Ευρωπαϊκή Επιτροπή 14-02-2023: Τελική απόφαση της Ευρωπαικής Επιτροπής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης...

Ενημερώστε μας για τα τελευταία νέα που ακούσατε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6678
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Ευρωπαϊκή Επιτροπή 14-02-2023: Τελική απόφαση της Ευρωπαικής Επιτροπής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης...

Δημοσίευση από MacPap »

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Το 2035 έρχεται η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αυτές είναι οι συνέπειες


Από το 2035 και μετά, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να εγκρίνονται στην ΕΕ μόνο εάν είναι κλιματικά ουδέτερες

Εικόνα

Από το 2035, οι νέοι κινητήρες ντίζελ και βενζίνης δεν θα επιτρέπεται πλέον να ταξινομούνται στην ΕΕ.
Αυτές είναι οι συνέπειες της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης για τους οδηγούς.

• Πιθανότατα θα παραμείνουν διαθέσιμα ανταλλακτικά για κινητήρες εσωτερικής καύσης
• Οι μεταχειρισμένοι κινητήρες ντίζελ και βενζίνης δεν επηρεάζονται από την απαγόρευση
• Τα ηλεκτρο-καύσιμα* (e-Fuels) για νέα αυτοκίνητα μάλλον δεν αποτελούν εναλλακτική λύση

Μείωση των εκπομπών CO₂: Αυτό έχει συνέπειες για σχεδόν κάθε τομέα της ζωής και της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του τομέα των μεταφορών. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, η προώθηση των ηλεκτρονικών οχημάτων ήδη συμβάλλει στη μείωση του CO₂. Ή την υποχρέωση των πετρελαϊκών εταιρειών να εξοικονομούν περισσότερο CO₂ κάθε χρόνο φέρνοντας μια ποσόστωση καυσίμων χαμηλών εκπομπών στην αγορά. Και το προγραμματισμένο εισιτήριο των 49 ευρώ για τις τοπικές συγκοινωνίες προορίζεται μεταξύ άλλων, να συμβάλει στην προστασία του κλίματος.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ΕΕ, τέτοια και παρόμοια μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO₂ από τις μεταφορές δεν αρκούν. Ως εκ τούτου, στις 14 Φεβρουαρίου 2023, το κοινοβούλιο της ΕΕ ενέκρινε αμετάκλητα νόμο αυστηροποίησης του στόχου του στόλου CO₂ για τα νεο ταξινομούμενα επιβατικά αυτοκίνητα σε δύο στάδια.


Πότε θα απαγορευτούν οι εκπομπές CO₂ για τα αυτοκίνητα;
Ο στόχος για τον στόλο της ΕΕ υποχρέωνε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν εντός ενός έτους, σταδιακά τις συνολικές εκπομπές CO₂ όλων των αυτοκινήτων που πωλούν, δηλαδή για ολόκληρο τον στόλο. Μέχρι το 2035, οι εκπομπές CO₂ των νέων ταξινομημένων αυτοκινήτων στην ΕΕ θα πρέπει να μειωθούν στο μηδέν.


Ποιοι είναι οι στόχοι για τον στόλο της ΕΕ;
Εικόνα

Με τους στόχους για τον στόλο της, η ΕΕ χαράσσει την πορεία προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης: οι εκπομπές CO₂ στην εξάτμιση χρησιμοποιούνται ως μοναδική μεταβλητή μέτρησης - και σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση της τεχνολογίας, αυτή η απαίτηση μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα κυψελών καυσίμου με υδρογόνο. Η παραγωγή τους αναμένεται να προωθηθεί έντονα τα επόμενα χρόνια. Αν και οι ειδικοί υποθέτουν ότι το υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί κυρίως στη βιομηχανία.


Πόσο καιρό θα επιτρέπεται να κινούνται οι κινητήρες εσωτερικής καύσης;
Ο νόμος ισχύει μόνο για αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί πρόσφατα, δηλαδή για την πρώτη ταξινόμηση. Τα υπάρχοντα οχήματα δεν επηρεάζονται από τους νέους κανονισμούς της ΕΕ. Ωστόσο, αυστηρότερες οδηγίες για την ατμοσφαιρική ρύπανση θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα, τα παλαιότερα αυτοκίνητα να επηρεάζονται από απαγορεύσεις οδήγησης σε ζώνες ή διαδρομές.


Κινητήρες εσωτερικής καύσης “εκτός” και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;
Οχι. Ο νέος νόμος ισχύει μόνο για επιβατικά αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν ως νέα μετά την 1η Ιανουαρίου 2035. Σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να μεταπωληθούν και μετά την ημερομηνία αυτή και – υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι η πρώτη εγγραφή – να εγγραφούν.


Τι ρόλο παίζουν τα ηλεκτρο-καύσιμα;
Τα ηλεκτρο-καύσιμα ή τα βιο-καύσιμα θα μπορούσαν τουλάχιστον να είναι ουδέτερα ως προς το CO2 σε ισορροπία και επομένως να χρησιμοποιούνται σε υπάρχοντα κτίρια ή σε περιοχές που δεν είναι κατάλληλες για ηλεκτροδότηση. Για το λόγο αυτό, η ADAC ταχθεί εναντίον της πλήρους απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο για τα νέα οχήματα, τα ηλεκτρο-καύσιμα το αργότερο από το 2035 και μετά δεν θα παίζουν πλέον ρόλο. Ετσι η Επιτροπή της ΕΕ δεχθηκε μια ζητηση να αναπτύξει έναν μηχανισμό για τη χρήση ηλεκτρο-καυσίμων σε νέα αυτοκίνητα από το 2035. Ωστόσο, μόνο «εκτός των ορίων για τον στόλο».

Σε απλή γλώσσα: Τα οχήματα που κατασκευάζονται σε μεγάλες σειρές πιθανότατα δεν θα καλύπτονται από έναν κανόνα εξαίρεσης για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Από το 2035, τα ηλεκτρο-καύσιμα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο σε νέα οχήματα κατασκευαστών που παράγουν λιγότερα από 1000 αυτοκίνητα ετησίως σε μικρές σειρές ή σε ειδικά οχήματα όπως πυροσβεστικά ή ασθενοφόρα.

Η Επιτροπή πρέπει τώρα να αποδεχθεί την εύρεση ενός μηχανισμού για τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων, δήλωσε ο πρόεδρος της "ADAC Technology" Karsten Schulze. Τέλος, τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στην προστασία του κλίματος εάν παράγονταν με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Karsten Schulze: «Θα παρακολουθήσουμε την πρόοδο της Ευρωπαικής επιτροπής σε αυτόν τον τομέα και θα την τσεκάρουμε».


Υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα;
Στα μέσα του 2022, σχεδόν 760.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη Γερμανία και υπήρχαν περίπου 70.000 σημεία φόρτισης σε δημόσιους χώρους ταυτόχρονα. Έντονη ανοδική τάση και στις δύο περιπτώσεις.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης έως το 2030. Σύμφωνα με τα σχέδια του Βερολίνου, θα πρέπει να υπάρχουν 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία μέχρι τότε. Ως αποτέλεσμα, η σχέση μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σημείων φόρτισης θα παρουσιάσει ελάχιστη επιδείνωση. Σύμφωνα με την ADAC, η προσφορά σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να είναι επαρκής.
Από τη σκοπιά του συλλόγου, είναι σημαντικό να υπάρχει επάρκεια σταθμών φόρτισης παντού στη Γερμανία και όχι μόνο στις πόλεις. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να είναι δυνατή η ηλεκτροκίνηση στις μη αστικές περιοχές.


Υπάρχουν αρκετά ανταλλακτικά για κινητήρες εσωτερικής καύσης;
Ακόμα κι αν οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να σταματήσουν να αναπτύσσουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ευρωπαϊκή αγορά στη δεκαετία του 2030, το ντίζελ και η βενζίνη θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν τον μεγαλύτερο ρόλο παγκοσμίως στη συνέχεια. Ως εκ τούτου, η προμήθεια ανταλλακτικών θα πρέπει αρχικά να παραμείνει απροβλημάτιστη.


Θα πέσει η αξία των μεταχειρισμένων κινητήρων εσωτερικής καύσης;
Η εξέλιξη των τιμών στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθορίζεται από πολλούς παράγοντες. Στις αστικές περιοχές, οι αυστηρότερες κατευθυντήριες γραμμές για τον καθαρό αέρα θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση για παλαιότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ιδιαίτερα για οχήματα ντίζελ Euro 4 και Euro 5. Μένει να δούμε σε ποιο βαθμό αυτή η εξέλιξη θα αντισταθμιστεί από τη μεγαλύτερη ζήτηση σε άλλες περιοχές ή στο εξωτερικό.


ADAC: "Εφαρμογή με επιτυχία ηλεκτροκίνησης"
Η ADAC χαιρετίζει τη συμφωνία για τους νέους στόχους του στόλου πχημάτων στην ΕΕ. Η μείωση των ορίων CO₂ συμβάλλει στην προστασία του κλίματος, στη μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων και συνεπώς στο κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου. Η ADAC εγκρίνει επίσης το σχέδιο της ΕΕ να καταστήσει διαφανή ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος για τον υπολογισμό των επιπτώσεων στο κλίμα.
Για να είναι επιτυχής η ηλεκτροκίνηση, πρέπει τώρα να εξασφαλιστεί η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και τα δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και οι υποδομές φόρτισης πρέπει να προετοιμαστούν για την αυξανόμενη ζήτηση.
Και τουλάχιστον εξίσου σημαντικό: τα ηλεκτρονικά οχήματα για τους καταναλωτές πρέπει να είναι οικονομικά προσιτά, ακόμη και στην κατηγορία των μικρομεσαίων και μικρών αυτοκινήτων, θα πρέπει να διατίθενται φθηνά αυτοκίνητα.
Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι η ηλεκτροκίνηση είναι προσιτή σε όλους.

Πηγή: ACAD

Μετάφραση: MacPap

* Τα ηλεκτρο-καύσιμα παράγονται με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, νερό και CO2 και αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα. E-Fuel Alliance


Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Breaking News...”