Σελίδα 1 από 1

Αστρονομική Ναυτιλία (Celestial navigation)

Δημοσιεύτηκε: 30 Μάιος 2012, 23:42
από rasPUTIN
Δὲν ξέρω ἀν εἶναι πετυχημενος ὁ ὀρισμ[ος τὸν ὀποῖο θὰ δώσω ἀλλὰ μὲ τὴν Ἀστρονομικὴ Ναυτιλία ἐπιτυγχάνεται ὁ προσδιορισμὸς τῆς θέσεως σὲ κάποιο σημεῖο τοῦ πλανήτη μέσω τῆς ἀστρονομικῆς παρατηρήσεως.

Στὴν θάλασσα χρησιμοποιεῖται ὁ ἑξὰς (ἢ ἑξάντας).
Εικόνα

Τὸ κινητὸ μέρος τοῦ ἑξάντος ἔχει ἕνα κάτοπτρο μὲ τὸ ὁποῖο γίνεται ἠ σκόπευση ἑνὸς ναυτιλιακοῦ πλανήτη (συνήθως τοῦ Ἡλίου).
Ὁ χειριστὴς ἔχει τὸ βλέμμα του στὸ τελσκόπιο. Τὸ ἕνα μάτι βλέπει τὴν γραμμὴ τοῦ ὀρίζοντα (ἐκεῖ ὅπου ἐνὠνονται ἠ θάλασσα κι ὁ οὐρανὸς) ἐνῶ τὂ ἄλλο βλέπει τὸν ὑπὸ σκόπευση ναυτιλιακὸ πλανήτη. Μόλις "εἰκόνα τοῦ ὐπὸ σκόπευση πλανήτη προβληθεῖ στὴν γραμμὴ τοῦ ὀρίζοντα ὁ χειριστὴς διαβάζει τὴν ἔνδειξη τοῦ ἑξάντος (σὲ μοῖρες).

Ἀν ἔχω καταλάβει καλὰ στὴν περίπτωση τοῦ Ἡλίου ἠ ἔνδειξη τοῦ ἑξάντος ἀντιστοιχεῖ στὸ γεωγραφικὸ πλάτος (latitude).

Re: Αστρονοιμή Ναυτιλία (Celestial navigation)

Δημοσιεύτηκε: 31 Μάιος 2012, 01:37
από rasPUTIN

Re: Αστρονοιμή Ναυτιλία (Celestial navigation)

Δημοσιεύτηκε: 31 Μάιος 2012, 09:36
από UltiMo_
sextant?

Re: Αστρονοιμή Ναυτιλία (Celestial navigation)

Δημοσιεύτηκε: 31 Μάιος 2012, 10:07
από MacPap
Sextant. Διότι το τόξο που χρησιμοποιεί για την μέτρηση σε μοίρες είναι το ένα έκτο του κύκλου (60 μοίρες)

Re: Αστρονοιμή Ναυτιλία (Celestial navigation)

Δημοσιεύτηκε: 31 Μάιος 2012, 12:22
από UltiMo_
σε ποιά γλώσσα το 1/6 λέγεται sex?

Re: Αστρονοιμή Ναυτιλία (Celestial navigation)

Δημοσιεύτηκε: 31 Μάιος 2012, 14:11
από MacPap
Δηλαδή ρε φιλλαράκι ΤΙ δεν κατάλλλαβες οχι πές μου ΤΙ δεν κατάλλλαβες.... :D