Σε πόσα λεπτά το λιπαντικό πιάνει θερμοκρασία λειτουργίας;
Στο παρελθόν είχαµε αναφερθεί στο αν είναι απαραίτητο το ζέσταµα του κινητήρα.
Αυτή τη φορά
επανερχόµαστε µε ένα εξίσου ενδιαφέρον “πείραµα” προκειµένου να προσεγγίσουµε την
χρονική διάρκεια που απαιτείται ώστε το λιπαντικό του κινητήρα να πιάσει φυσιολογική
θερµοκρασία λειτουργίας (στα περισσότερα αυτοκίνητα απεικονίζεται µόνο η θερµοκρασία
ψυκτικού και όχι λιπαντικού). Έτσι θα γνωρίζουµε πόση ώρα χρειάζεται να περιµένουµε
µέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει απροβληµάτιστα ακόµα και στα όριά
του.
Η δοκιµή του Seat Ibiza CNG µας έδωσε την δυνατότητα να παρατηρήσουµε πως
αναπτύσσονται οι θερµοκρασίες λιπαντικού και ψυκτικού. Πριν τις δούµε, όµως, αξίζει να
αναφέρουµε ότι το συγκεκριµένο µοντέλο φέρει τρικύλινδρο µοτέρ χωρητικότητας 999 κ.εκ.
και η χωρητικότητα λαδιού κινητήρα είναι τέσσερα λίτρα (συνηθισµένη τιµή για έναν
σύγχρονο κινητήρα).
Το πείραµα ξεκίνησε πρωινή ώρα, µε την θερµοκρασία του περιβάλλοντος να αγγίζει τους
8,5 βαθµούς Κελσίου. Με την έναυση του κινητήρα, άρχισα να οδηγώ οµαλά και στα µόλις
δυόµιση λεπτά η θερµοκρασία του ψυκτικού έφτασε στους 53 βαθµούς Κελσίου, ενώ στα
πέντε λεπτά έφτασε στους 65 βαθµούς. Στα 7 λεπτά από την έναρξη λειτουργίας η
θερµοκρασία ψυκτικού έφτασε στους 80 βαθµούς και η θερµοκρασία του λιπαντικού στους
µόλις 50. Συνέχισα οδηγώντας µε φυσιολογικό ρυθµό και µε την συµπλήρωση ακριβώς 10
λεπτών η θερµοκρασία του ψυκτικού σταθεροποιήθηκε στους 90 βαθµούς, ενώ η
θερµοκρασία του λιπαντικού ήταν στους µόλις 65 βαθµούς Κελσίου.
Στα 12 λεπτά το λιπαντικό έφτασε στους 70 βαθµούς και στα 15′ σταθεροποιήθηκε στο
εύρος των 80-90 βαθµών Κελσίου, τιµές που αποτελούν και την θερµοκρασία λειτουργίας
λιπαντικού. Από εκείνο το χρονικό σηµείο και µετά, είναι αναµφισβήτητα ασφαλές ο
κινητήρας να πιεστεί ακόµα και στο όριό του.
Τι συµπεραίνουµε από αυτό το “πείραµα”;
Οι χρόνοι του “πειράµατος” είναι ενδεικτικοί και σίγουρα υπάρχουν παράγοντες που τους
µεταβάλλουν, όπως για παράδειγµα η χωρητικότητα λαδιού του κινητήρα ή η θερµοκρασία
περιβάλλοντος κατά την εκκίνηση. Προέκυψαν, όµως, δύο πολύ σηµαντικά συµπεράσµατα.
Το πρώτο είναι το γεγονός ότι όταν το ψυκτικό υγρό φτάνει σε θερµοκρασία λειτουργίας δεν
σηµαίνει ότι ισχύει το ίδιο και για το λιπαντικό. Το δεύτερο συµπέρασµα είναι ότι από την
ώρα που σταθεροποιείται η θερµοκρασία ψυκτικού υγρού, απαιτούνται περίπου πέντε λεπτά
ακόµη ώστε να έρθει και το λιπαντικό σε φυσιολογική θερµοκρασία λειτουργίας. Τα
περισσότερα αυτοκίνητα έχουν µόνο δείκτη θερµοκρασίας ψυκτικού υγρού, συνεπώς
προτείνουµε µία αναµονή πέντε λεπτών από την ώρα που θα σταθεροποιηθεί ο δείκτης
θερµοκρασίας ψυκτικού υγρού. Από εκεί και πέρα, η θερµοκρασία του λιπαντικού θα έχει
φτάσει σε φυσιολογικά επίπεδα και θα µπορούµε να ωθήσουµε τον κινητήρα ακόµα και στα
όριά του.
Πηγή:Θοδωρής Κολονέλος-traction.gr
Σε πόσα λεπτά το λιπαντικό πιάνει θερμοκρασία λειτουργίας;
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3559
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Σε πόσα λεπτά το λιπαντικό πιάνει θερμοκρασία λειτουργίας;
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...