Τρακάρισμα στο πλοίο: Ποιος πληρώνει για τις ζημιές;

Χώρος ανοικτών συζητήσεων περί οδήγησης...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Τρακάρισμα στο πλοίο: Ποιος πληρώνει για τις ζημιές;

Δημοσίευση από Johnny »

Τρακάρισμα στο πλοίο: Ποιος πληρώνει για τις ζημιές;



Εικόνα



Οι ασφυκτικές συνθήκες και ο πανζουρλισμός που επικρατεί στο πάρκινγκ των πλοίων μπορεί να οδηγήσουν σε κάποιο ατύχημα. Ποιος θα κληθεί να πληρώσει τα σπασμένα;

Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων που έχουν συμπαρασύρει και τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων δεν κρίνονται ικανές να ανακάμψουν την ανάγκη των πολιτών για διακοπές στη νησιωτική Ελλάδα.

Πολλοί εκδρομείς κλείνουν εισιτήριο και για το αυτοκίνητό τους, το οποίο ταξιδεύει «μαζί» τους στο πάρκινγκ των πλοίων. Ποιος, όμως, θα πληρώσει για τις ζημιές που θα προκληθούν σε περίπτωση ατυχήματος με κάποιο άλλο όχημα, κατά τη φόρτωση/εκφόρτωσή του στο/από το πλοίο, ή κατά το παρκάρισμα στον χώρο στάθμευσης του πλοίου;

Αρχικά, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι βάσει του άρθρου 2 του νόμου 489/76 (Φ.Ε.Κ. Α 331) «Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως των εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί εντός Ελλάδας επί οδού, υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την έναντι τρίτων αστική ευθύνη.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο μας καλύπτει απέναντι σε τρίτους σε περίπτωση που προκαλέσουμε σωματική βλάβη ή υλική ζημιά με το όχημά μας.

Οι χώροι στάθμευσης στα πλοία (όπως και οι πυλωτές πολυκατοικιών, τα συνεργεία κ.ο.κ.) δεν θεωρούνται «οδοί», όπως αναφέρεται στο νόμο, αλλά επειδή τα οχήματα βρίσκονται σε κίνηση, ο οδηγός φέρει ευθύνη για την πρόκληση ζημιών και βλαβών σε τρίτους, για τις οποίες οφείλει να τους αποζημιώσει.

Ως εκ τούτου, οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν κανονικά τα ατυχήματα που σημειώνονται στο γκαράζ ενός πλοίου. Αν για παράδειγμα την ώρα που προσπαθούμε να παρκάρουμε εντός του πλοίου χτυπήσουμε με δική μας υπαιτιότητα ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο, τότε κατά πάσα πιθανότητα η ασφαλιστική μας εταιρεία θα καλύψει το κόστος της ζημιάς που προκαλέσαμε.

Για να είμαστε, ωστόσο, σίγουροι ότι η ασφαλιστική μας εταιρεία θα καταβάλλει αποζημίωση σε τρίτους για τις υλικές ζημιές που προκαλέσαμε στο όχημά τους, καλό είναι να το επιβεβαιώσουμε, ανατρέχοντας στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Ή ακόμα καλύτερα, να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικώς με την εταιρεία. Διότι σε πολλά συμβόλαια μπορεί να μην αναφέρεται η κάλυψη ατυχημάτων σε πλοία, αλλά οι εταιρείες να αποζημιώνουν τις ζημιές.

Τι θα συμβεί, ωστόσο, αν προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο αφού αυτό έχει σταθμεύσει και διενεργείται η μεταφορά του (το πλοίο βρίσκεται εν πλω), λόγω θαλασσοταραχής ή ελλιπών μέτρων φύλαξής του;

Σε αυτή την περίπτωση ως ζημιωθέντες ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου πρέπει να διεκδικήσουμε αποζημίωση από την ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία υποχρεούται να διασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά του φορτίου της.
Πηγή:ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ-carandmotor.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Hannah
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 07 Ιουν 2022, 13:04

Re: Τρακάρισμα στο πλοίο: Ποιος πληρώνει για τις ζημιές;

Δημοσίευση από Hannah »

Και αν το τρακάρισμα γίνει γιατί μου έδινε οδηγίες ο ναύτης, τί γίνεται τότε;
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Τρακάρισμα στο πλοίο: Ποιος πληρώνει για τις ζημιές;

Δημοσίευση από Johnny »

Ευθύνεται το πλοίο κατ επέκταση η ακτοπλοϊκή εταιρεία.
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Τρακάρισμα στο πλοίο: Ποιος πληρώνει για τις ζημιές;

Δημοσίευση από Johnny »

Τρακάρισμα στο γκαράζ του πλοίου: Τι πρέπει να γνωρίζουμε

Η περίοδος των θερινών διακοπών πλησιάζει και οι καταπέλτες των πλοίων ανοίγουν, για να υποδεχθούν μαζικά το επιβατικό κοινό.

Πέρα, όμως, από το τσουχτερό αντίτιμο των ακτοπλοϊκών μετακινήσεων, υπάρχει και μια άλλη σημαντική παράμετρος που πρέπει να γνωρίζουμε.

Δυστυχώς, δεν είναι ασυνήθιστο το φαινόμενο κάποιου ατυχήματος ή πρόκλησης ζημιάς, κατά τη διάρκεια της επιβίβασης, της αποβίβασης, αλλά και της εν πλω μετακίνησης του αυτοκινήτου μας.

Από διάφορους παράγοντες, όπως η απροσεξία του οδηγού, οι λανθασμένες οδηγίες του πληρώματος, που εργάζεται στο γκαράζ, η πληρότητα και ενίοτε ο υπεράριθμος όγκος των οχημάτων, κάποια μετατόπιση φορτίου και ούτω καθεξής.

Τί γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις; Τί προβλέπεται από την ασφαλιστική κάλυψη του αυτοκινήτου, εάν δεν υπάρχουν ειδικοί όροι στο ασφαλιστήριο; Ποιες περιπτώσεις εμπίπτουν στην ευθύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και πότε θα πρέπει να αποζημιώσει τον ιδιοκτήτη του οχήματος;

Με την πολύτιμη βοήθεια -και τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτήν- του κ. Αντώνη Γερούλη, στελέχους (Claim Support Team) της Hellas Direct, προσπαθούμε να δώσουμε απαντήσεις, στα βασικά ερωτήματα πολλών ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές διακοπές τους.

Ο γενικός κανόνας

Ένας γενικός κανόνας είναι ότι η αστική ευθύνη ενός ασφαλισμένου οχήματος περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις στις οποίες το ασφαλισμένο όχημα προκαλέσει ζημιές προς 3ους και η ασφαλιστική θα αναλάβει την αποζημίωση προς του παθόντες.

Συγκεκριμένα, το παραπάνω προκύπτει από το Προεδρικό Διάταγμα (ο νόμος περιλαμβάνει και τις ζημιές εντός του πλοίου):

Π.Δ. 237/1986 Άρθρο 2

Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.

Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούται να συχνάζουν σ` αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού.

Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πραγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου, εκτός αν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας.”

Συνεπώς αν προκληθούν ζημιές από το ασφαλισμένο όχημα προς 3ους (κατά την επιβίβαση – αποβίβαση) θα καλυφθούν από την ασφαλιστική που καλύπτει την αστική ευθύνη του οχήματος καθώς και το πλοίο εντάσσεται στο: Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούται να συχνάζουν σ` αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού..

Κάποιος εταιρίες το διευκρινίζουν στις καλύψεις τους και το προβάλουν σαν επιπλέον κάλυψη αστικής ευθύνης, αλλά είναι μια προσπάθεια εντυπωσιασμού, καθώς η υποχρεωτική αστική ευθύνη περιλαμβάνει και αυτές τις περιπτώσεις (όπως και σε υπόγεια πάρκινγκ κλπ που μπορεί να το δείτε σε κάποια ασφαλιστήρια).

Μπορεί, επίσης, να προκύψει συνυπαιτιότητα, όταν το πλήρωμα δίνει οδηγίες – ασχέτως των λανθασμένων οδηγιών, σε κάποιες περιπτώσεις- ο οδηγός φέρει ευθύνη γιατί πρέπει να έχει τον έλεγχο του οχήματος.

Βέβαια, μπορεί να είναι αμέλεια του οδηγού όπου η ευθύνη είναι 100% δική του (για παράδειγμα δεν έδεσε σωστά το χειρόφρενο).

Οπότε είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που την αποκατάσταση των ζημιών θα την αναλάβει η ιδιοκτησία του πλοίου και όχι η ασφαλιστική (αν είναι ξεκάθαρο ότι δεν προκύπτει ευθύνη του οχήματος ή του οδηγού του).

Προαιρετικές καλύψεις

Τώρα σε ότι αφορά στις Προαιρετικές Καλύψεις (και όχι την υποχρεωτική από το νόμο Αστική Ευθύνη), που αφορούν ειδική συμφωνία μεταξύ ασφαλιστικής και ασφαλισμένου, οι εταιρίες μπορούν να διαμορφώσουν την κάλυψη (προϋποθέσεις και εξαιρέσεις) όπως επιθυμούν.

Όπως αναφέρει ο κ. Γερούλης: «Στην Hellas Direct κάνουμε ειδική μνεία μόνο στην περίπτωση της Μικτής Κάλυψης (ίδιες ζημιές και κακόβουλες πράξεις) στην οποία διευκρινίζουμε ότι καλύπτουμε και ζημιές που θα προκληθούν εντός πλοίου και κατά τη μεταφορά του οχήματος:

” 13. Ιδίες Ζημιές – Καλύπτονται, ανεξάρτητα από την υπαιτιότητα, οι υλικές ζημιές που θα προκληθούν στο αυτοκίνητό σου και θα οφείλονται σε σύγκρουση, πρόσκρουση, εκτροπή, ανατροπή ή κατακρήμνισή του, σε συνέπεια οδικού τροχαίου ατυχήματος. Επιπρόσθετα, καλύπτονται και οι υλικές ζημιές που θα προκληθούν κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του αυτοκινήτου, αποκλειστικά και μόνο από πλοίο, τρένο ή αεροπλάνο ή κατά τη φόρτωση ή εκφόρτωσή του από τα παραπάνω μεταφορικά μέσα, με την προϋπόθεση ότι αυτά πληρούν τις νόμιμες προδιαγραφές μεταφοράς οχημάτων.”

Τέλος σε ζημιές που θα προκληθούν προς 3ους και δεν προκύπτει ευθύνη του ασφαλισμένου οχήματος ή του οδηγού του προς 3ους, αλλά μπορεί να οφείλονται σε λάθος φόρτωση για παράδειγμα (ευθύνη του πληρώματος του πλοίου) εκεί αναλαμβάνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία».

Ειδικές περιπτώσεις

Μια άλλη περίπτωση π.χ. είναι ο τραυματισμός κάποιου πεζού, που κακώς κινείται εντός του γκαράζ του πλοίου και μπορεί για παράδειγμα να ήταν σε σημείο που δεν έπρεπε, Εκεί μπορεί να προκύψει ευθύνη του πληρώματος, καθώς δεν τήρησε τους κανόνες επιβίβασης – αποβίβασης.
Πηγή:newsauto.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί οδήγησης...”