Σελίδα 1 από 1

Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 01:02
από rasPUTIN
Ὡς ἔγραψα κι ἀλλοῦ προσφάτως μοῦ τρυπήθηκε ἐλαστικὸ γιὰ τρίτη φορά. Πήρα τὸν γρύλλο, ἔβγαλα τὸν τρύπιο τροχό, ἔβαλα τὸν ἐφεδρικὸ καὶ πήγα στὸ λαστιχάδικο ὤστε νὰ ἐπισκευαστεῖ ὁ πρῶτος. Τὴν πρώτη φορὰ ὁ μάστορας ἔκλεισε τὴν τρύπα μὲ ἕνα ὑλικὸ σὲ σχῆμα κορδονιοῦ (ἢ γυτιλιοῦ ἀν προτιμάτε). Τὴν τρίτη φορὰ εἴχα πατήσει βίδα ἀρκετὰ μεγαλύτερη ἀπὸ ἕνα καρφάκι (M3 ἢ M4) ὁπότε χρησιμοποίησε μπάλωμα.

Ἔκανα κάποιες συζητήσεις γιὰ τὸ θέμα, παρὰ τὸ γεγονὸς ὄτι φαντάζει ἀπλὸ (ἀλλὰ δὲν εἶναι).

Ἀς ξεκινήσουμε μὲ τὴν ἐπισκευὴ τοῦ ἐλαστικοῦ. Οἱ διαθέσιμες ἐπιλογὲς εἶναι τρεῖς:
  1. Κορδόνι ἢ φυτίλι ἢ ὅπως ἀλλιῶς ενδεχομένως νὰ ὀνομάζεται (εἰς τὴν ἀγγλικὴ καλεῖται plug).

    Ἡ παρακάτω φωτογραφία δείχνει τὸ ὑλικό.
    Εικόνα

    Χρειάζεται βέβαια κι ἕνα ὡσὰν σουβλὶ ἐργαλεῖο. Δεῖτε ὀλόκληρο τὸ κίτ.
    Εικόνα
    http://www.aliexpress.com/store/product ... 88828.html
  2. Μπάλωμα, τὸ ὁποῖο ἀναφέρεται κι ὡς μασόν, στὴν ἀγγλικὴ patch.
    Εικόνα
    super patch
  3. Μανιτάρι, εἰς τῆν ἀγγλικὴ plug and patch ἢ plug/patch combination.
    Εικόνα
http://www.georgestock.co.nz/Repair-Materials.asp

Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 01:23
από rasPUTIN
Κατόπιν σχετικῆς συζητήσεως ἔμαθα ὄτι τὸ κορδόνι/φυτίλι εἶναι ὁ ἀπλός, προσωρινὸς τρόπος. Τὰ μαστόρια ξεπετάνε τοὺς ἄσχετους (ὅπως ὀ γράφων) μὲ ἕνα κορδόνι γιὰ νὰ ξεμπερδεύουν.

Ἀν δεῖτε συζητήσεις (ἑλληνικὲς ἢ μὴ) στὸ διαδίκτυο θὰ δεῖτε διαφορετικὲς ἀπόψεις. Κάποιοι γράφουν ὄτι βάλανε κορδόνι καὶ κάνανε μπόλικα χιλιόμετρα καὶ δὲν εἴχαν πρόβλημα. Ἄλλος ἔγραψε ὄτι δὲν εἶναι ὐποχρεωτικὸ νὰ ξοδευτεῖ κάποιος μπατίρης, καλὸ εἶναι καὶ τὸ κορδόνι. Ἄλλοι λένε ὄτι εἶναι ΑΥΣΤΗΡΩΣ γιὰ προσωρινὴ χρῆσι. Προσωπικά, ἀποδέχομαι τὴν δεύτερι ἄποψι.

Τὸ μπάλωμα θεωρεῖται καλύτερο. Τὸ βέλτιστο εἶναι τὸ μανιτάρι. Σφραγίζει ἀπὸ μέσα ἀλλὰ κι ἀπ'ἔξω. Μὲ ἀπλὸ μπάλωμα θὰ σφραγίσει μὲν ἀπὸ μέσα ἀλλὰ ἀπ'ἔξω ἠ τρύπα θὰ πάρει νερὰ τὰ ὀποία θὰ εἰσχωρησουν ἀνάμεσα στὰ διάφορὰ στρώματα τοῦ ἐλαστικοῦ.

Γιὰ τὸ κορδόνι διάβασα ὄτι σὲ κάποιες χῶρες τῆς Εὐρώπης ἀπαγορεύεται καὶ σὲ πρίπτωσι ἀτυχήματος ἠ ἀσφαλιστικὴ δὲν ἀποζημιώνει. Σὲ αὐστραλιανὸ φόρουμ κάποιος ῥωτοῦσε ἀν ἔχει ἀπαγορευτεῖ ἠ χρήσις του στὴν Ἀυστραλία. Τὸ κορδόνι ἐνδέχεται νὰ χρησιμεύσει σὲ κάποιον δικυκλιστὴ ἢ σὲ ἔναν ἐξαιρετικὰ ἄτυχο αὐτοκινητιστή. Ἀν σὲ ξυνηγὰ ἠ τύχη σου τότε μπορεῖ νὰ τύχει νὰ βάλεις τὸν ἐφεδρικὸ τρόχὸ κι ἔπειτα νὰ σοῦ τρυπηθεῖ καὶ δεύτερο λάστιχο, πρὶν προλάβεις νὰ φτιάξεις τὸ πρῶτο.
Κάτι τὸ ὁποῖο ἔμαθα (τὸ ὁποῖο θέλω νὰ τὸ διασταυρώσω) εἶναι ὄτι τὰ κορδόνια τὰ χρησιμοποίησαν οἰ γερμανοὶ στὴν Βόρειο Ἀφρικὴ (κατὰ τὸν Β' ΠΠ) λόγω τοῦ ὄτι οἰ ζημιὲς ἦταν συχνές. Θέλανε κάτι ἄμεσο καὶ βραχυπρόθεσμο ὄταν παθαίναν τὴν βλάβη στὴν μέσι τοῦ "πουθενά". Ἐπιστρέφοντας στὴν μονάδα ἀναλαμβάναν οἱ τεχνίτες.


Δεὶτε κι ἕνα pdf σχετικὰ μὲ τὸ μπάλωμα ἐλαστικοῦ.
http://www.tecnopneumatic.gr/Uploads/Pd ... stikon.pdf

Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 01:24
από rasPUTIN
Γιὰ ὅσους δὲν γνωρίζουν, ἀν τὸ ἐλαστικὸ τρυπηθεῖ στὸ πλάι τότε πρέπει νὰ ἀντικατασταθεῖ ὑποχρεωτικῶς, εἶναι πέραν ἐπισκευῆς.

Τὰ γράφει καὶ τὸ pdf τοῦ προηγουμένου μηνύματος.


Εικόνα

Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 01:26
από rasPUTIN
Δεῖτε πῶς γίνεται ἠ (προσωρινὴ) ἐπισκευὴ μὲ κορδόνι.
Εικόνα

Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 01:30
από rasPUTIN
Γιὰ ἐπιτόπια ἐπισκευὴ σὲ ἐλαστικὸ δικύκλου.

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 01:35
από rasPUTIN
Δεῖτε κι ἔνα βιντεάκι ἀπὸ τὸν EricTheCarGuy.


Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιουν 2014, 02:02
από UltiMo_
Είχε σκάσει το λάστιχο του γαμπρού μου στο Βόλο, και σαν ξένος, μου είπα να τον πάω σε ένα λαστιχά.
Εκεί ο γαμπρός μου επέμενε οτι ήθελε κορδόνι. Δεν ξέρω που το είδε και του κόλλησε η ιδέα.
Ο λαστιχάς είπε οτι είναι καλό για μόνιμα, οχι για κάτι προσωρινό, αλλα είναι προχειροδουλειά για όσους θέλουν να γλιτώσουν τη διαδικασία του ξεζανταρίσματος.
Το ξεζαντάρισμα πάντως και η σωστή δουλειά σε λαστιχά, είναι καλύτερη, γρήγορη σχετικά διαδικασία και φθηνή.

Το κορδόνι είναι ίσως για να έχεις κανα kit να το κάνεις μόνος σου στην εθνική, ειδικά για αυτοκίνητα χωρίς ρεζέρβα. Αλλα σε λαστιχά, είναι χαζό να στο κάνει

Re: Όταν τρυπήσει το λάστιχο

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2014, 12:39
από MacPap
Επίσης ειναι καλό το κανονικό φτιάξιμο διότι στο ζυγοσταθμίζουν μετά.