Σελίδα 1 από 1

Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 10 Ιαν 2024, 22:46
από Johnny
Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!


Εικόνα


Ένα από τα συνηθισμένα λάθη αρκετών οδηγών, τιμωρείται αυστηρά, βάσει του ΚΟΚ.

Πολλοί οδηγοί, ανεξαρτήτως εποχής, αλλά ιδίως τους χειμερινούς μήνες, ενεργοποιούν τους προβολείς ομίχλης. Ένα συνηθισμένο λάθος, το οποίο σε πιθανό έλεγχο της Τροχαίας, μπορεί να επιφέρει πρόστιμο και μάλιστα… διπλό!

Είναι απολύτως ξεκάθαρο, λοιπόν, ότι δεν μπορούμε να ανάβουμε τους προβολείς ομίχλης κατά βούληση. Η χρήση τους είναι συγκεκριμένη και ορίζεται το άρθρο 69 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα, με βάση τον ΚΟΚ, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή καταρρακτώδους βροχής, μόνα τους ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης, καθώς και σε στενούς ελικοειδείς οδούς.

Ο κίνδυνος του διπλού πρόστιμου


Εάν, λοιπόν, δεν συντρέχουν κάποιοι από τους παραπάνω λόγους και οι συνθήκες στο οδικό δίκτυο είναι ιδανικές, απαγορεύεται ρητά να χρησιμοποιούνται οι προβολείς ομίχλης, εμπρός και πίσω. Και το ύψος του προστίμου που ορίζεται από τον ΚΟΚ, ανέρχεται στα 80 ευρώ.

Δεν είναι, όμως, και το μοναδικό από το οποίο κινδυνεύουν οι οδηγοί…

Η σχετική διάταξη (άρθρο 69, παράγραφος 3) του ΚΟΚ, ορίζει και τις προβλεπόμενες προδιαγραφές των προβολέων ομίχλης.

Συγκεκριμένα, προβλέπει πως τα εμπρόσθια φώτα ομίχλης πρέπει να είναι αντιθαμβωτικά, λευκού ή ειδικής επιλογής κίτρινου χρώματος και τοποθετημένα κατά τρόπον ώστε κανένα σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να βρίσκεται ψηλότερα από το ανώτατο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης. Επίσης, το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ανώτατο σημείο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος.
Πηγή:newsauto.gr

Εικόνα

Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 11 Ιαν 2024, 02:37
από rasPUTIN
Μεταξύ μας, τὰ ἐργοστασιακὰ προβολάκια δὲν στραβώνουν μιὰ καὶ "κοιτάνε" κάτω και πλάγια. Μοῦ ἔχει τύχει πιτσιρικὰς (νεαρὸς ἐνἠλικος, ἀν ἦταν ἐνήλικος) νὰ ὁδηγεῖ ἕνα ἠλικωμένο ὄχημα, νὰ ἔχει βάλει λάμπες σὰν αὐτὲς τοῦ Ὀλυμπιακοῦ Σταδίου... περιττὸ νὰ πῶ ὅτι μὲ στράβωσε.

Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 13 Ιαν 2024, 00:03
από MacPap
Για μενα το πρόβημα είναι τα φώτα λευκού φωτός και όχι τα προβολάκια.

Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιαν 2024, 01:19
από rasPUTIN
MacPap έγραψε: 13 Ιαν 2024, 00:03Για μενα το πρόβημα είναι τα φώτα λευκού φωτός και όχι τα προβολάκια.
Ὑποψιάζομαι ποῦ τὸ πὰς ἀλλά... δὲν τὸ ἔχω.

Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιαν 2024, 16:31
από MacPap
rasPUTIN έγραψε: 19 Ιαν 2024, 01:19
MacPap έγραψε: 13 Ιαν 2024, 00:03Για μενα το πρόβημα είναι τα φώτα λευκού φωτός και όχι τα προβολάκια.
Ὑποψιάζομαι ποῦ τὸ πὰς ἀλλά... δὲν τὸ ἔχω.
Εννοώ αυτά τα φώτα που ειτε εργοστασιακα ειτε after sales (Xenon κλπ) που αμα τα κοιτάξεις δεν βλέπεις για 10 λεπτά τιποτε μετά.


Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιαν 2024, 22:17
από Johnny
Έχει δίκιο ο Macpap ειδικά με τα xenon. Τα είχα βάλει πριν πολλά χρόνια σε ένα opel που είχα.
Γινόταν η νύχτα μέρα και σε συνδυασμό με τα προβολάκια ομίχλης ήταν τέλεια για αυτόν που τα έχει, για τον απέναντι όμως θάνατος.
Τώρα στην νέα τεχνολογία των led φαναριών δεν ισχύει τίποτα από ότι ξέραμε.
Κατ αρχάς στο νέο αυτοκίνητο που πήρα δεν υπάρχουν καν προβολάκια. Τα φανάρια είναι IQ LED οπότε διαβάζουν τον δρόμο και τους απέναντι και πράττουν αναλόγως.
Ξέχασες την μεγάλη σκάλα και αντιληφθεί όχημα να έρχεται, ακαριαία του σκιάζει την μεριά πριν αντιδράσεις.
Διάβασε ποδηλάτη αφαιρεί τελείως στην μεριά του την δυνατή προβολή, το ίδιο ισχύει αριστερά δεξιά για πεζούς και άλλα αντικείμενα.
Όσον αφορά το θέμα μας για τους προβολείς ομίχλης, όταν έχεις ακραία φαινόμενα, βροχή έντονη, ομίχλη κλπ ανοίγεις τον διακόπτη ακραίων καιρικών φαινομένων και αμέσως ανταποκρίνεται με κάποια led που φωτίζουν εκεί που χρειάζεται.

Δείτε φωτο από την νέα εμπρός όψη χωρίς προβολείς ομίχλης όπως ήταν στο παρελθόν.

Εικόνα


έτσι πλέον φωτίζουν τα led χωρίς να τυφλώνουν

Εικόνα
Εικόνα


Το μόνο που έχεις να κάνεις να επιλέξεις την θέση ακραίων φαινομένων και τα υπόλοιπα γίνονται όπως πρέπει χωρίς να τυφλώνεις τους απέναντι.


Εικόνα


Δείτε και video πως λειτουργούν χωρίς προβολάκια




Με αυτή την τεχνολογία πλέον καταργείται πλέον η παράνομη χρήση στα προβολάκια εντός πόλης και όταν χρησιμοποιείς την θέση ακραίων φαινομένων και μέσα στην πόλη (που δεν χρειάζεται ) δεν ενοχλείς κανέναν.

Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιαν 2024, 14:54
από MacPap
Johnny έγραψε: 20 Ιαν 2024, 22:17Με αυτή την τεχνολογία πλέον καταργείται πλέον η παράνομη χρήση στα προβολάκια εντός πόλης και όταν χρησιμοποιείς την θέση ακραίων φαινομένων και μέσα στην πόλη (που δεν χρειάζεται ) δεν ενοχλείς κανέναν.
Και πόσο κάνει το αυτοκίνητο που συνοδεύει αυτή την τεχνολογία ? :D :D :D :D
Γιατί αν και φοβερή τεχνολογία, μάλλον θα αργήσουμε να την δούμε να χρησιμοποιείται ευρέως λόγω κόστους των οχημάτων που την διαθέτουν.
Πιο πιθανό είναι να σε αναγνωρίζουμε την νυχτα απο την συμπεριφορά των φώτων σου και να λέμε «ρε να ο Johny!!!!» :biritses :biritses :biritses :biritses

Re: Η άσκοπη χρήση των προβολέων ομίχλης πληρώνεται ακριβά!

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιαν 2024, 16:06
από Johnny
MacPap έγραψε: 21 Ιαν 2024, 14:54
Johnny έγραψε: 20 Ιαν 2024, 22:17Με αυτή την τεχνολογία πλέον καταργείται πλέον η παράνομη χρήση στα προβολάκια εντός πόλης και όταν χρησιμοποιείς την θέση ακραίων φαινομένων και μέσα στην πόλη (που δεν χρειάζεται ) δεν ενοχλείς κανέναν.
Και πόσο κάνει το αυτοκίνητο που συνοδεύει αυτή την τεχνολογία ? :D :D :D :D
Γιατί αν και φοβερή τεχνολογία, μάλλον θα αργήσουμε να την δούμε να χρησιμοποιείται ευρέως λόγω κόστους των οχημάτων που την διαθέτουν.
Πιο πιθανό είναι να σε αναγνωρίζουμε την νυχτα απο την συμπεριφορά των φώτων σου και να λέμε «ρε να ο Johny!!!!» :biritses :biritses :biritses :biritses
Αρχική τιμή είχε 28.000€ έφθασε τα 34.000€ με τα πρόσθετα, τα δε IQ LED MATRIX φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω επί πλέον κόστισαν 1.375€