Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Ο χώρος για τους δικυκλιστές και τα τρίκυκλα...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Δημοσίευση από Johnny »

Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Άρχισαν τα «όργανα» για τα ηλεκτρικά πατίνια



Εικόνα



Η κατάσταση με τα ηλεκτρικά πατίνια έχει πραγματικά ξεφύγει και έφτασε η ώρα των ελέγχων με τους παραβάτες να καλούνται να πληρώσουν τσουχτερό πρόστιμο.

Πρόσφατα είχαμε καταγράψει ένα ηλεκτρικό σκούτερ να κινείται στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης σε ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα. Σχεδόν τετραπλάσια από ότι προβλέπει ο ΚΟΚ!

Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι ένας νέος και οικονομικός τρόπος μικρό-κινητικότητας για τις πόλεις. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά αφού υπάρχουν κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια που εντάσσονται στην κατηγορία των Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα).

Οι βασικοί κανόνες που πρέπει να γνωρίζει κανείς είναι πως η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 25 χλμ./ώρα. Ακόμη και αν στην αγορά υπάρχουν ισχυρά πατίνια (κάτι που απαγορεύεται και όλα πρέπει να έχουν περιοριστή ταχύτητας) που δίνουν υψηλότερες τελικές ο χρήστης θα πρέπει να συμμορφώνεται με το όριο των 25 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, το σημαντικό που πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης είναι πως απαγορεύεται να κινείται σε οδούς που έχουν όριο ταχύτητας πάνω από 50 χλμ./ώρα. Κάτι που σημαίνει πως τα ηλεκτρικά πατίνια απαγορεύεται να κινούνται στις μεγάλες λεωφόρους, σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας και φυσικά στην εθνική οδό.

Επίσης, απαγορεύεται ο χρήστης να κάνει χρήση ακουστικών και να μιλά στο κινητό του, αλλά επιτρέπεται η ανοιχτή ακρόαση. Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου, ενώ η χρήση κράνους συνίσταται δίχως να είναι υποχρεωτική.

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ

Βάσει του ΚΟΚ, Άρθρο 16 – Όρια ταχύτητας των Ε.Π.Η.Ο. (Τροποποίηση του άρθρου 20 του Κ.Ο.Κ.).

5Α. Για τα ΕΠΗΟ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ/ώρα. Τα ΕΠΗΟ απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ/ώρα.

Ειδικά για τα ΕΠΗΟ

α) όποιος οδηγεί Ε.Π.Η.Ο., κατά παράβαση της περ. α’ της παρ. 5Α, και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40) και εκατό (100) ευρώ, αντίστοιχα,

β) όποιος οδηγεί Ε.Π.Η.Ο. και υπερβαίνει τα 35 χλμ./ώρα και όποιος το θέτει σε κυκλοφορία τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο εκατό (100) και διακοσίων (200) ευρώ, αντίστοιχα.

γ) όποιος οδηγεί Ε.Π.Η.Ο., κατά παράβαση της περ. β’ της παρ. 5Α, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80) ευρώ.
Πηγή:newsauto.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Δημοσίευση από Johnny »

100 km/h με ηλεκτρικό πατίνι – Κι όμως το έκανε στην Ελλάδα

Άναυδοι έμειναν όσοι οδηγοί κυκλοφορούσαν στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Ένας νεαρός που κινούνταν με ηλεκτρικό πατίνι είχε αναπτύξει τέτοια ταχύτητα, που ούτε καν τα οχήματα μπορούσαν να τον προφτάσουν.

Ο αναβάτης, πήγαινε κυριολεκτικά με τέρμα το γκάζι, με τον οδηγό ενός ΙΧ που τραβούσε βίντεο να μην μπορεί να πιστέψει ότι έχει ξεπεράσει τα 100 km/h. Όπως φαίνεται στα πλάνα, ο νεαρός κινείται στη δεξιά λωρίδα χωρίς να υπολογίζει τι θα συμβεί σε περίπτωση που χάσει την ισορροπία του. Παρότι φοράει κράνος, δεν υπάρχει τίποτα που να του εξασφαλίζει ότι δεν θα χτυπήσει σοβαρά εφόσον πέσει.

Φυσικά, το βίντεο που ανέβηκε στο TikTok έχει γίνει ήδη viral. Το εντυπωσιακότερο όλων, είναι πως πραγματοποιεί και προσπεράσεις στα αυτοκίνητα.
Πηγή:gocar.gr


Πατίνι «κάρφωσε» στα 100 km/h
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Δημοσίευση από Johnny »

Αυτά είναι τα όρια ταχύτητας για τα ηλεκτρικά πατίνια

Πότε είναι υποχρεωτικό το κράνος, σε ποιους δρόμους θα μπορούν να κινούνται

Κανόνες για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών και των άλλων μέσων μικροκινητικότητας θέτει το νομοσχέδιο «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα και άλλες Διατάξεις» που θα θέσει σύντομα σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνουν οι εξής τροποποιήσεις στα άρθρα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), προκειμένου να ρυθμιστεί το θέμα της κυκλοφορίας των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ΕΠΗΟ), σε οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ:

- Παιδικά ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά τροχοπέδιλα κλπ με ανώτατη ταχύτητα 6 km/h θα μπορούν να κυκλοφορούν όπου και οι πεζοί. Δηλαδή σε πεζοδρόμια, κλειστούς πεζόδρομους, προβλήτες λιμανιών κλπ. Εδώ δεν είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους.

- Ηλεκτρικά πατίνια ενηλίκων με όριο έως 25 km/h θα κυκλοφορούν όπου και τα ποδήλατα, με χρήση κράνους από τους αναβάτες τους. Δηλαδή θα κυκλοφορούν ελεύθερα σε ποδηλατόδρομους, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Δεν θα μπορούν να κινούνται σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 km/h, δηλαδή σε αυτοκινητόδρομους όπως η Λεωφόρος Συγγρού και η Λ. Κηφισίας.

- Υποχρεωτική θα είναι η χρήση κράνους και από τους ποδηλάτες και αντανακλαστικών κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ παιδιά ηλικίας έως 12 ετών θα πρέπει να συνοδεύονται από μεγαλύτερα αδέλφια (άνω των 16 ετών) ή κηδεμόνες, προκειμένου να κάνουν ποδήλατο σε δρόμο όπου κινούνται και οχήματα.

Επίσης, τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (τα οποία κινούνται και χωρίς ο αναβάτης να κάνει πετάλι) δεν λογίζονται ως ηλεκτρικά ποδήλατα και άρα δεν μπορούν να κυκλοφορούν εκεί όπου επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα ποδήλατα.

Ορισμένες από τις παραπάνω διατάξεις δεν αποκλείεται να αλλάξουν ελαφρά, μετά από σχετικές προτάσεις φορέων στη δημόσια διαβούλευση.
Πηγή:Κώστας Μπιτσικώκος-gocar.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Δημοσίευση από Johnny »

Έρχεται νέος νόμος για τα ηλεκτρικά πατίνια: Υποχρεωτική ασφάλιση, άδεια κυκλοφορίας και περιορισμός ηλικίας

Νέες αλλαγές εξετάζονται για τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών με νέα ηλικιακά όρια και την υποχρεωτική του ασφάλιση να μπαίνουν στο τραπέζι των συζητήσεων.

Χωρίς αμφιβολία ο ρόλος των Ε.Π.Η.Ο. στην αστική μικροκινητικότητα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικός με τα ελαφριά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα να δίνουν ήδη λύσεις και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην καθημερινότητα των πολιτών.

Η νομοθεσία γύρω από την χρήση τους και ακόμη περισσότερο εκείνη του ηλεκτρικού πατινιού, που τείνει να γίνει ο κύριος εκπρόσωπος της κατηγορίας, εξελίσσεται διαρκώς καθώς η ελευθερία κίνησης που προσφέρουν «παρεξηγείται» συχνά από τους χρήστες τους και οδηγεί σε πολλές περιπτώσεις σε αναρχία, σε δρόμους και πεζοδρόμια, αλλά και σε ατυχήματα που ποικίλουν σε σοβαρότητα και συνέπειες.

Πολλά κράτη μέλη της Ε.Ε. προχωρούν σε νέες τροποποιήσεις του ΚΟΚ και του γενικότερου νομοθετικού πλαισίου που αφορά στην ορθή χρήση των Ε.Π.Η.Ο. με στόχο να βρεθεί μια φόρμουλα που θα εξασφαλίζει τόσο τους ίδιους τους χρήστες τους όσο και τους υπόλοιπους οδηγούς, αναβάτες και πεζούς που κινούνται στην πόλη.

Στην Ισπανία, όπου η χρήση ηλεκτρικών πατινιών είναι πλέον ιδιαίτερα διαδεδομένη (υπολογίζονται σε περισσότερα από μισό εκατ.), συζητείται ήδη η πιθανότητα αύξησης του ορίου ηλικίας χρήσης των Ε.Π.Η.Ο που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα πάνω από 6 και έως και 25 χλμ./ώρα.

Επίσημα το όριο στην Ισπανία είναι αυτή τη στιγμή τα 15 έτη, με τις αρχές να θέλουν να το ανεβάσουν στα 16 έτη για ολόκληρη την χώρα, καθώς κάθε περιφέρεια ή δήμος έχει το δικαίωμα να εφαρμόζει και επιπλέον νόμους εφόσον το κρίνει απαραίτητο.

Άλλη μια μεγάλη αλλαγή, η οποία έρχεται σίγουρα για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στις ισπανικές πόλεις είναι η άδεια κυκλοφορίας, η οποία θα γίνει υποχρεωτική για κάθε νέο μοντέλο που πωλείται, από τις αρχές του 2024.

Για την άδεια κυκλοφορίας ο χρήστης δεν θα χρειαστεί να προχωρήσει σε κάποια ενέργεια με τον κατασκευαστή να έχει την ευθύνη για την έκδοσή της. Τα ηλεκτρικά πατίνια που αγοράζονται μέχρι και τα τέλη του 2023 θα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς άδεια έως και το τέλος του 2026.

Η άδεια κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει μαζί της και την υποχρεωτική ασφάλιση, κάτι που επιθυμεί διακαώς η Γενική Διεύθυνση Τροχαίας του Υπουργείου Εσωτερικών της χώρας. Ήδη η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη είναι δύο από τις πόλεις που υποχρεώνουν τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών να έχουν ασφάλεια αστικής ευθύνης ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν νόμιμα στους δρόμους.

Στην Ισπανία αναμένεται να γίνει υποχρεωτική και η χρήση κράνους, κάτι που μέχρι τώρα δεν ίσχυε, ενώ θα τεθούν νέα στάνταρ για τις προδιαγραφές των κρανών που χρησιμοποιούνται αλλά και για τα ίδια τα ηλεκτρικά πατίνια, αναφορικά με τον εξοπλισμό που θα πρέπει να φέρουν και τις διαστάσεις τους.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει προς το παρόν συζήτηση για έκδοση άδειας κυκλοφορίας και υποχρεωτικής ασφάλισης του χρήστη. Η χρήση κράνους όμως είναι υποχρεωτική βάσει του ελληνικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με εξαίρεση τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένων και απλών, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.

Το όριο ηλικίας στην Ελλάδα έχει τεθεί στα 15 έτη για Ε.Π.Η.Ο που αναπτύσσουν ταχύτητα απο 6 χλμ./ώρα έως και 25 χλμ./ώρα και στα 12 έτη για Ε.Π.Η.Ο. με τελική ταχύτητα 6 χλμ./ώρα.

Εκτός από τα ηλεκτρικά πατίνια την κατηγορία των Ε.Π.Η.Ο. απαρτίζουν τα ηλεκτρικά τροχοπέδιλα (e-rollers), οι ηλεκτρικές τροχοσανίδες (e-skateboards) και τα αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways).
Πηγή:carandmotor.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Γενικά για ηλεκτρικά πατίνια Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα)

Δημοσίευση από MacPap »

Johnny έγραψε: 16 Φεβ 2023, 12:04... Στην Ελλάδα δεν υπάρχει προς το παρόν συζήτηση για έκδοση άδειας κυκλοφορίας και υποχρεωτικής ασφάλισης του χρήστη. Η χρήση κράνους όμως είναι υποχρεωτική βάσει του ελληνικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με εξαίρεση τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένων και απλών, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.

Το όριο ηλικίας στην Ελλάδα έχει τεθεί στα 15 έτη για Ε.Π.Η.Ο που αναπτύσσουν ταχύτητα απο 6 χλμ./ώρα έως και 25 χλμ./ώρα και στα 12 έτη για Ε.Π.Η.Ο. με τελική ταχύτητα 6 χλμ./ώρα. ...
Το πρόβλημα για άλλη μια φορά δεν είναι η νομοθεσία αλλά η αστυνόμευση της.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...”