαφορετικό ιξώδες, ενώ σημαντική διαφορά συναντάμε και στην περιεκτικότητα σε θείο.

Η χρήση πετρελαίου θέρμανσης στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες θα δημιουργήσει διάφορα κοστοβόρα προβλήματα στο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (μπεκ), στην τρόμπα καυσίμου υψηλής πίεσης και φυσικά στο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF). Παράλληλα, επιβαρύνεται η βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR) και η λίπανση αρκετών μηχανικών μερών, όπως η τουρμπίνα του μοτέρ.

Από την άλλη, λόγω της μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που έχει το πετρέλαιο κίνησης, το περιβάλλον επιβαρύνεται το λιγότερο δυνατό, ενώ σε περίπτωση ελέγχου καυσαερίων από τις Αρχές, οι μετρήσεις που θα προκύψουν θα βρίσκονται στα επιτρεπτά όρια.

Σε αντίθετη περίπτωση, να μας πιάσουν δηλαδή με πετρέλαιο θέρμανσης στο ρεζερβουάρ, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος για ένα έτος και σε περίπτωση υποτροπής για πάντα.
Πηγή:carandmotor.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”